yövaippa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3.v tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3.v tytön äiti

Vieras
Kannattaako vielä miettiä yövaipan pois jättämistä? Tilanne: päiväkuiva ollut yli vuoden. Talvella yövaippa oli TOOOOSI Märkä. Nyt kuukauden on ollut useammin kuiva kuin märkä. Yleensä on 3-4 kuivaa yötä ja sit vaipassa pikkupissa. Usein herää ennen puolta yötä ja käy pissalla omasta halusta tai kysyttäni onko pissahätä. Tuolloin on aina kuiva vaippa aamulla. Joskus on kuiva vaippa myös vakkea yöllä käviskään vessassa. Oisko jo aika kokeilla ilman vaippaa? Vai odotetaanko vielä, että yövaippa on kuiva pitemmän jakson? AIheuttaako värkä lakana vain turhaa harmia tytölle vai voisko sen kautta tulla se lopullinen askel yökuivaksi? Tyttö täytti juuri 3.

Herättämään en ainakaan vielä ala, kun ikää vielä noin vähän. Jos herää, niin silloin kysyn aina pissahädästä.

Voittehan te ihan huoletta kokeilla, josko vaikka hän olisikin kypsä vaipattomuuteen :). Pääasia kuitenkin se, ettet itse stressaa asiasta tai pahastu jos tulee märkiä sänkyjä. Rennolla otteella, ja jos näyttää siltä ettei nyt onnistukaan, niin ilman sen kummempia krumeluureja siirrytte vaippoihin takaisin.

Ja nyt on kesä - kesä kuivattaa helposti mahdolliset pyykit :). Tsemppiä kokeiluunne :)!

Kyllä meilläkin tuli vahinkopissoja vielä ihan aamusta, vaikka oli jo yökuiva. Nyt ei ole pissannut sänkyyn useisiin kuukausiin.

Laita vaan pissalakana alle ja valmiiksi lähelle kuivat lakanat. Jos pissa tulee sänkyyn,niin sitten vain lakanoiden vaihto ja puhtaat kamppeet lapselle.

Ma olen miettiny ihan samaa, tytto kanssa just taytti 3, paivakuiva ollut pitkaan ja yollakaan ei yleensa pissaa vaippaan. En edes muista, koska viimeksi. Meilla kylla joudutaan herattamaan pissalle joka tapauksessa puoliltaoin (laakarin maarayksesta, ei saa tulla liian pitkia pissavaleja). Aamullakaan ei tunnu vessaan olevan mikaan kiire. MUTTA kun selkeesti ei kylla edelleenkaan itse heraa siihen pissahataan, niin onko silloin kuitenkaan ns. yokuiva?

Ehdottomasti kannattaa kokeilla. Meillä pian kolme vuotiaat kaksoset ja jätin hetki sitten yövaipat pois. Ekalla viikolla kastui sänky neljänä yönä viidestä, viikonlopun pidin vaippaa (=lepoa itselle pyykkäyksestä) ja taas maanantaina alettiin. Viikon saldo 2 märkää sänkyä viikossa. Seuraavalla viikolla ei yhtään. Meillä oli yövaippa lähestulkoon aina märkä ennen kuin alettiin kokeileen.

joo kannattaa kokeilla!! meillä kans 3v kaksoset halus just jättää itse vaipat pois. Olin kauhuissani, kun oli ollu vain 2kertaa koskaan kuiva vaippa aamulla. Mut aattelin, että pitää antaa kokeilla. 2 ekaa yötä kastelivat, sitten pari kuivaa välissä, taas kastelua jne. mutta nyt noin kuukaudessa oppineet melkein kuiviksi.... välillä kastuu, välillä heräävät yöllä pissille, välillä menee koko yö kuivana.

Kokeile ihmeessä.

Mulla oli tuossa tilanteessa vaatekaapissa muksun sängyn vieressä valmiiksi peitto ja tyyny joissa tyynyliinat ja pussilakanat valmiina. Samassa pinossa oli uusi suojamuovi sekä lakana. Yöllä kun sattui vahinko, niin sen sängyn sai takaisin nukkukuntoon parissa minuutissa. Toinen sillä välin putsas tenavan,kun toinen hoiti sängyn.

Yhteistyössä