YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta! Nyt iski ahdistus. Huomenna on puntaripäivä ja mä sain eilen ahmimiskohtauksen :mad: Sen positiivisen asian kuitenkin huomasin, ettei kohtaus ollut täysin hallitsematon. Tai no, oli se pienen hetken hallitsematon, mutta en kuitenkaan tyhjentänyt koko jääkaappia ja pakastinta tai lähtenyt hakemaan lisää ruokaa kaupasta niin kuin ennen olisin tehnyt. Skeptismi hiipii kuitenkin mieleen. Ei taida tulla kovin hyvää tulosta tämän viikon välitulokseksi :'(
 
"Harmaa"
Hirmusti tsemppiä teille kaikille! Ois itsellänikin tarvetta tämmöiseen ketjuun liittyä mutta niin monta kertaa yritetty ettei enää kehtaa kun en onnistu kuitenkaan. Taustalla elän mukana kyllä ja saan teiltä voimia omaankin yritykseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Huomenta! Tattari:hug: kaikki repsahtaa joskus, näin uskallan väittää. Se ei maailmaa kaada, eikä laihistakaan. Mä toistan nyt vähän itteäni, mutta tää on pitempi matka ja aina sinne joku harha-askelkin mahtuu. Nyt vaan eteen päin uudella drai Omista kuulumisista sen verran, että eilen siellä koulutuksessa oli kahvitus ja kahvin kanssa söin tuoreen pullan. Eikä ees tullu kauhee morkkis, vaikka siinä oli jotain rasva-sokerihöttöä päällä. Mä oon niin hyvin sinnitelly koko viikon, että yks pulla sinne tänne. Illalla käytiin taas reippalla lenkillä, 5v pyöräillen, mä jalan. Tuolla meidän peltotiellä missä ei pahemmin oo liikennettä (eikä ohikulkijoita) päätin rohkasta mieleni ja kokeilla...Ja mä JUOKSIN! En kovaa, enkä kauheen kauaa, mutta mä juoksin, ekan kerran varmaan 20 vuoteen. Nyt on sitte lihakset kipeänä ja kun menkkakolotuksetki on päällä, niin täällä sitä tervettä kipua taas piisaa! :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Niin ja sulle "harmaa" mukaan vaan rohkeasti. Joukossa on voimaa ja jos on vaikeeta välillä, niin täältä saa tukea. Jos oot enempiki seurannut tätä ketjua, niin tiedät, että mä tiedän, että se on just näin. Mut keksi ihmeessä joku nikki itselles, mulla tulee ainaki menemään harmaa/harmaa pudottaja sekaisin :ashamed: Rohkeasti tänne vaan! Mutta mihin se meidän ainoo mies on kadonnut???pessimisti:attn: mitä se vaaka näytti????
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
JellyJolly, kiitos kannustuksesta! Kyllä mä uskon, että vaaka kuitenkin hiukan miinukselle painuu muttei niin paljon kuin epävirallinen punnitus antoi uskoa. Pienikin miinus olis kuitenkin mulle nyt tärkeä juttu, kun tällä viikolla on ollut vähän vaikeampaa. Onnittelut hienosta juoksupyrähdyksestä =) Pitää sen vähän sattua, että tietää jotain tehneensä!

Pessimistiä minäkin olen tänne kaipaillut. Josko meidän uroolle iski päälle perustavan laatuinen pessimismi ja jätti koko homman kesken? Eihän niin saa tehdä! Nyt, Pessimisti, ilmoittaudu! Lauma naisia odottaa sua täällä!
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Pessimisti
JellyJolly, kiitos kannustuksesta! Kyllä mä uskon, että vaaka kuitenkin hiukan miinukselle painuu muttei niin paljon kuin epävirallinen punnitus antoi uskoa. Pienikin miinus olis kuitenkin mulle nyt tärkeä juttu, kun tällä viikolla on ollut vähän vaikeampaa. Onnittelut hienosta juoksupyrähdyksestä =) Pitää sen vähän sattua, että tietää jotain tehneensä!

Pessimistiä minäkin olen tänne kaipaillut. Josko meidän uroolle iski päälle perustavan laatuinen pessimismi ja jätti koko homman kesken? Eihän niin saa tehdä! Nyt, Pessimisti, ilmoittaudu! Lauma naisia odottaa sua täällä!
No jopas :LOL: Kaveria ei jätetä! Jätin välituloksen tarkoituksella ilmoittamatta kun en ole päässyt töissä kunnon vaa'alla punnitsemaan. Kotona vaaka näytti 89,7, mutta en tiedä kuinka vertailukelpoinen sen lukema on kun se tuntuu näyttävän vähän mitä haluaa, milloin haluaa. Työpaikan vaaka taas on hyvinkin tarkka, koska sitä käytetään mm. lähetysten punnitukseen.

Olettaisin kuitenkin olevani n. -2kg viikkovauhdissa. Lipsumisia ei ole ollut ja treenejä on ollut 6 päivänä viikossa. Eilen oli taas 40 min pyörälenkki ja tänään salille. Suurin kiitos kuuluu kuitenkin vaimolle, joka on auttanut valtavasti ruokapuolella :) Normaalisti olisin syönyt jotain helppoa ja nopeaa (epäterveellistä), mutta nyt on tullut popsittua lohifileetä, naudanpaistia, kanasalaattia, rahkaa yms. hiilarit siis alhaalla ja proteiinit ylhäällä.

Tsemppiä kaikille seuraaviin 2 viikkoon! Ja ei pidä lannistua vaikkei tuloksia tulisikaan nopeasti :) No pain, no gain! Ja niin kuin joku jo mainitsikin, puntaria vielä parempi osviitta on mittanauha. Vyötärö saattaa kaventua, vaikkei painoa tippuisikaan, koska kroppa kerää nestettä ja lihakset vahvistuu!
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Mistähän saisi revittyä voimia tähän päivään? Nyt sain nukuttua jopa 4,5 tunnin yöunet, tosin pätkissä. Tekisi mieli vaan hautautua jonnekin sohvaan sipsipussin kanssa :mad:

Harmi kun en mitannut vyötärönympärystä alussa, varmaan aika monta senttiä huvennut, huomaa kun pukee farkkuja. Ja ennen laihista huomasin, että mulla alkaa tulla sellainen ällö muhkura sisäreiteen, se alku on nyt hävinnyt, nyt ne on enää vaan paksut :D Jotain kehitystä siis tapahtuu.
 
[QUOTE="Harmaa";28977753]Hirmusti tsemppiä teille kaikille! Ois itsellänikin tarvetta tämmöiseen ketjuun liittyä mutta niin monta kertaa yritetty ettei enää kehtaa kun en onnistu kuitenkaan. Taustalla elän mukana kyllä ja saan teiltä voimia omaankin yritykseen :)[/QUOTE]

Tule ihmeessä mukaan, sä onnistut ihan varmasti! Siitähän se onnistuminen on kiinni, että et luovuta vaikka mieli olisi lannistunut, ja vertaistukiryhmä on hyvä apu siinä, että jaksaa jatkaa, vaikka olisi vaikeaa.

Onnea laihdutukseen joka tapauksessa vaikka päätyisit vain "taustailemaan", ja samoin muille, jos tätä seuraa joku muukin joka ei uskalla ilmiantaa itseään! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Pessimistille:flower: ja vaimolleen kaks :flower: :flower: Homma on varmasti 10 kertaa helpompaa, kun on taustajoukotkin juonessa mukana. Onhan ne täälläkin,lapset varsinkin. Tai tytöt (5v ja 12v), pojat (14v ja 17v) ei niin hirveesti, mutta millos tuon ikäsiä olis äitin hommat muutenkaan kiinnostanu :LOL: Eikä tuo mieskään mun touhuja kauheesti tohi kyseenalaistaa. Ehkä se on 23 yhteisen vuoden aikana nähny, että saatan olla joskus melkonen jäärä! :D Sen verran pakko vielä kertoo eilisestä, että kun työkaverit näki mut siviilivaatteissa niin heti yks varttuneempi kollega tuumas, että "tyttö on muuten laihtunu" (hänellä ikää jo 60+, joten tytöttely sallittakoon). Kyllä tuntui muuten hyvältä! Jotain näkyy siis jo uloskin päin. Omaa kuvaa ku tuijottaa peilistä vähän väliä ei eroa vielä huomaa, mutta se näkyy silti :) Perisuomalaiseen tapaan en alkanut vähätellä vaan totesin että muutama kilo on kyllä lähtenyt, oikea suunta siis!!
 
Pessimisti, loistavaa :flower: Mä merkkaan sun tuloksen vasta, kun teet virallisen punnituksen, toivottavasti siis tämän viikon punnituksen. Mahtavasti menee! Ihan hykertelen innosta kun ajattelen tämän jakson pudotettujen kilojen yhteen laskemista jakson lopussa :D

Sparkler, yritä ottaa jossain välissä pieni lepohetki, mutta ILMAN SITÄ SIPSIPUSSIA! Ei se sipsipussi sun väsymykseen mitään auta muutenkaan. Pahentaa vaan. Yritä jaksaa!

JellyJolly, on se vaan hieno tunne, kun muutkin huomaa :flower: Kyllä ne on töissä kohta kaikki äimänä, kun pitää työvaatteetkin vaihtaa numeroa pienempään ;)
 
Mun on pakko punnita huomisaamun puntaritulos jo nyt, koska en pääse huomenna puntarille ennen ruokailuja, en ole kotona ollenkaan aamusta. Eiköhän tämä iltapunnitus korvaa aamupunnituksen. Paino ei varmaan hirveästi yön aikana mihinkään laske (tai nouse). Eli äsken kävin puntarilla ja tulos oli tästä taannoisesta lipsumisesta huolimatta loistava :D Eli 82,5kg! En olis uskonut, mutta piti punnita monta kertaa ja aina se herjasi, että olen muka pudottanut yli kilon viikossa. Mahtava fiilis! Pääsen teidän tuloksia kirjaamaan todennäköisesti vasta joskus iltapäivällä huomenna, mutta laittakaa tulemaan. Odotan sormet syyhyten!

JellyJolly, kulkeeko teillä busseja töihin ja kotiin? Toivottavasti saatte auton äkkiä kuntoon, vaikka tuolla pyöräilyllä kyllä paino tippuisi takuulla - ei se silti hauskaa olisi!
 
Viimeksi muokattu:
VÄLIPUNNITUSTEN TULOKSIA (päivitetään sitä mukaan, kun tuloksia tulee)

Tattari111 - lähtömitat 161/87 -> vko35 välitulos 84,5kg -> vko36 välitulos 83,6kg -> vko37 välitulos 82,5kg

miltsu76 - lähtömitat 155/89,3 -> vko36 välitulos 89,8kg -> vko37 välitulos 89kg

pulla - lähtömitat 173/81,2 -> vko35 välitulos 79,9kg -> vko36 välitulos 79,1kg

njp - lähtömitat 167/74,7 - vko35 välitulos 74,2kg

SPHE - lähtömitat 160/81 -> vko35 välitulos 78,9kg -> vko36 välitulos 76,1kg -> vko37 välitulos 76kg

susu - 167/76

WT-äiti - lähtömitat 163/100,4 - vko35 välitulos 99kg

RiiNie - 168/102,9

Endless Sacrifice - lähtömitat 158/76,2 -> vko35 välitulos 75,6kg -> vko36 välitulos 75,2kg

Sparkler - lähtömitat 168/93,4 -> vko35 välitulos 90,3kg -> vko36 välitulos 89,3kg -> vko37 välitulos 89,7kg

Strösselit ja kaikki - 157/66
zemppari - 100kg
puolimieli - 155/70 -> vko36 välitulos 68,9kg

Jellyjolly - lähtömitat 165/83,5 -> vko35 välitulos 81,3kg -> vko36 välitulos 80,6kg

mam1 - 152/76
Kultapieni89 - 163/76
Bettis 169/76
inku - 171/90
Neiti - 170/83

Sadie - lähtömitat 169/90,9 -> vko35 välitulos 89,7kg -> vko36 välitulos 89,9kg

Lillerilalleri - lähtömitat 158/88 -> vko35 välitulos 84,4kg -> vko36 välitulos 83,9kg

Tiitiäinen85 - lähtömitat 157/67,7 -> vko36 välitulos 66,9kg

NeLif - lähtömitat 159/76,7 -> vko35 välitulos 77,4kg -> vko36 välitulos 76,4kg

mmilia008 - 163/72,4
Maapallo - 168/95
Pessimisti - 182/96

Harmaa pudottaja nro100 - lähtömitat 156/83,9

Ellinoora - lähtömitat 169/79
Jasmiini - lähtömitat 170/78
Pomppu - lähtömitat 158/64
 
Viimeksi muokattu:
jellyjolly harmaana
Ei täällä kulje kun ammattikoululaisten koulukyyti, mutta eiköhän tuo appivanhempien auto jouda lainaan (asuvat vieressä ). Mies hakee siihen huomenna jotain osia. Kai se kuntoon saadaan. Kävin reippaasti pyörälenkillä tässä illan suussa ja nyt pirteänä töihin :kieh: Sadie, kyllä mun puntari näyttää aina yhtä samat (törkeen isot) numerot, vaikka kävisi kuinka monesti peräkkäin :)
 
"Sadie"
Ei täällä kulje kun ammattikoululaisten koulukyyti, mutta eiköhän tuo appivanhempien auto jouda lainaan (asuvat vieressä ). Mies hakee siihen huomenna jotain osia. Kai se kuntoon saadaan. Kävin reippaasti pyörälenkillä tässä illan suussa ja nyt pirteänä töihin :kieh: Sadie, kyllä mun puntari näyttää aina yhtä samat (törkeen isot) numerot, vaikka kävisi kuinka monesti peräkkäin :)
Okei, eli mun puntaris on siis vikaa. Koska mulla se saattaa näyttää kilonki tai yli enemmän ku kaks sekuntia aiemmin. No mut huomenna vihdoin hakee ne uudet patterit ja jos se ei auta nii kai sitä pitää ruveta suunnitteleen uutta puntaria. Oon koko viikon ollu joka päivä menos ne patterit ostamaan :D
Toivottavasti sun auto tulee kuntoon!:)
 
Tattari111 harmaana
Mulla on sellainen puntari, että se välillä näyttää eri lukemia. Siksi en voi luottaa yhteen tulokseen vaan mun pitää punnita aina useamman kerran peräkkäin ja ottaa niistä sitten se korkein lukema. Nyt vaaka näytti pari kertaa 81,8kg, kerran vähän päälle 82 ja kerran 82,5kg :D No, tuo 82,5kg oli korkein lukema jonka sain, otin sen siis tulokseksi. Pitää kyllä hankkia toinen vaaka, luulen kuitenkin, että nykyinenkin näyttää kutakuinkin oikein tai jos se näyttää väärin niin se näyttää todennäköisesti ennemmin ylä kuin alakanttiin.
 
"Sadie"
Mulla on sellainen puntari, että se välillä näyttää eri lukemia. Siksi en voi luottaa yhteen tulokseen vaan mun pitää punnita aina useamman kerran peräkkäin ja ottaa niistä sitten se korkein lukema. Nyt vaaka näytti pari kertaa 81,8kg, kerran vähän päälle 82 ja kerran 82,5kg :D No, tuo 82,5kg oli korkein lukema jonka sain, otin sen siis tulokseksi. Pitää kyllä hankkia toinen vaaka, luulen kuitenkin, että nykyinenkin näyttää kutakuinkin oikein tai jos se näyttää väärin niin se näyttää todennäköisesti ennemmin ylä kuin alakanttiin.
Kuulostaa iha mun puntarilta :D
 
Tattari111 harmaana
Mulla on sellainen puntari, että se välillä näyttää eri lukemia. Siksi en voi luottaa yhteen tulokseen vaan mun pitää punnita aina useamman kerran peräkkäin ja ottaa niistä sitten se korkein lukema. Nyt vaaka näytti pari kertaa 81,8kg, kerran vähän päälle 82 ja kerran 82,5kg :D No, tuo 82,5kg oli korkein lukema jonka sain, otin sen siis tulokseksi. Pitää kyllä hankkia toinen vaaka, luulen kuitenkin, että nykyinenkin näyttää kutakuinkin oikein tai jos se näyttää väärin niin se näyttää todennäköisesti ennemmin ylä kuin alakanttiin.
Epälen siis että yläkanttiin sen takia, että viime kerralla kun pyysin lasta neuvolassa käyttäessäni lupaa punnita itseni neuvolan vaakalla, se näytti puoli kiloa vähemmän kuin kotipuntarini näytti juuri ennen neuvolaan lähtöä. Mä olen siis epäillyt vaakaani ennenkin, eikä paristojen vaihto ainakaan mun vaakaan ole vaikuttanut mitenkään. Ihan yhtä paljon epäilen sitä edelleenkin, mutta tiettyä logiikkaa se kyllä noudattaa. Eli jos huomaan itse laihtuneeni, kyllä vaakakin selvästi laihtumista näyttää ja toisaalta jos huomaan lihoneeni, kyllä vaaka sen kertoo. Eli ei se ihan humpuukivaaka ole. Nyt menen saunaan. Mukavaa illan jatkoa! Palailen asiaan huomenissa.
 
"pulla"
Hienoja välituloksia Tattari ja Pessimisti!

Sadie, mun vaaka näyttää joka kerta ihan samaa tulosta. Käyn yleensä 2-3 kertaa peräkkäin vaa'alla varmistuakseni painosta, ja aina on sama tulos. Joskus saattaa heittää 0,1 mutta johtuu siitä että lukema on esim. 81,1 ja 81,2 välissä.

Tänään eka lipsuminen tällä viikolla, söin kylässä pienen mokkapalan. Tosin ihan tarkoituksella otin, en kehdannut mitään olla ottamatta kun meitä varten oli leivottu. Mies osti tarjouksesta 4 levyä suklaata, on niitä (lasten kanssa) pitkin viikkoa napostellut. Kertaakaan en ole sortunut maistamaan, vaikka olen välillä sitä suklaata jopa paloitellut lautaselle ja sormet tuoksunut ihan suklaalle (mies pystyy syömään aina pari palaa kahvin kanssa, itse vetäisin vaikka levyn...) Lisäksi tälläkin hetkellä tuossa vieressä on avattu sipsipussi, ne tuoksuu muuten aika hyviltä.

Ärsyttää kun jotkut pystyvät syömään mitä vain ja milloin vain lihoamatta kiloakaan. Minun mies on juuri tällainen tapaus, pysyy hoikkana vaikka söisi pizzaa, hampurilaisia, sipsejä ym joka päivä. Miehen koko suku on samanlaisia, kaikki normaalipainoisia ruokavaliosta riippumatta. Minä taas lihon kilon vain kävelemällä karkkihyllyn ohi....

Tämän päivän syömiset syöty, mutta jotain vielä tekisi mieli. Taidan kuoria porkkanan ja sitten nukkumaan. Tsemppiä kaikille viikonloppuun!!
 
välitulos tääältäkin 76,0. Ja mulla vaaka näyttää niinkuin useammalla muullakin er lukemia, riippuen siitä asennosta missä seison. Otan aina kolme punnitusta ja suurimman luvun merkitsen. Ei auta patterin vaihto tms... Pitänee ostaa uusi, tämä on tosi halpa, jonka ostin vaan kivan ulkonäön takia.

Hienoja tuloksia teillä kyllä on. Itsellä voisi olla parempikin, jos pikkuisen viitsisi skarpata. Söin taas eilen karkkia, kun lapsilla on karkkipäivä, enkä oikein ole liikkunutkaan, kun gradun viimeistely muka vie kaiken ajan (silti aikaa töllöttää telkkaria :))
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Mahtava tulos Miltsu :flower: ja sinulle SPHE myös isot onnittelut :flower: Kun katsot viikon 76 tulosta, sä tavallaan pudotit silloin tämänkin viikon kilot jo etukäteen, joten tuossa painossa pysyminen oli upea saavutus!

Ajatelkaa, meillä on kohta ensimmäinen kuukausi takana ja porukka on pysynyt tosi hienosti kasassa ottaen huomioon kuinka helposti tällaiset ryhmät yleensä hajoavat ennen tulosten syntymistä. Osa ilmoittautuneista on toki putoamassa pois porukasta osallistujalistasta päätellen, mutta meitä on silti paljon enemmän ja olemme paljon tiiviimpi ryhmä kuin osasin unelmoidakaan. Hyvä me! Tsemppiä puntarille ja tsemppiä näihin kiusauksia täynnä oleviin vapaapäiviin :) Muistakaa rentoutua!
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
89,7 eli takaisin on tullut vähän :kieh: Olokin on kyllä sen mukainen, vatsa kipeä ja turvoksissa. En ole syönyt liikaa, mutta muuten ei kyllä ole ollut kehumista ruokavaliossa, vaan on ollut vähän mitä sattuu. Enkä ole harrastanut muuta liikuntaa viikon aikana kuin yhden pyörälenkin. Noh, tästä on taas hyvä jatkaa, sain nukahdettua viime yönä jo 24 jälkeen ja nukuin yli 6 tunnin unet, anoppi otti toisen lapsen ennen vauvan aamupäikkäreitä niille kylään tuohon naapuriin, niin sain vielä aamupäivällä pienet unet :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111

Yhteistyössä