Hei vaan kaikille!
Neuvolassa on tullut käytyä viimeksi 1,5 kk sitten, ensi viikolla on aika jotta saa Kela-lappuset.
Mulla on kamala stressi vähän kaikesta, selvästi tää raskaus tekee jotenkin herkemmäksi. Kuten sanottu, en tosiaan tykkää tästä raskausajasta yhtään. Närästää sikana, superkipeä suonikohju on tullut pimppaan ym. kivaa. Vielä pitäis reippaat pari kk kestää töissä. Aikoinaan tuntui tosi raskaalta olla kotona (olin yhteensä kolme vuotta kahdesta muksusta), mutta mulla oli lapset syntyneet vuoden välein joten piti hoitaa kahta huonosti nukkuvaa ja sairastelevaa vauvaa. Huh. Uskon, että nyt kolmannella kerralla se on jo vähän helpompaa, vaikka olenkin periatteessa yksin lapsen kanssa (ei asuta yhdessä tulevan isän kanssa). Eli kotona ei tosiaan ole varaa lojua kauaa vaikka haluaisinkin, muistaakseni 9 kk jälkeen putoaa sille n. 400 /kk, joissain kunnissa vielä alempi? Enemmänkin rassaa nuo lumityöt ja halonhakkuu ym. rassaavat hommat (asun omakotitalossa). Muistaakseni se on aika yksinäistä olla kotosalla, tosin viimeksi oli muutama ihana äitikamu ja tosi hyvä puisto lähellä. Nyt ei ole kumpaakaan, apua. Pitää vaan nauttia vauvasta.
Synnytys hirvittää jo ihan kamalasti. Tuntuu, että siinä hommassa olen maailman huonoin! Molemmat synnytykset ovat kestäneet tolkuttoman kauan (päiviä), toinen päättyi hätäsektioon, toinen tuli sitten normisti. Vauvat ovat olleet isoja. Nyt kun Naistenklinikka menee remppaan toukokuussa, on Kättäri ja Jorvi varmasti kesällä sulussa täyttymisen takia. Sitä pelkään myös. Viime synnytyksestä jäi vähän paha mieli kun soittelin synnytyksen käynnistyneen niin Kättäriltä sanottiin "älä missään nimessä tule nyt, kaikki kolme sairaalaa suljettuna". Ehdottivat Porvooseen lähtemistä. Huh huh.
Ihaninta on kuitenkin kun voi ihastella söpöjä mekkoja vauvalle! Superia kahden pojan jälkeen.
Iso hali kaikille mammoille :heart: :kiss:
Ja anteeksi taas pelkotilani joita vuodatan tänne :ashamed:
Samettihortensia 22+1