yo-lahjaraha, onko noloa..

  • Viestiketjun aloittaja köyhäilyä
  • Ensimmäinen viesti
mimmi
Totta on, että nykyään kymppi on aika nolo, vaikka ennen vanhaan 50mk oli riittävä :/ Ehdotan kanssa, että ostat jotain, alesta saattaa löytyä vaikka mitä kivaa. Esim. yksinkertaiset mutta nätit korvikset jos niitä käyttää. Tai joku kirja. Joku klassikko teos vaikka, tai jos on suuntautumassa jollekin alalle niin siihen viittaavaa. Tai harrastukseen. Valokuva-albumi? Kukkavaasi? Onhan noita.
 
vieras
entäs joku iittalan kivi-tuikku tai vastaava, nättii pakettiin + lisäks ruusu..

just maksaa n.10euroa ne tuikut..

ja pentikillä oli ihaniä sydän tuikkuja. niin sais kaks.. (yhe hinta oli joku 5.40 ?) ja ne osaa vielä paketoida niin näyttävästi ne paketit..
 
ap
pitää lahteä vielä kauppoja kiertelemään jos jotain tuolla budjetilla löytyisi, kun eihän tuo ole kun vaan jätskiraha nykyään. mut pitää ajatella myös näitä omia lapsia, että riittää soppa pöydässä vaikka olisikin noloa viedä noin mitätön summa. mut ennemminkö siis olla antamatta koko kymppiä ja tyhjä kuori? niin ja minä oon ite 19 ja opiskelijana äitiyslomalla ja silti odotetaan jotain satojen eurojen marimekkoa.
 
mielipide
mut eihän ne pyyheliinat ja kattilat happane. Parin vuoden kuluttua ne voi vielä ihan hyvin ottaa käyttöön. Mun mielestä kympin seteli on tosi pieni raha nykypäivänä ja liian pieni lahjaksi. Jos sillä kympillä ostaa jotain tavaraa, vaikka sitten sitä taloustavaraa, niin lahja näyttää arvokkaammalta.
 
ap
niin jajos vielä puolustan tuota kymppiäni niin mun vanhemmat menee kyllä juhliin ja antaa kai ihan hyvän lahjan ja kaikki sisarukset erikseen.. että kyllä meidän "perheeltä" sinne on yhteensä rahaa menossa. mut eipä siinä kun minut on kuitenkin erikseen kutsuttu, niin ei oikein enää voi lyöttäytyä vanhempien selän taakse. ja vanhemmilta pyysin jo että jos saisin nimen samaan korttiin niiden kanssa ja antaisin sen kympin niille, mut ne halus et kaikki erikseen muistaa jos tahtoo.
 
Miili harmailee
Oot saanu paljon vinkkejä enkä kaikkia lukenu, mut tuli mieleen et hopeekoruthan on nyt muotia ja ainakin meidän "halpis"kultasepänliikkeessä on sellanen penkomislaatikko, missä on halvalla esim korviksia. Voi olla että siihen ei menis edes se kymppi. Mut kyllä kympin voi viedä, nehän on kutsunu sut eikä lahjaa :).
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin jajos vielä puolustan tuota kymppiäni niin mun vanhemmat menee kyllä juhliin ja antaa kai ihan hyvän lahjan ja kaikki sisarukset erikseen.. että kyllä meidän "perheeltä" sinne on yhteensä rahaa menossa. mut eipä siinä kun minut on kuitenkin erikseen kutsuttu, niin ei oikein enää voi lyöttäytyä vanhempien selän taakse. ja vanhemmilta pyysin jo että jos saisin nimen samaan korttiin niiden kanssa ja antaisin sen kympin niille, mut ne halus et kaikki erikseen muistaa jos tahtoo.
Ompas erikoinen asenne vanhemmillas, jos tietävät tilanteenne. kyllä meidän suvussa vielä kolmikymppisetkin lapse saattaa mennä vanhempien lahjaan mukaan vaikka ihan näennäisestikin eikä kukaan kato pahalla.
 
mimmi
Mun pitikin kysyä, että ootko ite nuori. Ei sillon mun mielestä voida olettaa kallista lahjaa. Ja miksi ihmeessä et voisi osallistua äitisi tai sisarustesi kanssa??? Meiän suvussa ainakin niin on tapana. Ja nyt just lauantaina mennään juhliin, johon miehen siskon kanssa viedään yhteinen lahja.
 
mä vaan
mekin ollaan menossa la juhliin ja ainaskin tällä ylioppilaalla oli toiveena astioita, koska "yksinelo" alkaa opiskelemaan lähtiessä. Ehdotan, että ostat vaikka Iittalan laseja 2 kpl:n pakkauksen. Maksavat alle 10 euroa.
 
meinasin ehdottaa tota vanhempien lahjaan lyöttäytymistä, mut se nyt ei sitten käy. Niin mä oon aina tehnyt kun rahat on ollu vähissä. Mut eiköhän ne ymmärrä sun rahatilannettas ja että lapsiperheellä ei usein oo isoja summia antaa. Eikä se juhlakalu tosiaan varmaan enää seuraavana päivänä ees muista että kuka anto ja mitä
 
ap
no ei ne (siis mun vanhemmat ja sisarukset) halua minua mukaan niiden lahjaan. ja tietysti kun mulla on vähemmän sijoittaa, niin menisin vähän niinkun siivellä ilmeisesti. meillä on ollut että sitten kun on oma perhe niin ei kuljeta enää vanhempien nimillä. no eri voi mitään, jos ei kelpaa niin jättäkööt minut sitten kakutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
mekin ollaan menossa la juhliin ja ainaskin tällä ylioppilaalla oli toiveena astioita, koska "yksinelo" alkaa opiskelemaan lähtiessä. Ehdotan, että ostat vaikka Iittalan laseja 2 kpl:n pakkauksen. Maksavat alle 10 euroa.
Tosiaan, kartiolasit tais olla täälläkin 9,90/2 kpl. Kannatan tätä. Oli muuten toivelahjana kun juhlittavalta kysyin. JA vaikkei oiskaan, ovat ajattomia ja kuitenkin ihan lahjaksi kelpaavaa laatua.
 
Mistä tahansa pikkulahjasta saa näyttävän kun kietoo sen läpinäkyvään sellofaaniin ja lisää kimaltavaa lahjanarua ympärille. Oltiin just kaverin kolmekymppisillä, jossa 150e arvoinen kimppalahja jäi lahjapöydällä täysin huomiotta kun kaikki ihasteli jonkun tuomaa sellofaaniin kiedottua shampoo- ja hoitoainepullon + pesukintaan yhdistelmää.

Pari vuotta sitten käytettiin itsekin samaa kikkaa ja vietiin yo-lahjaksi metallinen valkosipulinpuristin joka oli pakattu muoviin ruokaosastolta napatun valkosipuliletin kanssa, lahja ei ollut hinnaltaan kallis mutta vielä kotonaan asuvalle myöhemmin hyödyllinen, ja paketti oli kaunis.
 
Tulipa vielä mieleen, että ostettiin äidin kanssa kimppalahjana serkkutytölle Koko- sarjan tarjoilulautanen, kaksi mukia ja tarjoilukulho sekä keittiön käsipyyhe ja leivinliina. Maksoi yhteensä kortin kera n.50e, ja tän jälkeen kaks mun veljeä ilmoitti haluavansa samaan lahjaan. No me lisättiin nimet korttiin ja kympillä ruusuja lisäksi, joten yhden osuudeksi jäi 15e, eikä tunnu yhtään liian pieneltä lahjalta. Tuo summa rahana ois tuntunu :whistle:
 
siiri
miksi et ostaisi jotain pyyhkeitä ja iittalan lasit, tuikku, pari tyynyliinaa,

myös noista saa näyttäviä paketteja, sellofaaniin laittamalla... kun on nätisti paketoitu niin lahjakin näyttää ns..kallimmalta
 
vieras
Jaa. Kurja juttu, jos ei vanhemmat kimppaan huoli! En mä ainakaan koe siivellä meneväni, jos puoliksi yleensä maksetaan. Tai vaikka jokainen mielensä ja kykynsä mukaan.

Ootkos jo ilmoittanut meneväsi? Helpoimmalla olisit päässyt, kun sanonut, ettet pääse. Sillon ois pelkkä kortti riittänyt. Mutta tosiaan kympillä saa ostettua jotain kunnollista, pyydät oakkaamaan nätisti. Kysy kaupasta neuvoa :)
 
sirpa74
Meillä ei näillänäkymin ole lakkaisia, mutta muita valmistujaisia on parit viikonlopulle.

Nuorelle miehelle vien mustakari memories vapaaliput (kokkolassa tää tapahtuma kesän tullen).

Nuorelle naiselle vien ehkä iittalan kynttiläkipon ja ruusun. Nekin maksaa yhteensä jo liki 20 egeä, ja kun vain tämä valmistuja on serkku jonka kanssa en juurikaan ole tekemisisssä.

Sit juhannuksenea on kummipojat riparijuhlat, ja en kyllä yhtään tiedä mitä sille vien. Kait sitten rahaa......
 
lahja
kerroit, että sankari tykkäisi muumimukeista vai ymmärsinkö väärin? Mitä jos ostaisit sellaisen ja sisälle karkkia. Sen kun pakkaa sellofaaniin niin on mielestäni ihan näyttävä lahja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yo:
Entisenä ylioppilaana kysyisin teiltä, että mitä ylioppilas tekee 50 kuoharipullolla? Käyttää loppuelämänsä vappupippaloissa ne vai?

Koska useissa ylppärijuhlissa on jo tarjoiluna kuohuviiniä, ja sitä yleensä ostetaan vähän yli tarpeen.. Joten siitä jää jo pari pulloa ja sitten vielä vieraiden tuomat kuoharit.. :D

Osta koru, tuolla saa jo hienoja. Tai sitten vaikka halpahallista tai kirppikseltä jokin maljakko tai jotain.. Sitten pihalta nättejä kiviä esim. ja kynttilä.. Tai servettä ja tuikkuja.. Tai sitten tosiaan maljakko ja täytät sen vedellä ja ostat jonkin kauniin kukan sinne kellumaan. Kerrassaan halpaa ja suloista!
Samoilla linjoilla olen minäkin. Joku tarjoilulautanenkin pienen keittiöpyyhkeen tai servettien kanssa kauniisti pakattuna sellofaaniin näyttää ylelliseltä lahjalta. Kaupoista kannattaa katsella poistojuttuja, sieltä voi löytyä kaikenlaista käyttökelpoista lahjaksi.


 
Mie en oikein ikinä anna raha- tai tavaralahjoja.

Mieluummin just vaikka lupaisin viedä syömään tai leffaan.
Tai hankin lahjakortin esim. hierojalle tai muuhun hemmotteluhoitoon.
Tai junaliput, festarilipun tms.

Voit vaikka laittaa noita "lahjavaihtoehtoja" korttiin, josta sankari saisi sitten valita, minkä ottaisi...

Saat näin lisä-aikaa tuon rahoituksen kanssa...

-Bee
 

Yhteistyössä