Yllättävintä synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja InkaMaaria
  • Ensimmäinen viesti
Sekin yllätti miten pitkälle ihminen kykenee venymään tuskineen kaikkineen vaikka kesti yli vuorokauden ja silti löytyi jostain aina vähän vielä voimia. Lopulta kroppa petti ja viimesenä henkinen luovuttaminen.

Se ettei kummallakaan kerralla ole tarvinnut ponnistaa, vaikka kuulemani mukaan se olisi kovaa työtä. Lapset ovat todella tulleet ulos, molemmilla kerroilla niin, että kätilö on huutanut pidättämään, mikä kyllä oli mahdoton tehtävä, sellaisella paineella ovat ulos tulleet ettei todellakaan se siinä vaiheessa pystynyt pidättelemään :whistle:

v
Ensimmäisen kohdalla se että lapsi joutui teholle kun ei hengittänyt.
Toisen kohdalla sama ei enää yllättänyt mutta kätilön töykeys yllätti.
Kolmannen kohdalla se että mikään ei sujunut kuten edellisissä, paitsi että joutui teholle. Sydänäänet romahti ja synnytys pysähtyi ja lääkäriä ei kiireeltä saatu antamaan kipulääkettä yms.

taina
En lukenut ketjua, sori jos toistan, mutta mulle yllättävintä oli se,ettei tarvinnutkaan huutaa! Kuuntelin esikoisen synnytyksen aikaan naapurihuoneen huutoa, ja oottelin, jotta koska mulla alkaa ne hirveät kivut, jolloin joudun huutamaan, mutta eipä niitä tullutkaan, eikä senkään jälkeen viiden seuraavan kanssa:D

Uusioäiti
Se kipu! 3 oli kaikkein tuskallisin, ja se oksentamisen määrä - joka supistukselta oksensin- kylläpä olin heikossa kunnossa. Mikä sitten yllätti ponnistaminen! Eka 3 min, toka 10 min(luulin monta tuntia ponnistaneeni) kolmas 2 minuuttia - kätilö sanoi nyt se sitten syntyi :)

vieras
Mulla myös se miten helppoa ja ihanaa se synnyttäminen voi olla. Kolme alakautta synnyttänyt. Yllättänyt myös se, että samalla ihmisellä kolme synnytystä hyvin samanlaiset. Ajallisesti hiukan eroa, mutta kaava sama.

Ooo
Se miten kovaa kipu voi olla ja miten siihen itse reagoi, että kehtaa huutaa viattomille kätilöille sillä tavoin :) Supistukset olivat yllätys, ei ollut mitään tietoa miltä tuntuvat. Käynnistyksen jälkeen tiesin hyvin nopeaan ja tiuhaan tahtiin.

vieras
Se, miten kaikki valehteli ennen synnytystä että sen kivun unohtaa kun saa lapsen syliin. Nyt mennyt 11 vuotta ja muistan ihan tasan tarkkaan, miten hirveää se oli.

Myös se, että oma keho toimi aivan päin p**settä koko synnytyksen ajan. Oltaisi kuoltu molemmat, jos olisin kotona yrittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se, miten kaikki valehteli ennen synnytystä että sen kivun unohtaa kun saa lapsen syliin. Nyt mennyt 11 vuotta ja muistan ihan tasan tarkkaan, miten hirveää se oli.

Myös se, että oma keho toimi aivan päin p**settä koko synnytyksen ajan. Oltaisi kuoltu molemmat, jos olisin kotona yrittänyt.
Sama homma, ei olis hengissä kotona selvitty, en voinu kehoani hallita millään lailla. Ja mullakin tosta tokasta synnytyksestä yli 2v mutta kammo jäi.....esikko täyttää pian 10v, sillon olisin voinut heti perään mennä synnyttään uudestaan, eli joskus se menee niin että kipu unohtuu kun lapsen saa syliin :)

Lisäksi ton tokan synnyttämisen jälkeen yllätti se, miten alapää voi olla kipee ja HALLITSEMATTOMISSA monta päivää....pissallekin sai mennä VARULTA puolen tunnin välein kun ei ollut minkäänlaista pidätyskykyä...no, onneks se sit palautu kuitenkin :D Esikon synnytyksestä ei tullut tollasia vaivoja lainkaan, en ollut oikeestaan edes kipeä!

Yhteistyössä