YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL2 (24.9.2013-31.10.2013)

[QUOTE="lillerilalleri";29080350]Huomenia... Muistatteko mut? Mässäilin pari viikkoa ja nyt oon palannut ruotuun, paino kävi jo 85 tienoilla, mutta onneksi laski ja nyt on 83,7kg kun aamulla kävin puntarilla. Ja haluan tulla takas teidän kanssa tsemppaamaan itteäni ja teitä. Pikkujoulukausi lähestyy, oishan se kiva että edes pari kiloa lähtis ennen sitä. Mun eka tavoite on, että paino alkaa seiskalla marraskuun loppuun mennessä. Saanko tulla takas messiin?[/QUOTE]

Huomenta, ja tervetuloa takaisin :flower:! Totta kai me sut muistetaan. Tätä jaksoa ohjastaa JellyJolly, jolla on ollut tosi rankkaa viime aikoina, joten tulosten kirjaamista ym. voi joutua vähän odottamaan, mutta kyllä Jelly sut kirjaa ylös kunhan joutaa. Haluatko, että sun vanhat tiedot noukitaan ekajaksolta tähän uuteen jaksoon vai haluatko alkaa uutena tiimiläisenä niin, että sun nykyinen paino kirjataan sun lähtöpainoksi?
 
"lillerilalleri"
Jos aloitetaan puhtaalta pöydältä, helpompi kirjatakin :) paino nyt siis 83,7 ja pituus 158. Aloituspaino on nyt sitten vähän niin ja näin, tänaamuisesta vois lähteä eli aloituspainoksi voi laittaa tuon 83,7.
 
Tänään näytti puntari 87,4kg eli -600g viime viikosta :). Taitaa mun elämän muutos purra syömisten suhteen, liikkumaan en oo päässy kahteen viikkoon..tällä viikolla iski lonkan limapussitulehdus jas ain siihen kortisonipiikin, krooninen tuo mulla on iskee aina välillä :(. Et pelkällä syömisellä paino on tippunu :). Enää neljä kiloa pois niin päästään lapsettomuushoitoihin :) ja loput saa aikaa häipyä loppuelämän aikana ;).

Tsemppiä ja onnea muillekki!
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
"pulla"
Monella tuntuu olevan nyt vähän vaikeampi jakso, mutta uskokaa siskot että yhdessä me tästäkin selvitään!! :hug:

Itse olen pystynyt olemaan ilman karkkia, suklaata ja sipsejä. Jonkun verran olen kyläillessä syönyt leivonnaisia, mutta ihan kaikkea ei voi itseltään kieltää. Harmittaa että en pääse kunnon lenkille nyt pariin päivään, kun mies on työmatkalla. Täytyy tyytyä vaunukävelyihin...

Minullakin painonpudotuksessa tavoitteena normaalipaqino ja sellainen hyvänolon tunne. Lisäksi haluan takaisin raskautta edeltävään kuntoon, eli jaksaisin juosta jopa tunnin lenkkejä. Kunnon juoksulenkin jälkeen on vain niin tajuttoman hyvä olo fyysisesti ja henkisesti :)

Kohta on taas viikonloppu, ja sitä itsekuria tarvitaan. Nyt on pakko pitää tiukka linja kun alkoviikosta on tullut kyläiltya ja kahviteltua kera kakkujen ja pullien.

JellyJollylle pikaista paranemista, päivityksillä on tuskin niin kiire joten parantele itseäsi rauhassa.
 
Pulla, onnittelut itsekurista! Mä olen myös sitä mieltä, ettei kannata lähteä liian tiukalle linjalle. Joku pieni pulla kahvin kanssa tms. ei tee pahaa kenellekään, kunhan niitä pullia ei mahdu päivään pussillista. Mä olen syönyt kahvipullan melkein joka päivä ja silti laihdun.
 
Ei tästä tule nyt kuulkaa yhtään mitään! Tämän "syömishäiriön" päälle vielä ankara flunssa, niin tuntuu että tästä en enää nouse. Ja töihin on pakko mennä. Mä oikeasti katkean kohta lopullisesti. Tuntuu, että kaikki kaatuu päälle.

Tattarille olis pyyntö. Laitan sulle yksityisviestin, jos se onnistuu puhelimella.
 
JellyJii, sain viestisi, mutten tiedä tuliko vastaus perille, kun kone tökki pahemman kerran. Älä stressaa, kaikki hoituu kyllä. Älä aja itseäs piippuun vaan yritä päästä töissäkin vähän helpommalla. Kyllä sä tämän jaksat, vaikka nyt tuntuukin tosi pahalta :hug:
 
"Sadie"
Kiitos kommenteistanne :).

Mä nyt päätin, että vaihdan mun punnituspäivän lauantaiks. Eli huomisesta (taas) lähtee. Ja nyt se mässääminen loppuu, pakko! Täähän menee ihan samanlailla kun mun tupakanlopetus aikoinaan: "huomenna en enää polta". Ja sitte joka päivä oli huono fiilis ja masensi, kun se "huominen" vaan siirtyi ja siirtyi.
Tuntuu että koko mun elämä on nyt ihan pausella, ku koko ajan vaan stressaan tätä painoa ja syömisiä.

Vaikka itse oonkin nyt ollu kovin hiljaisella tuulella, oon joka päivä käyny täällä lueskelemas teidän muiden kuulumisia. Jahka mä nyt saan positiivisen olon itelleni tässä touhus niin sitten jaksan tsempata teitä muitakin! :) Huikean hienoja tuloksia ootte saaneet aikaan :)
 
Pikaisesti vain ilmoitan, että mä jouduin tekemään punnitukseen tänäiltana, koska huomenna aamulla en ole puntarin läheisyydessä ja mun viikon 41 tulos on 80,4kg eli -0,8kg viime tuloksesta :) Vaikka en ihan siihen 900 gramman pudotukseen tällä viikolla yltänytkään, olen erittäin tyytyväinen erityisesti siitä syystä, että tämä oli menkkaturvotus-puntarikäynti ja vieläpä suoritettu iltapäivällä - eli ei täysin tyhjällä mahalla. Siihen nähden siis erittäin hyvin meni! Ensi viikolla haaveilen jo 7-alkuisesta tuloksesta!
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Hienoa Tattari!!

Mulla on menny kaikki ihan mönkään..pastaruokaan sorruin taas ja piti vähän leipoakin lasten kanssa eikä niistä voi irtikään pysyä. Tyhmä minä! En uskalla edes vaakaa päin katsoa. (kuitenkin aamulla käyn sen päällä itseäni kiroamassa):ashamed:

Tsemppiä Sadielle ja muille kellä hankaluuksia..ja erityishalit Jellylle, pikaista paranemista!:hug:
 
"Wilhelmiina"
Tsemppiä Jellylle! Koita jaksaa nyt kun on vaikeaa. Me kaikki täällä tuetaan sinua!

Aamupunnitus 91,2kg eli tälle viikolle + 200g. Olen itse asiassa ihan tyytyväinen, koska se on tämän viikon pienin tulos. Ensi viikolla yritän päästä alle 91kg.
 
Huomenta kaikille!

Ihan ensiks kiitos Tattarille! Sain viestin kyllä.

Ja toiseksi, voimia teille, jotka myös tarvotte vastatuulessa. Mä uskon, että tässä meidän "hankkeessa" ollaan nyt siinä pisteessä, että alkuhuuma ja se valtava innostus rakoilee, tulee lipsumisia ja takapakkeja. Mutta sitähän se on, laihduttaminen, tai elämä ylipäätään. Siksi me ollaan tässä porukassa, että saadaan jakaa kaikki. Myös nää huonot hetket. Tai oikeastaan varsinkin ne. Mä olen ihan tosissaan saanut voimaa ja lohtua siitä, kun oon vuodattanu pahaa oloani tänne ja te olette tsempanneet. Odottakaa vaan, kun Jelly tästä tokenee, niin kyllä mä sitten taas tarjoan sitä tukea itse teille, nyt oon ollu enempi vastaanottavana osapuolena, mutta joku kaunis päivä...

Ja omaa napaa... Mulla on sellanen työpaikka, että siellä on mahdotonta ottaa rennosti. Pakko tehdä täysillä, että saadaan hommat tehtyä. Työvuorolistojen tekijä oli kivasti nakittanut mulle KAIKKI viikonloput. Kk aikana ei yhtään vapaata la eikä su. Kaikilla muilla on listassa vähintään se yksi vkl vapaa. Kysyin, että missäs mun vapaa vkl on ja selitys oli, että "meillä oli jo valmis lista, missä sulla oli yövuorot ja sitten päätätkin lopettaa valvomisen. Meni koko lista uusiksi sun takia, meitä oli kaksi ihmistä täällä kello 21 saakka ja oltiin jo aamulla tultu!" Niin joo, tahallistahan tämä on, mites muuten... Tätä taustaa vasten en viitsinyt eilen aamulla lähteä tk:hon, ku kumminki olis ajatelleet, että vapaan viikonlopun takia jään kotiin. Lähdin siis eilen töihin normaalisti. Huono olo ja välillä ihan pimeni silmissä. Työkaverit sit "pakotti" mut soittamaan päivystykseen, mihin ajelin sit 40 km vielä työvuoron päälle. Korvat ja poskiontelot tulehtunu, keuhkoista rahinaa. Eli nyt mä oon sit saikulla taas! Antibioottikuuri kestää 10 päivää. Saa nähdä, mitä mun maha tykkää siitä, kun tuo ruokapuoli on vähän heikkoa edelleen. Mulle saisitte lähettää niitä ruokahimotuksianne, kun ei maistu mikään! Mä en edes muista, millon mulla on viimeksi ollu nälkä.

Vaakallakin kävin tänä aamuna (ihan mielenkiinnosta, en laihdutusmielessä) ja se ylimääränen paino, mitä oli tullut, on nyt yhtä mystisesti kadonnu jonnekin. Samoissa mennään, ku ykkösjakson lopussa (tai vähän allekin), mutta tää nyt on täysin toissijaista. Nyt pitää parantua. Millään muulla ei ole väliä. Ja jos mä jaksan tän kaiken pa*kan keskellä, niin jaksatte tekin jokainen! Yhdessä voitetaan kaikki vastukset! Hyvää viikoloppua kaikille!
 
njp
Kävin aamulla puntarissa ja hetken olin tosi ärsyyntynyt, kun ei ollu taaskaan tapahtunut mitään. Sitten tajusin, että vaaka näytti 73,4 eikä 74,4, mitä se nyt on viime aikoina esitellyt. Eli vihdoin edistystä!
 
"pulla"
Hienoja pudotuksia Tattari ja njp!! Onnea :)

Toivottavasti tällä viikolla putoaisi enemmän kuin 200g. Haluaisin jo että paino olisi vihdoin alle 77. En enää muista mitä asetin tavoitteeksi tälle jaksolle, mutta onneksi tätä jaksoa on vielä jäljellä vajaa 3 viikkoa.

Liikuntaa olen nyt saanut lisättyä, ja tänään jaksoin juosta yhtäjaksoisesti jo reilu 20 min!! Tiedän että voi kuulostaa naurettavalta mutta minulle, rapakuntoiselle, tuo on jo saavutus. Seuraava tavoite on jaksaa juosta yhtäjaksoisesti 30 min eli n. 5km lenkki :)
 
Huolimatta ikävistä asioista täytyy riemuita siitä, että ilmeisesti ainakin osa porukasta on kokenut jo aallonpohjan ja alkaa kiivetä takaisin aallonharjalle jos tuloksiin on uskomista :) Ja onneksi sinä, JellyJolly, pääsit saikulle, etkä joudu kituuttamaan töissä vajaakuntoisena! Onnea pudottaneille ja tsemppiä joka iikalle!
 
Tsempityksiä ihan jokaiselle toivottelen..eilen sain kaverilta hyviä neuvoja ruokavalion kevennystä ja toivottua laihtumista ajatellen, kun vaan osais ja pystyis ottamaan niistä oppia. Huomenna olis punnituspäiväkin..hmm, pakko kai se on tänne laittaa kun jo viimeks jätin väliin.

Tattari, en huomannut tuliko jo jossain kohti ilmi, mutta piti kysyä kun puhuit seuraavan jakson special editionista että mitä se semmoinen pitää sisällään erona tähän normaaliin?:)
 
Tattari, en huomannut tuliko jo jossain kohti ilmi, mutta piti kysyä kun puhuit seuraavan jakson special editionista että mitä se semmoinen pitää sisällään erona tähän normaaliin?:)
Kyllä vaan, aikeissa on järjestää ensi jaksosta special edition-versio. Me tarvitaan tähän touhuun vähän piristystä ja haasteet saattavat motivoida monia. Maailma on täynnä jos jonkinlaisia dieettejä ja villityksiä ja ensi jaksolla jokainen halukas saa heittää oman haasteensa (pakko ei ole haastaa eikä osallistua haasteisiin, normaalilla tyylilläkin saa jatkaa).

Kerään tämän jakson lopussa tiimiläisiltä PÄIVÄHAASTEITA, VIIKKOHAASTEITA, KUUKAUSIHAASTEITA, ja LIIKUNTAHAASTEITA. Haasteet voivat olla siis lyhyitä, esim. yhden päivän mehupaasto-haaste, joka kestäisi vain yhden päivän, tai pidempiä, esim. kaalikeittodieetti tai Nutrilett-haaste, joka voi kestää viikon, tai koko jakson pituisia, esim. hiilariton dieetti -haaste. Lisäksi voi haastaa liikuntahaasteeseen, esim. aloittamaan joku uusi liikuntaharrastus tai lenkkeilemään joku tietty kilometrimäärä jakson tai viikon aikana.

Ideana on siis haastaa muita tiimiläisiä ja tiimiläiset voivat osallistua joko yhteen tai useampaan haasteeseen (elleivät haasteet sulje toisiaan pois) tai ei tarvitse osallistua yhteenkään haasteeseen. Ei myöskään ole pakko haastaa, tämän pitää olla ehdottomasti VAPAAEHTOISTA, koska painostamalla ei todellakaan saa muuta kuin vahinkoa aikaiseksi!

Jos kukaan ei osallistu heittämääsi haasteeseen, ei se haittaa. Itse voi suorittaa haasteensa silti ja kertoa muille, kuinka se sujui/sujuu, ja millaisia tuloksia sillä on ollut. Liian kovia haasteita ei kuitenkaan kannata heittää. Niihin ei takuulla osallistu kukaan tai jos osallistuu, riski epäonnistua on suuri, eikä special edition-jakson tarkoitus ole aiheuttaa pettymyksiä vaan kannustaa kokeilemaan positiivisella mielellä.

Tämä siis ensi jaksolla. Haasteet ja haasteeseen osallistuvat kirjataan ensi jakson alkuun ja toivon tämän tuovan meille hurjasti lisää piristystä ja intoa paitsi pudottaa painoa myös osallistua keskusteluun. Samalla avautuu mahdollisuus tiimin ulkopuolisille osallistua haasteisiin ja keskusteluun ilman ryhmään liittymistä. Myös normaalipainoiset laihduttajat voivat siis osallistua special edition-haasteisiin, vaikka eivät pääsekään tiimin jäseniksi pysyvästi.

Palailen näihin ensi jakson asioihin viikkoa ennen tämän jakson loppumista. Maltan tuskin odottaa :D Mun motivaatio kasvoi jo siinä, kun aloin tätä suunnittelemaan.
 
Tattari, tuohan kuulostaa kivalta :)Tuokin kaveri jonka kanssa puhuin eilen, kehoitti lähtemään vaikka vain pienellekin lenkille, aluks, kuulokkeet päähän (ei tietty kovin vilkkaalle alueelle noin) ja musat soimaan..kun oon niiiiin huono yksin minnekään ulos, lenkille tai salille tms. lähtemään eikä sitä kaveriakaan ole mukaan. Että sitä voisin yrittää viimestään ensi jaksolla parantamaan sitten.

Nuo ruokahaasteet voi itselle olla vähän hankalampia kun pitää perheellekin tehdä, ja kaikkea kun nää ei syö. Toki jos itselle tekis jättikattilallisen kaalikeittoa tms...:p
 
Melkein jo innostun tuosta Tattarin special editionista, mutta vasta silleen varovasti, kun ei tiedä mihin päin tää oma vointi on menossa. Tällä hetkellä liikunta on täysin poissuljettu ja ruokajutut ei liioin tule kyseeseen, mutta ens jaksolla on varmaan jo valoisampi tilanne. Ja oon innokas kokeilemaan melkein mitä vaan, mikäli vointi antaa periksi.

Täällä on hienosti otettu huomioon äidin "vajaakuntoisuus", isommat lapset tekee kotitöitä (melkein) käskemättä, nuorimmaisen viihdyttäminen on hoitunut anopin toimesta eilen (kävi pyytämättä hakemassa tytön heille päiväksi) ja tänään mies otti tytön mukaansa metsään. Eli saan keskittyä täysillä itseeni. Onneksi. Ehkä tämä tästä.

Sadie, vertasit laihdutusta ja tupakoinnin lopettamista, osuvaa. Riippuvuudesta eroon pääsemisestähän molemmissa on kysymys. Hankalaa oli sillon, mutta onnistuit. Miks et siis onnistuis nytkin?? Sitä mietin, että jos ne on jotain mielipahaa aiheuttavia juttuja, jotka laukasee syömisen, niin saatko purettua mieltäs mihinkään? Perhe? Ystävät? Joku keskusteluapu ihan "viralliselta taholta"? Olis varmaan helpompi hoitaa seurauksia, kun ens koittas hoitaa syytä? Jos taas on kyse siitä, että päällimmäisenä murheena on liikakilot ja niitä murehtiessa ajautuu vaan syömään enemmän ja enemmän, niin se on hankala yhtälö. Mulla ei ole omakohtaista kokemusta fiilissyöpöttelystä, mutta täällä on monia, joilla on. Eli et oo varmasti yksin. Tuli vaan sellanen olo, että haluaisin rutistaa sua ja sanoa, että sä olet hyvä tyyppi ja vahva nainen. Ja pystyt mihin vaan, kun et anna vastoinkäymisten lannistaa. Erityistsempit sadielle!!!
 
Lyyli on juhlinut syntymäpäiviään jo reilun viikon ja yllättävää kyllä, paino ei olikein ole pudonnut :confused:
eli viikon "saavutus" on -0,1 kg :cool: eli paino nyt 90,7kg

JellyJollylle (toivottavasti muistin nikin oikein) kovasti tsemppiä! äläkä ajattele sitä työmaata kovasti, työnantajan ja työkavereiden mielestä ikinä ei ole hyvää hetkeä jäädä sairaslomalle. nyt ajattelet vaan itseäsi ja terveyttäsi! ei se kruunun kirkkautta himmennä eikä vastaavasti kirkasta vaikka kuinka paiskisit töitä sairaana
 
90,2kg!!! Tätä lukemaa vaaka vaan sitkeästi näytti kun kävin punnituspäivän tulosta hakemassa. Ei voi olla. Tekeekö se -1,3kg??? Periaatteessa kahdelta viikolta..?
Viime viikolla vaakapäivänä oli kaiketi edellisen viikonlopun pastapöhöt päällä ja vaaka näytti päälle 92kg taas (tosin lukema laski kilolla seuraavana päivänä jo) ja nyt tää. Pianhan tässä vois olla 8-alkuisessa luvussa :D kun vaan sais tsempin pidettyä..mässäyshimot ei nimittäin oo laantuneet paljoakaan ja tosi vaikeita päiviä on ollu. Nytkin vkl olin reissussa mutta koko päivän liikkeellä olon jälkeen söin pienen jäätelön. Siis herkuksi, söinhän mie normiruokaa lisäks.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä