Yrityksen odottajat

Norna: Nyt oon tietosesti alkanu syömää terveellisemmin ja liikkumaan entistä enemmän. Ni sit jos tärppää ja tulee raskaaks, ni ehkä helpommin pysyy myös kunnossa, eikä sit raskauden jälkee oo niin vaikeeta tiputtaa takas normaaliin. Tai näin mä ainaki oletan. Mut muuten en oikeestaan oo valmistautunu mitenkään. En yhtään tiiä mitä vitamiineja tms pitäis syödä. Ainoo mitä tiedän on se foolihappo et sitä pitäis yrittäessä syödä. Et siitä puolesta oon aika pihalla :)
 
Liikun jo nyt melko paljon ja syön mielestäni suht terveellisesti. "Mama-pillereitä" (foolihappoa sisältäviä monivitamiineja) olen ajatellut jossain vaiheessa ostaa, mutta nyt on kaapit täynnä vielä muita monivitamiineja ym., joten ei ole tullut vielä käytyä apteekissa. Kahvia olen ihan viime aikoina yrittänyt vähän vähentää; sitä kun tulee vähän huomaamattakin juotua aika paljon, varsinkin töissä.
 
Täällä myös yksi yrityksen odottaja. Ennestään minulla on edellistä liitosta 13v poika ja nyt nykyisen miehen kanssa 3v tyttö. Olemme olleet kohta 9 vuotta yhdessä ja toiveissa olisi vielä yksi lapsi...Olen kuumeillut reilun vuoden ja mies on aina ollut hitaasti lämpenevää sorttia. Tyttö oli haastava ekan 1, 5 vuotta.Ei koliikkia mutta muuten oli hirveän tyytymätön koska menohalut oli kovat jo kuukauden vanhasta asti. Toukokuuhun nyt odotellaan, josko miehen mieli muuttuisi. Kulutan aikaa ompelemalla tytölle vaatteita ja välillä sorrun tekemään myös vauvan bodeja ja muita pieniä vaatteita... Ikää on mulla 33 ja miehellä 31 niin tuntuu itsestä ainakin ettei enää haluaisi siirtää enempää lasten yrittämistä. :) Tyttö on alkanut hokemaan että haluaa pikkusiskon tai veljen.Mistä lie saanut päähänsä. ;)
 
Tervetuloa myös vattupiirakka! :) itsekkin eilen löysin kaupassa itseni hypistelemästä vauvanvaatteita.. ne on niin ihania! :heart:

Itse olen pyrkinyt liikuntaa lisäämään, lenkkeilen enemmän ja jumpassa käyn kerran viikossa. Vitamiineja pitäisi alkaa syömään, niitä olen aina ollut laiska ottamaan.. :D

Takana yksi huonosti nukuttu yö.. reilu tunnin päästä on gyne jolloin selviää onko pillereistä tulleet oireet hävinneet lopettamisen jälkeen. Uusia en kyllä enää aloita!
Koko ajan myös mielessä pyörii pelko, että entä jos gyne tokaiseekin yhtäkkiä että en jostain syystä voi saada lapsia :confused: en tiedä mistä tämmöinen ajatus on päähäni tullut, kun ei mitään sellaista pitäisi olla, miksi en voisi saada lapsia.. Ehkä tämän vauvakuume on saanut sen aikaan, pelottaa että joku ottaa sen pois.
Huh kaipa sieltä hengissä selvitään!
 
Mä olen valmistautunut yritykseen lopettamalla tupakoinnin! Ja oon myös yrittäny vähentää kahvin juontia, siitä taisi joskus olla jotain juttua että yli 2 kuppia päivässä vaikuttaa haitallisesti hedelmällisyyteen? Vaikka välillä tulee juotua enemmänkin :/
Oon kyllä niin ylpeä itsestäni kun oon näin hyvin onnistunut lopettaa ton röökin! Tammikuu polttamatta :D

Me oikestaan odotellaan vaan sitä että valmistun niin sitten saa olla oikea aika. Vaikka aikaa meillä iän puolesta on vielä vaikka odotellakkin. Todettiin ettei se oikea aika tule odottamalla vaan päättämällä. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Kaneli88
Jeee, hyvä että oot onnistunut lopettamaan venla90! Vaikka jokainen toki päättää omasta puolestaan niin polttaminen raskausaikana on kyllä jotenkin niin :(

Täällä taitaa useemmallakin olla se et "salaa hieman katselee vauvanvaatteita" :D mä olen selaillu nettikauppoja jo vaikka kuinka.

Toisaalta pelottaa ihan kauheen paljon että jos ei vaikka voikaan saada lasta, ei voisikaan tulla raskaaksi jne. Toisaalta ei nyt suoriltaan ole syytä olettaa etteikö voisi saada mutta silti pelottaa. Voiskohan yksityisellä gynellä tehdä jotain perustestejä?
 
Ite en oo koskaa ollu kauhee kahvin juoja, aamukahvi on pakko saada mutta siihen se sitten jääkin. Hyvä venla90! Tupakkia en ole itse melkein vuoteen polttanut ! Jes :)

Selvisin gyneltä ja kaikki kunnossa! Kyllä tippui kivi harteilta. Jännitin käyntiä niin paljon, viime käynti oli niin kivulias että ihan itkin koko tutkinuksen ajan
 
Ensi viikolla pitäisi sitten luopua ehkäisystä kokonaan. Ihan epätodellista. Vuoden oon tiennyt että häiden jälkeen luovutaan joten aika on ollut pitkä mutta nyt sitä aattelee että joko nyt?! Iiks.. jännää ja pelottavaa.

Omasta mielestäni elän jo nyt melko terveellisesti. Syön terveellisesti, liikun, en polta, en juurikaan juo ja syön vitamiineja. Tosin pitäisi tänään varmaan käydä ostamassa niitä mamavitamiineja. Tänään menen myös tarkistuttamaan kilpirauhasarvoni (sairastan siis vajaatoimintaa) ja pitäkää peukkuja että arvot ovat pysyneet kohdillaan. Semmoista taistelua ja vääntöä ollut arvojen kanssa että aattelin etten ikini uskalla yrittää tulla raskaaksi. Nyt kuitenkin *koputtaa puuta* en ole ollut vajaatoiminnalla kohta puoleentoista vuoteen.
 
Kaneli88: ihanaa onnea! Toivottavasti tärppää ja kaikki menee hyvin :)
Itse sairastan myös kilpirauhasen vajaatoimintaa, omaksi onnekseni oikea lääkitys löytyi nopeasti. Pelkään kuollakseni verikokeita.. :( pitäisi kyllä kohta taas mennä tarkistuttamaan.
 
salomeki: Hyvä kun kaikki on kunnossa. Mullekkin tuli yhtäkkiä kauhee tarve alkaa varailee gyne aikaa :)

Kaneli88: ihanaa kun pääset yrittämään :D mä en millään jaksais ite odottaa.... Toivottavasti tärppää pian ja kaikki menee hyvin :)

Mä en oo koskaan polttanu enkä juo kahvia ollenkaan (se on pahaa yök). Että mulla ei oo tollasia juttuja jotka pitää lopettaa kertaheitolla. Ja mulle on tosi vaikeeta ymmärtää että miten voi olla tupakkaan/mihinkään niin koukussa ettei sitä voi muka lopettaa. Siis varmasti se on vaikeaa, ei ne ihmiset turhaan sen kanssa taistele. Enkä tarkota ettei siihen voi olla koukussa vaan siks etten mä sitä tajua. Mutta mun on vaan vaikea käsittää sitä sillee kokreettisesti että millä tavalla se on niin koukuttavaa :)

Toivotan siis paljon tsemppiä teille kaikille tupakoinnin lopettajille :)

Mitäs muita asioita pitäis muuttaa kun alkaa yrittämään? Eli nyt on tullu noi vitamiinit, kahvi ja tupakka. Ja sit tietysti terveelliset elämäntavat noin niiku muutenki :)
 
Ensimmäisessä raskaudessa lopetin heti testin tehtyä tupakoinnin kuin seinään, mutta keskenmenon jälkeen aloitin taas.. Itsellä oli enemmänkin se tapa eikä se että tuli vierotusoireita. Nyt viime kesänä päätin että saa riittää ja lopetin taas kuin seinään ja hyvi on pitänyy :) huom vaikka miekkonen polttanut! Hänkin lopetti noin kuukausi sitten.

En malttaisi odottaa enää mutta pakko! Jos tärppäisikin heti niin jäisi valmistuminen tiukille.

Hmm liikunta on varmasti tärkeää ja yleinen hyvinvointi. Tietysti miehillä olisi hyvä jos alkoholin juomista vähentöisi jos juovat paljon.
 
Mä oon gradun kirjotuksen loppusuoralla, eli tarkotus olis valmistua viimeistään kesällä. Mutta sain viime kesänä vakkarityöpaikan ja nyt yritän saada vaan paperit ulos niin saan noi opintohommat pois alta. Mies opiskelee vielä täyspäiväsesti, eli se tämän yrittämisen odottelun syynä oikeestaan pääasiassa on. Toiveena meillä olis että mies saa syksyyn mennessä opinnot siihen vaiheeseen että vois alottaa työt ja tekis viimesiä opintoja (opinnäytetyötä) siinä sitte samalla. Mies ei suostu alottamaan yritystä ennen ku saa töitä.
 
salomeki Hyvä että kaikki oli kunnossa! :)

Kaneli88 tsemppiä yritykseen, toivotaan nopeaa tärppiä!

Mullakaan ei oo mitään suuria muutoksia, mitä pitäis tehä ennen yrityksen alkua. En polta, en juo paljoa, ehkä kerran kuussa, syön terveellisesti ja harrastan aktiivisesti liikuntaa. Ainut asia onkin tuo liikunta, kun harrastan ihan kilpailu mielessä niin sitä pitää sitten jossain vaiheessa vähän keventää. Todella raskas liikuntahan voi vaikuttaa hedelmällisyyteen eikä raskaana voi liian kovia treenejä tehdä. Raskausainaki toki saa ja pitääkin urheilla, mutta kevyemmin.

Meillä kumpikin opiskelee vielä. Minulla menossa vasta ensimmäinen vuosi uudelta alalta yliopistosta, miehellä neljäs. Kumpikin tekee kyllä opiskelujen ohella töitä, minä ihan säännöllisesti viikottain. Saa samalla vähän kerättyä säästöjä, joita onkin jo ihan hyvin. :)

On kyllä tiukka kevät opiskelujen, töiden ja treenien osalta tulossa. Varattiin juuri miehen kanssa loppukeväälle reissu Sveitsiin! Ihanaa päästä vähän lomailemaan sitten tiukan kevään jälkeen.
 
Täällä on opiskelut ohi. Itse teen hoitoalalla sijaisuuksia. Samassa työpaikassa kohta kaksi vuotta :) Kai se vakipaikka joskus sieltä irtoo. Miehellä vakituinen työ. Tai onks tänäpäivänä mikään enää vakituinen ja taattu. Miehenkin työpaikalla ollut vissiin kolme vuotta putkeen yt-neuvottelut. Se on tätä päivää eikä se auta koko aikaa pelätä. Jos huonosti käy, niin katsotaan sitten mitä keksitään.

Verikokeissa käyty ja mamavitamiinit ostettu. Hieman kuikuilin niitä ovistestejä mutta saavat kyllä toistaiseksi jäädä hyllyyn :)
 
Onnea kaikille tupakan lopettaneille! Itse en ole koskaan polttanut, mutta mies polttaa satunnaisesti, yleisesti ottaen hyvin vähän, mutta haluaisin, että se vähäkin jäisi. :|

Kiva, salomeki, että kaikki on kunnossa! :)

Mulla on tällä hetkellä määräaikanen työpaikka, joka kyllä luultavasti muuttuis vakituiseks, mutta en jaksa odottaa sinne asti, eli voi olla että raskaudun ennen määräaikaisuuden loppumista ja munaan omat mahdollisuudet vakkaripaikkaan. Mutta sitä en nyt jaksa murehtia tässä kauheassa kuumeessa! Mies on vakkaritöissä.

Ihanaa, Kaneli88, että pääset jo alottamaan! :) Täällä pitäis vielä kolme(!!!) kuukautta odotella...
 
Wuf
Vitamiineista: Syön perusminivitamiinia tällä hetkellä, mutta suunnitelma on vaihtaa ne sit mamavitskuihin kun yritys alkaa. Foolihappo on kyllä tehokasta, tai ei nyt ihmisten kohdalla oo tullut tyestattua, mutta koiran kohdalla juu. Eli narttu jäi 2 kertaa tyhjäksi, vaikka huolella hoidettiin astutukset ja sit kolmannella kerralla syötin foolihappoa juoksun alusta asti ja loppu tuloksena 5 pentua :) en toki voi vannoa, että foolihappo oli ratkaisija, mutta siltä vähän tuntuis.

Työtilanne mulla on mutkikas tällä hetkellä. Eli olen uudelleen koulutettavana työpaikan puolesta ja rahani saan Ilmariselta, mutta koska koulua ei ole 5pv viikossa olen loput päivistä palkattomana harjoittelijana samalla työnantajalla toisissa tehtävissä. Nyt olen kyllä alkanut etsimään kunnon palkkatyötä, koska koulua ei enään maaliskuun alun jälkeen ole ja vaikka saisin Ilmariselta toukokuun loppuun asti rahaa niin fiksumpaa toki on mennä jo nyt kunnon työhön josta tulee lähes tuplasti enemmän rahaa. Ja sitä kautta kunhan työpaikan saan voidaan yritys aloittaa :heart: ellei mies sitten taas mieltään muuta : / Miehellä on hyvä vakkari duuni
 
HUSsin sivuilla suositellaan foolihappoa kaikille jotka yrittää raskautua. Muistelisin et joskus oli puhetta foolihapon lisäämisestä e pillereihin, koska niin paljon raskauksia alkaa ehkäisystä huolimatta. Juttu tais päättyä siihen ettei kaikkia pillereitä syöviä naisia voi pakottaa syömään foolihappoa?HUS - Foolihappo

Työtilanteesta sen verran että me opiskellaan molemmat, mies tosin tekee töitäkin. Mä haluan nyt keskittyä vaan kouluun että pääsen valmistumaan mahdollisimman nopeasti. :)

Heräsin tänään aivan hirveään oloon ja mulla ois tänään ollu töitä (teen joskus sijaisuuksia). Soittelin sitten töihin ja siellä kerrottiin että heillä vatsatautia liikkeellä :( nyt vaan odottelen ettei olis mullakin :mad:
 
Täytyyki käydä ostamassa vitamiineja! Helpoin varmaa ostaa semmonen missä olis kaikki yhdessä tabussa, ei tartte sit kourallisia tabuja aamulla vetää :D

Nythän tuli tuo uusi multi-tabs immuno plus, siinä näyttäisi olevan kaikkea :D foolihappoa 400ug. Sitä voisi käydä ostamassa

Venla90: :( toivottavasti ei oo mahatautia! Itelläki ollu ny aanun maha sekasin, tosin mulla on muutenki herkkä maha että tiiä sitte mistä on taas ärtyny..

Meillä miekkonen on vakituisesti töissä ja itse olen oppisopimuksella töissä :) syksyllä valmistun ja puhetta on ollut että tänne töihin jäisin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä