@tänttähäärää Mikä siellä on tilanne nyt? Voi olla, että olet toisessa ketjussa kertonut, mutta nyt en taida lähteä sinne klikkailemaan.
@Miri81 Juu, totta että täällä jo kovasti yritetään. Väki on tosin aika pitkälti vaihtunut. Hienoa, että siellä on tilanne parantunut. Onnea alkavaan yritykseen, sitten kun se koittaa
@Hemuliz Anteeksi edellisestä viestistäni, jos pahoitit siitä mielesi. Täältä onneksi sitten löytyikin keskustelutovereita.
Mun mielestä masentuminen on ihan normaali reaktio tuohon. Ja kuten Miri81 taisi sanoa, että et ole millään tavoin kohtuuton tai hullu. Vauvakuume on aika vahva tunne, ja jos se tulee niin se tulee. Toivottavasti mies lämpenee ajatukselle.
Kerronpa vielä meidän vauvakuumeiluista: Meillä on siis pitkä suhde takana, ja meillä on ollut eri aikaan vauvakuumetta. Aina on sitten elämäntilanne ollut sellainen, ettei lastenhankinta (no, ei niitä hankita vaan saadaan) ole vaan käynyt. Kun mulla oli vauvakuume pahimmillaan, olin vasta aloittanut (määräaikaisissa) töissä ja mies oli yliopistolla väitöskirjaa väsäämässä ja muistaakseni apurahalla. Mun töiden ja iän puolesta paras aika oli silloin, kun mies oli ulkomailla töissä ja minä Suomessa (olin 31-33v). Mies palasi Suomeen 2,5 vuoden jälkeen, mutta oli sitten vähän yli vuoden työttömänä, eikä taaskaan voinut ajatellakaan mitään. Sitten oltiinkin jo vuoden 2015 alkuvuodessa, kun mies pääsi töihin. Silloin mieheen iski vauvakuume, ja jonkin verran se painosti mua.
Ja vielä ennen vauvayrityksiä mun piti käydä ottamassa vesirokkorokote. Ekan kahdesta otin viime toukokuussa, ja toista en oo vieläkään ottanut. Ekan jälkeen on 3 kuukauden varoaika, jolloin ei saa tulla raskaaksi ja toisen jälkeen olis yhden kuukauden. Mun kierto vaan on melko paljon lyhyempi kuin kuukausi (25pv), niin menisi sitten jotenkin niin paljon aikaa hukkaan, jos sen ottaisi tässä välissä.