Yorkshirenterrieri,millainen rotu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

totta se on että se on ihmisille ongelma ja niitä korjataan, koira ei voi valitettavasti korjautta ja se on sellainen, kun se on, mutta ns JALOSTUS virhe ei mielestäni anna oikeutta ns tuomitsee niitä . kun sanoin nilläkin on oikus elää ja lisäntyy. Jokaiselle on omat mahdollisuudet, sinä saat pitää sitä JALO Yorkkia ja rekisteröita sitä vaikkapa avaruuteen, mutta ei se ole paremppi kuitenkin minun virhehampaisesta yorkista, suloinen on se MINUN yhtälailla ja on myös halvempi.
Ei auto myös kulke paremmin, jos huollat sitä kallissa huoltolikkessa, oma isännän tekemät huloot ovat jopa laadulta paremmat. Kennelliitto vaan rosvoa rahoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
totta se on että se on ihmisille ongelma ja niitä korjataan, koira ei voi valitettavasti korjautta ja se on sellainen, kun se on, mutta ns JALOSTUS virhe ei mielestäni anna oikeutta ns tuomitsee niitä . kun sanoin nilläkin on oikus elää ja lisäntyy. Jokaiselle on omat mahdollisuudet, sinä saat pitää sitä JALO Yorkkia ja rekisteröita sitä vaikkapa avaruuteen, mutta ei se ole paremppi kuitenkin minun virhehampaisesta yorkista, suloinen on se MINUN yhtälailla ja on myös halvempi.
Ei auto myös kulke paremmin, jos huollat sitä kallissa huoltolikkessa, oma isännän tekemät huloot ovat jopa laadulta paremmat. Kennelliitto vaan rosvoa rahoja.

kukin ajatelkoon tyylillään... mun puolestani voit teettää koirallasi vaikka sadat pennut, totesin vain etten ymmärrä, miksi siirtää kivuliaita rakennevikoja sukupolvelta toiselle...toki eihän se sinua satu vaikka koirallasi ei olisi hammaskalustoa ollenkaan, se koiraparkahan sen tuskan kestää...

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Ajattele mitä tykkäät, sulla on oikeus mielipiteeseesi.. Minä pysyttäydyn tässä omassani..

hmm..väkisikin on "pakko" vastata. Hammaskalusto on sille LOISTAVAA.. jopa enemmän hampaita varmaa, kun Sinun Yorkilla. Siskollani oli ns rotu Yorki (kuoli onnetomuksessa) ja sen purukalusto oli huomattavasti heikompi, jos verratan puruluun "jyrsimistä", vaikka sillä oli JALO hampaat.
Jalostus muuten on jo maailmalla ongelma. ihan sama, kun ihmisillä sukurutsaus. Tuoretta vertaa tarvitaan..ja terveys pysyy kunnossa. Heikkous terveydessä jalokoirilla johtuu nimenomaan yli jalostuksesta.

Pipi on kun makaa vuoteessa kuumeessa tai on muuten out of her mind. Pipi tarkoittaa myös tosi pientä pippeliä turkin kielellä. :D Ihan kauheeta oli lukee tää keskustelu. Jos joku haluaa purentavikaisen koiransa jalostukseen ja saada vaivan periytymään myös koiran pennuille, ei ole ihan terve, vaan pipi. Koiran kovalla hinnalla saadaan myös karsittua ostajista monia epäpäteviä koiran omistajia pois, jotka ovat ostamassa koiraa hetken mielijohteesta. Sellaisia ostajaehdokkaita löytyy varmasti tukuittain pienille koirille.

Yhteistyössä