Ylioppilasjuhlat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Popcornia yo-juhliin? Ja kuka sen nuorison tähän veti? Nuoria tuskin montaa on paikalla. Ja ennen kun haukutte, niin lukekaa vähän... Ei ole varaa sanoa, etten pojasta välittäisi. Pienimuotoista vaan on paha järjestää kun on hel*erin iso suku. Eli joko kunnon juhlat parilla kolmella tarjottavalla tai sitten näille jo mainituille 4 ihmiselle kunnon kestitys. Siinä vaihtoehdot. Eikä kumpikaan miellytä mua.

Onko se nyt niin vaikea tosiaan ajaella sitä poikaa ja jättää se mies omaan arvoonsa mielipiteineen? En oikein ymmärrä tätä ongelmaasi, juhlat saa tehtyä todella edullisesti tarvittaessa, syötte nt pari viikkoa kaurapuuroa ja säästyneillä rahoilla käyt ostamassa munia ja jauhoja. Ja jos paikkakunnan sanot, niin voin pojalle vaikka lahjoittaa juhlia varten kopallisen munia ja jauhosäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äiti;30772827:
Popcornia yo-juhliin? Ja kuka sen nuorison tähän veti? Nuoria tuskin montaa on paikalla. Ja ennen kun haukutte, niin lukekaa vähän... Ei ole varaa sanoa, etten pojasta välittäisi. Pienimuotoista vaan on paha järjestää kun on hel*erin iso suku. Eli joko kunnon juhlat parilla kolmella tarjottavalla tai sitten näille jo mainituille 4 ihmiselle kunnon kestitys. Siinä vaihtoehdot. Eikä kumpikaan miellytä mua.

Ei miellytä sinua??????? Jospa nyt kuule kurkkaat sinne pojan suuntaan ja kysyt mitä hän haluaa?

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Eli joko kunnon juhlat parilla kolmella tarjottavalla tai sitten näille jo mainituille 4 ihmiselle kunnon kestitys. Siinä vaihtoehdot. Eikä kumpikaan miellytä mua.

Kumpaa vaihtoehtoa ylioppilas toivoo?

johan tässä on monta keinoa keksitty millä saat halvalla tarjoilut isolle porukalle

[QUOTE="jep";30772842]Niin jatkoon. Vielä ei ole saavuttanut mitään.[/QUOTE]

Jaa? Minusta ylioppilas on kyllä saavuttanut paljonkin - ja ihan omalla työllään :)

Toki varsinaista ammattia ei lukiosta saa, mutta ehkä kaikille (vanhemmillekaan9 ei ole tärkeintä päästä 18-10 veenä kiinni leivänsyrjään :)

Jaa? Minusta ylioppilas on kyllä saavuttanut paljonkin - ja ihan omalla työllään :)

Toki varsinaista ammattia ei lukiosta saa, mutta ehkä kaikille (vanhemmillekaan9 ei ole tärkeintä päästä 18-19 veenä kiinni leivänsyrjään :)

Kateellisten panettelua. Mahtaa korveta kun ei ole saavuttanut koko elämässään mitään.

Ap voisi oman napansa tuijottelun sijaan kurkistaa, mitä pojan suuntaan kuuluu. Pojalle tulossa iso päivä, jota juhlistetaan. Nyt vaan budjetoimaan juhlat täällä annetuin vinkein.

Noin jos ajattelee, niin on turha juhlia yhtään mitään, koska kaiki saavutukset voi mitätöidä vertaamalla niitä muihin saavutuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äiti;30772757:
No jos lähdetään tuolle "kakkukahvit kaikille halukkaille"- linjalle niin ei saata se 200 euroa riittää. Miehellä on tosi iso suku eli yht äkkiä kahvitettavia voi olla kymmeniä. Mutta toisaalta, jos lähdetään tuohon, että vain tärkeimmät niin aion kyllä kutsua siskoni ja hänen miehensä (pojan kummeja ovat). Olkoot sitten neljän hengen pidot. Tarjottavat on tarkoitus tehdä itse.

Kannattaa varautua, että niitä onnittelijoita voi tulla kutsumattakin. Tapana on piipahtaa onnittelemassa tuttua ylioppilasta ilman kutsuja, jos sellainen on naapurissa. Ei sen tarjottavan kovin kummoista tarvitse olla, kuppi kahvia ja vaikka pullasiivu.

Sinällään monet kutsuvat paljon vieraita lahjojen toivossa, raha ja sekit ovat ne yleisin lahja ylioppilaalle, joku voi tuoda kultaisen käytöksen kirjan tai aforismikirjan.

Mun lakkiaisista on ikuisuus ja valmistujaisia on sen jälkeenkin ollut, mutta eniten arvostan sitä valkolankia ja ne juhlat muistan aina. Tarjoomiset? Hmm
ei mitään mielikuvaa. Järkkää ne juhlat sille isolle porukalle. Tarjoomiset saa halvalla jos haluu, koristele koti nätiks, nauttikaa ja juhlikaa pojan saavutusta. Isä tehköön mitä lystää.

Niinpä. Että kaurapuuroa kaks viikkoa että saadaan juhlat. Sekö on oikein? Ja olen kyllä itekin lukion käynyt.

Rahaa kerätäksemme ei kahviteta ketään. Poika käy töissä ja saa palkkaa. Ja te jotka sanotte, ettei miehen mielipiteitä tarvii kysyä niin tää on hänen koti. Kai se nyt kuuluu, pidetäänkö täällä juhlat vai ei. Ja se minkä kokoluokan juhlat, riippuu siitä paljonko hän on valmis niiden eteen tekemään. Ei ilmeisesti paljon ole. Tuskin syömään kahta viikkoa kaurapuuroakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äiti;30772920:
Niinpä. Että kaurapuuroa kaks viikkoa että saadaan juhlat. Sekö on oikein? Ja olen kyllä itekin lukion käynyt.

Rahaa kerätäksemme ei kahviteta ketään. Poika käy töissä ja saa palkkaa. Ja te jotka sanotte, ettei miehen mielipiteitä tarvii kysyä niin tää on hänen koti. Kai se nyt kuuluu, pidetäänkö täällä juhlat vai ei. Ja se minkä kokoluokan juhlat, riippuu siitä paljonko hän on valmis niiden eteen tekemään. Ei ilmeisesti paljon ole. Tuskin syömään kahta viikkoa kaurapuuroakaan.

Sä olet kyllä harvinaisen ankea tyyppi. Ehkäpä todella on parempi jättää koko juhlat pitämättä. Pojan ja vieraiden kannalta varsinkin.

No kai se on pojankin koti? Kysy siltä pojalta mitä se haluaa. Ja jos haluaa isot juhlat niin varmaan sitten on valmis osan palkastaan laittamaan kustannuksiin? Vai joko te nyysitte siltä koko palkan muutenkin?

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äiti;30772920:

Et vieläkään kertonut mitä mieltä poika itse on? Kai sillä on jotain merkitystä myös.

Jos poika käy töissä, hän varmaan voisi jopa itse antaa muutaman kympin tai jopa satasen juhlien järjestämiseen.

Kahvin keittäminen ja pullan, kakun ja pikkuleipien leipominen isollekin väkimäärälle ei maksa paljon. On todellakin aikaa vielä säästää vaikka ruokakuluissa ja pistää vaikka vain pari euroa päivässä syrjään juhlia varten, siitäkin syntyy jo pesämuna.

Haluaisin kuulla pojan mielipiteen. Hänen puolestaan tuli paha olo. Voi vain kuvitella miltä hänestä tuntuu, kun vanhemmat eivät halua juhlistaa hänen suurta päiväänsä.

Miksi ei voi kysyä mitä poika haluaa? Jos poika haluaa isot juhlat niin tingitte sitten jostain muusta, tai menkää vaikka pulloja kerämään. Tai jos poika tyytyy pieniin juhliin niin okei, sitten teette niin.

[QUOTE="Äiti minäkin";30772938]Et vieläkään kertonut mitä mieltä poika itse on? Kai sillä on jotain merkitystä myös.

Jos poika käy töissä, hän varmaan voisi jopa itse antaa muutaman kympin tai jopa satasen juhlien järjestämiseen.

Kahvin keittäminen ja pullan, kakun ja pikkuleipien leipominen isollekin väkimäärälle ei maksa paljon. On todellakin aikaa vielä säästää vaikka ruokakuluissa ja pistää vaikka vain pari euroa päivässä syrjään juhlia varten, siitäkin syntyy jo pesämuna.

Haluaisin kuulla pojan mielipiteen. Hänen puolestaan tuli paha olo. Voi vain kuvitella miltä hänestä tuntuu, kun vanhemmat eivät halua juhlistaa hänen suurta päiväänsä.[/QUOTE]

Mutkun äidillä meni FIILIS! Ei huvita ja silleen.

Ehdotin popcornia, koska viime keväänä meidän nuoren lakkiaisissa oli tarjolla sipsejä, popcornia, kakun tilalla nuoren itse tekemiä turkinpippurimuffineita ja juomana colaa ja boolia. Toki vanhemmalle väelle löytyi pullaa ja kahvia. Minusta köyhän perheen kannattaisi nimenomaan pitää niin isot juhlat kuin voi ja vaikka sitten kattaa tarjoilukulut lahjaksi saaduista kaksikymppisistä. Varmasti nuorelle jäisi silti rahaa säästöön jos vieraita on paljon.

No ehkä kaikki eivät kuitenkaan halua mitään lastenjuhlia tehdä, kun kuitenkin se lapsi on jo ylioppilas. Kas kun ei vielä tikkuihin pujotettuja minilihapullia, nakinpaloja ja tomaattia, ja kaalinpuolikkaasta tehty siili juhlapöytään. Smurffilimsaa juomaksi kaikille tai sit kaakaota.

No ehkä kaikki eivät kuitenkaan halua mitään lastenjuhlia tehdä, kun kuitenkin se lapsi on jo ylioppilas. Kas kun ei vielä tikkuihin pujotettuja minilihapullia, nakinpaloja ja tomaattia, ja kaalinpuolikkaasta tehty siili juhlapöytään. Smurffilimsaa juomaksi kaikille tai sit kaakaota.

Jos nuoreni olisi tahtonut coctailtikkusiilin tai ilmapalloja niin toki olisin sen toteuttanut! Hänen ensimmäiset omat juhlathan tässä on kyseessä! :)

Minusta tuntuu ettei ap halua juhlia järjestää. Varmasti 200 euroa löytyisi jostain kestittävät järjestää, jos oikeasti haluaa esim.

Kahvia
Teetä
Mehua
Itsetehty täytekakku
Itse tehdyt pikkuleivät esim. herräsväenleivät, kaneliässät ym.
Kuivakakku
Juhlapullaa
Suolainen piirakka liha
Suolainen piirakka kasvis

Tuolla rahalla itse tekee kyllä 200 eurolla melkoiset määrät eli riittää kyllä kymmenille vieraille. Mitään lidlin keksejä ei todellakaa juhliin kukaan osta. Itse tehtyä tai sitten leipomosta. Kaupan keksejä ei syö kukaan ja todella noloa laitta juhlapöytään.

Yhteistyössä