yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivoaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivoaa

Vieras
Mulla on 10kk ikäinen poika. Yöt on mennyt ihan kivasti tähän asti yhdellä syötöllä, kunnes poika keksi vajaa viikko sitten seuraavan: illalla nukahtaa ihan ok. Noin puolen yön aikaan herää joka yö ja aloittaa huudon. Huutaa suoraa huutoa, eikä mikään auta. On silitelty, pidetty sylissä, annettu vettä ja maitoa, kävelty edestakaisin poika sylissä... joskus rauhoittuu, joskus huutaa niin kauan, että nukahtaa kesken huudon väsymykseen... Mikä tähän auttais? Onko tää ihan normaali vaihe, mikä jää itsestään pois? Joskus tekee saman n. neljän aikaan ja aamuyöt on levottomia, poika heräilee vähän väliä, sillon nukahtaa helposti uudelleen, välillä jopa ilman silittelyä.

Puhetta poika opettelee kovasti päivisin (ja liikkuu paljon), voisko aivot olla ""ylikuormittuneet""? Joskus muistan jonkun sanoneen, et vauvat huutaa, kun aivot ei pysty käsittelee kaikkea uutta. Kipeä poika ei oo, korvatulehduskierteestä on just selvitty ja supparikin on välillä annettu yöks, ei auta mitään (kuumetta ei oo).

Moi!

Meidän neidillä oli samanlaista yöhuutoa, joka alkoi kun neiti oli hieman yli vuoden vanha. Neuvolasta asiasta kysyin ja sanottiin että on ihan normaalia. Mikään ei meilläkään auttanut huutoon, huusi aikansa ja sitten nukahti. Välillä tuntui että ei saanut edes mitään kontaktia, ihan kuin olis ollut vielä unessa. Tätä kesti muutamia viikkoja (ei joka yö kuitenkaan) ja sitten loppui yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin.

Tsemppiä ja jaksamista!

Meidän esikoinen teki aivan tuota samaa. Ja arvaas mitä, neiti on nyt 6.5v ja huutaa vieläkin välillä yöllä unissaan. On myös kävellyt unissaan jne. eli nyt kuuden vuoden jälkeen tajuan, että oli vauvanakin tällainen levoton nukkuja ja päivän jutut jäivät yöksi ""päälle"". Nytkin, jos on vauhdikkaampi päivä, niin yöllä hölpöttää unissaan ja välillä tosiaan kirkuu. Nyt kun neito nukkuu omassa huoneessa, ei se enää haittaa ja asialle voi jo nauraa, mutta muistan ettei silloin vauva-vaiheessa naurattanut. Eli teilläkin varmaan vaan eloisampi lapsi, ei muuta. Meidän neito ei itse muista aamulla koskaan yöllisistä touhuistaan.

Kiitos vastauksista!! Toivotaan nyt, et tää menee ohi itsestään. :) Tänään käytin poikaa lääkärissäkin, kun rupes taas raapimaan korvaansa. Ne oli kuitenkin ihan puhtaat. Lääkäri sanoi, et voi huutaa mahaansa (syönyt juuri 2 antibioottikuuria), eroahdistusta tai jotain muuta (mä oon just ite alottanu töissä, maidon tulokin alkaa loppua, sekin voi vaikuttaa asiaan). Sit sanoi, et vauvoja vaivaa usein madot, kutiavat kuulema etenkin öisin. Pyllyaukko hieman punoittaa, mut matoja ei olla huomattu. Toivottavasti niitä ei tuukaan!!

Siis sanoiko lääkäri tosiaan, että vauvoja vaivaa USEIN madot?!!! Apua, ihan kamala ajatus! En ole koskaan kuullut moisesta vaivasta, onko joku muu? Nyt sain uuden päänvaivan ja alkaa hillitön peräaukon tarkkailu... ;) Olen kyllä tietoinen, että koirilla ja kissoilla voi olla matoja, mutta että vauvoilla...? Mistä vauvat niitä voisi saada?

Joo, en ollut itekään kuullut madoista ja ihan yhtä järkyttynyt olin ite! Mielestäni meillä on hyvä hygienia, eikä olla syöty raakaa kalaa tms. mistä matoja voisi saada. Koira meillä kyllä on, mutta madotettu tiheään! Mies käytti vauvan lääkärissä, kun hällä oli vp, mä töissä, en päässy ite mukaan.

lääkäri tarkoittanut kihomatoja. Ei niitä voi olla huomaamatta, lapsi parkuu kaarella, kun kutina on NIIN kova.
Googlen kautta löytyy tietoa hakusanalla kihomato

Yhteistyössä