Ylipukeutunutko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Saimme kutsun isoihin kirkko- ja tanssihäihin. menimme paikalle tietysti tilaisuutta varten laittautuneina, mies puvussa ja minä täyspitkässä juhlapuvussa, luumunvärisessä kun talviaika on. kävin myös kampaajalla laitatamassa kiharaisen nutturakampauksen. Mieheni asusteet oli sävytetty pukuuni.
huomasin jo autosta ulos astuessani kuinka poikkesimme muusta juhlaväestä. Olisimme voineet olla toinen morsiuspari, morsiamellakaan ei ollut valkoista kuin nimeksi vaatteessaan. hän oli pukeutunut punaiseen ja vihreään silmiinsä ja hiuksiinsa täydellisesti sopien. Huntuakaan ei hänellä ollut, vaan kaunis kampaus.
muilla vierailla oli päällään melkein laidasta laitaan mitä sattui, kuitenkin niin että näki että parempaa oli ainakin yritetty etsiä. osalla miehistä oli puku, osalla esim. suorat housut ja paitapusero. naisilla oli sellaisia vaatteita mitä suurin osa kai käsittääkseni laittaisi päälleen mennessään esim. vähän tuntemattomammille kylään. esim. hame ja neule. kun tuli hääleikin aika, missä etsittiin kauneinta kampausta/ pukua, sain ne pienet palkinnot. Hävetti, en tiedä syystäkö? Morsianta siis ei saanut valita.

Kysyisinkin, olinko ylipukeutunut? mielestäni kunnioitin tilaisuuden luonnetta laittautumalla parhaimpiini, tämän isompiin juhliin tuskin kutsua saankaan. olisin ainakin hävennyt silmät päästäni vanhassa hameessa ja paidassa jota käuttäisin töissäkin.
virhearvion kyllä saatoin tehdä, en osannut edes kuvitella ettei morsian olisikaan pukeutunut valkoisiin. mutta puvulle ei kutsussa annettu värikoodia, muttei kyllä mitään muutakaan koodia. olisiko tästä pitänytkin ymmärtää tulla vaatimattomasti laittautuneena? tarkoitukseni ei ollut viedä morsiamelta huomiota. noloa kyllä, eräs sulhasen työkaverin puoliso joka ei morsianta ollut tavannut luuli minua morsiameksi. ja sain erityisesti tuon hääleikin jälkeen närkästyneitä katseita osakseni, erityisesti naisilta. ehkäpä aiheestakin? tuleeko häihin mennessä tajutakkin pukeutua niin että vaatimattomampikin morsian saa prinsessapäivänään loistaa?

Mun mielestä on tyhmää mennä häihin neulepaidassa. Kyllä mäki kesällä oleviin häihin aion ihan oikean puvun ostaa. Tosin kampauksen käyn laitattamassa vain siskon häihin. Vaikka mikäpä mä olen sanomaan, en ole aikuisiässä ollut kuin omissa häissäni ja vaatimaton mekko mulla oli mutta en edes ajatellut että en olis päivän prinsessa :D enkä muista yhtään mitä vierailla oli päällä, en kiinnittänyt huomiota. Ehkä ne naiset oli kateellisia, kun olit niin sievä?

Nykyään ei vaan jakseta pukeutua ja laittautua, olipa kyseessä häät tai hautajaiset. Älä turhia häppeile! Hyvä että joku vielä viitsii kunnioittaa juhlatilaisuuksia ja erottaa juhlan arjesta.

minusta te olitte kaikkein fiksuimmat juhlavieraat koska näitte vaivaa pukeutumisen eteen. Jos joku tuosta loukkaantui niiin kateellisia olivat vaan. Minusta on tosi junttia laittaa jotain arkivaatteita juhlaan, ei kyllä kauheasti kunnioita juhlakaluja silloin.

Tällä hetkellä olen ehkä ylipukeutunut kotioloihin. Halusin vaan tänään liikkua saappaat ja hame, pitkätakki päällä. Tämä on sellainen jännä hame, kävis kapakkaankin hyvin.

ja lisättäköön vielä, olin ainoa morsiamen lisäksi joka oli käynyt kampaajalla. valokuvia kun nyt katselee, voisi kuvitella että olin tälläytynyt linnan juhliin muitten rinnalla. nolottaa kyllä. olin käytännössä yhtä tälläytynyt kuin morsian, olisipa hänellä ollut edes huntu. muutama muukin mekko juhlissa oli, mutta näyttävät kaapista kaivetuilta kesämekoilta.

tulipa vuosien takaa toinenkin juhla mieleeni jossa olen "loistanut." ystävättäreni täytti 40v ja samassa yhteydessä olivat hänen poikansa ylioppilasjuhlat. vieraita oli yli sata ja juhlasali varattu käyttöön, ei tanssia mutta päivällinen ja ohjelmaa.pukeuduin liilanväriseen sifonkiseen juhlapukuun ja toinen ystävättäremme oranssiin taftiin, oli kesä. olimme kuin vesiväripaletti juhlasalissa; kaikki naisia myöten olivat pukeutuneet mustaan. miehillä oli kyllä tuolla puvut, ehkä siksi kun juhlasali oli seurakunnasta vuokrattu. mutta kun naisillakin oli melkein kaikilla suorat mustat housut+ joku pusero! tai musta puolihame.

mä se en taida tätä hommaa hallita :D

Et ollu ylipukeutunu vaan osa muista vieraista turhan vaatimattomasti. Hassu vaan tuo oletus, että morsiammen puku ois ollu valkonen... Nykyään on ihan yleistä valita joku muu väri. Itellä oli tumman sininen ja siinä päällä musta pitsimekko... Tosin oli siviilivihkiminen juhlapaikalla, mut sillä ei liene merkitystä. :)

No kyllä minäkin yleensä käyn häitä varten kampaajalla ja pukeudun juhla pukuun ja sävy sävyyn miehen kanssa.

Joten ei syytä hävetä!!! Ihanaa että muutkin viitsivät vaivautua. Mun omissa häissä aikoinaan mua harmitti, kun osa vierasta tulee juhliin tyyliin viimekesän hame ja virttynyt paita päällä. Oikeesti otta päähän. Mun mielestä se on loukkaa jos ei viitsi yhtään aatella mitä laittaa päälle. Tai edes hiuksia laittaa kunnolla.

Mun mielestä häihin pitää pukeutua hienosti, ellei morsian ilmoita pukeutuvansa jotenkin tavallista ei-juhlavammin. tuo tilannehan ei ollut nolo siksi, että morisamella ei ollut valkoinen asu, vaan siksi, että muut vieraat oli arkivaatteissa. tilanne oli siis muille vieraille nolo.

kyllä häihin pitää pukeutua. Oliko sinulla olkapäät paljaana? Mä olen kerran ollut häissä, johon menin silkkimekossa, joka ylettyi puoleen sääreen. ja käsivarsilla pukuun sopiva huivi. Mä tunsin olevani ylipukeutunut, kun osa häävieraista olivat lenkkarit jalassa, nappiverkkarit päällä... onneksi hääpari ja lähisuku olivat viimeisen päälle laitetut. Näissä häissä toinen suku oli aasiasta, joten heillä ehkä perinteet erilaiset. :)

Kiva kun pukeudut. Musta on tuskastuttavaa käydä shoppailemassa ja mielummin ostan sit vaan jonkun laadukkaan mut tietty tota vaatimatonta musta/valko kotelomekkolinjaa jolla pääsee pälkähästä monessa paikassa. Kampaajalla saatan käydä silleen et on ainakin leikkauksessa isoja juhlia varten mutten osaa mitään kampausta tehdä. Pukeudu sä vaan ne muut oli kateellisia tai sit ne ihaili sua jos kerran katteli.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mun mielestä häihin pitää pukeutua hienosti, ellei morsian ilmoita pukeutuvansa jotenkin tavallista ei-juhlavammin. tuo tilannehan ei ollut nolo siksi, että morisamella ei ollut valkoinen asu, vaan siksi, että muut vieraat oli arkivaatteissa. tilanne oli siis muille vieraille nolo.

sama mieltä sirkan kanssa.

Outoo jos miehillä ei ollut pukua. Musta se on ihan perusjuttu. Nuoret pojat on asia erikseen. Jos sulla olis ollut lyhyt mekko olisit varmaan tuntenut olosi kotoisammaksi jos muut oli pukeutunut miten sattuu. Mielestäni häihin tulee pukeutua hyvin. Morsian on aina morsian eikä esim valkoiseen sovi pukeutua kuten ei musta kyllä pelkkään mustaankaan. Kiva kun kävit kampaajalla ja kaikkee. Nolointa olis kuitenkin pukeutuu arkivaatteisiin.

Meidän suvussa ei käydä kampaajalla häitä varten. Taitaa olla akateemiset juhlat ainoita, mitä varten käydään kampaajalla. Ja iltapuku laitetaan vain juhliin, jos kutsussa lukee niin pukukoodina, olisiko semmoisia häitä ollut parit.

Minulle kävi samalla tavalla pari kesää sitten!!!
Paitsi että morsian ei ollut meikannut, tukkakin näytti kampaamattomalta, mitään väriä nyt ei ollut tosiaankaan laittanut maantienväriseen harmauteen... ehkä oli pitänyt letillä hiukset yön yli.
No muut vieraat olivat aika lailla samasta puusta repäistyjä, mm. monilla miehillä oli farkut ja kauluspaita. Oli siinä sitten olemista juhlamekossa ja kampauksessaan. No onneksi meitä oli muitakin "ylipukeutuneita" naisia siellä.
Mutta entäs se, kun hääpari piti juhlat kotonaan, niin eivät olleet vaivautuneet edes siivoamaan! Vessa oli todella likainen ja muutenkin näytti vähän kyseenalaiselta koko huusholli. En uskaltanut edes syödä mitään :)

Kai se riippuu. Esim meidän häihin, kukaan (paitsi minä ) ei ollut käynyt kampaajalla eikä vaatteet olleet mitään erityisen juhlavia etiketin mukaisia :) Mutta tämä johtui varmaan siitä, että kaikki tunsivat meidät ja tiesi että ei tarvi olla niin hienona ;) Mäkin morsian olin ilman meikkiä! :D Hääpuku mulla oli, mutta ei se ollut valkoinen eikä todellakaan ollut huntua.

Yhteistyössä