Yllättävintä synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja InkaMaaria
  • Ensimmäinen viesti
InkaMaaria
Minulla se oli nälkä. Heti synnytyksen jälkeen piti saada ruokaa ja hurjalla vauhdilla söin. Samoin laitoksella oloajan sain pyytää lisää ruokaa. Nälkä oli hurja. Enpä olisi ennen synnytystä tuota arvannut.

Hätä
Se, että lapsen sydänäänet romahtivat kesken synnytyksen. Sitten mentiinkin kiireen vilkkaan leikkaussaliin. Sitä ei oikeastaan ehtinyt edes tajuta asian kamaluutta, kun noin neljässä minuutissa olin jo leikkurissa unten mailla, ja lapsi oli miehen sylissä noin kahdeksan minuutin päästä. Leikkaushaavakin on juuri sen näköinen, että kiirettä on pidetty. Kaikki kuitenkin päättyi hyvin... ja se on pääasia.

mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
se, kuinka ihana ja lähes kivuton kokemus synnytys voi olla. :) SUOSITTELEN! ;)
...sanoo sektioäiti...
No ihan normaali alatiesynntys oli kyllä kyseessä :) Sektiota en ole itse kokenut (onneksi), mutta moni sanoo et siitä toipuminen on kyl kivuliasta.

Itsellä toimi spinaali niin hyvin et mitään kipua en tuntenut. Synnytys kesti muutenkin alle 2 tuntia. Hieno kokemus siis oli.

Esikoisen synnytyksessä yllätti se etten tarvinnut kivunlievitystä. Tokassa yllätti nopeus, verrattuna ensimmäiseen synnytykseen (ja molemmissa yllätti nopea palautuminen, vaikkei nyt liittynytkään itse synnytykseen :xmas: )

Mä myös hämmästyin sitä, kuinka "helpolla" sitä pääsi. Ekat 6 h meni ihan huomaamatta ja vedenmenon jälkeen kesti enää pari tuntia, joista tosi kipeetä oli n. 45 min. Ponnistusvaihe täysin kivuton. Luomuna män ihan vahingossa. :D

2x
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimama:
Varmaankin se ekalla kerralla että vastoin ennakko-oletuksia avautumisvaihe oli ponnistusvaihetta rankempi.
näinpä ja että se avautumisvaihe vain kesti ja kesti ja kesti ja kesti. Tuntui että se ei ikinä lopu..

Ja tämä sama tunne yllätti vielä tokalla kerralla vielä enemmän kun tosiaan se vain kesti eikä etenemistä tuntunut tapahtuvat. Epätoivo jo iski..

Se kuinka oma keho on mahtava kapistus!! :D
Ja kuinka kovankin kivun kestää.
Synnytys on mahtava kokemus,kertakaikkiaan. (neljä raskautta,viisi lasta)

Mulla veti persus,siis pakarat vikassa synnytyksessä ihan jumiin.En saanut pakaroita rentoutettua ja oli toosi kireinä!!

Yhteistyössä