yövuoro ja lapsi sairaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsi on kuumeessa ja miehellä on yövuorot. Minun olisi oltava huomenna töissä kun on kolutus. Ketään muita ei hoitamaan saada.
Mutta mutta jos mies jää kotiin hoitamaan päiväksi lasta niin työantajan, UPM, mielestä hänen pitää mennä yöksi töihin koska minä olen kotona. Mutta missä välissä mies ehtii nukkumaan kun minä töissä + työmatkat 7.15- 17:00, mies töissä + työmatkat 21.15 - 6.30.
Onkko tämä nyt ihan oikein?!

Voisi ottaa vaikka sairaslomaa, ja kuinka vanha lapsesi on?
Jos hän on yli 10 vuotias, niin ei se auta mitään. Mutta pitäkää
puhelimet lähellä ja vastatkaa aina. No pikaista paranemista
lapselle :( ?

Näinhän se valitettavasti menee, vaikkei oikein olekaan. Pienet lapset ja vuorotyö aiheuttaa iana enemmän sovittelua. Koeta MLL:a, tai sitten vaan oltava palkattomalla...

Se on juurikin niin, että jos on kotona ( vaikkakin vuorotyö) on kotona, eikä toinen vanhempi saa jäädä hoitamaan. Kummatkin ei siis voi olla kotona. Eri juttu olisi jos molemmat olisi yötyössä.

aamulla muutaman tunnin, jos vaan lapsi nukkuu pidempään, toivoa, että lapsi kipeänä väsynyt ja saa siinä väleissä nukuttua ja sitten nelisen tuntia illalla... hankalaa ja taatusti väsynyt yöllä sitten.

Minusta tämä ei ole ihan oikein! Isän ei vain ole niin helppoa saada vapaata lapsen sairastuttuaa, kuin äidin :(

Lapsen päiväunien aikaan + klo 17-21, kyllä sillä aikuinen yhden yön pärjää.

Ja jos lapsi ei enää nuku päiväunia, on jo sen verran iso että pärjää kun isi on vieressä heräteltävissä, dvdt vaan pyöriin.

[QUOTE="tuittu";22915811]aamulla muutaman tunnin, jos vaan lapsi nukkuu pidempään, toivoa, että lapsi kipeänä väsynyt ja saa siinä väleissä nukuttua ja sitten nelisen tuntia illalla... hankalaa ja taatusti väsynyt yöllä sitten.

Minusta tämä ei ole ihan oikein! Isän ei vain ole niin helppoa saada vapaata lapsen sairastuttuaa, kuin äidin :([/QUOTE]

Ei se sukupuoli tuohon kyllä vaikuta.

näinhän se on, meillä oli tuossa joulun aikaan sama tilanne, minä päivävuorossa, mies yövuorossa, nukkui aamulla pari tuntia ennen kuin lapset heräsivät, meni nukkumaan kun minä tulin töistä 4jälkeen. kyllä aikuinen pärjää muutaman päivän vähän erikoisemmallakin rytmillä.

Älyhoi. Sinä valvotat lasta illalla, jotta nukkuu aamulla pidempään ja mies saa nukkua hetken. Sitten mies nukkuu aina kun lapsikin nukkuu. Kun sinä kotiudut niin mies menee heti nukkumaan. Mikä ongelma?????

Yhteistyössä