[QUOTE="Sadie";28940823]Kiitos Sparkler aamupala vaihtoehdoista!
Voileipiä tai voileipäkeksejä en viitsi tarjolle laittaa, koska pyrin tosiaan olemaan kokonaan ilman leipää ja noi voileipäkeksit mua vasta koukuttaakin! Ruisnapit olis ok, mutta nyt en enää ehdi kauppaan ennen kun vieraat saapuu. Mä sinänsä pystyn kyllä olemaan kahvipöydässä syömättä pullaa, piirakkaa, kakkua, mitä nyt ikinä onkaan tarjolla. Mutta sitten se tunne, että on jotenkin epäkunnioittavaa muita kohtaan jos ei ota mitään. Varsinkin jos on kylässä tai vieraat tuovat mukanaan jotain kahvipöytään laitettavaa.
Ja mä en taas tykkää yhtään mainostaa, että mä laihdutan, en mä ota
.[/QUOTE]
Ymmärrän, itse oon samasta syystä nyt ollut ilman leipää
Minäkään en ole toistaiseksi puhunut laihdutuksesta kellekään, eikä oikein huvitakaan. Tuntuu, että sitten helpommin muut vahtii mun syömisiä. Nytkin kävin poikkesin lenkiltä kaverin luo ja tankkasin vettä ja join kahvit, ja oli helppo vaan sanoa, että en halua muuta kun söin ennen lähtöä hyvin että jaksan lenkillä. Tuntuu et jos muut tietää että laihdutat, sit tulee sellasta "voit sä nyt vähän ottaa, herkuttele joskus"-settiä. Ja olen kyllä sitä mieltä että välillä voikin herkutella, mutta haluan ilman painostusta päättää, että missä, milloin ja minkä verran
Syöminen on usein myös sosiaalinen tapahtuma ja musta on ihan ok ottaa jotain kahvipöydästä, jos tulee muuten "ulkopuolinen" olo, ei halua herättää huomiota tai tuntuu epäkohteliaalta olla ilman, jos joku on sua varten vaikka leiponut tai hakenut kaupasta jotain hyvää. Ja toki varsinkin itsensäkin takia voi välillä nauttia. Luin just yhtä hyvinvointikirjaa ja siinä oli juttua siitä et ihminen usein kokee kiusaukset pahemmiksi ja tulee syöneeksi enemmän, jos ajattelee sitä syömistä kiellettynä ja "repsahduksina", joten kannattaa ihan suunnitellusti sallia välillä niitä herkkuhetkiäkin.
Mä söin eilen munkin, kun mies halusi juoda töiden lomassa mun kanssa kahvit ja oli tuonut molemmille munkit. Sillä on tapana kantaa mulle liikaakin herkkuja, mutta laskeskelin että syömiset pysyy ihan kohtuudessa vaikka sen otankin, ja olisi tylsää aina kieltäytyä kaikesta ja nyrpistellä ruokapöydässäkin itselleen eri ruokaa. Nythän mä oon ollut myös ilman pastaa ja riisiä, ja oon laittanut itselleni osittain muuta kuin muulle perheelle. Perunaa olen syönyt vain keitossa.