yo-lahjaraha, onko noloa..

  • Viestiketjun aloittaja köyhäilyä
  • Ensimmäinen viesti
köyhäilyä
serkkutyttö saa lakin ja on kutsuttu sunnuntaiksi juhlimaan. tosi tiukka kuukausi meillä menossa ja ei oikein ole rahaa lahjoittaa eikä lahjoja osataa. menen yksin juhliin, onko tosi nolo jos laitan kortin väliin vaan kympin ja annan kukan? hävettää kyllä kun kuitenkin ihanhan tuo on mitätön summa, mutta en viitsisi tuon takia jättää menemättäkään kun ei ole enempää antaa. mietin sitten just että tuolla summalla ei oikein mitään lahjaakaan saa mistä iloa olisi :/
 
nfgm
Ei ole noloa! Omista kuoristani löytyi aikoinaan pääasiassa 50mk seteleitä ja tuohan on isompi summa. Sitä paitsi on erittäin noloa arvostella saamiensa lahjojen arvoa tai annetun rahamäärän suuruutta. Pelkkä ruusukin olisi ok.
 
ap
ei oikein tuota kuohariakaan voi kun on absolutisti ja niin on suurinosa suvustakin, niin se vois ainakin olla noloa.. kaikki vaan jotka on soitellu et menevät sinne niin on kyseleet et mitä meinasin vieedä ja ite kertoneet että ainakin 50 antavat rahana ja ehkä jotain lisäksi vielä.. avaako ne ne kuoret kaikkien nähden vielä? menen jonnekkin pesuhuoneeseen piiloon kun minun kuoren avaavat..
 
maymay
mä ostin siskontytölle kaulakorun ja korvikset+kortin. mun mielestä olis ollu riittävä mut äiti aiko mun puolesta (en mene itse juhliin) laittaa kortin väliin vielä 50e.
ihan älyttömäksi menee tuo miten paljon mitää antaa rahaa/lahjoja.
osta tosiaan kortti ja joku pullo tosiaan niin ei vaikuta halvalta vaikka sitä ehkä onkin jos ei rahaa ole paljon käytettävissä.:)
 
ap
harmittaa kun kivat juhlat olisi kuitenkin mennä ja sitten saa olla ihan nolona ja kaikki puhuu että ei tuokaan voinut enempää laittaa.. ja meillä on jsut semmonen suku, että kehtaavat ihan ääneenkin arvostella. meinasin et olisin vaikka sen muumimukin ostanut, mut saa kuulema niitäkin ja aika kolho se muki tyhjiltää on.. laittasin ihan ehdottomasti muuten, mutta tuli yllättäviä suuria menoja tässä kuussa ja kahdelle viikolle on nyt 100 euroa rahaa ja on vielä koulunlopettajais kukkia muillekin siitä ostettava ja ruuat ja vaipat..
 
Musta lahjan antaminen ei ole noloa.
Noloa on alkaa ruikuttamaan saamistaan lahjoista.

Mutta esim. ruusu ja kuoharipullo vois olla ihan mukava ja riittävä lahja ylioppilaalle.
MUOKS. Luin vasta nyt et ovat absolutisteja. Mut jos et keksi mitään mukavaa pientä lahjaa sillä kympin budjetilla, ni sit vaan laitat sen setelin kuoreen! Eikä tarvi häpeillä vaikka avaisivatkin lahjat/kuoret kaikkien nähden.
 
Yleensä yo:t asuu vielä kotonaan, ja ovat muuttamassa opiskelujen perässä omaan asuntoon. Uskoisin, että lähes jokainen yo ilahtuu lahjasta, jota voi käyttää omassa kodissaan. Soitin omalle serkulle, joka myös kirjoitti nyt, ja hän toivoi kaikkea pientä tulevaan keittiöönsä käsipyyhkeistä tietyn sarjan astioihin. Toivotun värinen käsipyyhe/keittiöliinasetti ja keräämänsä sarjan tarjoiluvati/malja tms. kauniisti sellofaaniin käärittynä voisi ilahduttaa enemmältä kuin kymppi kuoressa. Ja antajan olokaan ei välttis ole niin nolo...
 
vieras
Minäkin olisin ollut valmis sijoittamaan 10? ylioppilaslahjaan, mutta äitini päätti meidän osuudeksi 20?. Mutta niitä osuuksia on kolmeen lahjaan! Minusta 50? on älytön summa serkun lahjaan, jolloin ole todella hyvissä väleissä jne.
 
ex-yo
Entisenä ylioppilaana kysyisin teiltä, että mitä ylioppilas tekee 50 kuoharipullolla? Käyttää loppuelämänsä vappupippaloissa ne vai?

Koska useissa ylppärijuhlissa on jo tarjoiluna kuohuviiniä, ja sitä yleensä ostetaan vähän yli tarpeen.. Joten siitä jää jo pari pulloa ja sitten vielä vieraiden tuomat kuoharit.. :D

Osta koru, tuolla saa jo hienoja. Tai sitten vaikka halpahallista tai kirppikseltä jokin maljakko tai jotain.. Sitten pihalta nättejä kiviä esim. ja kynttilä.. Tai servettä ja tuikkuja.. Tai sitten tosiaan maljakko ja täytät sen vedellä ja ostat jonkin kauniin kukan sinne kellumaan. Kerrassaan halpaa ja suloista!
 
WTF
nykyään annetaan ihmisille hirveet paineet lahjojen suhteen...

käly kirjotti viime vuon ja ostettiin n. 50? lahja. siinä sen lahjoja kottoessani, vieraat antoi jopa yli 100? lahjoja (tiesin ku oli esim. marimekon pyyhkei 2+2, marimekon pussilakanoi yms) ja ite aattelin et anetaan just nippa nappa 50? lahja... mut hirveetä ajatella, et jotkut hänellekkin ventovieraat antaa satojen ? lahjoja... ja mihin lapset opetetaan, et kaikki pitää olla kallista...

kyl mä sinuna laittaisin kortin, kukan ja vaikka kuohari pullon. turhaa mietit mitä antaa, ellei ole kert mist antaa. eipä juhlakalu varmaan loppujen lopuks edes muista kuka antoi mitäkin ja varmaan saa lahjoja ja paljon...
 
yo
Mä olisin itse aikoinaan ollut onnellinen vaikka pyyheliinoista tai mistä vaan kodintarvikkeista. Mitään järkevää en kuitenkaan saanut ja kun syksyllä muutin opiskelemaan, oli kiva lähteä kotoa saatujen eripari kuppien kanssa matkaan. Ei niillä koruilla juuri mitään tehnyt tai hopeoiduilla suolasirottimilla :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja yo:
Mä olisin itse aikoinaan ollut onnellinen vaikka pyyheliinoista tai mistä vaan kodintarvikkeista. Mitään järkevää en kuitenkaan saanut ja kun syksyllä muutin opiskelemaan, oli kiva lähteä kotoa saatujen eripari kuppien kanssa matkaan. Ei niillä koruilla juuri mitään tehnyt tai hopeoiduilla suolasirottimilla :kieh:
Onhan se opsikelijan mukava sirotella suola alennusjauhelihaan hienosta suolasirottimesta. :LOL: Ei silti, ymmärrän kyllä näitä hopea esineiden antajiakin: haluavat antaa pysyvän muiston. Silti itsekin kannatan järkilahjaa. Jos tietää mitä astiasarjaa nuori kerää, niin sitä voi täydentää pienelläkin rahalla. Myös laadukkaat kylpypyyhkeet ovat opsikelijalle kalliita.
Kun vielä ostaessaan muistaa, että lahja tulee nuorelle. Eli ei mitään mummohörsöjä ja koukeroisia vaaleanpunaisia ruusuköynnöskuvia.
 
ap
oon kyselly ihmisiltä kimppalahjaideaa mihin voisi osallistua, mut ei kun kaikilla on jo omat hienot suunnitelmat eikä minun budjetilla ainakaan mahdu mukaan. tuota kuoharia en tosiaan ilkeä viedä ainakaan kun on niin tiukka suku. juhlakalun äiti repisi minulta hiukset päästä jos toisin alkoholia. voi itku itku itku että harmittaa nyt tämä.. kyselin tuota tili-juttuakin mutta eivät kerää sellaiselle, juhlakalun äiti sanoi että jos tuovat rahaa niin tuovat sitten shekkejä tai seteleinä.. kivat hopeakorut näkyy ainakin meidän liikkeessä olevan parinkympin luokkaa. ja kun sekin olisi sitten oltava kalevalaa tai valkokultaa.. jotenkin olisi kiva mennä aina juhliin sillä periaatteella, että haluavat kutsua juuri minutkin mukaan, eikä vaan että hierotaan käsiä yhteen että paljonko tulee rahaa kun tulee tuon ja tuon verran porukkaa.. tämä tyttö ei oo muuttamassa vielä kotoa ainakaan muutamaan vuoteen pois et eivät oo oikein mitää talousjuttuja toivoneet, sanoivat että sitten kun valmistuu ammattiin niin alkavat kerätä enemmmän kattiloita ja pannuja..
mut ilmeisesti kukaan muu ei ilkiäisi mennä vaan kympin kanssa..
 

Yhteistyössä