Ympärileikkauksista?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25706030:
Kiitos. Omaa poikaa ei ole leikattu, mutta kireästä esinahasta on kärsinyt koko pienen ikänsä ja tänään sitten huomasin, että asinahka on osaksi kasvanut kiinni terskaan. Huomenna pitää soitella pojan lääkärille. Toki tiedän, että tämä korjataan, eikä aloitus oleellisesti tästä tilanteesta johdu.
Tuohon on kaksi vaihtoehtoa joita lääkärit käyttää. Nykyisin pyritään leikkaamaan vain kiinnikkeet ei koko esinahkaa mutta jos tilanne vaatii isompaa niin silloin poistetaan kokonaan.
 
Tuohon on kaksi vaihtoehtoa joita lääkärit käyttää. Nykyisin pyritään leikkaamaan vain kiinnikkeet ei koko esinahkaa mutta jos tilanne vaatii isompaa niin silloin poistetaan kokonaan.
Meillä on lääkäriaika nyt aamusta, katsotaanahn mitä siellä sanotaan. Poika vähän aristaa sitä kun katson tuota pippeliä, mutta huomasin nyt aamusta, että esinahka on pahemmin terskassa kiinni kuin eka luulin. Iho on yhdessä keskelta alhaalta puoleen väliin toista puolta.
 
Mulla on tuttavapiirissä paljonkin sellaisia, jotka haluavat poikansa ympärileikatuksi kulttuuri- tai uskontosyistä. Ja se on kovin vaikeaa, miltei mahdotonta. He ovatkin sitten leikkauttaneet ulkomailla yksityissairaalassa.

Terveydellisistä syistä jos leikataan niin se tietty onnistuu Suomessa ihan tuosta vaan.
 
asdsa
Mulla on tuttavapiirissä paljonkin sellaisia, jotka haluavat poikansa ympärileikatuksi kulttuuri- tai uskontosyistä. Ja se on kovin vaikeaa, miltei mahdotonta. He ovatkin sitten leikkauttaneet ulkomailla yksityissairaalassa.

Terveydellisistä syistä jos leikataan niin se tietty onnistuu Suomessa ihan tuosta vaan.
Kai olet ilmoittanut lastensuojeluun, noista kiduttajista.

Ympärileikkauksesta jää ikuinen trauma.
 
Kai olet ilmoittanut lastensuojeluun, noista kiduttajista.

Ympärileikkauksesta jää ikuinen trauma.
En ole. Ei ole mun mielestä sen arvoinen asia, ja toisekseen eihän se lastensuojelua kiinnosta ellei jossain kotisohvalla ilman puudutteita leikata. Päiväkoti tai neuvolakaan ei ole asiaan sanonut mitään.

Mun mies, hänen miespuoliset sukulaisensa tai mun miespuoliset suomalaiset ympärileikatut sukulaiset ei kyllä järin traumatisoituneilta vaikuta :). Mutta tottahan se "ikuinen trauma" siinä mielessä on, että leikkaus on peruuttamaton toimenpide. En omia poikiani leikkauttaisi kuin terveyssyistä, mutta jos he itse tarpeeksi vanhoina haluavat leikkauksen niin en ala sitä vastustamaankaan.
 
Mulla on tuttavapiirissä paljonkin sellaisia, jotka haluavat poikansa ympärileikatuksi kulttuuri- tai uskontosyistä. Ja se on kovin vaikeaa, miltei mahdotonta. He ovatkin sitten leikkauttaneet ulkomailla yksityissairaalassa.

Terveydellisistä syistä jos leikataan niin se tietty onnistuu Suomessa ihan tuosta vaan.
ainakin Helsingissä väestöliitolla on ihan laillinen lääkäri,joka tekee ympärileikkauksia ja käsittääkseni aikoja saa ihan helposti soittamalla sinne..
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
ainakin Helsingissä väestöliitolla on ihan laillinen lääkäri,joka tekee ympärileikkauksia ja käsittääkseni aikoja saa ihan helposti soittamalla sinne..
Niin sitä sanotaan...mutta pk-seudulla asuva kaveri on nyt soittanut about koko Suomen kaikki mahdolliset paikat läpi, eikä kukaan leikkaa. Pari lääkäriä on ihmetellyt että miksi ihmeessä heidän nimensä niin usein tulee esille näissä keskusteluissa (siis puskaradiossa esim. islaminuskoisten keskuudessa), kun he eivät todellakaan tee ympärileikkauksia uskonnollisista tai kulttuurisyistä. Vai onkohan kyse siitä, että suomalaisäidille sanotaan ei mutta maahanmuuttajalle kyllä, koska lääkäreillä on pelko siitä että muussa tapauksessa mamulapsi leikataan puoskarin toimesta kotisohvalla...? Mene ja tiedä.

Ulkomaille yksityissairaalaan lähtee kamukin poikansa kanssa, kun täällä ei kukaan suostu leikkausta tekemään. Ja ennen kun kukaan rähisee niin kyse on isommasta lapsesta joka itse on toivonut leikkausta tehtäväksi, kun kokee sen olennaiseksi osaksi identiteettiään. Leikkaus tehdään kevyessä anestesiassa kokeneen urologin toimesta sairaalassa, joka on erittäin korkealaatuinen (ja kallis, mutta laatu maksaa), ja kivunlievityksestä huolehditaan erittäin hyvin myös.
 
"minä"
kummallisia kavereita sulla anatolia. itse en kyllä katselisi kavereinani ihmisiä keillä on noin suuri tarve silpoa lapsiaan, tiedä mitä perverssejä ovat kun lapsi ei saa sukuelimiään pitää ehjinä... miksikä niitä sanotaankaan keillä on suuri kiinnostus lasten elimiin?
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="minä";25711588]kummallisia kavereita sulla anatolia. itse en kyllä katselisi kavereinani ihmisiä keillä on noin suuri tarve silpoa lapsiaan, tiedä mitä perverssejä ovat kun lapsi ei saa sukuelimiään pitää ehjinä... miksikä niitä sanotaankaan keillä on suuri kiinnostus lasten elimiin?[/QUOTE]
Mulla ei oo niin suurta kiinnostusta lasten elimiin, että ympärileikkaus olisi joku kynnyskysymys ystävyydessä.

Vaikka omiani en haluakaan leikkauttaa, niin ymmärrän sen että esim. juutalainen tai islaminuskoinen äiti haluaa pojalleen uskontonsa mukaisen ympärileikkauksen. Ja siitä on kyse näiden mun kamujen/tuttujen kohdalla hyvinkin pitkälti.

Jos joku kokee ettei halua olla kaveri sellaisen kanssa jonka lapsi on ympärileikattu, niin se on hänen ihan oma asiansa ja mulle ainakin ihan okei. Mulle asia ei ole niin suuri, huolehdin lähinnä omien poikieni esinahoista enkä kenenkään muun.
 
Nama vauhkoojat taalla eivat taida tuntea yhtakaan miesta jolle ymparileikkaus on tehty, tai muutenkaan tieda mita siina tapahtuu. Naisten ymparileikkaus onkin sitten ihan eri asia, se on silpomista, mutta en todella nae miesten laikkauksessa ongelmaa. Mun mieheni on lapsena tai vauvana leikattu, kuten kaikki muutkin miespuoliset perheenjasenensa ja ystavansa tietaakseni. Se on/oli sillon 30v sitten ainakin taalla (Australia) ihan normaalia. En ole kuullt etta kukaan olisi siita karsinyt tai siita oli jaanyt traumoja. Penis on helppo pitaa puhtaana eika koskaan haise, ja toi 90% tunnonvahennys nyt on ihan alyton vaittama, joka nyt viimeistaan vahvistaa ettei kirjotajalla ole mitaan hajua mista puhuu, kunhan rahisee. Ihan samanlainen tunto vaikuttaisi olevan, jollei hieman parempikin. (Jos olis viela 90% enemman tuntoa niin ei meidan seksielamasta tulis kylla yhtaan mitaan!:D)
Omasta kokemuksesta sanoisin etta henk koht. pidan enemman leikatusta, mika nyt ei ole mitenkaan tarkeaa, mutta tuntuu etta leikatutkin kokevat asian hyvana ratkaisuna. Joten eipas nyt vauhkoonnuta siella.......
 
  • Tykkää
Reactions: nöppönen
asdad
En ole. Ei ole mun mielestä sen arvoinen asia, ja toisekseen eihän se lastensuojelua kiinnosta ellei jossain kotisohvalla ilman puudutteita leikata. Päiväkoti tai neuvolakaan ei ole asiaan sanonut mitään.

Mun mies, hänen miespuoliset sukulaisensa tai mun miespuoliset suomalaiset ympärileikatut sukulaiset ei kyllä järin traumatisoituneilta vaikuta :). Mutta tottahan se "ikuinen trauma" siinä mielessä on, että leikkaus on peruuttamaton toimenpide. En omia poikiani leikkauttaisi kuin terveyssyistä, mutta jos he itse tarpeeksi vanhoina haluavat leikkauksen niin en ala sitä vastustamaankaan.
Ei ole sen arvoinen asia? Vaikka aikuiset ystäväsi ovat parantuneet haavoistaan, puuttuu heiltä siltä suurinosa seksuaalisuudestaan.

Ja mielestäsi ei ole sen arvoista. Entäs tyttöjen osalta. Muuttuuko ääni kellossa, ja jos, niin miksi. Montako ympärileikattua naista tunnet.
 
asdasd
Mulla ei oo niin suurta kiinnostusta lasten elimiin, että ympärileikkaus olisi joku kynnyskysymys ystävyydessä.

Vaikka omiani en haluakaan leikkauttaa, niin ymmärrän sen että esim. juutalainen tai islaminuskoinen äiti haluaa pojalleen uskontonsa mukaisen ympärileikkauksen. Ja siitä on kyse näiden mun kamujen/tuttujen kohdalla hyvinkin pitkälti.

Jos joku kokee ettei halua olla kaveri sellaisen kanssa jonka lapsi on ympärileikattu, niin se on hänen ihan oma asiansa ja mulle ainakin ihan okei. Mulle asia ei ole niin suuri, huolehdin lähinnä omien poikieni esinahoista enkä kenenkään muun.
Ymmärrät ympärileikkauksen? Sekä tyttöjen, että poikien? Oletko sairas?
 
asdasd
[QUOTE="minä";25711642]minua taas kiinnostaa kaikkien lasten ihmisoikeudet, oikeus koskemattomuuteen. kukaan ei vanhempia pakota silpomaan lapsiaan, mikään kulttuuri tai uskonto ei anna siihen oikeutta. enkä kyllä takuulla ole ystävä sellaisen ihmisen kanssa, kuka tuota koskemattomuutta noin törkeästi rikkoo.[/QUOTE]

Näin juuri. Aivan sairasta toimintaa silpoa vauvojen sukuelimiä.
 
asdasd
Nama vauhkoojat taalla eivat taida tuntea yhtakaan miesta jolle ymparileikkaus on tehty, tai muutenkaan tieda mita siina tapahtuu. Naisten ymparileikkaus onkin sitten ihan eri asia, se on silpomista, mutta en todella nae miesten laikkauksessa ongelmaa. Mun mieheni on lapsena tai vauvana leikattu, kuten kaikki muutkin miespuoliset perheenjasenensa ja ystavansa tietaakseni. Se on/oli sillon 30v sitten ainakin taalla (Australia) ihan normaalia. En ole kuullt etta kukaan olisi siita karsinyt tai siita oli jaanyt traumoja. Penis on helppo pitaa puhtaana eika koskaan haise, ja toi 90% tunnonvahennys nyt on ihan alyton vaittama, joka nyt viimeistaan vahvistaa ettei kirjotajalla ole mitaan hajua mista puhuu, kunhan rahisee. Ihan samanlainen tunto vaikuttaisi olevan, jollei hieman parempikin. (Jos olis viela 90% enemman tuntoa niin ei meidan seksielamasta tulis kylla yhtaan mitaan!:D)
Omasta kokemuksesta sanoisin etta henk koht. pidan enemman leikatusta, mika nyt ei ole mitenkaan tarkeaa, mutta tuntuu etta leikatutkin kokevat asian hyvana ratkaisuna. Joten eipas nyt vauhkoonnuta siella.......
Sukupuolet ovat tasa-arvoisia. Ketään ei saa silpoa.
Puhtaanpito ei ole argumentti ollut enää 3000 vuoteen.
Et voi tietää, miltä miehestäsi tuntuu. Eikä hän itsekään, koska on aina ollut vajaa.

Itsekin kyllä pidän enemmän ympärileikatuista naisista, joten ei vauhkoonnuta, puolin, eikä toisin.
 
Ei ole sen arvoinen asia? Vaikka aikuiset ystäväsi ovat parantuneet haavoistaan, puuttuu heiltä siltä suurinosa seksuaalisuudestaan.

Ja mielestäsi ei ole sen arvoista. Entäs tyttöjen osalta. Muuttuuko ääni kellossa, ja jos, niin miksi. Montako ympärileikattua naista tunnet.
Nolla tietääkseni. Montako sinä?

En tunne suurtakaan kiinnostusta ystävieni tai sukulaisteni seksielämään. Oli heidät leikattu tai ei. Oman mieheni mielipiteen tiedän ja hän on tyytyväinen ko. asioihin - pian joku kertoo ettei hän voi paremmasta tietää, mutta täysin henk.koht. kokemushan seksistä nauttiminen onkin, eikä kukaan voi tietää olisiko asia parempaa jos kumppani olisi eri, jos olisikin itse joku muu, tms. Ja sellainen spekulointi on turhaa. Jos on tyytyväinen niin on tyytyväinen, piste.

Ja jos mä kirjoitan poikien ympärileikkauksesta, niin eikö se kerro että tarkoitan poikien leikkausta enkä tyttöjen? Kyllä mä sen ymmärrän, ettei juutalaiset ja muslimit lähde muuttamaan vuosisatojen perinnettä ihan yhdessä yössä, ja että siihen uskoon kasvanut ja sen sääntöjä noudattava haluaa ko. perinnettä poikansa kohdalla jatkaa, vaikka eri lailla uskovat sitä vääränä pitäisivätkin. Sitä toivon, että edes suomalaisäidit kyseenalaistaisivat asian ja pohtisivat että pitääkö kaikessa mennä miehen uskonnon mukaan (jos siis mies on vaikka muslimi). Kun nähty on että ei se oman pojan ympärileikkaus ole loppupeleissä mikään elintärkeä asia edes monelle länsimaistuneelle muslimimiehelle.
 
Anatolia! Olen pettynyt ja järkyttynyt että sinä vähät välität tuttaviesi lapsien silpomisesta. Olen olettanut sinun olevan valveutunut ja järkevä, oikeudenmukainen aikuinen, mutta miehesi kulttuurin pyörteisiin näköjään sinutkin on aivopesty. Pidät ilmeisesti ihan normaalina lasten sukupuolielinten leikkelyä. Ja vielä uskonnollisista syistä. Anteeksi mutta alkoi kuvottamaan.
 

Yhteistyössä