Yö meni valvoessa! Hakutaanko meidän rakastava isi, ARGH!

  • Viestiketjun aloittaja raivostunut
  • Ensimmäinen viesti
raivostunut
Lapsella ollut nyt flunssaa ja viime yönä sitten alkoi korvatulehdus. Annoin särkylääkettä ja jotenkin selvittiin aamuun hyörimisien ja pyörimisien jälkeen.

Aamulla yritin saada tk:sta päivystysaikaa, mutta ei saatu kun yksi lääkäri vain paikalla ja rajallisen ajan. Käskivät menemään sitten keskussairaalaan päivystykseen klo 15.00. Mutta mitäs teki meidän iskä. Nosti elämän kun hänellä on jääkiekkovuoro klo 14.00 - 16.00. Me voitaisiin kuulemma ihan hyvin odottaa klo 16.00 jälkeenkin. Siis jos lääkäritilanne on tuo, niin odotettavissa on siis ju*malattomat jonot päivystykseen. Ensin päivä ollaa kotona kipeän pojan kanssa ja sitten vielä pitkitetään sitä illalla. Muuten menisin lapsen kanssa kahden, mutta ei ole kulkupeliä.

Siis meidän isä on ihan normaali huolehtiva ja jo yli kolmikymppinen isukki, jolle me ollaan oltu kaikki kaikessa. Nyt tiedän, että joku on vielä ylitse meidän - JÄÄKIEKKO!
 
Jos meillä olis tuo tilanne, niin antaisin 2 vaihtoehtoa miehelle: joko kävelee pelaamaan varusteineen päivineen, et mulla on auto, tai sit lähtee meidän kans päivystykseen.

:hug: Koita kestää, miehet on välillä niin.... miehiä! :kieh:
 
Ex teki vähän samantyyppisen tempun, tosin ei onneksi napero silloin ollut kipeenä...mulla pamahti selkä, en pystynyt liikkumaan muuten kuin kontaten ja sekin itkun kanssa. Exällä ois ollut treenit ja tietysti mun oli pakko pyytää ettei menis...no, samahan se vaikka olis mennytkin; en ikinä unohda sitä, kun tyttö heräsi omassa huoneessa päikkäreiltä itkun kanssa ja myös itkien konttasin kohti tytön huonetta, ex istuu nojatuolissa vieressä ja tuijottaa mua niin vihaa huokuen että siihen paikkaan oisin varmasti kuollut jos katse tappaisi.
Enhän mä tietenkään pystynyt lasta ottamaan edes syliin ja tää vaan istuu raivoa täynnä, kun HÄN ei päässyt treeneihin...
No, arvomaailma tuli hyvinkin selväksi tuona päivänä :/
 
Ap
Juu, mutta mulla ei ole ajokorttia! Tuonne keskussairaalaan on reipas 2 km, joten taidan pakata lapsen pulkaan ja mennä omalla kyydillä. Sapettaa kyllä! Siis ihan kuin eri mies tuo meidän rakastava iskä ollut tänään. Meidän lapsella siis ei ole ollut äkillistä korvatulehdusta aikaisemmin ja lääkärissä käyty joskus 2 vuotta sitten. Elikkäs muutenkin pelkää tuota uutta tilannetta ja meidän rauhallinen isä voisi olla kyllä mukana tasoittamassa tämän hössön äidin luomaa jännitettä ;-).
 
KUISKATEN kerron sen
Jospa se isukki heittäisi teidät sinne lääkäriin samalla kun menee peliin? Ja tulisi pelin jälkeen katsomaan mikä on tilanne.
Näin minä ainakin pyytäisin tekemään :)
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Miksi et mene taksilla, sitä mä käytän aina, jos auto on miehen käytössä.
Mutta kun mä haluan tuon miehen sinne mukaan kun ollaan AINA oltu kaikki lapseen liittyvät erikoiset tilanteen porukalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Ex teki vähän samantyyppisen tempun, tosin ei onneksi napero silloin ollut kipeenä...mulla pamahti selkä, en pystynyt liikkumaan muuten kuin kontaten ja sekin itkun kanssa. Exällä ois ollut treenit ja tietysti mun oli pakko pyytää ettei menis...no, samahan se vaikka olis mennytkin; en ikinä unohda sitä, kun tyttö heräsi omassa huoneessa päikkäreiltä itkun kanssa ja myös itkien konttasin kohti tytön huonetta, ex istuu nojatuolissa vieressä ja tuijottaa mua niin vihaa huokuen että siihen paikkaan oisin varmasti kuollut jos katse tappaisi.
Enhän mä tietenkään pystynyt lasta ottamaan edes syliin ja tää vaan istuu raivoa täynnä, kun HÄN ei päässyt treeneihin...
No, arvomaailma tuli hyvinkin selväksi tuona päivänä :/
ohho :eek:
 
En mä nyt haukkumaan tollasesta rupeis.

Meillä valittais jokin näistä vaihtoehdoista:
1. Odotettais että isi pääsee reeneistä (ei se tunti juurikaan tunnu kun muutenkin joutuu odottamaan sinne lääkärille pääsyä )
2. Mä veisin isin hallille ja pitäisin auton, kunhan mies olis sopinu jonkun kanssa kyydistä pois hallilta
3. Isi veis meidät sairaalalle (tai jonnekkin sen lähistölle) jo kahdelta odottelemaan päivystyksen alkua ja tulis sitten reenien jälkeen meitä hakemaan
4. Isi koittais sopia jonkun pelikavereista kyyditsemään itseään molempiin suuntiin
5. Taksi lyhyemmälle reitille (siis kumpi nyt onkaan lähempänä halli vai sairaala)
 
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Ex teki vähän samantyyppisen tempun, tosin ei onneksi napero silloin ollut kipeenä...mulla pamahti selkä, en pystynyt liikkumaan muuten kuin kontaten ja sekin itkun kanssa. Exällä ois ollut treenit ja tietysti mun oli pakko pyytää ettei menis...no, samahan se vaikka olis mennytkin; en ikinä unohda sitä, kun tyttö heräsi omassa huoneessa päikkäreiltä itkun kanssa ja myös itkien konttasin kohti tytön huonetta, ex istuu nojatuolissa vieressä ja tuijottaa mua niin vihaa huokuen että siihen paikkaan oisin varmasti kuollut jos katse tappaisi.
Enhän mä tietenkään pystynyt lasta ottamaan edes syliin ja tää vaan istuu raivoa täynnä, kun HÄN ei päässyt treeneihin...
No, arvomaailma tuli hyvinkin selväksi tuona päivänä :/
No ei mikään ihme että on ex. Taisi eksääntyä aika pian tuon jälkeen vai mitä?
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Miksi et mene taksilla, sitä mä käytän aina, jos auto on miehen käytössä.
Mutta kun mä haluan tuon miehen sinne mukaan kun ollaan AINA oltu kaikki lapseen liittyvät erikoiset tilanteen porukalla.
Ahaa no sitten tilanne vaikuttaakin siltä että nyt taitais olla sulla jouston paikka.. Kyllähän siellä lääkärissä yksinkin pärjäät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Ex teki vähän samantyyppisen tempun, tosin ei onneksi napero silloin ollut kipeenä...mulla pamahti selkä, en pystynyt liikkumaan muuten kuin kontaten ja sekin itkun kanssa. Exällä ois ollut treenit ja tietysti mun oli pakko pyytää ettei menis...no, samahan se vaikka olis mennytkin; en ikinä unohda sitä, kun tyttö heräsi omassa huoneessa päikkäreiltä itkun kanssa ja myös itkien konttasin kohti tytön huonetta, ex istuu nojatuolissa vieressä ja tuijottaa mua niin vihaa huokuen että siihen paikkaan oisin varmasti kuollut jos katse tappaisi.
Enhän mä tietenkään pystynyt lasta ottamaan edes syliin ja tää vaan istuu raivoa täynnä, kun HÄN ei päässyt treeneihin...
No, arvomaailma tuli hyvinkin selväksi tuona päivänä :/
No ei mikään ihme että on ex. Taisi eksääntyä aika pian tuon jälkeen vai mitä?
Puolisen vuotta taisteltiin, mä nukuin siitä lähtien sängyssä tytön kanssa ja ex sohvalla.
 
samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Miksi et mene taksilla, sitä mä käytän aina, jos auto on miehen käytössä.
Mutta kun mä haluan tuon miehen sinne mukaan kun ollaan AINA oltu kaikki lapseen liittyvät erikoiset tilanteen porukalla.
Ahaa no sitten tilanne vaikuttaakin siltä että nyt taitais olla sulla jouston paikka.. Kyllähän siellä lääkärissä yksinkin pärjäät.
Niin pärjäät. Meillä ainakikin vie aina jompikumpi yksin. Mitä siellä kumpikin tekee.

 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meidän vaihtoehto olisi tämä: lapsi aamupäivällä yksityiselle ja isi pääse treeneihin, tai isi kippaa treenit ja klo 15 päivystykseen.
Kyllä mun mielestä pitää isukin osallistua lääkärissä käyttöön kun uusi tilanne lapselle ja rauhoittaa aina tilanteet omalla rauhallisuudellaan. Minusta lapsi menee treenien edelle! Siksi mua ottaakin niin päähän. Meillä ei noita lääkärireissuja ole ollut, joten lapsi pelkää jo nyt uutta tilannetta. En tosiaankaan viitsisi kiusata enää lasta jonottamalla monta tuntia päivystyksessä, jossa varmaan on tänään ruuhka lääkäripulan vuoksi.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja ihaa4:
Potilaallahan saisi olla periaatteessa vain yksi saattaja lääkärin vastaanotolla. En ota tällä kantaa perheiden omiin tapoihin, kunhan kerron yleisestä ohjeistuksesta.
Täh? Siis lapsella on minusta jopa parempi, että molemmat vanhemmat on mukana näissä lääkärijutuissa.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meidän vaihtoehto olisi tämä: lapsi aamupäivällä yksityiselle ja isi pääse treeneihin, tai isi kippaa treenit ja klo 15 päivystykseen.
Kyllä mun mielestä pitää isukin osallistua lääkärissä käyttöön kun uusi tilanne lapselle ja rauhoittaa aina tilanteet omalla rauhallisuudellaan. Minusta lapsi menee treenien edelle! Siksi mua ottaakin niin päähän. Meillä ei noita lääkärireissuja ole ollut, joten lapsi pelkää jo nyt uutta tilannetta. En tosiaankaan viitsisi kiusata enää lasta jonottamalla monta tuntia päivystyksessä, jossa varmaan on tänään ruuhka lääkäripulan vuoksi.
Jos et halua kiusata lasta jonottamalla monta tuntia päivystyksessä, niin luuri kauniseen käteen ja soitto yksityiselle. Ilmapiiri on todennäköisesti joka tapauksessa paljon rauhallisempi. Niin minä tekisin joka tapauksessa. Nämä kaksi vaihtoehtoa oli minun käyttäytyimistapa, jos olisin samassa tilanteessa kun te.
 
Ra
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
ei siellä koko perhettä tarvita..ei tarvi tehdä niin vaikeasti
Me vanhat käppänät vanhemmat vain halutaan yhdessä aina hoitaa nämä jännittävät jutut. Ollaanpa me kyllä outoja! J*maliste, vielä tästäkin pitää alkaa tällä palstalla syyllistämään. Mä oon yön valvonut, en ole saanut lapselle lääkäriaikaa ja haen vertaistukea täältä. Nyt poletaan meidän perheen käytäntö suohon, kun halutaan taata lapselle turvallinen lääkärissäkäyntikokemus. Valitettavasti mä olen imettänyt sen 1,5 vuotta ja meillä ei ole tarvinut käydä lääkärissä, joten nuo uudet tilantteet on meille pelottavia ja jännittäviä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meidän vaihtoehto olisi tämä: lapsi aamupäivällä yksityiselle ja isi pääse treeneihin, tai isi kippaa treenit ja klo 15 päivystykseen.
Kyllä mun mielestä pitää isukin osallistua lääkärissä käyttöön kun uusi tilanne lapselle ja rauhoittaa aina tilanteet omalla rauhallisuudellaan. Minusta lapsi menee treenien edelle! Siksi mua ottaakin niin päähän. Meillä ei noita lääkärireissuja ole ollut, joten lapsi pelkää jo nyt uutta tilannetta. En tosiaankaan viitsisi kiusata enää lasta jonottamalla monta tuntia päivystyksessä, jossa varmaan on tänään ruuhka lääkäripulan vuoksi.
Taidat hiukan vielä kiihdyttää lapsen jännitystä omalla hösäämiselläsi. Ole itse rauhallinen ja käytökselläsi näytä ettei lääkärissä käynti ole mikään kummonen juttu, ei siellä tarvita montaa kädestä pitäjää.

Jos nyt olet itse niin hädissäsi että tarvitsisit itsellesi tukea, niin ryhdistäydy. Korvatulehdus on pikkujuttu ja se lapsi saattaa tarvita rauhallista ja vakaata äitiä rinnalleen joskus jossain vaikeammassakin tilanteessa. Tässä olis nyt hyvä sun opetella olemaan se kallio johon lapsi nojaa kun pelottaa tai jännittää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meidän vaihtoehto olisi tämä: lapsi aamupäivällä yksityiselle ja isi pääse treeneihin, tai isi kippaa treenit ja klo 15 päivystykseen.
Kyllä mun mielestä pitää isukin osallistua lääkärissä käyttöön kun uusi tilanne lapselle ja rauhoittaa aina tilanteet omalla rauhallisuudellaan. Minusta lapsi menee treenien edelle! Siksi mua ottaakin niin päähän. Meillä ei noita lääkärireissuja ole ollut, joten lapsi pelkää jo nyt uutta tilannetta. En tosiaankaan viitsisi kiusata enää lasta jonottamalla monta tuntia päivystyksessä, jossa varmaan on tänään ruuhka lääkäripulan vuoksi.
No jospa yrittäisit itse aikuisena rauhoittua. Rauhoittuisi koko tilanne. Mitä ihmeellistä siinä lääkärissä voi olla? Kerrot lapselle, että lääkäri kuuntelee keuhkot, katsoo suuhun sellaisella jätskitikun näköisellä lastalla ja kurkkaa korviin, että selviää, millaista lääkettä voi antaa että olo paranee.

Kai lapsi nyt on ihmeissään, jos kotona on puoletkaan niin kaoottinen tilanne kuin kirjoituksestasi käy ilmi. Tappelette miehen kanssa tappelunne sitten ilamn sairasta lasta.

Meillä kyllä sekä mies että minä osaamme käyttää lasta lääkärissä ihan itseksemmekin. Mieluiten kyllä ollaan molemmat paikalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ra:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
ei siellä koko perhettä tarvita..ei tarvi tehdä niin vaikeasti
Me vanhat käppänät vanhemmat vain halutaan yhdessä aina hoitaa nämä jännittävät jutut. Ollaanpa me kyllä outoja! J*maliste, vielä tästäkin pitää alkaa tällä palstalla syyllistämään. Mä oon yön valvonut, en ole saanut lapselle lääkäriaikaa ja haen vertaistukea täältä. Nyt poletaan meidän perheen käytäntö suohon, kun halutaan taata lapselle turvallinen lääkärissäkäyntikokemus. Valitettavasti mä olen imettänyt sen 1,5 vuotta ja meillä ei ole tarvinut käydä lääkärissä, joten nuo uudet tilantteet on meille pelottavia ja jännittäviä.


no älä sitten vingu ja valita vaikka hiukan kuulostaa että sä olet se joka haluaa.Hirvee haloo jos mies ei tee just niinku sanot
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ra:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
ei siellä koko perhettä tarvita..ei tarvi tehdä niin vaikeasti
Me vanhat käppänät vanhemmat vain halutaan yhdessä aina hoitaa nämä jännittävät jutut. Ollaanpa me kyllä outoja! J*maliste, vielä tästäkin pitää alkaa tällä palstalla syyllistämään. Mä oon yön valvonut, en ole saanut lapselle lääkäriaikaa ja haen vertaistukea täältä. Nyt poletaan meidän perheen käytäntö suohon, kun halutaan taata lapselle turvallinen lääkärissäkäyntikokemus. Valitettavasti mä olen imettänyt sen 1,5 vuotta ja meillä ei ole tarvinut käydä lääkärissä, joten nuo uudet tilantteet on meille pelottavia ja jännittäviä.
Tilanne on luultavasti sulle pelottava ja jännittävä ja sä projisoit sen lapseen. Koita olla siirtämättä pelkojasi lapseen.
 

Yhteistyössä