Yllättävän suuri asumistuki!! :)))

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jonkin aikaa sitten täällä kyselin, että mahtaiskohan kela myöntää meille asumistukea, kun asumme kaksin asunnossa joka on 103m2, neliö. Meillä siis ei lapsia vielä ole ja miehen kanssa asustellaan. Kyseessä siis paritalon puolikas. Jossa vuokra 820e, sis. veden ja sähkön + öljylämmityksen.

Täällä ihmiset veikkaili ettei saada mitään, toiset sanoivat että ehkä muutaman kympin.
Tänään pamahti yllättäen tilille takautuvat tuet. Meille myönnettiin asumistukea 330e/kk.

Ihan passelilta summalta kuulostaa jos teitä on kaksi ja pienet tulot. Meitä on minä ja lapsi, eli myöskin kaksi ihmistä, ja saamme asumistukea 463€/kk. Mutta minulla onkin ihan minimaaliset tulot.

Siis minkä verran teidän tulot on ku saatte tollaset asumistuet? Niidenhän täytyy olla aivan älyttömän pienet! Kun mun mielestä meillä on tosi pienet tulot, ja silti kelan laskuri antaa asumistuen määräksi 0e..
Meillä on kolme alle 5. v lasta ja omakotitalo.

Missä te oikein asutte?

Kokeilin mitä laskuri sanoo omalla paikkakunnalla.
Pariskunta, brutto yhteensä molemmilta 500e ja loput tiedot viestistäsi.

Asumistuki 240e.

Vastaavilla tiedoilla Helsingissä 310e.

En ymmärrä millä perusteilla saitte noin paljon tukea. Tulot pitää olla minimaaliset, joten millä tuloilla se loppu 500e maksetaan?
Jos tulot on isommat ei tukea saa noin paljon.

Kerro vähän lisää, jäi häiritsemään tämä yhtälö? :)

Yhteistyössä