ylimielinen naapuri

• Viestiketjun aloittaja "eko"
  • Ensimmäinen viesti
"tööt"
[QUOTE="Mirja";23817108]Siis onks täällä oikeesti näin paljon sairaita ihmisiä liikenteessä? Ei, en omista kissaa mut paskoo ne jänikset ja linnutkin teidän pihalle. Mun mielestä ihmisen täytyy olla päästään vialla jos rupeaa myrkyttämään toisten lemmikkejä. Ja kissat ku nauttii ulkoilusta niin sen verran kyseisestä lajikkeesta tiedän että jos on tottunut ulkoilemaan kotona niin ei se enää nauti elämästään vain sisäkissana vaan vinkuu lopun elämäänsä vapauteen. Teidän ongelmat on jossain muualla ku siinä kissan paskassa, nimittäin oman päänne sisällä.[/QUOTE]

Kukkahattutädillä on asennevamma. Kissa on Suomen luontoon kuulumaton peto ja siinä kohtaa, kun se on vapaana ulkona, se ei ole liikkeellä lemmikin statuksella.

Mitäs sinä tykkäisit, jos minä päästäisin 50-kiloisen koirani vapaana ulkoilemaan, 'ku se nii nauttii ulkoilusta'?

"vieras"
[QUOTE="...";23816949]
tai ota ilmakko ja ammu.
sanot että luulit villikissoiksi kun ei ole pantoja.

ja kyllä, kissan saapi kyllä ampua omalal maallaan (!!) jos villikissa. ja jos vaikka vuffen suuhun menee kissa omalla maalla, ei ole sinun syy.[/QUOTE]
Ei pidä paikkaansa! Tutustupa otsikossa olevan linkin sisältöön.

........
[QUOTE="tööt";23817092]Lapsi vs. lemmikki, siinä onkin hyvä vertailukohta. Minä tapan jokaisen irtokissan tontillani.[/QUOTE]

Siinä mielessä hyvä vertailukohta, että jokaisen elollisen elämää pitäis kunnioittaa sen verran, ettei huvikseen mitään tappais. Sä oot itsekäs ja julma ihminen. Surullista, että opetat lapsillesikin, että minkä tahansa elollisen saa tappaa, jos siitä ei satu tykkäämään.

"vieras"
[QUOTE="tööt";23817147]Kukkahattutädillä on asennevamma. Kissa on Suomen luontoon kuulumaton peto ja siinä kohtaa, kun se on vapaana ulkona, se ei ole liikkeellä lemmikin statuksella.

Mitäs sinä tykkäisit, jos minä päästäisin 50-kiloisen koirani vapaana ulkoilemaan, 'ku se nii nauttii ulkoilusta'?[/QUOTE]
Mun mielestä on täyttä idiotismia päästää kissa juoksentelemaan vapaasti valvomatta, mutta kissa ei silti ole lainsuojaton! Kenenkään lemmikkiä EI saa ampua. Katso edellä antamani linkki.

"tööt"
Siinä mielessä hyvä vertailukohta, että jokaisen elollisen elämää pitäis kunnioittaa sen verran, ettei huvikseen mitään tappais. Sä oot itsekäs ja julma ihminen. Surullista, että opetat lapsillesikin, että minkä tahansa elollisen saa tappaa, jos siitä ei satu tykkäämään.
Sinä taas olet älykääpiö, joka vetelee toteen perustumattomia oletuksia hatusta.

-------
ja pyh. minä pidän kyllä kissoista, muttei kissat kuulu suomen luontoon.

itselläni on 2 kissaa, jotka ulkoileevat isossa aitauksessaan, eivät tee tuhojaan naapureille.
ja jos pihalle sattuu vieras kissa, jatkuvasti paskomaan, tasan tarkkaan on dobberilla lupa ottaa välipala.
Kai sitä nyt on parempiakin tapoja hoitaa asiat, kun tuollainen barbaarinen "HAA MINÄ TAPAN KAIKKI!!!" -asenne? Ei kai tässä mitään luolaihmisiä olla, jotka tappaa kaiken eteensä sattuvan?

"tööt"
[QUOTE="vieras";23817208]Mun mielestä on täyttä idiotismia päästää kissa juoksentelemaan vapaasti valvomatta, mutta kissa ei silti ole lainsuojaton! Kenenkään lemmikkiä EI saa ampua. Katso edellä antamani linkki.[/QUOTE]

Missä kohtaa olen maininnut ampumisen? Toisekseen: kissa ON lainsuojaton lain edessä ollessaan vapaana.

"vieras"
[QUOTE="tööt";23817092]Lapsi vs. lemmikki, siinä onkin hyvä vertailukohta. Minä tapan jokaisen irtokissan tontillani.[/QUOTE]
Silloin toimit lainvastaisesti ja olet toivottavasti valmis kantamaan seuraukset.

"mjää"
En mäkään tykkäis jos naapurin kissa pihalle paskois, meil 4 kissaa ja pysyy sisällä niin eivät varmasti ole yhdenkään naapurin riesana! Vastuutonta päästää kissa vapaana ulos, miten semmonen ihminen siitä kissasta edes välittää ku heittää ulos tappettavaks

"vieras"
[QUOTE="tööt";23817233]Missä kohtaa olen maininnut ampumisen? Toisekseen: kissa ON lainsuojaton lain edessä ollessaan vapaana.[/QUOTE]
No kun EI OLE! Lue tuo Poliisilehden artikkeli.

------
[QUOTE="tööt";23817214]Sinä taas olet älykääpiö, joka vetelee toteen perustumattomia oletuksia hatusta.[/QUOTE]

Niin. Kai se on sinun mielestäsi älykääpiömäistä kunnioittaa elämää.

rgfdsg
Ymmärrän aloittajaa. Meillä sama ongelma, tosin kissa paskoo ja kusee suoraan meidän terassille. En oo nähnyt naapuria vielä että pääsisin sanomaan aiheesta. Kun oon sanonut ja jos pjaskaa vielä löytyy, kiikutan sen katin sitten löytöeläintarhalle. sdg

"tööt"
[QUOTE="vieras";23817235]Silloin toimit lainvastaisesti ja olet toivottavasti valmis kantamaan seuraukset.[/QUOTE]

Ihan pikku juttu vaan: milläs syyllisyyteni todistetaan?

..........
Ymmärrän aloittajaa. Meillä sama ongelma, tosin kissa paskoo ja kusee suoraan meidän terassille. En oo nähnyt naapuria vielä että pääsisin sanomaan aiheesta. Kun oon sanonut ja jos pjaskaa vielä löytyy, kiikutan sen katin sitten löytöeläintarhalle. sdg
Laita pahanhajuista kissankarkoitetta (eläinkaupasta) tai appelsiininkuoria ja etikkaa. Vie naapureiden postilaatikkoon ystävällinen kirje, niin ainakin joskus löytävät sen ja lukevat.

"vieras"
[QUOTE="tööt";23817258]Ihan pikku juttu vaan: milläs syyllisyyteni todistetaan?[/QUOTE]
Okei, eli sun mielestäsi rikos on ihan ok, jos siitä ei jää kiinni eikä syyllisyyttä pystytä todistamaan. Olisit heti sanonut, että sua ei kiinnosta paskaakaan mitä laki sanoo, vaan käytät ihan huoletta oman käden oikeutta. Sille ei toki valitettavasti mahda mitään, voi vain halveksua syvästi sunkaltaisia ihmisiä, jotka tappaa toisen lemmikin.

Ja edelleen, omat kissani eivät ulkoile eivätkä koskaan tule ulkoilemaan vapaana.

........
[QUOTE="tööt";23817271]Itse asiassa sinun tapauksessasi on, valtion rahojen tuhlausta.[/QUOTE]

No tuohan oli älykkäästi sanottu. Ihanaa, ettet sä ainakaan ole älykääpiö.

"tööt"
[QUOTE="vieras";23817310]Okei, eli sun mielestäsi rikos on ihan ok, jos siitä ei jää kiinni eikä syyllisyyttä pystytä todistamaan. Olisit heti sanonut, että sua ei kiinnosta paskaakaan mitä laki sanoo, vaan käytät ihan huoletta oman käden oikeutta. Sille ei toki valitettavasti mahda mitään, voi vain halveksua syvästi sunkaltaisia ihmisiä, jotka tappaa toisen lemmikin.

Ja edelleen, omat kissani eivät ulkoile eivätkä koskaan tule ulkoilemaan vapaana.[/QUOTE]

Laki velvoittaa myös omistajan valvomaan kissan ulkoilua

"vieras"
Ja ap:lle: naapurisi ovat itsekkäitä törkymöykkyjä, jotka suhtautuvat välinpitämättömästi niin kanssaihmisiinsä kuin omiin lemmikkeihinsä. Itsekin kannatan tuota, että palautat ne pökäleet naapurille vaikka pussissa tai lapioit heidän pihalleen, ja jos mahdollista toimitat kissan löytöeläinkotiin. Mielellään mahdollisimman monta kertaa, ehkä sitten alkaa kiinnostaa siitä lemmikistä huolehtiminen, kun on muutaman kerran joutunut sen lunastamaan rahaa vastaan löytöeläinkodista pois.

"vieras"
[QUOTE="tööt";23817360]Laki velvoittaa myös omistajan valvomaan kissan ulkoilua[/QUOTE]
Joo, niin velvoittaa. Mä sanoin jo (pariinkin kertaan), että EI ole ok antaa kissan juoksennella vapaasti ympäriinsä. Mutta ei ole myöskään ok sitä kissaa ampua. Yksi väärä teko ei oikeuta toista.

Sitä paitsi, se lemmikki voi ihan oikeasti olla karkuteilläkin. Hienoa, jos jonkun vastuullisen kissanomistajan kissa pääsee livahtamaan ulko-ovesta ja sitä etsitään huolesta soikeina ties miten pitkään, vaikka sinä olet mennyt sen kissan myrkyttämään, kun on eksynyt pihallesi. Mitä jos oma koirasi karkaisi, ja joku käyttäisi tuohon tapaan oman käden oikeutta?

Yhteistyössä