Yökastelusta kysyisin ja kelankorvauksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyykkäri äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyykkäri äiti

Vieras
Mikä on korvaus kelalta minkä saa lapsen yökasteluun?
En vielä voi ihan hakea sitä tukea,mutta kyselisin etukäteen että mikä meidän olis mahdollista saada tuolle yli 5vee yöpissaajalle. Hoito on aloitettu jo.

Alkuperäinen kirjoittaja huitshapeli:
Mä en osaa vastata sulle, mutta saanko kysyä, että mitenkä tuota hoidetaan? Olis oma 5v, joka kastelee ajoittain

Hoidetaan lääkityksellä tai hälyytin patjalla. Meillä nyt miniriin lääkitys.
ja tuo kastelu on meillä ollut ihan jatkuvaa. Et jos teillä on vain satunnaista niin suosittelen hälyytintä.

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
no siihen saa sen alimman hoitotuen olikohan se joku 80e luokkaa kuussa.... ja lääkehoidossa on pitäny olla puoli vuotta

ai?
Meille sanottiin että kirjaa pitää pitään se puolivuotta. Olen nyt 4kk pitäny kirjaa ja 3kk ollu lääkitys.
Tämä mun pitää selvittää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en osaa vastata sulle, mutta saanko kysyä, että mitenkä tuota hoidetaan? Olis oma 5v, joka kastelee ajoittain

ja tuo kastelu on meillä ollut ihan jatkuvaa. Et jos teillä on vain satunnaista niin suosittelen hälyytintä.

Kun tää meidän tapaus kastelee päivisin sillon kun kastelee :/
Mut meillä on huomenna lääkäriaika..

eli täytät tulostat tuolta kelan sivuilta tuon vammaistukihakemuksen, täytä se HUOLELLISESTI ja kerro kaikki pienetkin asiat, tarvitset lisäksi lääkärintodistuksen hakemukseen, sekä kannattaa liittää lääkärikäynneistä epikriisejä. Ja niinkuin jo kirjoitin, mahdollisuus saada se n. 80euroa kuukaudessa ja siitähän ei mitään oteta pois eikä se vaikuta muihin tukiin. http://www.kela.fi/in/internet/lomake.nsf/NET/151101170909EH/$file/EV258.pdf?OpenElement

me olemme saaneet hoitotukea n.vuosi sitten oli jotain 75e. ja pitää tosiaankin olla se lääkehoito yritys ensin, vaikka on kiva kun se lääke maksaa n. 100e ja siltikään ei ole varmaa että saat tukea.mutta meillä sen takia melko varma tuki koska on myös virtsantakaisin virtausta, pahin aste ja joudumme viedä pissa näytteen joka kuukausi.
sekä käymme munuais/virtsatiet ultrassa 2 kertaa vuodessa 330 km päässä!

:/ no siihen ei noi hoidot tehoa.
On ne vaan inhottavia vaivoja.

no siihen saa sen alimman hoitotuen olikohan se joku 80e luokkaa kuussa.... ja lääkehoidossa on pitäny olla puoli vuotta

ai?
Meille sanottiin että kirjaa pitää pitään se puolivuotta. Olen nyt 4kk pitäny kirjaa ja 3kk ollu lääkitys.

niin meillekin neuvolasta ensin terkkari sano mut kela tulkitsi sen niin että sitten kun on puolivuotta ollut lääkitys niin hoidon rahalliset vaikutukset sellaset on oikeutettu tukeen.. tai jotain sinne päin en sitte tiiä miten sen pitäis mennä mut näin oli meidän kohdalla

mitähän teidän poika on sillo tekemässä kun pissa on lirahtanut???
meillä ne keskitty joskus tv ohjelmaan tai muuhun mitä eivät malttaneet jättää kesken ja pisu pääs sit kesken kaiken...

ai?

niin meillekin neuvolasta ensin terkkari sano mut kela tulkitsi sen niin että sitten kun on puolivuotta ollut lääkitys niin hoidon rahalliset vaikutukset sellaset on oikeutettu tukeen.. tai jotain sinne päin en sitte tiiä miten sen pitäis mennä mut näin oli meidän kohdalla
kiitos selvennyksestä. Eli en vielä hätäile hakemuksen kans.
Mut kallista on tuo lääke. Yli euron tabu.

Yhteistyössä