Ylireagoinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pippuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pippuri

Vieras
Olen 23-vuotias nainen, avoliittoa takana yksi vuosi.

Minua palaa vaivaamaan aina silloin tällöin eräs tyhmä episodi poikaystäväni kanssa, joka tapahtui baarissa 3kk sitten. En tiedä ylireagoinko, vai loukkaannuinko syystäkin. Anteeksi on pyydetty ja annettu, ainakin kuuluisi olla.

Olimme viettämässä iltaa baarissa ystäväporukan kanssa, ja alkoholia oli nautittu.Tanssimme ja pidimme hauskaa tanssilattialla yhdessä porukalla, ja vähän matkan päässä muusta porukastamme jorailivat kahdestaan poikaystäväni ja tämän kaveri, joka on seurustellut 4 vuotta, mutta jonka tyttöystävä ei ollut mukana, molemmat ihan hyvännäköisiä miehiä. Heidän viereen tuli tanssimaan eräs hyvännäköinen blondi. Aluksi naureskelin huvittuneena, kun pojat olivat saaneet seuraa, mikä on ihan normaalia ahtaalla tanssilattialla kännisten ihmisten kesken.

Kuitenkin, ilta eteni ja tuon kolmen porukan tanssi jatkui ja jatkui. Välillä poistuivat tanssilattialta esim polttamassa tupakat, tai hakemassa lisää juomaa palaten takaisin tanssilattialle tanssimaan taas kolmen kesken; poikaystäväni, hänen seurusteleva kaverinsa ja tuo ventovieras blondi. Tilanne vaivasi minua, mutta yritin jatkaa iltaani muualla kavereideni kanssa normaalisti luottaen, ettei poikaystäväni tekisi mitään tyhmää.

Välillä, kun hengailimme siinä lähistöllä, poikaystäväni tuli pussaamaan ja kertoi ihmetelleensä, kuinka mua ei ole kauheasti näkynyt... Tiesi hyvin, että olin ollut lähistöllä ja nähnyt mitä tapahtuu.

Siinä vaiheessa olin jo melko vittuuntunut sillä mielestäni tuon kolmikon tanssiminen oli mennyt jo hiukan yli siten,että se näytti jo jatkuvan liian pitkään, vaikka ihan viatonta, pelkkää tanssimista, olikin, ei mitään kiehnäystä tms. Ennen kaikkea tuntui nololta, että poikaystäväni käyttäytyy noin ystävieni silmien edessä ja minun ollessa paikalla, ja poikaystäväni käytös alkoi suorastaan kuvottamaan.

Ilmaisin pahan mieleni poikaystävälleni, ja kysyin, olenko tehnyt jotain pahaa, kun vaikuttaisi siltä, että hän yrittäisi härnätä minua tahallaan... johon vastasi, että ei ole tehnyt mitään väärää, muuta kuin tanssinut ja pitänyt hauskaa. Meidän muiden kanssa tanssiminen ei ollut niin hauskaa, kuin heidän kolmen...

Seuraavana päivänä juttelimme, olin todella loukkaantunut, puhuin erostakin, sillä tunsin itseni en niinkään petetyksi,vaan nolatuksi, epä-kunnioitetuksi. Loppujen lopuksi moinen vaihtoehto tuntui turhan suurelta toimenpiteeltä, kun kyseessä ei kuitenkaan ollut pettäminen tms. järin suuri asia. Poikaystävänikin tajusi miten tyhmästi oli käyttäytynyt, pyysi anteeksi, ja saimme puhuttua ja selvitettyä asian.

Kuitenkin, musta on tuntunut että tämä syksy/talvi on ollut alamäkeä, enkä enää osaa sanoa poikaystävälleni rakastavani häntä. Suhteemme on tuntunut latistuneen, ja vaikka syy voi olla monissakin eri asioissa, aina välillä mieleeni palaa se miten loukatuksi tunsin itseni tuolla baarireissulla, vaikka mitään vastaavaa ei ole sen jälkeen tapahtunut. Tuntuu että näen nykyään poikaystäväni hiukan eri silmin kuin ennen. Ennen olimme paitsi rakastavaisia, myös kavereita, ja tunsin oloni kunnioitetuksi, puhalsimme yhteen hiileen. Minua inhottaa itsessäni se, että alun perin edes otin itselleni tuollaisen mustasukkaisen tyttöystävän roolin, ja suutuin asiasta. Mutta en voi sille mitään, että tunsin oloni loukatuksi.

Äh, pikku juttuja kaikkien pettämisjuttujen ym joukossa, joita tälläkin palstalla saa lukea. Noin kirjoitettuna toi vaikuttaa sitä paitsi todella lapselliselta,että haudon tuollaista asiaa... Tahtoisinkin ehkä vain kuulla ulkopuolisilta, että olen ylireagoinut ja tuollaista ei kannata enää murehtia.

Et ylireagoinut!! Mä olisin ollut myös todella loukkaantunut. Miehelläsi ja hänen kaverillaan oli varmasti hauskaa kun saivat tanssia hyvännäköisen vieraan blondin kanssa koko illan ja varmaan molempien mielikuvitus lensi... Ja sen nyt tietää mitä miehet ajattelevat..

Mitenkähän miehet olisivat käyttäytyneet jos oma tyttöystävä ei olisi ollut tilannetta sivusta seuraamassa?

Tosi törkeää käytöstä tuollainen. Suoraan sanottuna minä kyllä miettisin jo eroa, tuntisin itseni myös erittäin loukatuksi. En tiedä mitä mieltä muut ovat, minä taidan olla liian mustasukkainen ja epävarma itsestäni..

Kuitenkin tähän kohta vastaa joku mies että se on ihan normaalia että mies haluaa tanssia mieluummin koko illan vieraan blondin seurassa vaikka olisi tyttöystävän kanssa baarissa? Ja että olen nipo ja turhan mustasukkainen. Huoh..

oisin minäkin suuttunut ja ehkä vähän raivonnut, mutta myös unohtanut. sullla on hyvä mies, älä nyt enää tuollasesta stressaa. vanha juttu, eikä mitään tapahtunut. lopeta vanhojen jauhaminen, muuten seuraavalla kerralla voi olla että mies lähtee sen blondin matkaan.

Ahaa. Siis normaalissa parisuhteessa mies saa hengailla vaikka koko illan vieraan naisen seurassa ja oman naisen kuuluu vain katsella sivusta?

Sinnä tapauksessahan ap:kin olisi voinut tanssia koko illan jonkun komean uroksen kanssa ja mielikuvituksen siivittämänä välillä kipaista WC:ssä hoitamassa hommat ;)

Mitäs mieltä miehet olette? Katsoisitteko tyynenä vierestä jos nainen koko illan tanssisi saman miehen kanssa ja ei huomaisikaan teitä?

Mielestäni kyllä nyt, kun asia on kerran jo sovittu, vatkaat sitä ihan turhaan. Kukaan meistä ei ole täydellinen ja jokainen tekee virheitä. Ne pitää vaan kyetä antamaan anteeksi ja jättämään pois päiväjärjestyksestä. Jos suhteenne jatkuu pitkään, tulet varmasti huomaamaan, ettei miehesi aina huomaa ajatella sinun tunteitasi ensimmäiseksi, kuten et taatusti sinäkään aina hänen. Se on vaan siedettävä. Hyvässäkään parisuhteessa kumppanit eivät ole täysin toistensa mieleisiä, aina tulee erimielisyyksiä, väärinkäsityksiä ja pettymyksiä. Asian ydin on siinä, että kykenee ne selvittämään, pyytämään ja antamaan anteeksi ja ennen kaikkea ottamaan opikseen. Jos miehesi ei ole tekojaan toistanut, nähdäkseni kaikki tämä on nyt toteutunut.

Sitä en kiellä, etteikö miehesi olisi käyttäytynyt todella epäkunnioittavasti sinua kohtaan tuona nimenomaisena iltana. Silloin toimit mielestäni itse todella asiallisesti ja hyvin, etkä todellakaan ylireagoinut. Mutta nyt olisi ehkä aika jo tosiaan lakata vatkaamasta tätä episodia, haavoitat siinä kuitenkin itseäsi kaikkein eniten. Ehdotan, että yrität tietoisesti nyt unohtaa ja ruveta miettimään muita juttuja. Älä anna itsesi jymähtää tähän, jo aikoja sitten selvitettyyn juttuun, vaan päätä keskittyä vaikka joulun tuloon ja niihin hyviin kokemuksiin, mitä sinulla ja miehelläsi on. Yritä myös tehdä niitä mukavia muistoja lisää.

Toivon sinulle ja miehellesi iloista Joulun odotusta, ja sinulle hymyä huuleen ja mieleen!

Olen kokenut kaikennäköistä tuon tyyppistä toimintaa seurustelumme ajan, osasta on puhuttu, yleensä ei mikään ole kuitenkaan muuttunut, jossain vaiheessa en enää jaksanut välittää, sen jälkeen ollaan tapeltu rajusti heti kun olen nähnyt jotain pienempääkin. Näin ollen meillä asiat hiukan huonommin kuin teillä mutta:

Minulle kävi hiukan samoin en enää näe poikaystävääni ""samalla tavalla"", en enää pysty sanomaan että rakastaisin häntä, jatkamme vain eteenpäin ilman välittävää tunnelmaa ja hellyyttä (paitsi tietenkin kun on parempia jaksoja)..

Meillä siis asiat kärjistyneet jo melko pahoiksi, patoutumia on minulla paljon ja tunnen paljon vihaa kumppaniani kohtaan silloin tällöin.

Tässä nyt paha esimerkki, sinuna en siis olisi huolissani jos kerta jäi tähän ja poikaystäväsi pyysi anteeksi sekä ymmärsi. Et ehkä koskaan unohda kokonaan, asia ""lievenee"" pikkuhiljaa, mutta on luonnollista tuntea tuollaista. Joten älä murehdi :) En voi sanoa että ylireagoit, koska itse olisin varmaan reagoinut voimakkaammin. Mutta älä tosiaankaan huoli ja nauti elämästäsi!!! :)

N 72

Annoit todella hyvän vastauksen, taas:)

Ap, muistathan, että seuraavassa erimielisyydessä et edes leikilläsi ehdota eroa. Se ei ole tuonkaltaisissa sekoiluissa ensimmäinen toimenpide, eikä toinenkaan.

kannattaa myös muistaa, että miehesi on inhimillinen. Ei me kukaan voida aina ylpeillä tekosillamme...

Anna anteeksi ja ymmärrä, ymmärrä myös itseäsi; välität miehestäsi, koska olit mustis.

Jouluja teille!

Kyllä, normaali mies olisi ollut omien kavereidensa kanssa juttelemassa ja tanssimassa, eikä saamassa mitään esiteini-ikäisten itkuraivaria, jollaisista naiset ovat tunnettuja.

Jos sen blondin tanssahtelu otti niin päähän ja lähinnä kai siksi, kun se oli vieras; miksi et käynyt esittelemässä itseäsi? Vastaavassa tilanteessa (olen seukannut jo yli 12v saman kanssa) olisin mennyt porukkaan mukaan, esittellyt itseni, huikannut pusut poikaystävälle ja jatkanut iltaani muiden ystävien kanssa sivummalla. Silloin blondille olisi tullut täysin selväksi kuka kukakin on ja hauskanpito voi jatkua ilman kuukausien vatvomista.

Mikä oli se kamaluus joka oikeasti tapahtui? Miten sinua nöyryytettiin? Boitsut kuitenkin vain tanssivat julkisella, siihen tarkoitetulla, paikalla. Kävi moikkaamassakin sinua. Ei tehnyt mitään mitä sinä et olisi saanut nähdä... Kyseessä ei ollut mikään salainen ryhmäpano tai pettäminen...

Miehesi kayttaytyi loukkaavasti sinua kohtaan. Asiasta puhuttiin, han oli pahoillaan ja sina annoit anteeksi. OK.

Meilla taittaa olla kovin erilainen kasitys siita, mita on rakkaus. Vaitat rakastaneesi poikaystavaasi. Yhden typeryyden takia olit kuitenkin valmis eroamaan. Yksi typeryys muutti tunteesi hanta kohtaan. Kovin on heikoissa kantimissa sinun rakkautesi. Minusta se ei koskaan ole sita ollutkaan.

Nain ollen on ihan se ja sama, jatkatteko suhdettanne. En tieda miehesi tunteista, mutta omasi ovat olleet illuusiota vain. Ihastusta haavekuvaasi, ei syvallista valittamista aidosta, inhimillisesta ja erehtyvaisesta miehesta.

Asiassa on kaksi puolta: Sinun loukkaantumisesi ja miehen käytös.

Otetaan ensin miehen käytös. Itse kerroit viestissäsi, että he olivat VAIN tanssineet, mitään lähentelyä ei ollut tapahtunut. Ja lisäksi kerroit, että kun juttelit myöhemmin miehen kanssa, hän kyseli, että missä olet ollut koko illan. Eli tulkitsen sen niin, että kuitenkin välitti sinusta, koska ei olisi muuten kysellyt tuollaisia, vaan jättänyt sinut täysin huomaamatta. Se miksi mies viipyi pitkään tämän naisen seurassa luulisin johtuvan naisen tanssitaidosta (en siis tiedä, koska en ollut paikalla :O)) Mutta vaikka itsekin olen varattu, rakastan tanssimista, mutta mieheni ei siitä erikoisemmin pidä. Jos menemme yhdessä ravintolaan, saatan viipyä pitkään tanssilattialla hyvän tanssipartnerin kanssa. Ja ne hyvät tanssipartnerit harvemmin lääpivät, lääpijätyypit ovat erikseen, lääpijät ovat yleensä kovassa kännissä, eivätkä osaa alkeellisiakaan tanssiaskelia.

Mielestäni olisit voinut itse mennä ihan hyvin siihen väliin ja tanssia vaikka soolona jotain tanssiesitystä. :)

Toisaalta kirjoituksessasi tulee myös esille loukkantuminen. Itse olen kokenut vähän samantapaista, myöskin 3 kuukauden seurustelun jälkeen, jolloin lähdin miehen, tämän kaverin ja erään puolituttuni kanssa uuteen ravintolaan ja yhtäkkiä he jättivät meidät naiset kahden kesken pitkäksi aikaa. Tämä tapahtui heti ravintolaan saapumisen jälkeen, mikä teki asiasta loukkaavan, koska luulisi, että he olisivat halunneet alussa viettää aikaa meidän kanssa ja mennä sitten hoitamaan omia asioita. Ne omat asiat nimittäin paljastuivat pelipöydällä pelaamiseen, jonne he unohtuivat melkein tunniksi, unohtaen meidät naiset kokonaan. Saatikka sitten, että he olisivat kertoneet meille mihin menivät!

Koin tapauksen erittäin loukkaavana, ja oli lähellä, ettei suhde mennyt sen vuoksi pois. Mutta mies sai kyllä aika pahan läksytyksen, eikä vastaavaa ole sen jälkeen tehnyt.

Kuulostaa siltä, ettet ehkä sittenkään ole saanut sanotuksi miehellesi syvimpiä tuntojasi episodin tiimoilta, jos se sinua vielä häiritsee. Tai sitten sinua häiritsee jokin muu ja projisoit negatiiviset tunteesi tuohon yksittäiseen iltaan?

Vastaisuuden varalta toimisin itse kai siten, että avoimesti näyttäisin mustasukkaisuuteni toiselle heti silloin, kun mustasukkaisuutta koen, enkä kärvistelisi pitkään marttyyrina sivussa. Tällöin asia saadaan selvitettyä samantien, eikä se jää vaivaamaan pidemmäksi aikaa. En tarkoita tällä nyt mitään kohtausta, vaan sitä, että sanotaan toiselle hänen käyttäytymisensä olevan loukkaavaa.

Pitäisköhän meidän äitien kasvattaa poikamme vähän paremmin, vai mistä miespuolisten huono käytös johtuu. Kyllähän nyt tyhmempikin tästä vuodatuksesta huomaa, että mies käyttäytyi huonosti. Eipä tulisi minun nykyiselleni mieleenkään tehdä tuolla tavoin ravintolareissullamme, vaikka on unohtunut poikakavereidensa kanssa juttelemaan, mikä sekin on huonoa käytöstä kun yhdessä lähdetään.

Kerran - huom! korkeintaan kerran voi tanssia toisen kanssa kun yhdessä lähdetään liikeenteeseen, mielellään ei sitä yhtäkään kertaa. Eri asia on kun mennään toisten parien kanssa, silloin on kohteliasta tanssittaa myös toisten vaimoja, mutta muu tanssittaminen on minun mielestäni huonoa käytöstä.

Onneksi olet vielä nuori ja Sinulla on hyvää aikaa seurata onnistuuko nykyisesi kanssa vai joudutko hänet vaihtamaan.

Miehille täytyy sanoa päin naamaa miten asiat on ja toistaa tarvittaessa (vetoavat aika usein huonoon muistiin). Meillä naisilla on se paha vika että voidaan suhteessa huonosti ja sydän mustana murehditaan, että miten se nyt noin teki, mutta ei saada suuta auki.

Kurjaa jos täytyy lähteä ns. kostolinjalle kun siinä mennään suhteessa jo pahasti pieleen.

Sitten ukko vaan suu auki katsoo kun ovi paukahtaa ja nainen lähtee suhteesta kun on niin sanotusti tullut kuppi täyteen.

Järkyttävää mutta aika usean kohdalla ei tarvita kuin vähän paremman näköinen nainen vähän kokeilemaan kepillä jäätä niin valitettavasti aika moni on valmis pikku ""tansseihin"" vaikka oma olisi baaritiskillä odottamassa.

Muistan erään ystäväni, joka oli yksin ravintolassa ilman miestään. Häntä haettiin tanssimaan, johon tämä nainen vastasi ""en tanssi hitaita"" hienosti sanottu. Mielestäni hitaat kuuluvat sille omalle..

Voi kun miehet muistaisivat muutaman pikku asian, jolla pitää naiset tyytyväisinä.

1. Näytä julkisesti, että tämä nainen on Sinun. Ota reilusti kädestä kun kävelette kaupungilla.

2. Älä kuolaa naisten perään julkisilla paikoilla.

3. Halaa ja osoita hellyyttä muutenkin kun seksin toivossa.

4. Yllätä hyvällä ruualla tai siivouksella silloin tällöin.

5. Kehu kauniiksi ja hyvännäköiseksi erityisesti seksin aikana.. ah

Varmaan mieskin tykkäisi monesta yllä olevasta kohdasta, jos nainen noudattaisi niitä.

Kyllä, ylireagoit.

Miksi ihmeessä et mennyt leikkimielisesti naputtamaan daamia olalle ja huomattamaan, että mies on varttu? Tai olisit vaikka ottanut miestäsi kiinni krakasta ja vetänyt syyliisi ja kertonut, että nyt saapi riittää? Olisi varmasti mieskin ollut otettu huomioinnistasi! * Vinkiksi ensi kerran varalle.

...minä kokisin loukkaavana jos joku tulisi minua napauttamaan olkapäähän ja huomauttaisi, tanssit poikaystäväni kanssa. Niinkuin olisin tieten tahtoen ollut iskemässä jonkun poikaystävää ja tai sitä jonka kanssa tanssin.

Paras tapa on tyttöystävän osoittaa huomiota poikaystävälleen vieraan nähden tai vaikka esitellä itsensä, ystävällisesti, ei jää kenellekään epäselväksi kuka seurustelee ja kuka ei.

Tanssin tuoksinassa ei aina luontevasti voi heittää ""olen muuten varattu"", mutta ei voi se vieraskaan tanssija(-tar) olla asiasta tietoinen, varsinkin kun ap:n kuvailema käytös, anteeksi vaan, kuullostaa oudolta ainakin minun korvissani.
Minä olisin loukkaantunut, jos minun kumppanini olisi viettänyt illan tanssilattialla yhden ja saman vieraan naisen kanssa....

Naisten kannattaa kyllä harkita tarkkaan minkälaisen luonteen piirteen paljastaa itsestään vaikka ap:n tilanteessa. Tavallisesti suomalaisesta naisesta kuoriutuu se pahasuinen kurppa, hysteerikko ... Ja seksi loppuu siihen... Juuri kun mies tarvitsee todistelua ihanan rakastavan vaimon olemassa olosta...

Pippuri, mun mielestä on ihan normaalia, että on mustasukkainen. Jos mielestäsi poikaystäväsi on pyytänyt riittävästi anteeksi ja sen jälkeen käyttäytynyt hyvin, ei ole periaatteessa mitään syytä, miksi asiaa pitäisi vatvoa yhä. Toki voit halutessasi ottaa asian esille uudestaan poikaystäväsi kanssa ja kerro, että sua ottaa päähän, kun yhä edelleen harmittaa se 3 kk:n takainen tapaus, etkä meinaa päästä asian yli. Kerro, että koit mustasukkaisuuden lisäksi myös sitä, että koit, että kaveruus ja kumppanuuskin kokivat kolauksia. Koet, että sua on loukattu naisena ja ystävänä. Kerro, että kaipaat nyt lisähellyyttä ja halimista, että harmi menee ajan kanssa ohitse, sillä mies ei välttämättä tajua, että miksi vanhaa asiaa pitää murehtia. Voit vaikka kysyä, miltä miehestä olisi tuntunut, jos olisit itse tanssinut jonkun komean miehen kanssa samoin.

On ihan selvää, että suhteen alussa kaikki on ihanan ruusuista. Teillä on kuitenkin avoliittoa ja sitä ennen varmasti myös seurustelua jo jonkin aikaa takana. Väkisinkin suhde alkaa tuntua vähemmän hohdokkaalta. Niin käy kaikissa suhteissa. Pitää vain puhua asioista ja muistaa, että ei saa unohtaa hellyyttä ja läheisyyttä. Oikeasti tämä ikävä kokemus voi vahvistaa teitä ja saada kumppanuuteenne lisää lujitusta.

Mitäs olet mieltä siitä, että suomalainen mies ei anna naisensa tanssia koko iltaa komean miehen kanssa? Hänenkin pitää vaan niellä pettymyksensä, ja antaa naisen elää vapaasti, tanssia kenen kanssa haluaa ja niin kauan kuin haluaa. Omaa miestä ei tarvitse huomioida vaikka hän olisi samassa paikassa?

On se kumma että naisen pitäisi kestää mitä vaan kohtelua ja suoranaista nöyryytystä, että mies saisi tehdä mitä haluaa ja himoita muita naisia ihan vapaasti. Jos asia on päinvastoin, niin naisella ei todellakaan ole samoja oikeuksia. Hän ei saa vikitellä muita miehiä oman miehensä nähden tai tulee turpiin. Mies ei siedä katsoa oman naisensa flirttiä muiden kanssa...

AI ihana rakastava vaimo antaa miehen tanssia koko illan vieraan naisen kanssa eikä välitä lainkaan? Tai antaa vaikka mennä vielä pidemmälle. Varmaan paras vaimo on sellainen, joka suostuu tarvittaessa, miehen niin halutessa mihin vain, vaikka kimppaseksiin vieraan naisen ja oman miehensä kanssa.Tai katsoo vierestä kun mies panee vierasta?

Nämä ns. pienet ongelmat suhteen alussa ja jos ne jatkuvat vuosien kuluessa. Syövät suhdetta pidemmän päälle.
Kun lähdetään pitämään hauskaa tyttöystävän ja myöhemmin vaimon kanssa, niin tämän täysin huomioitta jättäminen on törkeää ja välinpitämätöntä käytöstä.

Kokemuksesta voin sanoa että mies on näyttänyt luonteensa, kun ollaan hauskaa pitämässä. Hauskan pitoon ei kuulu kumppani.

Alkoholin käyttöä pidetään verukkeena ja ei pystytä muka kontrolloimaan itseään. Suurin osa muistaa kaiken mitä on tehnyt ja tietää mitä tekee. Mutta ei haluta vähentää mitenkään omaa alkoholin käyttöä.

Vuosien saatossa tilanne ei välttämättä parane, pikemminkin pahenee, ellei pistä stoppia. On helppoa lähteä ja löytää syitä pettämiselle. Syynä siihen on, vaimo tai tyttöystävä ei ymmärrä.

Yhteistyössä