YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Barbamama Hauskaa vkl teille. En tiedä vielä että milloin testaan. Yhtään testiä ei ole kaapissa, tänään olisin voinut käydä apteekissa mutta jätin vielä väliin. :whistle: Enkä oikein tiedä että minkä testin ostaisin.. Tässä vasta kun kävin apteekissa, niin hieman annoin palautetta siis asiallisesti kun oli niin "huono" valikoima testejä mistä valita; CB ja kallis, Prediktor, Early ... se kasettimallinen, Sure stick ja apteekin oma.. hyvä valikoima mutta.. päädyin sitten CB jolla sain sen kapean viivan testiajan lopulla. Haluaisin kunnon viivan. Mietin että ostaisko digin ensi maanantaille, silloin luulis sen jo näyttävän jotain.

Oireita; Rinnat ovat turvoksissa, vihloo ajoittain. Välillä on vähän etova/outo olo. Ja menkkoja ei ole eikä ruskeaa tuhrua. Ja väsymys.|O

Ja olen testien kuluttaja.. en ehkä suurkuluttaja, mutta muutamat testit on tullut tehtyä tässä reilun puolen vuoden aikana.. ja nytkin jo kolme testiä ja ei mitään varmaa vielä.. Kalliiksi tulee. NEtistä olen tilannut välillä kasan niin ovis- kuin raskaustestejä. Mutta nyt ei ole tullut tilattua kun päätin etten ovista enää testaile, sen tunnistan muutenkin.


Plussatuulia kaikille:heart:
 
Hei ksylofoni! Mukava kuulla sinunkin kuulumisiasi. Kiva, että olet säilyttänyt rennon otteen siellä. Se taitaa olla parasta. Aika taitolaji tuo rentouden säilyttäminen on tosin...

Kukkanen: pahoittelut :hug:

Lumihiutaleelle vahvistuvaa plussaa! :heart:

on taas: tosiaan kävin tässä kierrossa gynellä. En vaan ole jaksanut siitä oikein kirjoittaa, kun se jotenkin harmitti ja on tavallaan harmittanut edelleen. Mitään PCO:hon tai endoon viittaavaa ei löytynyt... Papa-kokeen tuloksia pitää vielä ootella, mutta kaikki kuulemma näytti siistiltä ja OK:lta, että ei syytä huoleen pitäisi olla. Mutta... se gyne oli jotenkin tosi... mikähän olisi kuvaava sana... ynseä näitä lapsihaaveita kohtaan. Voin vannoa, että en ollut mitenkään itseoppinut - ainakaan aluksi - siellä. Kerroin kyllä, että olen ovulaatiotestejä "silloin tällöin" :D tehnyt. Siitä gynen vastauksesta tuli selväksi, että ihmiset vaan stressaa "kaikki tänne mulle heti" -asenteella noitten testien kanssa. En todellakaan ole mikään "ktmh"-ihminen... sen tiedän! Se gynen kokonaisasenne oli jotenkin sellainen, että sen kun yritätte ja maltatte mielenne vielä - ei mitenkään tyrmäävä, mutta kuitenkin sellainen tympeä, että ei selvästi aatellut mun kannalta tätä. En tiedä.

Lääkäri tuon ovisajan mulle ultralla määritti - en siis tikutanut lainkaan tässä kierrossa. Tavalliset vitamiinit söin, mutta greippimehut jätin tässä kierrossa. Mies tosin toi mulle kaupasta yllättäen greippimehua, kun olen sille ympäripyöreästi joskus tuosta mahdollisesta vaikutuksesta maininnut :O . Mutta tosiaan tuota mehuakin litkin sitten vasta ihan päivänä parina ennen ovista.

Niin, yritin sille gynelle sitten vielä lopuksi sanoa ihan ystävällisesti, että onkohan mahdollista jotain verikokeita, tms. tehdä. Hänen mielestään mun kierto kuulosti niin oppikirjamaiselta, että ei siitä mitään vikaa kuitenkaan löydettäisi. Yritin sitten vielä kilpirauhasesta puhua, että muutamalla sukulaisella ollut vajaatoimintaa... Hän kokeili kaulaani ja sanoi, että ihan normaalilta tuntuu. Sanoi, että kyllä huomaisin sen, jos siinä olisi jotain ongelmia. En jaksanut enää sanoa siihen mitään, että eihän ne kaikki todellakaan huomaa vaivaa, kuin vasta lääkkeet saatuaan...

Niin, olen tätä täällä sulatellut. Eipä tästä oikein mihinkään voi valittaa. Pitää varmaan vaan mennä toiselle gynelle - kysyn suositusta yhdeltä ystävältä. Lisäksi, kun olen tässä vähän kokoillut itseäni, olen päättänyt soittaa ainakin omalääkärille, että pääsisi sitä kautta ainakin kilpparikokeisiin.

Tulipas sekava avautuminen, mutta kun tämä on harmittanut. En tiedä, olinko sen gynen raskaan päivän viimeinen asiakas. Olin itse stressannut käyntiä päiviä etukäteen ja kävin uimahallilla uimassa ja saunassa rentoutuakseni ennen lääkäriä, etten ihan sekoaisi siellä huolistani kertoessa. Ehkä minusta sitten kuulsi stressi läpi.
 
Viimeksi muokattu:
MAANANTAI 31.1.2011



............................... kp ................. dpo ........... yk
Sinderella ................ 4/32 .................................. 2
kukkanen2011 .......... 4/26 .................................. 8
Kaneli74 .................. 9/28-32 ............................. 2
tääl taas ................. 8/26 .................................. 21
Barbamama35 ......... 13/23-28 ............................. 5
ksylofoni ................ 16/31 ................................. 5
Niisku74 ................ 17/29-31 ............................. 4
Liljaana ................. 17/28 .................. 3 ............ 5
tellervo ................. 20/31-36 ............................. 2
Sinnalena ............. 20/28 ................... 6 ............ 4 (+ 1 v.)
AnniSofii ............... 27/28 .................................. 2 (+ 2 v.)
Barbarella ............ 26/25-29 ............... 9 ............ 15
*Justiina* ............ 32/30-32 .............................. 1


Mukana myös:
ZouZou, ilona***, Katimari, emmimaria, eva71, olkkis74, äiti täältä jostain

:attn: Oletteko vielä mukana? :wave:
mystère, Onlydream, kikkara, KaijaJoo, kevät71,
Mahdotontako, Rosmariini -74, Taikakuu, Tsuba, Janette74, Mansku72, elli72, sisupastilli, taavi166


:heart: Plussanneet: :heart:

2011
tammikuu ...... Lumihiutale73

2010
marraskuu .... Helvi-10, Siobhan42, Pilvilinna74 ja Koralli73
lokakuu ........ calumet
syyskuu ....... Jambo ja Kurkkunaamio
elokuu .......... Chilipapu
kesäkuu ........ Annemaarit
toukokuu ...... happihyppy, Onnellinenx5 ja Rae34
huhtikuu ....... Minnihiiri68 ja Pimpula
maaliskuu ...... Lumi-Marja ja Jääräpää
helmikuu ....... viivi74
tammikuu ...... Puskajussi ja Poni06

:heart: Syntyneet: :heart:

happihyppy .. 25.12.2010 tyttö
jääräpää ........ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ... 19.11.2010 tyttö
Poni06 ........... 24.8.2010 poika
Tiktu .............. 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ....... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa):)
 
Viimeksi muokattu:
Lumihiutale, unohdapas apteekin testit ja jos mahdollista ja lähellä on Prisma/Anttila/Citymarket tai muu isompi market, käy ostamssa Pregcheck liuskoja (2 kpl alle 3 euroa) tai puikko ( 1 kpl muistaakesni n 4 euroa). Nuo on luotettavia ja edullisia testejä ja esim. puikkotestistä sanotaan että se on sama kuin apteekin oma mutta puolet halvempi. Niillä siis sama valmistaja Oriola. Meillä täällä ihan s-marketistakin löytyy noita... en tosin osta sieltä ku on kaikki myyjät tuttuja ;)

Barbamama, äläs luovuta vielä. Sulla yritystä kuitenkin suht vähän aikaa vielä. Mulle gyne sanoi, että vaikka mitään vikaa ei olisi, onnistaminen vie joskus aikansa. Ja eikös sullakin ollu mies kuumeessa (vai muistanko väärin) pari kuukautta sitten samoihin aikoihin ku mullakin? Siittiöiden uusiutuminen kuumeen jälkeen voi viedä 3-6 kk.

Sinnalena, kuulostaa melkein ku oltas käyty samalla gynellä. Mulla syksyllä käydessä jäi aika samanlainen tuntuma ja olenkin miettinyt että pitäskö käydä toisella lääkäriasemalla toisella gynellä. Tosin tällä toisella naisgynet on niin varattuja että eivät kuulemma ota uusia asiakkaita ja muut sit on miehiä... en oo ollenkaan varma haluanko miesgynelle :saint:

ON: tänään dpo 7 ja kp 21/29-30... oireiden kuvittelun voisi tässä kohta aloittaa... Mietin tuossa muutama päivä sitten että josko tilaisin netistä halpoja ja herkkiä testejä, mutta sitten tilaus jäi tekemättä. Noista kun niin usein saa lukea miten tulee vääriä haamuja ja viivanpaikkoja ym. Taidan siis pysyä tutussa ja turvallisessas testissä ja jopa kenties olla ostamatta yhtään testiä vielä... sitten vasta ensi viikonloppuna jos täti pysyy poissa =)
 
Tervehdys kaikille =)
Pikaisesti tulin lukemaan viestit!
:hug: kaikille tarviseville ja plussatuulia kaikille :heart:

Omaa napaa sen verran että hailakkaa viivaa edellee ovistestissä (tänään en vielä ole tehnyt)
Onneksi loma alkoi että voi ottaa rennosti, toivottavasti tuottaa tulosta :saint:
Olen pari viikkoa pois koneen ääreltä, kerron sitten kuulumisia kun palaan lomalta :)
Toivotaan että on paljon ilmestynyt plussia kun palaan :wave:
 
tellervolle hyvää lomailua ja onnistuneita siipankaatoja :)

Mää en oo kanskaan saanu Pregcheck-testeillä mitään väärin tulkittavia juttuja testiajan sisään. Jälkeenpäin on kyllä tullut harmaa viivanpaikka, mutta tosiaan jälkeenpäin. Punaista haamua ja viivaa on tullut tai sitten ihan nega.
 
tellervo: ihanaa lomaa!

emmimaria: olen aina käynyt naisgyneillä ja on minullakin joku kynnys, että en ole miesgynelle mennyt. Harmi, että siinäkin koulukunnassa on näitä tympeitäkin tapauksia joukossa. Kyllä minä ainakain aattelin nyt mennä vaan uudestaan aika pian toiselle gynelle.

Plussatuulia kaikille! Lumihiutaleen tilanne jännittää! d=)b
 
Emmimaria ja Sinnalena : Kurjaa tuollaiset gynekokemukset. Minulla on ollut varmaan kohta liki 10 vuotta sama naisgyne. Tuskin minua muistanee, mutta asiallinen gyne minusta. Hormonikierukoita hä on minulle joskus laitellut. Ja nyt kun kävin viimeksi ihan tarkistuksella ja kerroin vauvatoiveista. Niin hän sanoi että mahdollisen raskauden jälkeen minulle käy hormonikierukka ja sen laitankin taas varmaan jossain vaiheessa. Minulle oli sopiva. Sattumaa "hyvän" gynen löytäminen on.

Alavatsaa jomottelee ja välillä alaselkää, kipu ei ole jatkuvaa vaan vaihtelee. Väsymystä edelleen ja rinnat on turvoksissa ja hieman arat.

Tellervo Hyvää ja rentoittavaa lomaa =)

Emmimaria: Kattelinkin tässä perjantaina testejä kun kävin Prismassa, mutta jätin vielä hyllyyn. Osa syy oli se että muksut oli mukana.. ja mielummin nuo testit ostelee ja testailee niin ettei muksut ole näistä tietoisia :whistle: Ja toinen on se että joku tuttu kuitenkin tulee samaan kassajonoon kun olet siinä testien kanssa..

No tänään voisin käydä jonkin testin ostamassa ja testailen illalla kun mieskin tulee kotiin ja aamuksi voisin ostaa toisen varmistukseksi. Tosin oireet on niin erilaiset että olen liki 99% varma plussasta jo nyt. Mutta pitää se kuitenkin testata.
 
Viimeksi muokattu:
Lumihiutale, sitten vaan digitestiä kehiin :) Mulla kävi viime keväänä apteekissa niin, että testipaketin kanssa kassajonossa olin ja tuttu sattui viereiselle kassalle... siinä sitä sitten kuulumisia vaihdettiin, mutta onnistuin jotenkin paketin piilottamaan. Tuolla Prismassa testipaketti on helppo tiputtaa ruokaostosten sekaan ostoskärryyn. Kyllä minäkin tsekkaan ettei tuttuja satu samalle kassalle :saint:

Tuosta gynekäynnistä viime syksyltä jäi vähän kaksijakoinen olo. Alkuun olin helpottunut ja tyytyväinen että mitään vikaa ei ole. Jälkeenpäin jäin sitten miettimään lääkärin käytöstä, että taisi olla kiire saada seuraava asiakas. Ottaen huomioon miun iän ja sen että yritystä siinä vaiheessa oli yli puoli vuotta, lääkäri ei edes ehdottanut mitään verikokeita tms. Prolaktiinin mittaukseen sain lähetteen, mutta siihen syy oli rinnoista tuleva neste. Ja kun lääkäri ei mistään teroista, clomeista ja mitä noita nyt onkaan maininnut, niin en tajunnut itsekään kysyä oisko niistä joku sellainen mitä kannattaisi kokeilla. Tuntui että jäin vähän tyhjän päälle ja että ainoa syy on miun ikä.... miksi en ole hankkinut lapsia aikaisemmin.

Miullla taitaa olla vähän mieli maassa tämän vauva-asian suhteen. Jotenkin on iskenyt pelko ja ahdistus että entäs jos tämä ei onnistakaan.
 
Lumihiutale: käyhän kertomassa meillekin sitten, kun olet testannut. Minä en varmaan malttaisi olla menemättä ostoksille sinun tilanteessasi... =)

emmimaria: samoja fiiliksiä täälläkin vauva-asian suhteen.

Minä kyllä yritin sitten kysellä, mutta en osannut olla kovin vaativa, kun se lääkäri vaan oli jotenkin niin tympeä. Lääkärinhän ne kokeet pitäisi määrätä, dianoosit tehdä ja keroa mahdollisuuksista. Se ei ole sen potilaan tehtävä. Toki tiedän, että lääkäriltä moni kaikenlaista pyytää ja vaatii, mutta eipä lääkäritkään aina siitä pidä. Tuon vastahakoisen lääkärin kohdalla ainakin tuntui tämä pitävän paikkansa, että häntä ei kiinnostanut pohtia edes esim. lisäkokeita.
 
Kiitos kaikille tsempeistä! =) Ei tässä täysin ole toivoa heitetty kaivoon. Koitan vaan ottaa vähän etäisyyttä tähän juttuun ettei harmittaisi koko ajan niin vietävästi. Vaikka nyt on vasta yk 5 menossa, yritys aloitettiin kuitenkin jo viime keväänä. Viime kesänä oli se epäonninen raskaus ja sen jälkeen piti vielä odottaa 2 kk ennen kuin päästiin aloittamaan yritystä uudelleen. Siksi tämä aika tuntuu jo tosi pitkältä ja pettymysten täyttämältä... Ainakin nyt tuntuu siltä, että haluan taukoa "yrittämisestä" ja hössöttämisestä. Jatketaan tosiaan ilman ehkäisyä ja yritetään ottaa rennommin tjot asenteella. On ollut mukava viikonloppu kahdestaan ja peittojakin on heiluteltu :D Uskoisin oviksen olevan lähellä päätellen limoista, haluista, lämmöistä (dippasi tänään) ja menkka olosta.

emmimaria: Joo mies oli kovassa kuumeessa marraskuussa.

Lumihiutale: Jännää! :popcorn: Tulehan heti kertomaan meille testin tulos. Jännätään täällä sun puolesta =)

emmimaria ja Sinnalena: Kovasti jaksuja teillekin! Rankkaa tää on välillä, mutta eiköhän meitä kaikkia onnista vielä jossain vaiheessa. :hug:
 
Kävin sitten testin hakemassa ja taas tarttui CB:n tuplapakkaus mukaan. CB digi olis ollut 15e siis se viikko näytöllinen. Huomenna voi toki sen digin ostaa jos sille tuntuu..

Testailin ja heti tuli haalea plussa. Leveämpi pystyviiva kuin viime ke tehdyssä testissä ja selkeästi sininen, mutta haalea.. johtuen siitä että oli virtsa ollut vain tunnin rakossa. Digin taidan hakea huomenna niin ei tarvi tuolle miehelle asiaa rautalangasta vääntää.. :headwall:
 
Onnea Lumihiutale ! :flower::heart:

Pikaista omaa napaa vain: En tiiä yhtään et millo mulla ois ovis...:confused: Olin aivan varma et perjantaina varmasti ois, mut oireita ei ollunna sit juuri ollenkaan. Eilen oli vähän ja tänään sit enempi... Ois vaan pitäny tikutella :stick: Eli mulla noi dpo ei taida pitää paikkansa, mut ei haittaa, tuskin ny tärppäskään. Ollaan vain kerran peittoja heiluteltu siel reissussa ollessa ja nyt on taas flunssaa miehellä ja halut saman tien pois. : /
No, tärppäähän se joillakin kerrastakin.. :whistle:

Juu, nyt en jaksa enempiä kirjotella tai kommentoida. Esikoisen nukuttamiset kesken ja hermot meinaa mennä, kun neiti vain puhua höpöttää, huutaa, itkee ja muutenkin hakee huomiota. Oli vissiin kuitenkin vähän ikävä, vaikka vain yks yö oltiin pois. :kiss:

Plussa toivotuksia nyt kuitenkin kaikille.
 
Kiitos onniteluista :) Olo on vielä aika epätodellinen, ei oikein ymmärrä vielä. Mutta niinhän se menee, raskauden alku ihmetellessä.

Kerroinkin tuolla aiemmin, että minulle tarjottiin parisen viikkoa sitten päivätyötä, (aiemmin tein vuorotyötä) kävin haastattelussa ja sain paikan. =)

Ja nyt olen parisen viikkoa lomalla, työt alkavat viikon päästä maanantaina. Ja silloin kun selvisi että saan sen paikan, niin aattelin että jos tästä kierrosta ei tärppää niin sitten voisi pitää muutaman kk tauon, jotta saisi tuon koeajan kunnialla ohi.. Tosin kävi myös mielessä, että nyt käy niin että raskaudunkin samaan aikaan kun aloitan työt. Näin on käynyt syystä tai toisesta liki joka kerta. Ja olemme olleet kesästä asti ilman ehkäisyä. Mutta jostain syystä näin oli tarkoitettu ja eteenpäin mennään. Työni teen parhaani mukaan, muuta ei voi.

Tänään tein vielä varmistus plussan, kun oli ylimääräinen testi kaapissa ja selkeä plussa tuli aamulla CB. Sinnalena Juu minut voi laittaa plussanneisiin.
 
Lumihiutale:flower:

ON, nyt jo vähän parempi fiilis kuin perjantaina. Pahin pettymys on poissa ja katseet on suunnattu nyt uuteen kiertoon. En ole ostanut ovis tikkuja, enkä aiokaan ostaa. Tiedän milloin ovis on, mutta kuten aiemmin kirjoitin ovis osuu just yövuorojen kohdalle. Ja tämäkin aiheuttaa lisäpaineita vauvaprojektiin kun mietin milloin ovis ja on milloin pitää heilutella peittoja, että olis optimaalisin hetki. En vaan voi olla ajattelematta asiaa:( Naiset vaan on tälläisiä tai mä ainakin olen. Eipä kolme aiempaakaan raskautta ole ihan hetkessä onnistunut, mutta nyt on eri mies ja hänellä kaksi lasta jotka ovat onnistuneet heti. Ja sekös mua sitten masentaa enisestään. Olenkin monesti sanonut että olette tainneet viettää suurimman osan aikaa peittojen alla tai sitten mulla on vaan jossain jotain vikaa kun en raskaudu helpost: /i.

Nyt shoppailemaan ja kahville vapaapäivän kunniaksi, eli siis ruokakauppaan.

Mulle voi korjata kierron pituudeksi 26 kun se kerta siihen on nyt jämähtänyt, eli nyt jo kp4/26, kohta täti on poissa.
 
:wave: NIMENHUUTO! :attn:

ainakin mystère, Onlydream, kikkara, KaijaJoo, kevät71, Mahdotontako, Rosmariini -74, Taikakuu, Tsuba, Janette74, Mansku72, elli72, sisupastilli, taavi166...


Oletteko vielä mukana? Mukana myös -listaa päivitetään helmikuussa, joten ilmoittele, mikäli olet vielä siellä taustalla. Takaisin listallehan pääsee aina, mikäli nyt nimenhuuto jää huomaamatta.
 
Lumihiutale, onnea!

Kukkanen, mulla on samanlaisia paineita eli miehen edellisestä suhteesta olevat lapset ovat tärpänneet heti ja sekös aiheuttaa painetta mulle kun mies ei oikein tajua, että tässä oikeasti voi kestää... Meillä on nyt yk 6 menossa.

Mulla on nyt auttanut se, että en ole tässä kierrossa kuunnellut oireita ollenkaan. Tehnyt tosi hyvää, kun tässä viimeiset 5 kk ei ole muuta ajatellutkaan :whistle:
 
kukkanen: en aamulla huomannut postaustasi lainkaan. Olin samaan aikaan postailemassa, enkä sitten vaan huomannut. Laitan sulle tuon vakiintuneen kierronpituuden. Tsemppiä sinulle kovasti sinne!

Hyvä ksylofoni, että olet onnistunut pitämään rennon linjan.
 

Yhteistyössä