Ylioppilaslakin omistavat tähän pinoon

  • Viestiketjun aloittaja yo
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeteus:
:wave: Lakki on lasten leikeissä. En arvosta sitä pätkääkään (edelleenkään yo.t ei ole mun arvoasteikossa yhtään mitään, vaikka hyvillä papereilla kirjoitin aikoinani itsekin )

Kerran on lakki ollut päässäni sen saannin jälkeen ja silloin se kyllä pelasti mun henkeni; kaaduin pikku jurrissa pyörällä aika makeasti nurin, kun vaihdettiin baaria ja jos lakki ei sinä eka vuonna olis päässäni ollut, niin aivon kappaleitani varmaan kerättäis vieläkin.... (tosin oli -95 tuona armon vuonna, jolloin kehtasin sen päähäni vielä laittaa.... ) Kaatumisesta huolimatta olin eka seuraavassa baarissa, kiitos lakin :D
Mä arvostan ihan yhtälailla ammattiinvalmistuneita kuin ylioppilaitakin. Mutta täytyy sanoa et ammattikoulussa on kymmenenkertaa helpompaa saada kiitettäviä kuin lukiossa. (oon ite käyny molemmat)

 
Helekutti
Tuolla se notkuu naulakossa. Oon kans käyny molemmat, amiksen ja lukion ja voin sanoa että kyllä se lukio kannatti käydä. Ammattikoulupohjilla ei olisi tehnyt insinööriopinnoissa yhtikäs mitään. Eri asia sitten jos meinaa tyytyä ammattitutkintoon niin sittenhän lukiolla ei ole muuta kuin yleissivistävä arvo, ei mikään mitätön sekään.
 
Löytyy ja jopa tiedän, missä se on. En ole käyttänyt koko lakkia kuin pari kertaa, koska lakin malli ei yksinkertaisesti sovi minulle. Omituinen pää? Lierihattumallinen ylioppilaslakki sopisi malliltaan minulle.
 
Lyylikki harmaana
On mulla lakki... jossain. Ehkä varastossa edelleen kolmen vuoden takaisen muuton jäljiltä?

Kerran olen sitä lakkiaisten jälkeen pitänyt kiusallanikin vappuna. Silloisessa seurueessa olin ainoa lakinhaltija ja sen myötä sitten vähempiarvoinen kuin kunnon duunarit ;). Ihan pokkana pidin lakin koko illan päässäni.
 
on on
Tallessa on ja aina vappuna käytössä, kun tuli opiskelemalla suoritettua ja hankittua. Kyllä yo-tutkinto on saavutus, siihen astisen elämän korkein tutkinto, vaikka sen jälkeen sitä ei arvostaisikaan. Mutta tietysti, jos ei omaa aika- ja rahasatsaustaan arvosta...
 

Yhteistyössä