Alkuperäinen kirjoittaja lähipiirissä;30369692:
Miks muuten yrittäjä miehet elättää niitä kotona marisevia vaimojaan jotka saavat asua yrittäjän hankkimissa isoissa taloissa, voivat ostaa kaupasta mitä haluavat ja ovat vain kotona vaikka lapset isoja. Joskus olen ihmetellyt, edustusvaimot vielä ymmärtäisin mutta kun kyse on enemmän "maatilan emäntä" tyyppisistä naisista eli ei mitenkään jakkupuku, tyylikäs siisti koulutettu vaimo osastosta. Siis sellaisesta joka nostaisi sitä yrittäjän statusta. Ja älkää sanoko että rakkaudesta, ei mene läpi

Ei muutkaan miehet rakkaudesta vaimojaan elätä.
Jos mieheni yritys tuottaisi edes sen verran, että toisi palkkaa esim. 1500 /kk, olisin ihan tyytyväinen. Mies on siis töissä 14-16 tuntia joka päivä viikosta. Työntekijöihin ei ole varaa, kierrättää sukulaisia/kavereita auttelemassa mutta siltikään ei oikein mene hyvin. Illalla tulee kotiin, on väsynyt, röhnöttää sohvalla eikä jaksa osallistua mihinkään. Soittaa toki kerran päivässä kotiin, kysyy että miten raskauteni voi, mutta heti sen jälkeen lisää että voitko hoitaa sitä ja tätä paperiasiaa.
Elämäni on parhaimmillaankin helvettiä. Raskauden takia en voi mennä töihin, kituutamme äitiysrahallani josta yli puolet menee vuokraan. Mies ei tuo tuloja ollenkaan. Jos pistää lapun firman luukulle, niin lainat pamahtaa niskaan ja luottotiedot menee. Kituuttaa siis koko ajan kannattavuuden rajoilla.
En osaa sanoa miksi hän valitsi näin, pientä vaikeutta tuntuu olevan auktoriteettien kanssa (ei halua olla kenenkään pomotettavana) ja myös työnarkomaniaan taipumusta, työ on tavallaan syy kaikkeen.
Miehen ystävät pitivät mulle kuukausi sitten palopuheen siitä miten en saa aiheuttaa miehelleni "lisäpaineita" nyt kun firma on tuossa jamassa. Minä lyllerrän ison mahani kanssa yksin ja yritän hoitaa kaikki juoksevat asiat, samalla pelkään ettei mies pääse edes lapsen synnytykseen mukaan.
Jos mies on yrittäjä, niin ainakin yhden asian pitää toteutua: 1) on aikaa perheelle, 2) jos ei aikaa perheelle niin pitää tuottaa rahaa; asunto, auto, ei ongelmia taloudellisesti.
Jos kumpikaan ei toteudu, niin kas, on syntynyt katkera yrittäjän vaimo... Pian ex-vaimo. En tiedä vielä lähdenkö vai jäänkö. Suhdetta meillä ei ole, ei intiimiä ei mitään. Mies tulee myöhään illalla kotiin, istuu vaan tv:n ääressä eikä puhu. Aamulla lähtee väsyneen näköisenä, valittaa väsymystään.
Monet sanoo että kyllä se tästä vielä muuttuu, ja olen päättänyt odottaa että jos se firma lähtisi siitä parempaan nousuun. Mutta taka-alalla on tunne että ei se lähde. Velkaa on liikaa, kilpailu on kovaa, asiakkaat vaativia, jne.
Miten monta vuotta tuhlaan elämästäni tähän. Omat tarpeeni ja tunteeni olen jo haudannut aikoja sitten. Niille ei ole tilaa, ja tuskin tulee koskaan olemaankaan.