Ymmärtääkö työkkäri perhesyitä, joiden vuoksi kieltäytyy esim. vuorotyöstä? Kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja työnhakija
  • Ensimmäinen viesti
työnhakija
Meillä on tilanne, että mies tekee 3-vuorotyötä (hyvin palkattu vakityö ).
Meillä on 3 lasta, joista 1 erityislapsi. Itse olen hoitoalalla, joten vuorotyötä joutuisin tekemään. Jos työnantaja ei katso hyvällä sitä, että joutuisin "sanelemaan" työvuoroni mieheni työvuorojen mukaan ja ei siksi palkkaa minua, tuleeko karenssi?

Voin siis tehdä vuorotyötä, kunhan työvuorot saisi järjestettyä niin että jompi kumpi meistä on aina iltaisin kotona. En vaan tiedä kuinka työnantajat tällaiseen yleensä suhtautuu...
 
k
ei taida hyväksyä. kaveri sai 6kk karenssin kun kieltäytyi YHDESTÄ iltavuorosta siks ettei ollu lapsille hoitajaa kun päiväkoti meni kii klo16...ei kuulemma ollu riittävä peruste kieltäytyä töistä se, et ei oo lapsille hoitajaa.
 
miksi ei vaan päivätyö?
Minä haen vain ja ainoasteen päivätyötä. Perusteluja en nyt tänne laita ettei tunnisteta mutta hyvin ottivat täällä sen minun perusteilla :)
Itse käsitin että se pitää tietää etukäteen mitä vuoroja voi tehdä eikä jäädä vinkumaan työnantajalle että ensiviikolla ei sitten sovi se ja se vaan sinulla on joku vaki aika ja silloin teet työsi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Työkkäri ei ymmärrä, mutta riittää, kun mainitset haastettelussa tuon hoito- ongelman.
Ja sitten työnantaja sanoo työkkäriin, että hakija kieltäytyi? :/
Ethän sinä kieltäydy, kerrot vain, että sinulle sopivat lähinnä aamuvuorot, ja iltavuoroista pitää erikseen sopia, että saat ne soviteltua miehesi vuoroihin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja bv4t:
meillä se ei ole mahdollista (olen sairaanhoitaja ) karenssi tulee työkkäristä. Ei ne ymmärrä perhesyitä, koska periaatteessa tuossa ei ole mitään ongelmaa.
Ei olekaan ongelmaa, jos voin tehdä työvuoroja niin että aina meistä jompi kumpi illalla kotona. Ymmärtääkö työnantaja? Työkaverit?

Että tulikin lähdettyä hoitoalalle... :kieh:
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Työkkäri ei ymmärrä, mutta riittää, kun mainitset haastettelussa tuon hoito- ongelman.
Ja sitten työnantaja sanoo työkkäriin, että hakija kieltäytyi? :/
Ei vaan työnantaja ei vaan palkkaa sinua, ethän sinä kieltäytynyt, joten ei tule karenssiakaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja bv4t:
meillä se ei ole mahdollista (olen sairaanhoitaja ) karenssi tulee työkkäristä. Ei ne ymmärrä perhesyitä, koska periaatteessa tuossa ei ole mitään ongelmaa.
Ei olekaan ongelmaa, jos voin tehdä työvuoroja niin että aina meistä jompi kumpi illalla kotona. Ymmärtääkö työnantaja? Työkaverit?

Että tulikin lähdettyä hoitoalalle... :kieh:
Jos yhtään lohduttaa, niin vuorotyötä painetaan jo monessa monessa muussakin paikassa :D
 
Rollolainen
tietääkseni työkkäri ei hyväksy sitä syksi että ei ole hoitopaikkaa. eKun edes se että sulla ei ole autoa ja julkiset ei kulje ole syy. ei vaikka työkkäri olis itte määrännyt sulle sen työn. se on vaan ostettva se auto niillä viimeisillä rahoilla
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ei vaan päivätyö?:
Minä haen vain ja ainoasteen päivätyötä. Perusteluja en nyt tänne laita ettei tunnisteta mutta hyvin ottivat täällä sen minun perusteilla :)
Itse käsitin että se pitää tietää etukäteen mitä vuoroja voi tehdä eikä jäädä vinkumaan työnantajalle että ensiviikolla ei sitten sovi se ja se vaan sinulla on joku vaki aika ja silloin teet työsi.
Päivätyö olisi minulle paras! Tai pelkät aamuvuorot :)
Mieheni tietää työvuorot vuodeksi etukäteen, joten ei tarvisisi vinkua että ens perjantaina en voi iltavuoroa tehdä.
 
..
yh na ja lähihoitajana se kyllä onnistui..laittoiivat paperiin vielä että etsii vain päivätyötä..etsin kyllä muutakin kuin koulutusta vastaavaa..tuossa tilanteessa en tiedä =/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Ethän sinä silloin kieltäydy työstä jos työnantaja jättää sinut palkkaamatta.
Niin... mulla ei vaan oikein ole luottamusta siihen, mitä sitten työkkäriin sanovat mikseivät minua palkanneet.
Ei ole huonoja kokemuksia, pelko vain.
 
miksi ei vaan päivätyö?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ei vaan päivätyö?:
Minä haen vain ja ainoasteen päivätyötä. Perusteluja en nyt tänne laita ettei tunnisteta mutta hyvin ottivat täällä sen minun perusteilla :)
Itse käsitin että se pitää tietää etukäteen mitä vuoroja voi tehdä eikä jäädä vinkumaan työnantajalle että ensiviikolla ei sitten sovi se ja se vaan sinulla on joku vaki aika ja silloin teet työsi.
Päivätyö olisi minulle paras! Tai pelkät aamuvuorot :)
Mieheni tietää työvuorot vuodeksi etukäteen, joten ei tarvisisi vinkua että ens perjantaina en voi iltavuoroa tehdä.
Minä menin työkkärin ja ilmoitin heti hakevani ainoasteen päivätyötä,siis se ei jokapaikassa ole mahdollistako?
Ihmettelen vaan suuresti sillä monessa paikassa ei laista huolimatta ole järjestetty vuorotyöläisten lapsille hoitoa eikä siihen voida vedota että työnnä sukulaisille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ei vaan päivätyö?:
Minä haen vain ja ainoasteen päivätyötä. Perusteluja en nyt tänne laita ettei tunnisteta mutta hyvin ottivat täällä sen minun perusteilla :)
Itse käsitin että se pitää tietää etukäteen mitä vuoroja voi tehdä eikä jäädä vinkumaan työnantajalle että ensiviikolla ei sitten sovi se ja se vaan sinulla on joku vaki aika ja silloin teet työsi.
Päivätyö olisi minulle paras! Tai pelkät aamuvuorot :)
Mieheni tietää työvuorot vuodeksi etukäteen, joten ei tarvisisi vinkua että ens perjantaina en voi iltavuoroa tehdä.
No päivätyö olisi paras monelle muullekin, meinaatko olevasi ainoa, kenellä on hoito- ongelmia? Minusta on reilua, että kaikki tekevät kaikkia vuoroja jos vuorotyöstä on kyse. Ei voida aina olettaa, että perheelliset menevät edelle kun vuoroista sovitaan...
 
kirsi
Jos tiedät miehesi vuorot vuodeksi eteen päin niin onhan nuo vuorot sovittavissa. Tosin minusta on kauhean epäoikeuden mukaista, että joku tekee paljon aamuvuoroja ja sitten toiset joutuvat tekemään enemmän iltoja sen yhden takia. Vuorotyö on vuorotyö ja kaikilla pitäisi olla samat oikeudet/velvolisuudet. Suosittelen etsimään päivätyötä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No päivätyö olisi paras monelle muullekin, meinaatko olevasi ainoa, kenellä on hoito- ongelmia? Minusta on reilua, että kaikki tekevät kaikkia vuoroja jos vuorotyöstä on kyse. Ei voida aina olettaa, että perheelliset menevät edelle kun vuoroista sovitaan...
Voin tehdä kaikkia vuoroja, kunhan ne menevät niin että meistä aina isä tai äiti kotona iltaisin. Mikä tässä nyt on vaikeaa ymmärtää?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No päivätyö olisi paras monelle muullekin, meinaatko olevasi ainoa, kenellä on hoito- ongelmia? Minusta on reilua, että kaikki tekevät kaikkia vuoroja jos vuorotyöstä on kyse. Ei voida aina olettaa, että perheelliset menevät edelle kun vuoroista sovitaan...
Voin tehdä kaikkia vuoroja, kunhan ne menevät niin että meistä aina isä tai äiti kotona iltaisin. Mikä tässä nyt on vaikeaa ymmärtää?
Ei mikään, eikä sinulla ole mitään ongelmaa, kerrot vain tuon edellisen siellä haastattelussa ja menet iloisena töihin. Tottakai vuoroja voi sopia.
 

Yhteistyössä