Yökyläilyistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mörripörri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nykyään ei pahemmin ole ollut. Poika nyt 10kk ja on paristi ollu. Meillä on jonkin verran mun vanhempien kanssa mielipide-eroja kasvatusmenetelmistä joten jätän viemättä yökylään. Miehen äiti ei oo koskaan harkinnutkaan että ottaisi hoitoon.

Poika täyttää kesällä 5-v ja on ehkä n. kerran kuussa viikonlopun mummin ja papan mökillä, kesällä joskus useammin, talvella harvemmin. Kesällä lähtee viikon matkalle iso-vanhempien kanssa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 19:30 Äiskäpäiskä kirjoitti:
nykyään ei pahemmin ole ollut. Poika nyt 10kk ja on paristi ollu. Meillä on jonkin verran mun vanhempien kanssa mielipide-eroja kasvatusmenetelmistä joten jätän viemättä yökylään. Miehen äiti ei oo koskaan harkinnutkaan että ottaisi hoitoon.

kuulostipa tutulle.. Meillä anopilla ollut muutaman kerran, mutta siitä ei tule mitään! Ja mun äiti ei ole edes harkinnut molempien lasten hoitoon ottoa, isompi pääsee mummolaan parin vuoden välein. Tai edes meillä kyläilyjä useammin kuin 2-kertaa vuodessa..

Mutta oli kiva huomata myös se että monilla noi yökyläilyt sujuvat...

Meillä hieman alle 2-vuotias tytär on kerran viikossa yhden yön mummilla ja papalla hoidossa,että äiti saa opinnot päätökseen ja tehtyä hieman palkkatyötä iltaisin! Olen todella onnekas,kun minulla on tuollaiset ihanat vanhemmat! Kaikki ovat hyvillä mielin; isovanhemmat saavat piristystä, tyttö tykkää kovasti olla heidän kanssaan ja äitin valmistuminen häämöttää jo loppusuoralla! Ilman vanhempieni apua en olisi tässä tilanteessa,suuri kiitos siis heille!

meillä esikoinen ollut ihan sylivauvasta asti n. kerran kuussa mummulassa hoidossa.eka kerran ristiäispäivänä 1,5kk.
toisella mummulla viikonlopputöitä eli menee useimmiten viikolla jos tarvis ja toiseen mummulaan viikonloppuisin kun normaali viikkotyö.nyt varsinkin kun odotin toista lasta ja loppuraskaus oli aika vaikea oli esikko arkena mummulla yötä että sain seuraavana päivänä mennä rauhassa äitipolikäynnille ja levätä sen jälkeen.yhdessä miehen kanssa mennään jos mennään joten siksi aika usein hoidossa että vanhemmat saa "happea".
en tiedämitä tekisin ilman näitä apuja!

Meidän esikoinen oli vasta 3 vuotiaana ekan kerran yökylässä mummolassa, toinen pääsi "jo" 2 vuotiaana ja kolmas pääsee ehkä vajaa 2 v ikäisenä... Periaatteena on pidetty, että lapsen pitää osata ilmaista sanallisesti oma ikävänsä ja ottaa jo vähän vastuuta omasta toiminnastaan (potalla käynti, syöminen).

Tuosta iästä alkaen ovat sitten n. kerran kuussa yökylässä (talvella harvemmin), joskus 3 yötä kerralla mutta aina eriaikaan jotta eivät rasita mummua liikaa ja saavat erityishuomion :)

poika oli alle vuoden vanhana yhden yön anopilla ja kahden vanhana yhden yön oman äitini luona. poika on arka, mutta olemme lähdössä pariristeilylle heinäkuussa, joten poika on menossa kahdeksi yöksi anoppilaan ja siitä tulee varmasti huutoa. laittaisin mielelläni lapsen useamminkin isovanhempiensa luo yökylään, mutta ovat vielä työelämässä eivätkä itse ehdota sellaisia, vaan itse pitää asiaa kysellä ja anellakin.

Meillä poika 1,5 kk. on jäämässä tänään tokaa kertaa mummulaan yöksi, että pääsen yöksi työkeikalle. Ihan kiva, saan hiukan ylimääräistä rahaa ja aamun kaksin miehen kanssa :) Ekan kerran nappula oli, kun käytiin vähän ulkona katsomassa standuppia ja olusilla raskauden ja synnytyksen jälkeen relaamassa. Mun mielestä on mukava, että poika tottuu olemaan lyhyitä aikoja muidenkin kanssa, helpottaa myöhemminkin varmaan hoitoon menemistä. Me vietetään muutenkin paljon aikaa mummin kanssa yhdessä. Anoppi sen sijaan on jo vähän vanhempi ja tosi arka, pelkää kuollakseen jo pienen sylissäpitämistä. Hän taitaakin jäädä ihailemaan kauempaa.
Sinänsä harmi, hän asuu eri paikkakunnalla eikä matkusta itsekseen lainkaan, joten tietenkin otamme pojan mukaan häntä katsomaan ku sinne menemme. Siellä kuitenkin olisi mukava tavata myös miehen lapsuudenkavereita, joita muutenkin tulee harvoin tavattua, mutta minä sitten istun siellä anoppilassa lapsen kanssa. Mukavaa se sekin on.

Meillä on 5 lasta joista kaksi ensimmäistä on ollut joskus aikoinaan -98 vuonna viimeksi mummulassa yötä ja 3 viimesintä ei koskaan eikä varmasti menekkään, johtuen mummojen alkoholismista.. :'(
Lapset eivät kyllä muutenkaan kumpaakaan kauheemmin näe..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2005 klo 00:15 mammu kirjoitti:
Meillä on 5 lasta joista kaksi ensimmäistä on ollut joskus aikoinaan -98 vuonna viimeksi mummulassa yötä ja 3 viimesintä ei koskaan eikä varmasti menekkään, johtuen mummojen alkoholismista.. :'(
meillä mummilla sama ongelma :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2005 klo 20:26 muumitus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2005 klo 00:15 mammu kirjoitti:
meillä mummilla sama ongelma :'(
onnex on ihana sisko ja veli jotka ottavat max 3krt vuodessa yökylään :flower:

Meidän lapset eivät ole koskaan olleet yökylässä minun vanhemmilla.Asumme kaukana,vierailemme isovanhemmilla pari kertaa vuodessa.Miehen vanhemmat asuvat lähellä,mutta kertaakaan kaikki 3 eivät ole siellä olleet yökylässä.
Arki on aika näännyttävää,meillä 8,3 ja 1-vuotiaat lapset.On käynyt mielessä,että otan maksullisen hoitajan,jos haluttaa joskus tuulettumaan kunnolla..enemmän saisi olla yökylästelyä pienemmillekin.Isompi on jo kamuillakin usein yötä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2005 klo 14:04 Maria kirjoitti:
Meidän lapset eivät ole koskaan olleet yökylässä minun vanhemmilla.Asumme kaukana,vierailemme isovanhemmilla pari kertaa vuodessa.Miehen vanhemmat asuvat lähellä,mutta kertaakaan kaikki 3 eivät ole siellä olleet yökylässä.
Arki on aika näännyttävää,meillä 8,3 ja 1-vuotiaat lapset.On käynyt mielessä,että otan maksullisen hoitajan,jos haluttaa joskus tuulettumaan kunnolla..enemmän saisi olla yökylästelyä pienemmillekin.Isompi on jo kamuillakin usein yötä.

tässä olikin mun ajatuksia.. Oon miettinyt sitäkin mistä löytyisi joku luotettava ja kiva ystävä perhe joka olisi esim. kerran kuussa ottamaan lapsia ja me sitten kerran kuussa "lainattais" heidän lapsiaan..

Sekä mistä löytyisi sellaisia luotettavia maksullisia hoitajia...

Tyttö on 2 vuotta ja 4 kuukautta eikä koskaan ole ollut hoidossa. Ei ole ollut mitään tarvetta , ei tee mieli "tuulettumaan" ilman tyttöä. Aina mennään joka paikkan mies mä ja tyttö yhdessä ja jos on joku juttu kuten nyt oli 50 vuotis juhlat missä ihmiset dokaa , lähden minä tytön kanssa pois kun "juhliminen" alkaa. En kaipaa juhlia tai omaa aikaa. Tyttö menee joka ilta nukkumaan 8lta niin silloin saamme miehen kanssa laatu aikaa kahdestaan. Mummoloista on tullut noottia kun ei viedä hoitoon mutta en viitsi viedä kun ei ole tarvetta... mitä minä sitten tekisin ilman tyttöä , ikävä vaan tulisi. Kunhan tyttö täyttää kolme niin sitten vien päivä hoitoon , mun mielestä sitä ennen ei ole kiirettä.

Meillä esikoinen ollut Mammalla kolme kertaa yö-kylässä. Eka kerran 3v.8kk vanhana kun itse niin kovasti tahtoi. Hän on ollut myös yhden yön tädillään. Kaksoset ei ole olleet ikinä yökylässä. Ikää heillä 4v. Ei ole ollut mitään tarvetta hoitoon laittaa ja muuten vaan en ole raaskinut pahemmin luopua. Tosin eipä ole kovin ollut lapsilla halujakaan vaikka esikon kyläilyt on sujuneet hyvin ja kivaa ollut. Hoitajia kyllä olisi vaikka kuinka.

Lapset ovat 7-, 5- ja melkein 4-v ikäiset ja minun kotona ovat yötä noin 3kk välein (yleensä tällöin pari kolme yötä kerrallaan, asumme eri paikkakunnilla), miehen vanhemmilla ovat ehkä kerran vuoteen yhden yön kaksi vanhempaa, nuorinta eivät ota kun eivät kuulemma pärjää hänen kanssa.

Yhteistyössä