Ylivieska -Kalajoki lähi alueet

  • Viestiketjun aloittaja hennis
  • Ensimmäinen viesti
ei mitään Viveca viestien vastaamattomuus, eiköhän me ymmärretä että sulla on melko kiire nyt :D :wave:

täällä ei mitään uutta, kävin eilen vihdoinkin lääkärissä näiden allergia oireiden takia ja ihan hyvin lääkäri otti asian vaikka olen tälläinen vauvasta asti allergiosta kärsinyt. Otettiin verikokeita ja sitten pääsen ihotesteihin ja jos noista ei ole apua niin sitten saan lähetteen ihotautilääkärille, kun täytyyhän tää mun iho saada kuriin kun aina olen sen näköinen kuin olisin itkenyt kuukausi kaupalla yhtä soittoa kun silmät on niin punaiset ja verestävät :/ Niin ja se tohtori määräs pikkuisen kallista rasvaa mulle, n 1500?/kg :eek: juuh mut onneksi ei tarvinnut ostaa kuin 15 g ja sillä pärjään varmaan useamman kuukauden kun sitä pitää laittaa niin ohuesti ja vähän "ongelmakohtiin".. ja on siinä se huono puoli että en saa olla suorassa auringonpaisteessa hoidon aikana eli seuraavaan kuuteen viikkon :headwall: noh onneksi kesä on jo lopuillaan.. :whistle:

Hannella käytiin muksujen kanssa tosiaan kyläilemässä ja oli tosi mukava nähdä vaikka näiden muksujen kanssahan se on sitä mitä sen on, ei paljon juttelu rauhaa ja oli kiva tavata se sun "parempi" puoliskokin :saint:

Niin jokos Henniskin on kesälomansa lusinut ja ens viikolla alkaa koulu vain miten sulla nyt menikään? Meilläkin alkaa ens viikolla sitten normaali arki kun hallitus menee töihin ja sitten puolessa kuussa poika menee kouluun :eek: Huh että äitiä JÄNNITTÄÄ nyt jo!! :ashamed: Käytiin ostamassa Kärkkäiseltä kyniä (batman kuvioisia), kumeja (batman) ja kynäkotelon (Ferrari) :LOL:

tää kone tökkii \|O \|O \|O tosi rasittava kun kirjoittaa niin tulee varmaan viiden minuutin viiveellä teksti vasta näytölle, eli nyt täytyy lopettaa mutta palataanpa taas jutteloiseen


Mutta pakko vielä kirjoitta Emppuliinalle :hug: ja PALJON tsemppiä, toivotaan että ne käynnistää synnytyksen eivät päästä vauvaa kasvamaan ihan Karelinin mittoihin. Karelin on venäläinen mestaripainija joka oli syntyessään yli 7 kg :whistle: Yritähän jaksaa!!

nmiin ja meidän tyttö oli 5 kkk neuvolassa 8170 g ja 66,5 cm pitkä
:heart:

mutta nyt lopetan! :wave:
 
Pikkumami
Hei!

Täällä ilmottautuu mukaan uusi odottaja Nivalasta. Olen 27 v mies 28 ja meillä on 4,5 vuotias tytär. Nyt odotellaan pikkukakkosta, la tod. näkösesti 26.3.2005. Keskiviikkona pääsen vihdoin ekaan neuvolaan ja ah niin ihanaa, ne ultraa täällä vaikka joka käynnillä. Tosi paljo enemmän on jännittänyt nyt kuin tyttöä odottaessa, " tieto lisää tuskaa" mut eiköhän se tästä.
Pitäis varmaan alkaa lukeen alusta kaikki nämä 64 sivua, mutta kysäisen nyt kuitenkin, että onko muita Nivalasta ja onko muilla. la maaliskuussa
 
hipsukka harmaana
Tervetuloa vaan matkaan uus mamma!

Sen verran voi juoruta että tällä hetkellä on kolme mammaa raskaana tässä porukassa, Emppuliina, Hennis ja Viveca... Itse saavat sitten
kertoa enemmän mutta minä oon kolmekymppinen kahden lapsen äiti täältä Ykasta, esikko on 7v, koulun aloittaa parin viikon päästä ja sitten meillä on 5 kk ikäinen neitykkä. Juuh ja kuuluupa perheeseen mieskin...

mutta sellaista, tää mamma painuu suihkuun kun tyttö ja isäntä nukkuu vielä ja sitten kun tyty herää niin lähdetään sinne oulun suuntaan ajaleen :wave:

mukavaa päivää arvon mammoille! :D
 
Viveca harmaana
Tervetuloa mukaan Pikkumami!!! :wave: Esittelen itseni tarkemmin kun ollaan saatu muutto alta. B)

Täällä pikaisesti koneella. Oon siivoamassa entistä kämppää, missä tää tietsikkakin vielä on, ja nyt on pikku tauon paikka kun rupes huippaamaan. Johtunee raskaudesta kun tahtoo aina aamupv huipata jos kovin paljon riehuu.

Joo pakko kai se on jatkaa. MOOIIIIIII! :wave:
 
hennis
Moikka moi kaikki ja pikkumamille tervetuloa joukkoon. =) Mun ukko on muuten Nivalasta kotosin että siellä tulee pyörittyä sillon tällön. =) =) iten oon 29v ja meillä neiti 2v mies on 29v kohta täyttää 30v =) Toista ootellaan laskettuaika 27.2-06 =) :heart: Hipsukka joo huomenissa alkais harjottelu sitte. Mummo ja ukki tulee hoitaan neitiä. Mummo on kesälomalla. B) =) Juu mutta eipä tässä sen kummempaa palataan askaan taas.Niin joo kiva juttu viveca että ootta viho viimein uudessa kodissa. Hipsukka hyvä juttu että ihottuma saatu kuriin tiiä milötä tuntuu kun itellä atoopinen iho. :/ Juu mutta nyt Moikka :wave: B) =)
 
emppuliina
Heips!Tervetuloa joukkoomme pikkumami! =)
Minä olen 21v, laskettu aika tässä kuukauden päästä 24.8,perheessä tällä hetkellä pyörii melkein 4v tyttö ja 4,5v labradorinoutaja sekä myös isi.Asustellaan Kalajoella.
Vivecalle:Onnea uuteen kotiin!! =)
Hipsukalle: kiitos kannustavista sanoista. =) :hug:
Kaikille voimia arjen pyöritykseen! =) =)
Käytiin tuossa puolilta päivin mamma leonessa vähän herkuttemassa :p
Olen tässä muutamina päivinä lukenut vanhoja vauva-ja kakspluslehtiä, mukavia tarinoita niistä löytyy.
Huomenna käyn neuvolassa täytyy hakea vähän lisäystä noihin verensokerinmittaamisvälineisiin :whistle: ja kuulosteleen muutenkin tilannetta.
mutta nyt siirryn sivuun :wave: :wave:
 
Heippa! Täällä sitä edelleen netissä pyöritään :D Laskettu aikahan oli ja meni, ja vauveli edelleen sinnikkäästi masussa.. Olo on vähän liiankin normaali, välillä vois jopa unohtaa olevansa raskaana :LOL: Ei vaan, kyllä tuo masu niin iso on, ettei sitä niin vain unoha. Julkisilla paikoilla saa muuten uskomattoman paljon huomiota tän mahan kans, ootteko muut aatelleet raskaana ollessa? :) Kaupassa "jokainen" töllää (kauhistuneena/lumoutuneena) mun keskivartaloa. Välillä ihan huvittaa :) Ehkä se on sit niin hassun näköstä, kun tällasellä puolitoistametrisellä pätkällä on niin iso masu ;)

Niin, ja minäkinpä kertaan oman tarinani lyhyesti uusille (ja vanhoille) lukijoille, eli Oulussa nykyään asustelen, mutta Ykassa tuli elettyä pari viime vuotta. Ja Nivalassa suurin osa sukua. Esikoista odotellaan avomiehen kanssa kärsimättömästi , palataanpa asiaan taas..

:wave: :wave:
 
emppuliina
Heippa!kävin tänään neuvolassa,kova jumputus kuului kun kuunneltiin sydänääniä =) oli kaikki paineet ym. ok. =)
Taidan lähteä neidin kanssa vähän yhteispäikkäreille,kun sen verran väsyttää..
Masukin on laskeutunut istuessa "roikkuu"jalkojen päällä. =) :wave: :wave:
 
Hanne harmaana
Terkkulit kaikille!!! :attn:

Tulin koneella piipahtamaan siksi aikaa että kuulee nukahtaako neitikkä unille. Sähköpostit pittääpi vilkasta kun huomenna sitten lähetään sinne reissun päälle, niin ei sitten pääse vajaaseen viikkoon koneelle.

Kaupassa tuossa käytiin hakemassa kaikki mahollinen tarpeisto reissuun. Ihmeen paljo kaikkee tarvii ku yritin ostaa mahollisimman paljo valmiiks mukaan ruokia ym ettei sitte oudossa kaupungissa tarttee lähtee ostoksille (mitä nyt vaatekaupoissa Hesassa varmaan tulee käytyä... :whistle: ;) ).

Saapa nähä miten tuo reissu menee... :/ Lähinnä miten tuo neiti jaksaa istuksia auton kyytillä, tottahan me pysähellään kun tarve vaatii mutta kun ois ihan hyvä ettei tulis "turhia" pysähyksiä kun kaks lapsiperhettä matkassa niin niitä pysähyksiä tulee ihan varmasti muutenki ja ku yhtä matkaa pitäs ajaa. Toivottavasti nyt sitten kaikki menee kuitenki ihan hyvin ja uskaltaudutaan toistekin näin pienen väen kanssa reissun päälle, tokihan poju jaksaa paremmin mutta pienemmällä voi tulla pitkästymistä/väysä/nälkää/muuta kitinää...

Mutta mutta, ei kai se auta ku lähtä siistaamaan autoa että pääsee sitten roudaamaan matkakampetta autoon.

Kaikille terkkuja ja olokaa ihimisiksi sillä välin ku minä käväsen tuolla suuressa maailmassa. :LOL:

Hej på alla!!!
 
Viveca harmaana
Heips!

Kiirettä pitää aina vaan, ja sama tahti jatkunee n. 2kk ajan... Mutta Pikkumamille esittely pikana: Olen 27v, poika 1v1kk, toista odotetaan la 26.1.06. Lisäksi perheeseen kuuluu isäntä 28v ja sekarotuinen koira 5v. Asustellaa Ykassa, juuri muutettiin rivarikaksiosta omakotitaloon!

Joo muutto tosiaan onnellisesti ohi, mitään ei kai särkynyt. Remonttia ollaan aloiteltu, revitty olohuoneesta tapettia ja mies taisi justiinsa saada yhden seinänkin kaadettua pois tieltä. Rakennetaan siis uusi seinä hieman eri kohtaan ja saadaan siten olkkarista vähän isompi. Hommaa piisaa, hyvä kun ehtii syömään... Koko ajan on miljoona asiaa mielessä mitä pitää tehdä.... Mutta on tää silti niin ihanaa!!!

Neuvolassa kävin taas tänään. Siellähän tuo köllötteli masussa, tai no köllöttely ei ole ehkä oikea sana kun vauhti oli taas melkoinen. Ei meinannut neuvolatäti saada mittoja otettua... Mieskin oli mukana, näki eka kerran ultrakuvaa vaavista.... :) Masu on pompsahtanut ihan yhtäkkiä esiin, kivaa.

Nyt pitää mennä. Anskulle ja Emppuliinalle toivotukset vauveleiden esiinmarssista! ;) Hennikselle harjoitteluintoa! Hipsukalle allergiaan parannussäteitä! Hannelle kivaa lomareissua! Pikkumamille vielä kerran tervetuloa joukkoon mukaan!

:wave: :wave: :wave:
 
iltaa vaan! :wave:

huh mikä päivä, käveltiin veljen vaimon kanssa kaikki vaatekaupat läpi tänään, jotain kivaa löytyikin :D

Kiva että Vivecalla ja Henniksellä raskaudet etenee hyvin :hug: muistan itsekin miltä tuntui nähdä se pieni katkarapu siellä vatsassa :'( tippa tuli linssiin ihan onnesta :heart: juuh on mulla vauva kuume taas! mutta onneksi tuo meidän isäntä on kuiten järki-ihminen :whistle:

hannelle toivottelinkin jo tekstarilla turvallista ja mukavaa matkaa.. pitäkää hauskaa :wave: :wave:

Poika kävi tänään hammaslääkärillä, 0 reikää niin kuin aina tähän saakka :D saatiin kehuja karkkipäivän pitämisestä =) ja siitä että pestään hampaat joka ikinen ilta ja aamu niin ku poika sille tätille totes ;)

Mutta nyt täytyy mennä saunaa kun pienin nukkuu ja isompikin on jo sängyssä :wave:
 
Viveca harmaana
Pikaisesti.

Hennis: 15+1 tänään. Kyllä tää tästä! Millon lähetään vauvanvaatteita shoppaileen? ;)

Jee, uusi jääkaappi ja pakastin tuotiin tänään! Pääsee kohta marjoja pakastamaan! Noi piti ostaa kyllä vähän myöhemmin mutta kun 16v vanha pakastin sanoi sopimuksensa irti, niin kaupat vähän aikaistu. Noh, parempi ostaa tarpeelliset ja kalliimmat heti ennenkuin tuhlaa kaikki rahansa johonki hömppään sisustustavaraan. Se multa kyllä onnistuis! :LOL: :LOL: :LOL:

Joo mutta eipä tässä ehdi kummempia. Hommaa piisaa. MOIMOI!!! :wave:
 
hennis
Moikka moi Kiva että vivecallaki kaikki ok raskaudessa. =) :heart: Mulla ei oo kans enää pahemmin ollu öklö oloa. =) Harjottelussa sujuu ihan hyvin. =) Jeps ei kai tässä sen kummempaa pitää kauppaan suunistaa kohta joten moikkelis koikkelis vaan =) :wave:
 
hennis
Vai Hipsukalla vauvakuumetta ;) =) Oota vaan niin isännälläki kohta alkaa hih ;) =) No joo leikki leikkinä.Tänään sitte alkaa MM-kisat .Saa jännätä ekaks kuulankarsintaa miten pojille käy.... =) Juu mutta miesten keihäs on kyllä PAKKO nähä Tero Pitkämäki rules!! =) =) Jeps mutta nyt hampaiten pesulle joten moikka =) B) :wave: :kieh:
 
emppuliina
Heips!täällä edelleen ollaan yhtenä kappaleena.Torstaina kävin kokkolassa,on tuolla alhaalla vähän jotain tapahtunut.Saa nähdä milloin se etenee synnytykseen asti.
Inhottavasti vauvan pää painaa tuonne alas välillä :eek:
Supistelujakin välillä tulee =)
Oltiin tuossa aikaisessa liikenteessä kun käytiin torilla,ostamassa leipää ym. =)
Kaikki alkaa olla valmista vauvaa varten.Paino-arvio oli 3,5kg paikkeilla,niin se oli isosiskollakin tähän aikaan..joten ei voi vielä lohduttautua että vauveli ois vähän pienempi. :whistle:
mutta taidan siirtyä vielä makuu-asentoon kun neiti kattelee lastenohjelmia.
Hauskaa viikonloppua kaikille! :wave: :wave: =)
 
hennis
empuliina jospa se siitä pikku hiljaa koitahan jaksaa. =) :hug: Mullon uus looki nyt tänään oli kampaaja. =) ;) Ostin muuten toiset mamma farkut ei ollu kun lappuhaalarit Viivin ootus ajalta niin tarvi toisekki pöksyt. =) =) Jeps mutta nyt saunaan kohta joten Moikka =) :wave: viveca tuu käymään ens viikolla neljän jälkeen jos passaa? ukko on reisussa ainaki alku viikon ollaan iltasin kaksin neitin kans. =) :attn: saa muutki tulla. :attn: =)
 
pikku mami
Heippa kaikille!

Mä olin keskiviikkona ekassa neuvolassa. Siellä se masuasukki oli luojan kiitos omalla paikallaan ja sydänkin näkyi jo läpättävän. Ne ultraa tääl vaikka joka kerta. Huomenna alkaa kahdeksas viikko. Olo on mitä paskin, mutta pönttöä ei sentään tarvi halailla. Tiiä miten sitten ens viikon töistä selviää, jos tää kestoöklötys ei ala helpottaa :(

Heh, tiedän ton remonttitouhun. Me ostettiin kaks vuotta sitten talo ja ollaan nyt vaihdettu tapetit joka makkariin. Ei noi ällön valkoset kukkatapetit oikein innostanut. Muuten meillä ei oo tarvinnukkaan muuta tehä.
 
hyvvää sunnutaita vaan arvon mammat!

huh just heräsin päikyiltä :whistle: hyvä ottaa vähän univelkoja takaisin kun isäntä on vapaalla :D

Eilen kävin Vivecalla ja hyvän talon ootta ostánut! =) mukava pohjaratkaisu ja tilava keittiö, jossa kuitenkin tulee aika paljon viihdyttyä.

tuo tyttö on jotenkin kauhean elämäänsä tyytymättömän oloinen, kitisee koko ajan.. en tiedä onko tuo kakka "pakki" sitten vaivana vai mikä :eek: Mallasuutetta olen juottanut joten toivottavasti auttaa..

Kiva Pikku Mami että että vaukki on omalla paikallaan! silloin kun itse aloin odottaan tätä nuorinta niin mulla tuli melko pian +testin jälkeen kova maha kipu ja menin ultraan Oulaskankaalle niin vauva oli onneksi oikeassa paikassa *itse pelkäsin kohdunulkoista* mutta hormoonikysta löyttyi munasarjasta mikä ilmeisesti sitten kipuili..

Ja Emppuliina tuntuuko yhtään siltä että vauvalla olis haluja jo nähdä ulkopuolelle? :D kyllä se sieltä tullee usko mua :hug: :saint:

Hannee, jokos oot kotiutut reissusta? miten meni, oliko kivaa ja meniko kaikki rahat? :LOL:

hennis, miten siellä harjoittelussa on mennyt? Onko tuntunut siltä että oot oikealla alalla itsellesi? ja opiskelu siinä mielessä kannattaa? MInä itse luin aikanani hammashoitajaksi ja totesin vissiin toisella harjoittelu jaksolla että TÄÄ EI MUUTEN OLE MUN UNELMA-AMMATTI..

nyt tuli vieraita täytyy mennä
 

Yhteistyössä