ylimielinen naapuri

  • Viestiketjun aloittaja "eko"
  • Ensimmäinen viesti
"vesimeloni"
Meidän pihassa liikuskelee useampikin naapurin kissa. Rakastan kissoja, itsellänikin niitä on kolme. :) Sisäkissoja tosin.
Mutta siis joo, ymmärrän ap:n harmistuksen. Meillä ei onneksi naapureiden kissat ole paskoneet nurkkiin, mutta pari kollia käy keväisin lirauttelemassa meidän terassille. Kun huomaan ensimmäisten "hajumerkkien" ilmaantuneen, levittelen terassin ympärille sitruunan tai appelsiinin kuoria ja kollit lakkaa kuseksimasta.
Kannattaisi ap:nkin kokeilla laittaa keittiön ikkunan alle sitrushedelmien kuoria, jos ne auttaisi ongelmaan.

Ja voi hemmetti näitä idiootteja, jotka on ensimmäisenä tappamassa jokaisen elukan. Olis kirveellä töitä... Tosiaan ymmärrän, että elukoiden paskominen/kuseskelu ottaa päähän, mutta kun se vika ei ole niissä eläimissä, vaan omistajissa!

Meillä oli koko talven ongelmana, että yksi naapuri käytti koiraansa tarpeillaan meidän tien päässä, meidän postilaatikon juurella. Tätä jatkui kunnes mieheni kerran sattui postilaatikolle juuri silloin, kun kyseinen koira väänsi torttuaan siihen viereen. Tuli naapurin rouvalle kiire, eikä ole sen jälkeen koiraansa siihen tuonut, kun jäi "rysän päältä" kiinni. Olin suunnitellut, että jos tuo paskominen siihen jatkuu, niin laitan ystävällisen kyltin postilaatikon juureen, johon olisin kirjoittanut jotain tyyliin: "Kiltti koira! Ethän tee tarpeitasi tähän. KIITOS!" :)
 
"tööt"
[QUOTE="vieras";23817403]Joo, niin velvoittaa. Mä sanoin jo (pariinkin kertaan), että EI ole ok antaa kissan juoksennella vapaasti ympäriinsä. Mutta ei ole myöskään ok sitä kissaa ampua. Yksi väärä teko ei oikeuta toista.

Sitä paitsi, se lemmikki voi ihan oikeasti olla karkuteilläkin. Hienoa, jos jonkun vastuullisen kissanomistajan kissa pääsee livahtamaan ulko-ovesta ja sitä etsitään huolesta soikeina ties miten pitkään, vaikka sinä olet mennyt sen kissan myrkyttämään, kun on eksynyt pihallesi. Mitä jos oma koirasi karkaisi, ja joku käyttäisi tuohon tapaan oman käden oikeutta?[/QUOTE]

En ole edelleenkään mistään ampumisesta maininnut mitään. 90% kissoista on ulkona vastuuttoman omistajan tiimoilta. Minä EN OLE myrkyttänyt yhtään kissaa tähän mennessä. Jos joku myrkyttää koirani, en ikinä saa syyllistä selville ja pidän sitä omana syynäni, että se pääsi valvomattomana hölmöilemään.
 
.......
Mutta eikö siihen päde sama kuin kissoihin; monet ampuvat omalla pihallaan liikkuvat kissat surutta. Miksei tuo "oman käden oikeus"päde myös koiriin?
No ei sun tarvitse olla idiootti, jos joku muu on. Ärsyttää tuo koirat vs. kissat vastakkainasettelu. Ei se oikeuta tappamaan huvikseen, vaikka ei sattuisi tykkäämään koirista.
 
"vieras"
[QUOTE="tööt";23817518]En ole edelleenkään mistään ampumisesta maininnut mitään. 90% kissoista on ulkona vastuuttoman omistajan tiimoilta. Minä EN OLE myrkyttänyt yhtään kissaa tähän mennessä. Jos joku myrkyttää koirani, en ikinä saa syyllistä selville ja pidän sitä omana syynäni, että se pääsi valvomattomana hölmöilemään.[/QUOTE]
Pakko vielä sanoa, että jos sun on niitä viattomia luontokappaleita joskus tulevaisuudessa pakko päästä tappamaan, niin ampuisit edes, etkä laittaisi kitumaan. Myrkytetyn eläimen kuolema voi olla älyttömän tuskallinen ja on vähän kohtuutonta laittaa eläin kärsimään sillä tavalla omistajansa tyhmyydestä/huolimattomuudesta.
 
"tööt"
[QUOTE="vieras";23817788]Pakko vielä sanoa, että jos sun on niitä viattomia luontokappaleita joskus tulevaisuudessa pakko päästä tappamaan, niin ampuisit edes, etkä laittaisi kitumaan. Myrkytetyn eläimen kuolema voi olla älyttömän tuskallinen ja on vähän kohtuutonta laittaa eläin kärsimään sillä tavalla omistajansa tyhmyydestä/huolimattomuudesta.[/QUOTE]

Täytyy kyllä nyt todeta, että sulla on karannu lepakot tapulista aika kauas
 
"vieras"
[QUOTE="tööt";23817798]Täytyy kyllä nyt todeta, että sulla on karannu lepakot tapulista aika kauas[/QUOTE]
Yllättävää; kun argumentit loppuu, alkaa henkilökohtaisuuksiin meneminen. :) Eiköhän tämä keskustelu ollut tässä, kun sulla ei ole ollut mitään oikeaa sanottavaa enää sen jälkeen kun todistin sen "kissa on lainsuojaton" -mölinäsi virheelliseksi.
 
"tööt"
[QUOTE="vieras";23817825]Yllättävää; kun argumentit loppuu, alkaa henkilökohtaisuuksiin meneminen. :) Eiköhän tämä keskustelu ollut tässä, kun sulla ei ole ollut mitään oikeaa sanottavaa enää sen jälkeen kun todistin sen "kissa on lainsuojaton" -mölinäsi virheelliseksi.[/QUOTE]

Viimeinen tunti on ollut molemminpuolista jahkaamista mikäli et sitä vielä huomannut. Viimeinen kommenttini tarkoitti lähinnä todellisuuden katoamista.
 
---------
[QUOTE="vieras";23817825]Yllättävää; kun argumentit loppuu, alkaa henkilökohtaisuuksiin meneminen. :) Eiköhän tämä keskustelu ollut tässä, kun sulla ei ole ollut mitään oikeaa sanottavaa enää sen jälkeen kun todistin sen "kissa on lainsuojaton" -mölinäsi virheelliseksi.[/QUOTE]

"Mut q pitää päästä tappamaan ja vielä kiduttamaan, jos mahdollista. Viis muiden tunteista ja kärsimyksistä". Olisipa tuon kaltaisia ihmisiä enemmän.
 
"vieras"
[QUOTE="tööt";23817862]Viimeinen tunti on ollut molemminpuolista jahkaamista mikäli et sitä vielä huomannut. Viimeinen kommenttini tarkoitti lähinnä todellisuuden katoamista.[/QUOTE]
Anteeksi, lupasin jo häipyä, mutta oli pakko vielä tähän vastata. Mun todellisuudentaju ei ole kadonnut minnekään, sä ihan itse aiemmin ketjussa uhosit tappavasi jokaisen irtokissan tontiltasi. Myöhemmin sanoit, ettet ole (vielä) yhtään kissaa myrkyttänyt. Tämän jälkeen katsoin aiheelliseksi toivoa, että jos laista huolimatta aiot toteuttaa uhkauksesi, sussa on tarpeeksi miestä edes hoitamaan sen niin, ettei eläin joudu kitumaan.

No joo, jahkaamistahan tämä taisi olla puolin ja toisin. Kiva kuitenkin, että sain sentään saatettua tietoisuuteesi sen tosiasian, että kissa EI ole lainsuojaton. :)
 
"mmm"
toivoisin kyllä että lakia muutettaisiin ja kissat täytyisi kaupunki alueella pitää kytkettynä....kiva kun oven pielet ja terassit on kuorrutettu haisevalla kissan kusella ja paskalla..ei ne pupun papanat nurmikolla paljon haittaa verrattuna kissan haiseviin keikuroihin oven pielessä..josta lapsetkin voi sairastua!
 
........
[QUOTE="tööt";23817938]#57[/QUOTE]

En mä kyllä ymmärrä, miten. Itse uhosit myrkyttäväsi kissoja ja ihan aiheesta sanoi, että jos on _pakko_ päästä tappamaan, niin tekee sen edes niin, ettei eläin kärsi. Ihan aiheesta sanoi.
 
"vieras"
Vähän hirvittää, miten monilla on luontokappaleita kohtaan niin vihamielinen suhtautuminen. Joo, en minäkään pitäisi siitä, että joku kissa kävisi pihalleni aina kakkaamassa, muttei tulisi mieleenkään tehdä sille mitään pahaa vain siksi, että omistajansa on idiootti. Kissa ei kuulu kaupungissa ainakaan vapaaksi, sille voi käydä huonosti, se voi jäädä auton alle esimerkiksi. Maalla ilmeisesti kissoja saa pitää vapaana. En jaksa mitenkään uskoa, että jonkun kissa nimenomaan kävisi aina paskomassa jossain vieraassa pihassa ja vielä jatkuvasti. On nimittäin meidänkin pihalla kissoja näkynyt, mutta ei kukaan meidän pihaa jatkuvasti vessanaan ole pitänyt. Voisinhan minä ruveta naapureille saivartelemaan, miten aina on kissankakkaa piha täynnä, vaikka todellisuudessa kissa vain kävisi pihalla oleilemassa todellisuudessa. No mikäs siinä, jos joku kokee olevansa jotenkin niin yläpuolella taloineen ja pihoineen, että siitä hyvästä voi myrkyllä tappaa kissan tai eläimen, joka sattuu siellä käyskentelemään. Ei kuulosta kovin eläinrakkaalta. kyllä mulla sydän pakahtuisi tuskasta jos pitäisi edes ajatella , että joutuisin vahingoittamaan jotain eläintä ja tuntuu todella pahalle, jos kuulen että eläimiä on kaltoinkohdeltu.
 
[QUOTE="vieras";23816818]Ota kissa kiinni ja vie löytöeläintaloon. Hakekoon naapuri sen sieltä.[/QUOTE]

Saman meinasin itse tehdä kun naapurin kissa kävi aina paskomassa taloyhtiön leikkipuistoon hiekkalaatikolle. Isännöitsijän mukaan kun ei voi todistaa että oli juuri se naapurin kissa kyseessä. Kai mulla nyt ne silmät on päässä...
 
"vieras"
Tuli mieleen, että toivottavasti samat ihmiset, jotka täällä uhkaavat kissan myrkyttämisellä ja ampumisella eivät ole osallistuneet siihen jeesusteluun , mikä lähti kun viimeaikoina tuli uutisiin koiria kohtaan tehtyjä julmia tappoja ja rääkkäyksiä. Siis ihan uskomatonta, että jonkun mielestä ihmisellä on oikeus ottaa omiin käsiinsä ja piestä eläin vaikka paistinpannulla tuusannuuskaksi jos se häiritsee tai syöttää myrkkyä kissalle. Oksettavia olette :(
 

Yhteistyössä