Ylivieska -Kalajoki lähi alueet

• Viestiketjun aloittaja hennis
  • Ensimmäinen viesti
Viveca harmaana
Iltoja. Kauhee väsy kun tullut oltua niin paljon ulkosalla. Kiva kun Hipsukka kävi la piristämässä meitä remontin keskellä. :)

Hennis: Viestitellään tästä viikosta. Mielenterveysala joo ei varmaan ole kaikista helpoin... Tsemppiä! :flower:

Pikkumami: Ultra on kyllä ihana keksintö! Onnea odotukseen! Olikos kyseessä ensimmäinen? (En muista ikinä mitään... :ashamed: )

Jokos Hanne on kotiutunut reissusta? Emppuliina ja Ansku: tositoimissa??? Sartsukka:?. :wave: :wave: :wave:

Tuntuu että itellä viikot huristaa kauheella vauhdilla etiäpäin, ei hirveesti ehdi masuvaavia ajatella, lähinnä nukkumaanmennessä tulee masua silitettyä ja yritettyä tunnistaa liikkeitä. Vielä ei ole tärpännyt. Tänään tarttui kirppikseltä mukaan valko-beige fleeceasu kokoa 68... :D

Tapettia käytiin tänään myös valkkaamassa olohuoneeseen, tai no siis yritettiin, muttei löytyny mieleistä. On tää vaikeeta. No, itse asiassa päädyttiin sitten maaliin, kunhan nyt osattais vaan valita sopivat värisävyt.... :\|

Nyt iski totaalinen väsy ja hajupommi pamahti tossa vieressä. :LOL: :LOL: :LOL: Joten pitää lopetella. ÖITÄ!!!

emppuliina
Heips!
Täällä sitä vielä ollaan!Huh,tätä hellettä, :whistle:
Eipä tässä jaksa ihmeitä puuhastella,vaihdella vaan paikkaa sohvan ja sängyn välillä, hikikarpalot kokoajan otsalla..
Kävin tänään neuvolassa,arveli täti että olis isompi kuin sen 3,5kg minkä kokkolassa saivat ultralla.
Huomenna tulis rv 38 täyteen =)
Jaksamista muillekkin odotukseen ja muuhun elämiseen! =) =) nyt täytyy mennä syömään! :wave: :wave:

pikku mami
Heippa jälleen!

No helle tosiaan tuli, ei ois kyllä enää tarvinnu...
Tämä muksu on meidän toinen, tytär on 4,5 v. Jaa no kohtahan se täyttää jo viis, lokakuun lopussa. Niin se vaan aika rientää. Mä oon jo hermoillu, ku ens vuonna neitokainen aloitttaa eskarin, mun pieni vaavi :'( No onneks ollaan sitten kotosalla.

hennis
Joo ei harjottelupaikassa mitään vikaa ole mutta muuten tuntuu että ei ole mun alaa mielenterveys :/ Taitaa meikä mamma pysyä ihan lapsi alalla siis lastenohjaajana. =) Mutta onhan päihdetutkinto hyvä apu siihenki. Jeps mutta nyt alkaa urheilut joten MOIKKA Viveca katellaan sitä to iltaa. =) =)

Viveca harmaana
Kunpa joku kertois mikä on MUN unelma-ammatti!!! Yrittäjyys kiehtoisi (joku pikkuputiikki), mutta vasta sitten kun lapset on kouluiässä... Joten kyllähän tässä ehtii pohdiskella vielä tarkemmin asiaa. B)

Tsemppiä Emppuliinalle loppusuoralle! ;) Luulis että ne jo käynnistäis???

Pikkumamille öklötykseen helpotusta! Toivottavasti jätski uppoaa! :p

Leikkasinpa tossa nurmikkoa puolet pihasta, jos sitten iltaysiltä loput. :LOL: Joo oikeesti tää helle EI naurata... Aamuinen suihku meni iiiihan hukkaan kun samantien tuli hiki. :/

Mikähän päivä tänään on? Keskiviikko? Oon ihan hukassa ajantajun kanssa... :ashamed: Raskausdementia...

:attn: Miten ois TAPAAMINEN vaikka ensiviikon lauantaina????? :attn:

Juu pitää mennä taas. MOIIIIIII!!! :wave: :wave: :wave:

plääh! että osaa olla kuuma vaikka aurinko ei paistakaan!

:hug: teille raskautetuille ;) ei käy kateeksi jo itse olin tammikuun pakkasissa ihan helisemässä niin ei ole helppoa teilläkään :headwall: no jossain vaiheessa tämäkin helpottaa

tapaaminen 13.8 klo ? käy mulle!

mua ahdistaa ihan hirveesti tää kotona olo taas, tuntu että seinät kaatuu niskaa ja elämän ainoa vaihtelu on se että tyhjentää tiskikoneesta ekana SEN alaritilän eikä yläritilää niin kuin normaalisti :headwall: :kieh: eli tapaamiset ja kylästelyt on enemmän kuin tervetullutta vaihtelua! Olen huomenna lasten kanssa kaksin TAAS koko illan kun isäntä lähtee jonnekin pallon potkimiseen, mutta täytyy kehittää jotain ettei käy \|O \|O näin koska eihän se muksujen syy ole että äitillä on vähän hermon tiukilla.. ANTEEKSI TÄÄ VALITUS!!! :ashamed: :flower:

joo mutta katellaanpa että missä tavattas la, PEDRINAS? :p

Hanne harmaana
Moikkelis koikkelis vaan kaikille!

En muista mitä kukanenkin oli kirjoitellut, jotenka jää kommentoimati niihin.

Mutta siihen tapaamiseen piti ottaa kantaa ja näillä näkymin passais kyllä hyvin ens viikolla ne syömingit pedrinaksessa, ihan mikä vaan kellonaika passaa mulle, elikä päättäkää te millon syödään.

Mulla on menny tää päivä matkakasseja tyhjentäessä ja siivotessa kämppää. Eskarilaisesta kun tulee koululainen niin oon vähä laittanu huonetta koululaisen lookiin.

Marjat oottelis pensaissa poimijaansa, hohhoijaa, pakko ois saaha poimittua että vois tehä talven mehut pakkaseen. On sitte talvella ihana ottaa omaa mehua pakkasesta kun on se vaan sitä muoilmon parasta mehhuu.

Meillä neiti vissiin tekee hammasta kun en oo saanu sitä kovin hääviin juomaan maitoa moneen päivään, max menee semmoset 3 dl ja siinäpä se sitten onkin. Sanokaapa te viisaammat että paljonko kohta vuoden täyttävän pitäs maitoo juoda vuorokaudessa? Ihan ilman nesteytystä neiti ei meillä oo kun juo kuiten vettä kiitettävästi ja jokainen vaippa on kyllä ihan läpeensä märkä, ettei ainakaan liian vähällä nesteellä oo mutta tosiaan tuo maidon juonti vähä huolettaa... :/ Oonki jo miettiny että voisko pikkuhiljaa alkaa massua totuttamaan "oikeeseen" maitoon, ku kuiten ens kuussa tulee vuosi täyteen. Taijan neuvolastaki kysellä neuvoja, josko osaisivat jotain apuja antaa.

Lauantaina ois häihin meno ja sitten illaksi on kutsuttu isännän veljen naisystävän 30-vuotis pirskeisiin. Saas nähä saajaanko lapsenvahti että päästään isännän kanssa kaksisteen käymään tuulettumassa.

Menipäs kuulkaa rahhoo lomareissulla... :D Jumbon kauppakeskuksessa H&M:llä tuli käytyä ja Ikeassa ja niihin meni melko summa euroja... :ashamed: Tampereella piipahettiin Särkänniemessä, josta eräs pikku poika sanoi että oli käyny Kärpässienessä.

Tosiaan tultiin koko poppoo sairaaks reissussa. Ekana yönä sisko ja sen mies olivat ykänneet ja seuraavana päivänä heidän pienempi poikansa ykäsi pari kertaa ja ripuloihti. Seuraavaksi meijän poju tuli lauantaina kuumeeseen, sitten tyttö oksensi sunnuntaiaamuna yhesti. Illalla sitten poika oksensi ja minä istuin sunnuntain ja maanantain vastaisen yön vessassa klo 01.00-05.00. :eek: Olipas sitten kerrassaan mukava ajella kotia väsyksissä maanantaina muutaman tunnin unilla.... Mutta kyllä meillä oli kaikesta huolimatta mukava reissu, taudit meni helposti ohi ja lapset jaksoivat matkat todella kiitettävästi.

Eilen sitten käytin poikaa lääkärissä ja angiinahan se sitä 40 asteen kuumetta piteli.

Nyt kuulkaas tää mamma lähtee saunan lämmitykseen ja toivotan jokaisen tarpeisiin omat terveisensä.

Palataan taas jutun tynkään tässä, jos sitä vaikka ens viikolla ois luppoaikaa paremmin kun eskarilainenkin alottaa koulun ja on siellä päivät.

Mutta nyt moi :wave:

Viveca harmaana
Pedrinas ensiviikon la klo 13 kuulostais hyvältä!!!

Olipa pettymys toi keihäskisa.... :(

Huih onkos Hannenkin tyty jo kohta vuoden, niin se aika rientää! :)

Meille saapi tulla huomenna kylään iltasella! Onhan Hennis vielä tulollaan? Hipsukka, älä anna seinien kaatua päälle, meille voi aina tulla tapettia repimään -ja kaffittelemaan! :D

Jees pois. MOI! :wave:

Viveca harmaana
Hannelle unohtu eilen kommentoida juomisesta (maidon siis :LOL: ). Meillä poitsu vetää ihan tajuttomasti maitoa mutta syö silti pääasiassa hyvin, vettäkin menee välillä, varsinkin helteillä. Mitähän se olis juonu tossa muutama kk sitten... Varmaan lähemmäs 8dl. 3dl kuulostaa kyllä aika vähältä, oletko puhunut asiasta neuvolassa? Voihan sitä maitoa lisätä ns. salaa: puuroon veden sijasta, juustona, jogurttia välipalaksi... Mutta pääasiahan on, ettei kärsi nestehukasta!

Viveca harmaana
Vielä Hannelle: Meillä totuttiin maitoon vasta 1v kieppeillä, aluksi meinasi mennä masu kovalle mutta parivk taukoo ja uusi yritys niin onnistui. Pikkuhiljaa lisäilin oikean maidon osuutta Nannin joukkoon. Toivottavasti neulasta löytyy vinkkejä! =)

Viveca harmaana
neulasta vinkkejä... :LOL: :LOL: :LOL: siis n.e.u.v.o.l.a.s.t.a....

Hipsukan tiskikoneentyhjennys pisti naurattamaan... :kieh: Niin surullisen totta kuin se onkin... Siinäpä se kotiäidin vaihtelu pahimpina päivinä... :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2005 klo 10:25 Viveca harmaana kirjoitti:
neulasta vinkkejä... :LOL: :LOL: :LOL: siis n.e.u.v.o.l.a.s.t.a....

Hipsukan tiskikoneentyhjennys pisti naurattamaan... :kieh: Niin surullisen totta kuin se onkin... Siinäpä se kotiäidin vaihtelu pahimpina päivinä... :/
:LOL: :LOL: juuh, onneksi sain Vivecan edes nauramaan kun itseä ei eilen naurattanut ollenkaan :LOL: :kieh: joo mutta niin ihanaa kuin tää kotona olo onkin tavallaan niin kyllä tuli taas muistutus siitä että minusta ei olis kotiäidiksi :/ nooh onneksi ei tarvi jäädäkkään kotiin äippäloman jälkeen, siitä pitää huolen tuo avioliitto Nordean kanssa :whistle:

sellaista, jospa tää taas tästä :wave:

emppuliina
Moi!
huih,kyllä on tukahduttavan kuumaa..kuljen täällä pienen hikipyyhkeen kans kuin paraskin urheilija =) =)
Olis tässä tarkoitus lähteä kattomaan kun serkku lapsineen on tullut ruotsista.Onhan täällä mökissäkin jo kyykitty tarpeeksi kiva vähän vaihtelua.
Isukkikin meinas huomenna pitää pekkaspäivän,ollaan sitten koko poppoo kotona. :whistle:
Meidänkin neiti täyttäis 27.päivä 4 vuotta.Olis mukava että tämä "iso" pikkuinen syntyis jo vaikka lähipäivinä.Ehtis sitten juhlia vähän isoasiskoa. =) =) mutta täytyy lähteä neitin kans suihkuun,jos siitä saa hetkellisen avun.
mutta mukavaa päivänjatkoa kaikille! :wave: :wave: =)

Hanne harmaana
Päiviä palstalle!! B)

Tyttöä yritän saaja päiväunille ja ajattelin muutaman sanasen rustata sillä välin kun kuuntelen uuvahtaako vai ei. :/

Emppuliinalla on varmaan tukalat oltavat, kaikki sympatiat ovat puolellasi! Muistan kyllä nuo tukalat olotilat kun viime vuonna tähän aikaan odottelin kovastikin neitiä syntyväksi ja olotila oli mitä tuskaisin ja tukalin.

Kun nyt sitten tuo neitikkä mukahtais niin sais alkaa asentamaan Ikeasta ostettuja hyllyjä pojan huoneeseen. Nyt on pieni tenkkapoo edessä kun pojalle pitäis koulupöytä laittaa. Tässä yläkerrassa on tuo yx vanha koulupöytä jota ajattelin että vois maalata ja poika sais sitten sen, mutta missäs sitten kaikki paperityöt tehää...! :headwall: On kyllä ollu mielessä ostaa sellanen sänky/pöytäyhistelmä missä ois hyllyjä ja pari kaappia, mutta en ääneen oo uskaltanu pojan kuulten asiasta puhua ettei turhaa innostu kun ei nyt sitten tiedä ostetaanko sitä vai ei. Sillai kumminki haluais jollai lailla huomioida koulunalotuksen että jotain uutta kivaa laittais pojan huoneeseen (on monta kertaa sanonukki että haluais huoneestansa eri näkösen), kun tuleehan siitä sentäs iso poika kun koulunkin alottaa. niisk... :'( Mihin se aika vierii ku mun pikkumiehestä on tullu jo koululainen.

Enpä saanu ketään neuvolasta kiinni kun oisin ton tyttelin maitoasiaa kyselly, täytyy yrittää huomena uusix.

Hohhoijjaa, huomenna on jo perjantai... Poika menee isälleen pitkästä aikaa kolmeen viikkoon, kyllä sillä on ollukki isäänsä ikävä. Huomenna sais hääkuvatki hakee, saas nähä miltä ne näyttää todellisessa koossa, kuiten sieltä löytyy joku pikku yksityiskohta mikä ei silmää miellytä. :whistle:

Kävin poseeraamassa ja ottamassa passikuvat uutta ajokorttia varten. Oikeen laitoin hiuksetki sitä varten ja oikeen "maalia" naamaan. :D Ihan kai nuo kuvat onnistu joten kuten. Uus ajokortti makso 40? ! ! !

On muuten vaikee kirjottaa tuo mun uus nimi joka jääköön näin palstalla kirjoittamatta. Ei sitte millään taho Koot ja Yyt viäntyä vaikka oon pikkasen yrittäny reenatakki.

Oon minä sitte omanapanen, vaan tämmönenhän minä vissiin aina oon ollukki että jos minä tänne tuppaan jottain kirjottamaan niin sitä asiaa tuleeki sitte aika pitkästi ja pääasiassa omaa napaa, tuppaa tuo muisti olemaan niin huono ettei muista kirjottamisen ohessa enää että mitä kenelleki piti kirjoittaman.

Mutta nyt kuulostas siltä että neiti nukahti joten tämä neiti lähtee hurruuttelemaan porakoneella ruuveja seiniin.

Se on moiccelis tältä erää!!! :wave:

hennis
Juu meilläki neitille ruettiin antaan oikeeta maitoa pikkasen alle vuoden ikäisenä. =) Hyvin maistu ei masukaan menny sekasin. =)Voi hyvänen aika just tossa Hipsukalle ja vivecalle kerroin että on sitä kaiken laista tuolla töissä :x \|O Mutta ei siitä sen enempää kerron joskus lisää nokatusten. =) =) Joo vähä keihäs kisa harmitti mutta jospa pituus hypyssä Tommi Evilä ponkasis pitkälle. =) =) Jeps mutta nyt saunaan joten heippa empuliinalle TSEMPPIÄ!!! =) =) :hug:

Viveca harmaana
Kiva kun juorusit Hipsukka! Anskulle lähti onnitteluviesti samantein! ONNEA VIELÄ TÄTÄKIN KAUTTA!!! :flower: :heart:

:attn: ONKO KUKAAN MENOSSA VIELÄ OULUN ASUNTOMESSUILLE??? Mulla olis 2 kpl lippuja tarjolla, kun ei itse päästäkään lähtemään rempan vuoksi... :attn:

HUHUU, LAUANTAINA SYÖMÄÄN LÄHTIJÖITÄ????? Pikku Mami??? Emppuliina? Sartsukka? Muut "harvinaiset palstalla vierailijat"?

Lähdettiin eilen vieraiden jälkeen heti lenkille ja poitsu nukahti lähes samantien vaunuihin, oli niin rankkaa menoa! :LOL: :LOL: :LOL: Itse sorruin lenkkimatkalla kurvaamaan lähikaupan kautta ja mukaan tarttui Daim -patukka... :ashamed:

10 pss itsepoimittuja vadelmia pakkasessa, hyvä minä!!! :D Seuraavaksi mustaherukat, punaherukat ja karviaiset. Mustikkametsäänkin tekisi mieli vaan saas nähdä ehtiikö...

Hanne, et tosiaankaan ole ainoa joka täällä jauhaa omia asioitaan. Minä sorrun ainakin yhtä paljon siihen hommaan... Tsemppiä pojalle koulunaloitukseen! Joko reitti on opeteltu? Reppu pakattu ja vaatteet valittu?

Hipsukan pojusta piti taas eilisen perusteella kehumani, että on siinä reipas ja hyväkäytöksinen poika! Vaikka vähän vilkas onkin ;) Kuuluu asiaan tuossa iässä! :LOL:

Väsähtikös Henniksen tyttö autoon samantien? ´

Nyt pois. Poitsu herää pian, luulis ainaki. MOIIIIIIII!!! :wave:

emppuliina
Heips!
En taida huomenna päästä sinne syömään kun oli vähän puhetta kun noita sukulaisia on tullu ruotsista että olis käyty tuolla jukujukumaassa kun se tänä viikonloppuna suljetaan.
Taitaapi olla jotain 12 päivää laskettuun aikaan, jospa nyt ei ainakaan yli menisi. :whistle:
jännittää,jännittää ;) =)
mutta mukavaa viikonloppua vaan! :wave: :wave: =)

Yhteistyössä