yllätyksiä raskausaikana...

Pissasta tuli mieleen, että kun eka syntyi sektiolla, niin kesti yllättävän kauan ennenkuin aloin tuntea pissaamisen tarvetta. Pitkään oli vaan sellanen outo paineentunne mistä tiesi että on mentävä pissalle. Huomaamatta saattoi mennä tosi pitkä aika vessareissujen välillä.

Eikä kukaan kertonut siitä hikoilusta, etenkin öisestä, synnytyksen jälkeen. Se oli hillitöntä :D
 
Juu ja synnärillä siis osastolla saattaa naapurin vauvan itkukin aiheuttaa rintojen kihelmöintiä

juu ja hikoiluun öiseen ja päivällä tapahtuvaan auttaa loistavasti apteekista saatava triple???? dödö on kalliimpi mutta toimii

paahoinvoinnin aikana (3 edellistä rskautta) tuli syötyä vain valkoista leipää ja muuta helposti sulavaa mikä oli jos tarvi oksentaa niin helppoo oksentaa ulos
 
Minut yllätti se järjetön maidon tulo synnytyksen jälkeen ja kun ensi synnyttäjä olin niin hoitajat tietenkin sanoivat että hyvä se on että maitoa tulee. =) En myöskään tiennyt että kenen tahansa lapsen itku aloittaa maidon tulon esim kaupassa oli oikein kivaa käydä kun paita oli aina märkä kun jonkun lapsella oli paha mieli, koski myös isompia lapsia. Ja aamulla oli hauskaa herätä maitolammikosta kun oli pakko pitää muovitettua alustaa että illalla edes pääsi kuivaan sänkyyn. :LOL:

Niin, enkä kuvitellut myöskään että supistukset ovat kuin selkä särkyä, luulin koko ajan että jotenkin supistais... =)

Sekin oli tavallaan yllättävää kuinka hyvin sitä sitten osaa hoitaa sitä lasta, vaikkei aiempaa kokemusta olekkaan. Hienosti on nainen rakennettu kun tulee nuo asiat ihan takaraivosta!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja annukka-80:
- pissan tulo orgasmin saadessa! onneksi tuli kädellä hyväilyn eikä suuseksin ainana ;)
Kyseessä on muuten paljon todennäköisemmin ns. naisen ejakulaatio kuin pissa! Jotkut naiset ejakuloivat aina saadessaan orgasmin, toiset vain joskus. Ja joillain raskaus voi laukaista tämän ilmiön. Itsekin kuulun tähän joukkoon.
Kyllä se oli ihan rehellistä pissaa, tuli sen verran paljon että lakanat kastu kunnolla ja kun orkun jälkeen menin vessaan oli rakko ihan tyhjä. B) Viikko ennen tota tapahtumaa huomasin että pissaa karkaa kovasti nauraessa, nyt oonkin jumpannu lantionpohjan lihaksia kovasti joka päivä... :whistle:

 
Nji-A ja Tuitsu:
mä taas luulin että kun on raskaana, niin se tuntuu aina joltain. Mulla ei oo olluna mitään oireita! Nyt vkolla 18+4 on maha ja sätkivä lapsi ainoot oireet. Välillä oikeen unohtaa olevansa raskaana. Pahoinvointiakaan ei oo ollut.

Sama juttu kuin Tuitsulla, mulle ollut yllätys ettei raskaana olo tunnukaan niin "raskaalta" tai fyysisesti oikeastaan miltään. Ainoat merkit raskaudesta rv:lla 22 on kasvava maha ja siellä potkiva lapsenalku. Ei ole ollut pahoinvointia, ruokaällötyksiä, selkäkipuja eikä mitään muitakaan vaivoja. :)
Odottakaapa kuule vk:n 30 yli niin jo alkaa olo tuntumaan raskaalta.. =) Itse ajattelin ihan samoin että onpa kevyt olo, mutta nyt on kyllä mieli muuttunut..! Etenkin ylösnousut esim. sohvalta ja sängystä.. huh huh! :LOL:

 
mulla tuli yllärinä ekassa synnytyksessä että myös istukka pitää ns.synnyttää.. :snotty: ei ollut kukaan kertonut ja olin nuori ensi synnyttäjä ja luulin että kun vaavi on ulkona homma ohi..kyllä sitä voi olla tietämätön :LOL: Ja yllätyin kuinka helppo ponnistus vaihe on niin ja kuinka tulee tiuskittua vaikka ei tarkota mutta synnytyksessä vaan tulee hetkiä ettei mikään ole hyvin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Pakko lisätä kun unohdin SEN että ilokaasusta VOI mennä todella sekaisin!
Itelle kävi niin että menin siitä niin "känniin" että heittelin sitä maskia
ympäri huonetta, seinille ja joka paikkaan kunnes se otettiin multa pois, mies repeili kun se katteli vierestä. :LOL: :LOL:
Jeps. Mulla ilokaausta oli oli kuin parhaimman (vai pahimman? ;)) baarireissun jälkeen... :whistle: Mulla oli "paaviilokaasut": mies tulkkasi kätilöille mitä koitin sanoa. Ja olo oli kuin ois litran kossua vetässy. :eek: Mut eipä tuntunu mikään missään kun oli paha olo. :LOL:
 
Kyllä minutkin on yllättänyt se että raskaana olo on näin "kevyttä", ja olen jo 35. viikolla... nyt on selällään nukkuminen käynyt tympeän tuntoiseksi mutta eipä oikein muuta valittamista. Liitoskipuja oli jonkin verran mutta nyt nekin hellittäneet (??). Asian huono puoli on se että mies ei oikein pidä minään tätä raskaana oloa, kun mulla ollut niin helppoa eikä tajua että jos fysiikka hyvin toimiikin, niin emotionaalisella puolella raskaana oleva saattaa silti kaivata enemmän kaikenlaista hoitamista...
 
Mut yllätti ekan raskauden JÄLKEEN pari juttua..

-Kuinka sitä voiki olla kipeä synnytyksen jälkeen. Olin vaan keskittynyt siihen itse h-hetkeen, enkä osannut yhtään varautua niihin sen jälkeisiin tuskien kuukausiin!
-Kuinka tyhjältä ja kevyeltä se olo sitten tuntuu (siis fyysisesti), kun sitä vauvaa ei yhtäkkiä enään ookkaan siellä masussa :/
-Että se maito todellakin kastelee jokapaikan, mikäli ei suojia pidä. Tätäkään en ollut ajatellut sitten alkuunkaan :p
 
-Jatkuva huoli pikkuisen hyvinvoinnista (luulisi, että sitä osaisi nyt alkaa jo nauttia olotilastaan... :ashamed: )
-Liitoskipuilut alkoivat todella aikaisin, vk 14-15. Nivuset, lonkat ja häpyluu välillä tooooodella hellänä!
-Himotusruoat olikin sieltä terveellisemmästä päästä. Ei maistu roskaruoat, sipsit, karkit, yms.. Mut kaikki vihannekset, hetelmät sun muut on suurinta herkkua! :D
-Muutoin aika seesteinen ja oireeton olo alkaa jo olemaan, mutta tunnepuoli on totaalisen sekaisin. Naurukohtauksen yllättäessä alan yleensä itkemään. Ilon/ liikutuksen tunteet saa aina kyyneleet silmiin. Pienistäkin asioista menee peltohiiren kokoinen herne nenään. Kärsijänä yleensä oma rakas miesparkani... :(

Kyllähän noita ylläreitä piisaa, ja varmaan tulee lisää sitä mukaa kun viikkoja kertyy. Nyt siis 16+5
 
Olen nyt raskausviikoilla 29+6 ja ihmetyttää raskauden vähäoireisuus.En tiedä mitään liitoskivuista, suppareista, närästyksestä, suonikohjuista yms. raskausvaivoista.Raskauden huomaan vain vauvan liikkeistä ja tietysti peiliin katsoessa.
-Se, miten paljon mahaani kiinnitetään huomiota ja puolitututkin haluaisivat taputella :/
-se, että musta on tulllut tosi tasaisen onnellinen raskaana ollessa.Ei mitään mielialanvaihteluja.Ennen olin tuuliviiri.
-Musta ei tullutkaan seksipetoa ja orkku on paljon vaikeempi saada kuin ennen :x
 
Mulla eka raskaus oli "täydellinen", muutamana aamuna oli jonkinlaista pahoinvointia, mutta muuten kaverista ei tienny mitään, synnytyski oli tosi "helppo", puol tuntia kipeitä supistuksia,sitte intratekaali-puudutus jonka ansiosta en tuntenut MITÄÄN, joten ei käyny kipeetä ja lopulta ihana terve vaavi sylissä =)

Nyt ku toinen tuloillaan, pahaa oloa jatkunu 2 viikkoo eikä vaan aamuisin vaan KOKO PÄIVÄN :x Suoli ei toimi sitten millään vaikka ennen toimi suurin piirtein sekunnilleen päivittäin, naama on TÄYNNÄ finnejä, vessassa saat juosta vajaan puolen tunnin välein jne jne..

Nyt vasta 10vko täynnä, toivottavasti jatkossa olis vähemmän vaivoja.. =)
 
Mulle tuli sellainen ylläri ,että koko raskauden ajan odotin sitä turvotusta ,josta niin paljon puhuttiin. Se tulikin vasta ,kun synnytyksestä oli kulunut 3 pv liittyen maidon nousuun. Erityisesti jalat paisui ihan toukuttomasti. Turvotus suli parin viikon kuluessa. Myös se yllätti ,että yö heräämiset jaksaa hyvin. Meillä ennenaikainen vauva ,jota imetin 2 h välein ekat kolme viikoa koko ajan, enkä ollut yhtään väsynyt. Vauvalla on rauhoittava vaikitus. Itse olen luonteeltani sellainen sähköjänistyönarkkari ,mutta ensimmäiset vauva kuukaudet olin tavattoman rauhallinen. Tämän huomasi monet läheiset myös.
 
Kaikki synntysosaston naiset näyttivät sairaalavaatteissaan ihan muumeilta. Kävelivät kun muumit ja ilmeetkin oli kun muumeilla!
Kaikille oli tapahtunut jotain ällistyttävän ihanaa, kaikki olivat saaneet
oman vauvan!
;) =)
 
Minulle tuli yllätyksenä
- Että ensisynnyttäjänkin synnytys voi edetä tooodella nopeasti, enkä viettänytkään tuntikausia laahustamalla Tyksin käytäviä tippapullon ja miehen tukemana...
- Että oman vauvan itkun oppii todella nopeasti tunnistamaan, eikä jokaista lapsivuodeosastolla kaikuvaa itkua siis noteeraa
- Tää on naurettava, mutta kerronpa kuitenkin: Jossain vaiheessa raskausaikana tajusin, että maito tulee useasta reiästä nännin päässä - ei yhdestä siinä keskellä :LOL:
 
Kukaan ei kertonut, että lapsivedenmeno ei ole pieni lorahdus, vaan sitä tulee ja tulee... Ei pari isoa kylpypyyhettä riittänyt kuivaamaan sitä lammikkoa lattialta ja ambulanssin lattiakin oli ihan märkä ja kaikista vuorauksista huolimatta sänkykin kastui pian. Ja entäs kun pääsi vihdoin seisomaan ja vessaan, sitä tuli kuin saavista kaatamalla ja silti lääkäri sanoi, että ultrassa näkyy vielä hyviä lammikoita lapsivettä. Mistä sitä riittääkin...

Eli mikään tavallinen yöside EI riitä jos vedet menee kerralla, jos pääset omalla autolla matkalle sairaalaa kohti istu todella ISON pyyhekasan päällä =)
 
Ekasta;Kuinka ihanaa se raskaana on,kukaan ei kertonut sitä.Ja että supistus vie jalat alta,kirjaimellisesti.
Tokasta;Kuinka rasittavaa on jos ei voi tehdä mitään kun heti supistaa(kaikki 9kk).Ja miten toka synnytys voi kestää kolme kertaa pidempään ja olla vaikea ekaan verrattuna.
 

Yhteistyössä