Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

Sateista iltapäivää kaikille!

Minä olen ollut niin tukka putkella menossa, että ei tosikaan. Äitiyslomakin siinä hötäkässä ehti alkaa :D Kiireisenä siis pitänyt erikoisesti esikoisen rippijuhlat, jotka ovat huomenna! Vielä on kaikenlaista viime hetken touhuttavaa, kuten esim äidin juhlavaatteet kaupassa:whistle: Mutta eiköhän se siitä... Maanantaista alkaen meillä sitten ehditään odottaa vauvaa. Jokohan sitä sitten pitäisi alkaa laittaa vaatteet yms kuntoon? Yläkerran varastossahan ne ovat, mutta en ole ottanut niitä vielä tänne tielle pyörimään.

Tänään oli viimeinen lääkärineuvola. Kaikki kunnossa ja erittäin tiukoista supistuksista huolimatta kohdunkaulakanava hyvin takana ja kiinteä, eipä ole neiti vielä viitsinyt edes lähtökuoppiin jumittaa. Tosin ei kukaan noista aikaisemmistakaan ole kiinnittynyt ennen syntymäänsä.
Paino oli laskenut taas melkein kilon, sf-mitta kasvanut 3 cm (nyt 32cm, ihmekös tuo että alkaa olla ahdasta) ja hb pudonnut 134-109 (pari kk mittausväli) eli nyt alkaa sitten uudestaan rautalisä (unohtui jossain tuossa välissä...) Ja vauva kaikinpuolin kunnossa. Mutta eikö tässä neuvolassa tehdä painoarviota ollenkaan? Minä tajusin sen vasta kun olin jo lähtenyt pois!

Kivoja kuulumisia on ihmisillä ultrasta ja neuvoloista :) Hengessä mukana, vaikka nyt en erikseen kaikkia mainitsekaan. Ja tuo ehdotus syksyn yht.pidosta otetaan riemumielin vastaan!!

Mutta tämäpä taitaa lähteä tästä kauppaan etsimään sitä juhlavaatetta...

Vuorikristalli ja pikkuneiti H36+1
 
sohvi35
Vuorikristalli Mulla elokuussa pojan rippijuhlat, viikkoja silloin samanverran kuin sulla nyt. Miten oot jaksanut touhuu jne? Kauhulla ootan ja pidän peukkuja että ainaki olisin yhdessä koossa pojalle tärkeänä päivänä :| (tyttö synty rv 34 mutta poika 42 joten tämän synnytyksen ennustettavuus heikko...) :)

sohvi (26+6)
 
Morjens!

Tota painoarvioasiaa olen minäkin tässä viime päivinä miettinyt, Vuorikristalli. Edellisessä raskaudessa kysyin asiaa ja sanoivat, että jos vauva tuntuu heistä isolta, sitten vasta lähetetään painoarvioon, joka tehdään ultralla. Täällä Tampereen seudulla ei taida muualla kuin keskusäitiysneuvolassa ja TAYSissa olla laitteet, joten standarditoimenpiteenä ei kuulu ohjelmaan.
Koska esikoinen oli syntyessään niin iso ja mulla on todettu RD, voisin tällä kertaa saada lähetteen ultraan, jos vähääkään epäilyttää vauvan koko. Tai jos sokerit ei pysy kuosissa, pääsen TAYSin hoidettavaksi, jossa suoraan päätetään kaynnistystarpeesta. Viimeksi kun annettiin pullan kohota koko 42 viikkoa vähän tarpeettomasti... En suotta viitsi sokereita nostattaa, kun ne kuitenkin vielä pysyvät normaalilla ruokavaliolla kohtuullisina, joten taidan valittaa isolta tuntuvaa vauvaa.

Yhteydenpidosta tuonnempana: meillä on esikoisen ajoilta edelleen aktiivinen FB-ryhmä, joten jos vaan jotain sellaista laitetaan pystyyn, oon mukana.

Kateudella lueskelen kuinka jaksatte touhuta ja järkätä juhlia. Aattelin niputtaa kesän kaikki synttärit yhdelle päivälle ja pyytää apuja vieraita järjestelyissä. :) Viime neuvolassa terkkakin jo varoitteli matalan verenpaineen tuomasta huimauksesta, mutta kai niitä ohjeita voi makuultaankin jakaa...? :)

Paksuja vointeja! MR ja Sanelma 32+4
 
Kokoarviosta,ei meilläkään neuvola sellasia tehdä,mutta oon tuon istukan takia käynyt jo pari kertaa kontrollissa,niin silloin oon saanut kokoarviot. Seuraava kontrolli tulossa kahden viikon päästä,niin samalla saadaan taas kokoarvio.

Ens viikolla alkais äitiysloma,huh kun ollaan jo näikin pitkällä. Tänään oli neuvola ja nyt ravaankin siellä joka viikko. Kaikki oli ok,paitsi pissassa vähän protskua,mutta ei vielä vaadi mitään kummempaa. Lisäksi sain ens viikolle extra lääkäriajan,jossa katotaan kohdunsuun tilanne,kun jo neljättä päivää on ollut aika kivulioita menkkajomotuksia,jotka säteilee alavatsaan,selkään ja reisiin ja jopa levossa. Tää on oikeastaan tosi outoa,kun esikoiselta tällasia ei ollut laisinkaan ja meni käynnistykseen,ja nyt jo supistelee.

Tulipas niin omanapaista tänään:)

Sannuliinu ja tytteli rv 34+1
 
Viimeksi muokattu:
Mäkään en olis kokoarviota saanut, ellen olisi käynyt sen verenpainetaudin takia ylimääräisessä ultratutkimuksessa rv30. Neuvoloissa ja muilla lääkärikäynneillä ei ole asiasta sanottu halaistua sanaa. En tiedä tuleeko sitten noissa seuraavissakaan. Ja asun siis Helsingissä.

Löytykö kolttu Vuorikristallille? Oikein hyviä juhlia teille :) Meillekin tuli yllättäen yks riparijuhlakutsu kuun lopulle (mun serkku), mietitään just voisko skipata "vaimon tilaan" vedoten, mutta toisaalta ollaan lupauduttu siitä parin viikon päähän vielä menemään toisiin pirskeisiin, joissa samaa jengiä, niin vähän semmoinen syyllinen olo tulee...

Mma R: Noin just, makuultaan vaan huutelet muille mitä pitää tehdä ja missä välissä, jos alkaa äippää huipata :LOL: Delegointitaidot kunniaan.

Sannuliinulle tsemppiä suppareihin, eihän ne kivuliaatkaan aina mitään muutoksia tee. Ja joskus taas voi kivuttomat tehdä ihan salaa. Siksi on hyvä, kun tarkistavat.

(.) Mulla on nyt tullut nukkumisongelma. Eli olen kylkinukkuja ja ilmeisesti meidän patja on niin kova, että lantio ei pääse painumaan tarpeeksi syvälle patjaan, vaan selkä joutuu sivusuunnassa vähän notkolle. Ja tämä tekee painetta keskelle, lapaluiden alle selkään, vyötäröstä kun joustoa ei enää tule. Pitäisi saada tuettua tuota rasituskohtaa joillain matalilla tyynyillä tai sitten hommata selkeästi pehmeämpi petari. Ja kun niiiiin hyvin sain nukuttua tähän asti... Eilen heräsin klo 4-5.30 pyörimään ja tänään jo ennen kuutta. Ja iltaisin on vaikea saada unta asennon takia, varsinkin jos vetää päikkärit väsymykseensä. Lisäks mulla on keskellä yötä huutava nälkä, vaikka olen syönyt mielestäni ihan kunnolla päivisin. Joku epätasapaino tässä nyt on meneillään, toivottavasti menee ohi pian.

PH 32+3
 
Moikka kaikille.

Ensin tärkein: Poika tuli ja kaikki hyvin! :heart:

Menin tosiaan aikaistettuun yliaikakontrolliin tiistaina ja taas ultrattiin ja tsekattiin kohdunsuu. Mitään uutta ei siinä yksityislääkärikäynnin jälkeen ollut. No lääkäri oli passittamassa mua kotiin. Puhui pitkään ettei vaavi enää viimeisillä viikoilla paljonkaan kasva ja että ei ole kovinkaan paljoa enempää kuin 4kg..
Minä pillahdin itkuun etten voi enää odottaa yli viikkoa etten yksinkertaisesti saa lasta ulos. No lääkäri pyysi paikalle toisen lääkärin joka vielä tutki sisätutkimuksella ja käsikopelolla. Hän muuten oli sitä mieltä ettei vaavi ole kovinkaan iso... Päädyttiin sitten kuitenkin että käynnistetään. Syyksi laitettiin äidin väsymys?! Sama se olin erittäin tyytyväinen ja sainkin jäädä osastolle heti. Laitettiin kohdunkaulaa valmistava pilleri ja mut käyrille. Mies toi kamppeet osastolle ja mä jatkoin niillä käyrillä oloa piiitkään ja hartaasti oikeestaan läpi yön parin tunnin välein. Suppareitakin tuli aika kivasti. Aamulla puhkaistiin kalvot ja siitä lähtikin rytinällä käyntiin. 3 tuntia avautumista ilokaasulla sitten 20 minuuttia ponnistusta ilman kääk mitään kivunlievitystä..ei ollu tarkoitus mut se vaan meni niin. Yksi ihan viimeisten metrien jännitys tuli kun vaavin sydänäänet romahti. Saliin tulikin sitten kaksi lääkäriä ja oman kätilön lisäksi yksi. Onneksi tilanne korjautui nopsasti ja siitä 10 min. oli poika ulkona :) Jouduttiin tekemään pieni eppari. Muuten selvisin yhdellä nirhaumalla!!
paino:4530g pituus 53cm.

Pääsin kotiin vasta tänään kun pojan verensokeria ja painoa piti tarkkailla ja joudun huomenna vielä käymään punnituttamassa. Alussa jouduttiin antamaan lisämaitoa kun verensokerit tipahti niin alas ja nyt mun täytyy syöttöjen välissä pumpata ja tuputtaa..poitsu on aika unelias mutta musta syö kuitenkin hyvin ja maitokin on noussut että eiköhän tämä tästä nyt lähde:)

En päässyt (osannut) koneelle päivittämään tilannetta. Harmitti kun aikaa ois ollu. Olin aika jumissa osastolla enkä saanut mun kännykässä tätä sivustoa millään auki:(

Scarlethille onnea pienestä tyttösestä:heart::flower:
Lueskelin tosi nopsasti edelliset viestit ja myös mä oisin mielelläni tulossa
fb-ryhmään :)

Terkkuja ja halit kaikille
Mustikka ja aivan mahtava tyyppi!
 
Onnea vauveleista! :flower: :heart:

Pippurihäntä, |O sama täällä! Herään ite ihan liian aikaisin ja kun saisin uudestaan unen päästä kiinni, herää esikoinen. Tänäänkin on päivää jo kohta kolme tuntia takana... Edellisessä raskaudessa oli meilläkin pakko uusia petari, mihin oon ollut enemmän kuin tyytyväinen. Lonkat ei valita tällä kertaa ollenkaan.

Aaarghhh, kai sitä on ruvettava kahvin keittoon. Huoh!

Terkuin, väsynyt MR ja Sanelma rv?
 
Viimeksi muokattu:
Oijoi, vauveleita!!! En malta enää omaani odottaa :) Isot onnittelut Scarleth ja Mustikkasuu. Hyvänkokoisen pötkyn Mustikka sait pungettua maailmaan ja noin "helposti" sitten lopulta.

Kuka osaisi ja haluaisi olla aktiivinen ja laittaa tuon FB-ryhmän/sivun pystyyn, kun meitä tässä alkaa vähitellen enemmän ja vähemmän poksahdella kahteen osaan? Uskaltaisin minäkin ehkä omalla nimellä siellä jutella, kun teidän kanssa on pitkä matka jo menty :) Se saisi olla semmoinen salainen ryhmä, että näkyy vain jäsenille.

Meidän tyyppi herätti mut tänä aamuna potkasemalla tuohon ihan korkeimpaan kohtaan masua, sinne missä kylkyluut yhtyvät rintalastaan. Nyt on virallisesti valloitettu koko masu siis.

PH 32+4
 
sohvi35
Moikka :)

Minä olen myös halukas teidän kanssa fb ryhmään. Meitä on niin kiva, tiivis ja pieni "yhteisö". Syyskuisten pinossa en siihen halunnut, porukkaa liikaa..

Ihania vauvauutisia, PALJON ONNEA :flower:

Eilen oli todella tuskainen olo, supistuksia (melko kivuliaita) ja menkkamaista jomottelua.. tänään onneksi tuntuu paremmalta. Joku asia nyt kovasti stressaa koska olen taas alkanut narskuttaa hampaita. Siitä johtuen sitten päivät pää ja hampaat kipeinä :( onneks on hammaskisko tarvittaessa yöksi käyttöön niin helpottaa viikon sisällä huomattavasti. Vaikka nyt ei edes (tietääkseni) mitään stressin aihetta pitäis olla...

Sohvi ja Eemeli 27+1
 
Onnitteluhaleja Scarleth ja Mustikkasuu! Ihania vauvauutisia täällä :)

Hyvä, että Mustikkasuu olit tiukkana, olisivat vaan lähettäneet sut taas kotiin, moitimme!! Upea suoritus ja pikkuinen poika on maailmassa :heart: Toivottavasti maitobaari tepsii pian ja verensokerit nousee!
 
Valtavasti onnea Scarleth ja Mustikkasuu !!!
Minäkin mielelläni liityn fb-ryhmään mukaan =) .
Itselläni alkaa olla jostain syystä vaikea istua autossa ja eilen huomasin saman elokuvateatterissa, kun joutuu olemaan selkä suorana, niin yläselkään sattuu kovasti. Luulisi, että ottaisi alaselkään, mutta ei. Öisin ei ole vielä mitään ongelmaa, mitä nyt joutuu laittamaan kellon soimaan aamuisin, ettei tule liian pitkä paastojaksoa, joka sitten heti näkyy verensokerissa ;( . Muuten on jotenkin älyttömän saamaton ja väsynyt olo, hemoglobiini on ollut pitkään 112, että johtuneeko siitä vai tästä verensokeriasiasta. Innolla odotan ensi viikon neuvolaa, että josko rautakuuri vihdoin alkaisi nostaa tuota hemoglobiinia.
Vauvan kokoarvioista olen kuullut ystäviltä, että ovat järjestäen menneet metsään. Yhdelle ystävälle lääkäri mm. sanoi, että tyttö painaa n. 3,5 kg. Ystävä säikähti ja oli viikon verran painellut akupisteitä jalkapohjista. No, tyttö syntyikin sitten seuraavalla vkolla (37) ja painoi vain vähän päälle 2 kg. Sitten on esimerkkejä myös siitä, meneekin painoarvio alakanttiin ja on saanut punnertaa ulos tosi isoa vauvaa. Mikähän siitä on, että asiantuntijoidenkin on niin vaikea arvioida vauvan kokoa?
Leppoisaa sunnuntaita kaikille!

Sofia 32+3
 
Jee. Poitsun paino noussut vuorokaudessa yli 100g! Eli ei tarvi käydä paino tai verensokerikontrolleissa enää. Oma maito näyttää riittävän. Tuntuu tosi kivalle ettei tarvi miettiä enää sitä painonlaskua.

Fb -ryhmää voin yrittää perustaa tässä viikolla kunhan saan tän vaaviarjen tästä rullaamaan. Nyt oon jotenkin ihan täpinöissä ja pyörin täällä ku hyrrä ja asettelen sinne tänne kaikkia ns. käytännöllisiä juttuja. Imetyskori, pikkusia lappuja, topspuikoille jokin astia jne..jne.. Niin ja olen aloittanut harjoitelun noilla kestovaipoilla ja on noh aikamoista sottaamista.. noista villapöksyistä tuli kaikki läpi. Toimivin näyttää olevan imsevimssen kuori jonka sisään harsoa ja joku lisäimu :)
Yritän tehdä fbeen salaiseksi mut joo mäkin kyllä uskallan ihan omalla nimellä mutten halua sitä julkiseksi kun mulla on kavereina paljon sellasia ns. puolituttuja. Ois kiva siinä ryhmässä jakaa valokuviakin ni ei tarttis ihan kaikkien silmille niitä näyttää.

Mustikka ja maitopoika
 
Mustikka luojan kiitos sait käynnistyksen! Hyvänen aika kuinka iso, ihan kalpenen kauhusta täällä, kun oma isoin on olut 3270g... Mukavaa, että maitopoika (ja äiskä) alkavat virkistyä:) Onnea vielä tuhannesti!

Scarlethille onnea pienestä typykästä :)

Rippijuhlat menivät ihan mukavasti. Joku täällä kyseli, kuinka jaksoin touhuta ja vastauksena kysymykseen ihan mukavasti. Jopa yllätyin miten kivuttomasti meni paitsi sitten juhlapäivää edeltävä päivä ja varsinainen juhlapäivä (koska ihan kaikkea ei mitenkään voi tehdä viikkoa aiemmin valmiiksi).
Ruokaa tuli kyllä laitettua ihan hitosti liikaa, mutta ehkä mieluummin niin päin sitten kummiskin. Esikoinen ihastui ikihyviksi juhlapaikkaan (vanha hirsitalo järvenrannalla), vaikka olihan siinäkin tietysti oma hommansa, kun kaikki kamat piti kuskata sinne ja kotiin takaisin. Mutta kun näin miten paljon tyttö paikkaa ja vaivannäköäni arvosti, kaikki oli kyllä sen arvoista. Kaikki vieraatkin olivat ihastuneet paikkaan:)

Minun juhlamekkokin sitten löytyi. HM:llä oli jo alet alkaneet ja löysin sieltä "tavispuolelta" ihan kivannäköisen puolisääreen ulottuvan mekon, joka maksoi kokonaiset 10e :D Sitäkin miellyttävämpi yllätys oli se, että mahduin kokoon M. Koko äiteen juhlaeleganssi maksoi alle 30e kenkineen, hartiahuiveineen ja sukkiksineen.

Tänään sitten on ollutkin aika taju kankaalla-päivä...

Pippurihäntä ja Mma R jaksuja yövalvomisten kanssa. Se on kyllä kurja vaiva ja vieläpä maailman tyhmintä. Miten luonto voi olla niin tyhmä, että totuttaa unenpuutteeseen unenpuutteella? Huonosti on suunniteltu se...

Sohvi Kyllä niissä asiantuntijoissa on hyvin monenlaiset taidot nimenomaan tuon painoarvioasian kohdalla (nimim. ollut töissä naistentautien- ja synnytysklinikassa:)) Toiset on tosi hyviä siinä (ja nimenomaan käsin arvioidessaan) ja toiset ei edes tunne miten päin se vauva köllöttää! Ultra-arvioissa en oo koskaan kuullut, että olisi menneet kohdalleen, aina heittää vähintään 200-300g johonkin suuntaan, jopa kilon. (tietysti oma empiirinen otos ei kata ihan hirveetä joukkoa)

Ai niin, toivottavasti palstoille jää edes joku. Meikäläinen muinaisjäänne kun ei kuulu FB enkä aio liittyäkään.

Mutta nyt jälleen lepäilemään:)

Hauskaa alkuviikoa kaikille!
_Vuorikristalli ja typykkä H36+3
 
No jos Mustikka saat aikaiseksi tuon FB-homman, niin koitetaan sitä. Kerro sit, miten toimitaan, sulle yksityisviestinä tosielämän nimi, jotta voit kutsua meidät mukaan? Hienosti maitopoika kasvaa :)

Niin ja Mustikkasuu - katsotko etusivulta menivätkö syntymätiedot oikein? En välttämättä saanut laskettua viikkoja ja päiviä oikein, mutta yritin ainakin :)

Vuorikristalli - mulla on lähipiirissä pari muutakin "muinaisjäännettä", jotka ei oo facebookissa. Hyvin ne näyttää selviävän. Ehkä joku ketju täällä syntyneiden puolella menisi tuon FB:n ohella myös, jottet ihan jää paitsioon :) Kiva kuulla, että juhlat onnistuivat! Juhlakalun onnellisuus on kyllä paras palkinto!

Äh, tänään on joku vatsankivistelypäivä. Alavatsalla vihloo ja juilii, vauvan liikkeet tuntuu siellä jotenkin ikäviltä ja selkääkin pakottaa. En osaa nyt näitä suppareiksikaan väittää, enemmän venymis- ja liitoskipujen piikkiin ehkä kun ovat asennosta riippuvaisia ja suht yhtäjaksosta jomottelua. Mutta otin nyt kuitenkin Panadolia gramman ja taidan vetäytyä makuuasentoon.

PH 32+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille jotka ovat jo saaneet suloiset nyytit syliinsä!

Olen myös mielelläni mukana FB-ryhmässä sitten kun sellainen perustetaan. Mukavaa jutella samanikäisten kanssa. Tuntuu, että tässä ryhmässä jutut pyörivät vähän eri asioissa kuin kaksikymppisten kanssa vaikka kaikilla onkin sama yhdistävä tekijä. Onhan tässä jo vähän enemmän elämänkokemusta kuin n. 15 vuotta nuoremmilla :)

Tuntuu, että maha on viikon sisällä kasvanut älyttömästi ja pian taitaa napakin pullahtaa ulos. En kyllä odottele sitä päivää kovin innokkaasti, mutta taitaa sekin kuulua asiaan. Muutenkin tuntuu, että nyt kun viimeinen kolmannes on pyörähtänyt käyntiin niin kaikenlaisia vaivoja alkaa ilmaantumaan. Alkuraskaus kun on sujunut yllättävän hyvin. Toki matkanvarrelle on mahtunut kaikenlaista.

Vielä pitäisi jaksaa töitä 3 viikkoa ennen kesälomaa. Loman jälkeen olisi tarkoitus palata vielä vajaaksi pariksi viikoksi töihin ennen äitiyslomaa mikäli vointi sen sallii.

Suonenvedot ovat kiusanneet muutamana yönä, mutta toistaiseksi ovat nyt pysyneet loitolla kun olen muistanut juoda päivän aikana paljon nestettä, syönyt extra annoksen magnesiumia, käyttänyt yöllä sukkia, nostanut jalat joka ilta ylös n. 30 minuutiksi ja viimeisimpänä alkanut venyttelemään pohkeita ennen nukkumaanmenoa. Huvittavaa miten paljon eri kikkoja täytyy tehdä pelkän suonenvedon estämiseksi :)

Syysihme 27+3
 
Heissan kaikille =)

Täällähän on ollut vilkasta rupattelua. Onnittelut rippilapselle ja siviilisäätyä vaihtaneelle :)

Mun täytyy valitettavasti sanoa, että tuo FB-ryhmä ei taida kiinnostaa, inhoan muutenkin FB:tä. Toivottavasti täällä jatkuisi jonkin verran juttujen vaihto kuitenkin!

Pippurihäntä kyseli, että käynnistävätkö jos on raskausmyrkytys. En valitettavasti oikein tiedä. Kaksi kertaa aiemmin on tosiaan myrkytys ollut ja pahimmassa vaiheessa on synnytykset käynnistyneet itsekseen. Huomenna pitää mennä siis Jorviin tutkimuksiin ja joudun ottamaan lapset mukaan. Auts. Stressaan jo hirveästi. Pitäiskö lapset jättää odotushuoneeseen vai raahata mukaan vastaanottohuoneeseen? Raskaalta tuntuu olla raskaana, heh, supistuksia on ollut aika lailla ja on vaan punkero-olo, harmittaa kun ei saa oikein mitään järkevää tehtyä tai ainakin tahti on hidas. Eilen kun raahasin painavat kauppakassit kotiin vesisateessa niin olin ihan naurettavan puhki koko loppuillan. Haluun jo olla normaali!

Viime torstain sisätutkimuksen jälkeen on jatkunut ruskea vuoto ainakin tähän päivään asti. Kyselisin vielä, että onko kellään muulla ollut tälläistä? Mulla ei ole aiemmin :confused: Kohdunsuu oli tosin auki sen 1-2 cm, että johtuisko siitä.

Synkkä keli näyttää olevan, menikö se kesä jo?

Hyviä vointeja kuitenkin teille mamat :heart:

Samettihortensia 36+0
 
Onnea Mustikkasuu:).

Katsoin just listaa ja tajusin,että kahdella on laskettuaika vielä ennen mua ja sitten ois mukamasten jo mun vuoro. Luulen kyllä,että jos menee niin kuin esikoiselta,niin syntyy vasta elokuulla ellei nyt sitten tule pakollista sektiota istukan takia. Kahden viikon päästä siihen pitäs tulla vastaus,kun on se viimenen ultra istukan tarkastus. Saapa nähdä on siirtynyt tarvittavan mitan .

Mulla ei ole ollut vuotelua,kuin ihan alussa pari päivää,vaikka istukan takia ois periaatteessa voinut olla enemmänki. Toisaalta menen keskiviikkona kohdunsuu kontrolliin supisteluiden takia,joten saapa nähdä mitä sen jälkeen tulee,jos lääkäri on kovin kovakouranen.

Minäkään en valitettavasti halua liittyä facebookryhmään ihan pelkästään sen takia,että en halua paljastaa nimeäni,jonka perusteella tulisi aivan liikaa tietoa minusta esim.googlettamalla.

Sannuliinu ja tytteli rv 34+4
 
Heips!

Olen ollut ihan poissa netistä tovin ja täällähän on tapahtunut vaikka ja mitä!
Paljon onnea Mustikkasuu ja Scarleth :flower::flower:

Ja miten pitkällä moni jo onkaan! Kesävauvoja on tieodossa useampi :heart:

Olit Samettihortensia jossain vaiheessa kysellytkin, kiva kun kyselit. Sulla on jo synnytys lähellä! Tosi hyvä että sait lähetteen niin ei tarvitse epätietoisuudessa olla, sairaalassa kun voivat hoitaakin tarvittaessa ja siellä on hyvät lääkärit. Synnytyksestä kyllä ei voi yhtään tietää mitä on edessä, mä toivonkin sulle nopeaa ja helppoa synnytystä! Kyllä se mullakin pyörii jo mielessä päivittäin, ihan laidasta laitaan fiiliksillä.

Täällä vointi vaihtelee, tosi nopea syke ja huimauskohtaukset on vaivana. Verenpaineet heittelee, alapaine on aina tosi matala, yläpainekin välillä. Tänään esimerkiksi viimeksi mitattu tunnin sisällä ensiksi rr 147/65 pulssi 135 ja rr 112/55 pulssi 100. Ja leposyke huitelee aina 88-135 välillä ja tekee tosi huonon olon : /
Kilppariarvot katsottu ja olivat normaalit. Sokerirasitus normaali ja maksa-arvotkin pysyneet vielä kurissa, eli hepatogestoosi ei ole ainakaan vielä puhjennut. Ke neuvolalääkäri, saa nähdä tuleeko lähete polille, terkkari hieman oli sillä kannalla.

Vauva oleskelee pääsääntöisesti edelleen perätilassa, potkut tulee napakasti ihan alas ja virtsarakkoon. Välillä tuntuu myös ihan kohdun suulla siltä että jalka putkahtaisi ulos. Edelleen pientä hämmennystä aiheuttaa että en tunne yläpään liikeitä ollenkaan, sitten tulee mietittyä mikä vauvan käsiä vaivaa jne. Ihan hölmöjä ajatuksia mutta minkäs nille mahtaa.

Nyt pyrin taas aktivoitumaan tälläkin saralla, eli kommentoin taas enemmän kun olen päässyt uudelleen kärryille.

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti! :)

Alissia 27+2
 
Aika moni tuntuu ilmoittaneen, että FB ei olisi se mieluisin yhteydenpitotapa. Ymmärrän sen ihan hyvin, en itsekään ole halunnut lasketun ajan mukaisen ketjun fb-ryhmään. Mitenkäs sitten suljettu kerho täällä kaksplussalla? Ei ole tietenkään tarkoituksenmukaista, että porukka hajoaa sen takia, että foorumi ei tunnu sopivalta.

Ja kuten aiemmin sanoin, niin synnyttäneiden puolelle esim. voisi perustaa sitten ketjun myöhemmille kuulumisille ihan avoimenakin.

Kiva kuulla sustakin Alissia - Aikalailla heittelee paineet ja sykkeet. Mullakin on välillä korkean tuntuista sykettä, mutta se taitaa olla aika pientä, kun pysyy kuitenkin leposyke alle sadan, ainakin mittausten perusteella. Meidän vauveli tais kääntyä raivotarjontaan about rv 29 paikkeilla ja siinä onkin sitten luultavasti pysynyt, ainakin liikkeiden tuntumisen perusteella.

PH
 
sohvi35
Moikka

Ihan tällainen "empiirinen kysely": Uskaltaisitko lähteä kuskin roolissa mökille viikoksi (ajomatka 2,5 tuntia)? Muilla ei lisäksi ajokorttia kuin miehellä mutta hän ajaa toista autoa koska porukkaa kahden auton verran.

Itselläni siis ko tilanne mikäli ei passiteta toista autollista bussilla. Aloin tänään vaan miettimään että uskallanko ajaa, raskausviikkoja tuolloin olisi 32. Mitä jos ajaessa käy jotain? Tai mökillä ja sinne jää sitten porukka autoineen mutta kellään ei korttia. Voi hitto että teen tästä vaikeeta :D
Niin ja kyse on vuokramökistä, sinne ei voin vaan jäädä kun viikko täysi. Mietin että jos jotain käy ja minun ja miehen pitäisi lähteä sairaalaan niin helpompi jonkun hakea porukka ilman että siellä vielä olisi autokin riesana.

sohvi (27+3)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sohvi: Uskaltaisin lähteä, olen lähdössä itsekin mökille (tosin mies ajaa) 3h ajomatkan päähän torstaina jolloin on rv33+1. Ollaan siellä maanantaihin asti eli melkein koko rv34, enkä usko, että mitään sen kummallisempaa muutosta tässä olossa yhtäkkiä sattuu, kun mitä nyt on ollut. Mutta ymmärrän kyllä kun mietit asiaa, koska tuohon on sulla neljä viikkoa aikaa ja vaikea arvioida missä silloin mennään. Mulla ainakin olo on ollut ihan samanlainen tasanen jo monta viikkoa, joten hyvin uskallan lähteä. Toki jos nyt olisi ollut supistuksia, vuotoja, paineita tai jotain muuta äippäpolin läsnäoloa vaativaa ilmassa, niin harkitsisin tarkemmin. Mutkun olo on hyvä niin tottakai lähden, ja uskaltaisin itsekin ajaa, varottaisin vaan kyytiläisiä, että voidaan joutua pitämään useampi tauko :) Ja kyllä sitten hätätilassa keinot keksitään asiat järjestää jollakin tavalla, jos pitäiskin sairaalaan päästä. Ei sitä kannata tässä vaiheessa vielä alkaa varomaan liikaa menemisiä, kun lopulta voi käydä niin kuin ystävälleni, joka alkoi kieltäytyä kaikesta rv36 ja kielsi myös mieheltään ja lapsi syntyi lopulta rv42, ja loppuraskaus oli yhtä odottelua. Mutta tää on vaan mun omaan oloon perustuva mielipide.

PH 32+6
 
sohvi35
Pippurihäntä Samaa mieltä kanssasi, en menemisiä varo - olen lähdössä elokuun puolella vieläkin pidemmälle mutta mietin tuota kuskin roolissa olemista :) Ja kun muilla ei ajokorttia ole.. :)
 
Sohvi: No mun näkökulmasta näin, mutta varmasti päteviä syitä voisi olla ajatella toisinkin, en vaan itse näe siinä niin isoa ongelmaa. Ehkä asian voi vielä jotenkin kohteliaasti kommukoida lähtijäporukan kanssa, jotka toivottavasti ymmärtävät, että JOS nyt jostain ihmeen syystä jotain kävisi, niin sitten joutuvat joustamaan paluukyydin järjestelyiden kanssa. Ettei tule sillä tavalla yllätyksenä :) Kyllä asiat järjestyy kun vaan asenne on kohdillaan.

MUOKS: Kyllä kai siinä vastuun voi antaa lähtijöillekin, eihän se nyt sun vikas ole, jos jotain odottamatonta tapahtuiskin etkä vois ajaa enää. Jotenkin näin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä