YLIVIESKA, KALAJOKI -LÄHIALUEITTEN PINO

Hennis:Sama on kuin sähköpostikin!Juu meseillään vain...Jos samaan aikaan satutaan koneelle! :)

Täällä ei kummempia.Turvonnut ja paisunut olo jotenkin tuntuu että viimeisen kahden viikon aikana tullut painoa varmasti kilo per viikko oksennustaudista huolimatta.Ja saan siitä taas kuulla.Mutta minkäs sille voi kun on se isompi asia jumissa.Ei tunnu mikään oikein auttavan.No joo mielelläni menen sinne sen takia että on myös lääkäti tietää kuinka vaarallisia nää mun supistukset oikein on ollut vai onko täysin vaarattomia olleet.Ja mukava päästä kuulemaan sitä ihanaa jytkettä masusta!
 
Tervehdys kaikille!! :wave: :wave: :wave: :wave: HUlina päivää vietetty eli kylällä olen laukannut vähän väliä jos jonkin asian myötä!!!Pakkanen alkaa taas paukkuun,saas nähdä paljonko aamulla on mittarissa??hrr hrr
taitaa tulla huomisesta täysin sisäpäivä.
Olen tämän päivän potenut taas selkäkipua,pullistuma ilmoittelee taas itsestään,pitäis levähtää. ;)
 
hennis
Huomentta mammat! kirpakka pakkanen täällä-24 hrhr voi olla autoki pikkasen kankia :\| Noo lämmitämmä hyvin niin kyllä se siitä. Mutta mä lähen aamukahville joten palataan juttuloiseen taas. =) ;)
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Onpas ollu hulinata tällä suunnalla... Nyt on sitten vaihdettu huoneitten järjestystä ja poikain huone on nyt alhaalla ja työhuone tässä ylhäällä.

Käytiin tossa perjantaina viettämässä päivää tuolla Särkkäin Lumimaassa, pojat tykkäs kovasti kun sai olla ulkona ja laskee mäkee.

Meillä isäntä lähti taas töihin, mukaan lähti isännän velipoika ja siskon mies vähän katsastelemaan että mimmosta hommaa tuo kalastus on isommilla veneillä.

Sunnuntaina oli siskon vaavan ristiäiset ja hyvinhän ne meni. Suureksi ihmetykseksi meillä neiti ei vierastanutkaan ketään, oli jopa mun isän uuden vaimon sylissä pitkään vaikka sitä ruukaa yleensä vierastaa kovin, samoin kuin mummoaan vierastaa mutta eipä nyt sitten vierastanutkaan. Jospa se nyt alkas menemään ohi tuo vierastusvaihe.

Ajattelin torstaina mennä Raahen suunnalle muutamaksi yöksi sukuloimaan, nyt kun tuota koiraa ei oo... Koira tuleeki sitte lauantaina etelän reissulta takas, toivottavasti viisampana. :/

HIPSUKKA, en tiiä jaksatko koneella vielä istua ja lukea näitä viestejä mutta sähköpostiin lähettämäsi kuva ei näkyny ollenkaan, en minä ainakaan saanu sitä näkymään. :( Tuhannesti vielä tätäkin kautta onnea teidän perheelle tytön syntymän johdosta!!! Onkos isoveikka hyvin ottanu siskon vastaan, ainaki tuntuu tykkäävän muiden lapsista nii miksei omasta siskostaan?!?! Eihän se tietenkään mahottomuus oo etteikö vois pientä mustasukkaisuutta tulla..

SARTSUKALLA ilmeisesti on tauti ottanu ja lähteny toiseen osotteeseen, toivottavasti ei meille sentään oo tulossa... :D

SMURFFIINAN suunnallako sitä oli ollu pakkasta huikeet 30, huh huh, tuntu että 24 on jo ihan riittävän kylmää..

Vähä pitkän moinen viesti tuli tästä, nooh, sanokaa heti jos tuntuu ettei jaksa lukee näitä mun sepostuksia!!!

Nyt meen taas jälleen kerran laittamaan paikkoja kuntoon, iltapäivällä tulee esikon eskarikaveri kylään ja ois ihan suotavaa että paikat ois järkässä (vaikka eihän ne ton ikäset siivojen päälle mitään ymmärrä :LOL: ).

:wave: :wave: :wave:
 
Hipsukka harmaana
Back in bisnes tai jotain huonolla englannilla ilmaistuna B)

Joopas, eilen päästiin illalla seitsämän jälkeen kotia tytyn kanssa, kun lääkäri oli käynyt ultraamassa tuon sektiohaavan ympärystän että kaikki ok ja tyttö sai lastenlääkäriltä luvan lähteä kotia. Hieman on keltaisuutta mutta eiköhän se mene ohi kun tissiä tarjoaa joka kitinään kun maitoa tuntu riittävän enemmänkin kuin omalle vauvalle. =) Vaikka eihän kitise, vähän ähnää vaan..

Joo oli se aika ryntäytys tuo neitin syntymä, sanotaanko että kyllä tietää synnyttäneensä kun eka aukeaa 10 cm ja ponnistaa tunnin ja sitten leikataan kiireellisenä niin olo on sen mukainen :( Vatsa on kipeä vielä sektion takia, kun viilto tehtiin navasta alas päin pystyyn niin on melkein tuplasti isompi ns normaali sectiohaava, ja sitten alapää on kipeä kun kerkisin ponnistaa niin maan perkuleesti ennen kuin huomattiin että tyty ei laskeudu ja pää on poikkiteloin tulossa.. Ja vauvalla ei onneksi ollut koko aikana hätää että hätä oli vain mulla kun oli niin kipeä kun aina supistuksen aikana tytön pää "hakkas" noihin minun lantionluihin ja kipu oli suomeksi sanottuna helvetillinen.. No, onneksi oli fiksu kätilö joka tajus että ei ole kaikki oikein ja soitti lääkärin joka totes että leikkuriin ja vauhdilla. Kymmmenen minuuttia siitä kun oltiin salissa niin tyttö parkas eka kerran =) Iskäkin oli ihan myyty :heart: ja ihan on isoveljensä näköinen, ekat sanat mulla olikin tytylle että "oot just kuin isoveljes vauvana" :LOL:

Mutta sellaista, tyttö heräs niin täytyy "kiitää", viis metriä minuutissa on mun vauhti nykyään :ashamed:

Joten palataan jutteloiseen! :wave:
 
hennis
Hipsukka ONNEA KOKO PERHEELLE VIELÄ RINSESSASTA!! :flower: :flower: =) Tuuma käymään kunhan ootta kunnolla kotiutunut. =) Hih asiasta toiseen meijän neiti oli tässä yks päivä tukkinu vessanpöntön :LOL: isäntä sitä eilen rassas auki. :x Ei varmaan kovin kivaa puuhaa ollu :\| Nyt sitte on vessan ovi lukossa niin ei neiti pääse pahuutta enää tekemään. =) Että semmosta mutta sitä sattuu ja tapahtuu eipä käy elämä tylsäksi. =)
 
Hipsukka!Kylläpä kuulosti hurjalta meno!Onnea vielä kerran ja pikaista toipumista!

Niin neuvolalääkärissä käyty ja kaikki hyvin.Kohdun suu kiinni ja kiinteä eli ei hätää vaikka supistellut onkin.sf-mittaa ei mitanneet eivät nähneet tarpeen ilmeisesti enkä jaksanut pyytää kun tiedän masun ihan ok kasvavan.Hemppa oli 115 eli kahden viikon aikana yhen tipahtanut johtuen suurimin osin kun oksennustaudissa tuli oltua niin eihän siinä mitään rautaa pystynyt syömäänkään.Painoa raskauden alusta +1kg mutta th:n mukaan 3,3kg mutta nyt oli onneksi sijainen niin sepä ei siitä mittään sanonut.Elmeri-Iida laukkasi vauhtia 145 ja verenpainekin oli 124/78 eli samaa rataa kuin aikaisemminkin.Siinä lääkäriä pyysin Otolta katsastaan korvat kun pari yötä herännyt monesti isoon huutoon ja niinhän siellä oli korvatulehdus!
 
hennis
Huomenta vaan! Täällä-23 pakkasta. =) Eilen sain osaan kukista jo mullan vaihettua vielä ois muutama jäljellä. Joo siivousta ois ohjelmassa tuolla yläkerrassa. Vein petivaatteet tuultumaan ulos ihanan raikaita tulee tollasessa pakkasessa. =) Juu mutta eipä tässä palataan juttuloiseen taas. =) B)
 
Huomentapa munkin puolesta! :)

Meiän neiti on aikaistanu aamuheräämistään ja herää nykyään seiskan jälkeen, elikkä nyt sitte nukkuu jo ekoja päikkäreitään. Yleensä kolmet päikyt mahtuu päivään, parit reilun tunnin päikyt ja sitte sellaset puolen tunnin microtirsat.

Huomennapa sitte me tytyt lähemmä yökyläileen sukulaisiin Raahen suunnalle, monessa kyläpaikassa käyntiä.

Tosi hurjalta kuulostaa tuo Hipsukan synnytys! :\| Eka ku paikat aukee 10 senttiin ja yrittää jo punnertaa vaavaa pihalle, sitte kuiten päätetään sektiolla ottaa vaava pihalle. Loppuissaan oli vissiin melko nopea synnytys.
Meiän neiti tuli rytinällä sitte ku viimein päätti tulla, ei siinä menny ku 1½ tuntia nii neiti oli muolimassa.


Mulla ei runosuoni syki nyt joten siirrän takalistoni sivummalle tästä koneen äärestä...

:wave:
 
hennis
Huhuu mammat! :attn: missäs luuraatta? Jee mä sain kukkiin mullat vaihettua. =) Neiti päikkäreillä ja ihanaa rauhaa hetki . =) Juu mutta eipä tässä nyt oikeen runosuoni syki joten palataan juttuloiseen taas. =) B)
 
Huomenta vaan! :wave:

Oon ollut vähän netti pimennossa viime päivinä, ehkä ymmärrättevistä syistä ;) Vauva on kyllä vielä ainakin ihan uskomattoman helppo tapaus *koputan puuta kovasti*, ei paljoa muuta tee kuin syö ja nukkuu ja kakkaa. Ja sitä kakkaa tuleekin sitten joka välissä ja koko ajan, ihan niinkuin pelkällä tissillä olevan vauvan kuuluukin.. :D Välillä itkeskelee mutt aheti rauhoittuu kun saa röyhtäisyn tulemaan, maitoa tulee vissiin niin "paineella" että joutuu hotkimaan aluksi ja siinä samalla nielee ilmaa..

Mulla on tänään tikin poisto tuosta haavasta, jee jee. Olo varmaan helpottuu senkin vuoksi kun heittää nahkaa kiristämästä.. =)

Joo, oli sen synnytys melko nopea alta kuus tuntia laskettiin kokonaiskestoksi, siitä kun supparit muuttu säännölliseksi ja neiti nostettiin ulos.

Mutta sellaista, alan ihasteleen anopin työn jälkeä kun meidän parketti kiiltää vahauksen jäljiltä :D

Mutta kirjoitellaanpas taas! :wave:
 
Tsau!!!
Täällä taas selkäkipujen kourissa pyöriskellään ja odotellaan et vähän särkylääke auttais,pitäis saada jotain tehtyäkin,siis yllätys yllätys siivottua!!!Taitaa pitää pitää isännälle saarnaa et tekis myös jotain,ottaa pattiin tää sekamelska!!!Torkkua sen pitää kumminkin ekaks saada ja sit häämöttää jo ilta.......taidanpa koittaa ite pakertaa. :headwall: :headwall:
Hipsukalle,kiva et kaikki on mennyt hyvin,toivottavasti ilmat lauhtuis tuosta nyt kunnolla et pääsisitte ulkoileen!! ;)
 
Hei kaikille!Tässä kävi eräs vieras meillä ekan kerran tavattiin.Hänellä oli kaksi lasta mukana kuudesta lapsestaan.Ja juttua piisas.Nyt sitten onkin möllötystä kotona kun Tapanilla hommia ja ilmakin meni huonompaan suuntaan.Ja muutenkin jos eläinlääkäri ei tuu tänään pitää mein sitä sitten huomenkin päivystää.Toisaalta olisi kynttiläkutsut kokkolassa tänään mutta en tiiä jaksanko lähtiä kun Oton kanssa sinne kuitenkin mennä pitäisi.Kämppä on nyt kerrankin taas siivottu hienoksi kun Tapani auttoi minuu siinä.Tiedä mitä taka-ajatuksia oli kun niin perusteellisesti sängynkin siirsi ja kaikkea.Mutta jos joku haluaa niin kylään saapi tulla tänään ja/tai huomenna!
 
hennis
No niin meilläki kämpä siivottu. Neiti päikkäreilä hetkine tässä saa rauhassa koneella olla. ;) isännällä hammaslääkäri kohta kun sillä otettiin viimeviikolla se viisauden hammas pois :/ auts oli kuulemma vieläki poski kipiä sen takia pääsi jo tänään kun oikeesti ois ollu huomenna vasta aika tikien poistoon. :whistle: Jospa se siiitä paranis kun saavat ne tikit pois. =) Juu mutta eipä tässä palataan juttuloiseen taas. =) =)
 
Huomenta kaikki siskot rakkaat!!!Minkäslainen päivä tiedossa?meillä lomailu tunnelmissa,isännällä viimeinen työpäivä menossa,esikolla mäenlasku päivä,ei koulua normaalisti ollenkaan.Tänään pyöräytän vähän leipomuksia myyjäisiin ja menen parturiin.Viikonloppuna kyläilyä ja ens viikolla sit muksujen kuskaamista vähän sinne sun tänne,pitää koittaa viikonloppuna nettailla ens viikonkin edestä voi olla et on muuta puuhaa. =) =) =) ;) ;) Mut aurinkoista(toivottavasti)perjantaita kaikille!!!! :flower: :flower: :hug:
 
hennis
Huomenta vaan ! Just heräilin tossa neiti vielä nukkuu. Isäntä lähti töihin. =) Ilalla tulossa vieraita ei tässä sen kummosempaa ole. Kaupassa pitäs käyvä. Juu mutta eipä tässä hauskaa hiihtolomaa smurfiinan sakille! =) toivotaan että on hyvät kelit. Palataan juttuloiseen taas. =) B) niin ja hauskaa perjantaita vaan kaikkille! =) :flower:
 
Ohhoh, mä jaksoin oikein kirjautua!!! :D

Mä ahdistun tänne 4 seinän sisälle, vaikka helpotusta onkin luvassa, viikonloppu tulossa ja poikakin enää pienoisen nuhan kourissa, niinkuin itsekin. :snotty: Kestäis vaan vielä tän päivän pimahtamatta! :headwall:

Mutta on se ihanaa kun aurinko paistaa jo harva se päivä oikein kunnolla ja lämmittää. Olen sentään jo semmosia puolen tunnin koiran ulkoilutusreissuja tehnyt muutamana päivänä. Tossa on 200m päässä metsää ja siellä risteilee polkuja ja moottorikelkkareittejä ristiin rastiin, joten sinne on hyvä mennä tuulettumaan koiran kans. Ja koirakin saa juosta irrallaan! Huomenna olis tarkoitus lähteä sinne laavulle istuskelemaan ja makkaraa paistamaan. Toivottavasti päästään, riippuu kelistä ja pojan kunnosta... Makkarat ja pulkka on jo ostettu!!!

Toivottavasti ensi viikolla jo näkisi taas jonku mamman, juttuseuraa kaivataan taas kovasti!

Ei muuta kuin kivaa alkavaa viikonloppua! Ja eikun Arskat kehiin! B)
 
hennis
Moikkista vaan on tosiaan saannu jo kaivella arskalaseja kehiin. B) Kiva juttu Viveca että teillä alkaa flunssa helittään. =) Pitäkäähän hauskaa siellä laavulla ja syökää oikeen kunnolla makkaraa :p ;) Juups mutta mä lähen ooteleen vieraita joten palataan asiaan taas. Täytyy Hipsukalta kysellä sopisko sille että mentäs kylään ens viikolla niin sitte ois juttuseuraa. Mutta katellaan! =)
 
Huomenta huomenta mammaroiset!! :D :D :D
Nyt sit loma koittanut lomalaisille,tänään menemme synttäreille,ihanaa saa olla passautettavana koko päivän!!! :whistle: :whistle: Illalla sit jännätään taas Suomen mäkipoikien puolesta,eikös niin Hennis??? :D :D :D :D :D
Toivottavasti aurinko hymyilee kaikkialla!!! :wave: :wave: :wave:
 

Yhteistyössä