YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Sinderella:wave: tiedän tunteen minkä saa kun testaa negan. Tosin mulla ei mitään menkkaoireita.

Näin kävi mulle tänä aamuna, mutta ihmettelen että kontrolli ikkunaan tuli viiva vasta sen jälkeen kun varsinaiseen testi ikkunaan oli jo tullut miinus ei raskaana.

Taitaa tämän kuumeilijan hormoonit olla melko sekaisin. Ovistahan en nyt tikuttanut tässä kierrossa kun oltiin lomalla, no oletin siis oireista oviksen ajankohdan. Kotona testasin ovistikulla että minkälaista viivaa antaa tikkuun, siihen tuli haalea, melko ohut ja osittain katkonainen viiva tämä siis kp16. Eilen sitten aamusella testailin huvikseni ovistikulla minkälaista viivaa se näyttää tässä vaiheessa kiertoa, viiva oli miltei yhtä paksu ja punainen kuin kontrolliviiva eli siis kp24. No nyt siis vain odotellaan milloin täti saapuu tänne ja mahdollisesti varaan aikaa gynelle, joka ehkä osaa auttaa, missä on vikaa Rinnat edelleen kipeet, lämpöä en ole säännöllisesti mitannut, mutta 36,8 paikkeilla ovat olleet, tänään 36,7. joten tiedä noista nyt sitten mitään . Ens ja seuraavalla viikolla pitänee vielä ahkerammin heilutella peittoa, mitä nyt. Tai sitten meille ei vaan ole tarkoitettu saada yhteistä lasta. Itsesääli auttaa varmaan kaikkein eniten taas tähän tilanteseen. Eikun eteenpäin sanoi mummo lumessa ja sitähän on täällä ainakin riittävästi.=)
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa :heart:

Ajattelin tulla kurkkimaan taasen että miten täällä vauvaprojektit sujuu :) ...harmi vaan ettei ole plussaneita tullut sitten viime marraskuun :( ja sitä suuremmalla syyllä ajattelin nyt puhaltaa sellaiset plussa puhurit teille että jonossa kilpaa siirrytte kohta tuonne odotus puolelle :LOL:

Olin eilen Nt ultrassa ja tälläinen pieni Murunen sieltä masusta löytyi köllimästä:



Laskettu aika siis 3.8. ja vauva vastasi täysin aikaa ja oli kätilön mielestä täydellinen :) ei siis mitään turvotuksia eikä muutakaan huomautettavaa :)

Nyt voi jo hieman huokaista helpotuksesta ja alkaa todenteolla nauttia tästä odotuksesta...ja onneksi pahoinvointi ja väsymyskin alkaa väistyä ja alkaa siis se ns. keskiraskauden aika mikä pitäisi olla sitä parasta aikaa....tai niin ainakin puhutaan =)

ZouZoulle paljon voimia ja jaksamista tulevaan ja suuren suuri virtuaalihalaus :hug:

Teille muille toivottelen paljon onnea yrityksiin ja toivottavasti saatte jokainen vielä ne toivomanne nyytit kainaloon :heart:

 
Kukkanen, niinpä. Negatesti kierron tässä vaiheessa on :kieh: Vaan eipähän sitte putoa niin korkealta ku täti tulee. Joku laiha lohtu.

Sievä kuva Pilvilinnan Murusesta *sanoo nyt hieman vaisulla äänellä* ( meilläkin oli työnimenä heinäkuiselle vauvelille Murunen, ymmärtänette vaisun äänen ) Onnellista loppuodotusta :heart:
 
Kukkanen, niinpä. Negatesti kierron tässä vaiheessa on :kieh: Vaan eipähän sitte putoa niin korkealta ku täti tulee. Joku laiha lohtu.

Juu tosiaan laiha lohtu. Mutta silti
sitä vaan putoo korkeelta ja kovaa. Ja nyt olen käyttänyt kaikki ovis ja raskaustestit mitä tästä talosta löytyi, eli niitä en osta ennenkuin menkat on oikeesti myöhässä.=)
 
Viimeksi muokattu:
Ihana tuo Pilvilinnan Murunen! :heart: Suloinen köllöttelijä. Mukavaa kuulla, että nyt kaikki sujuu hyvin ja että olet nyt sitten uskaltanut nauttia.

Sinderellalle tsemppiä sinne. :flower: Negapahoittelut myös kukkaselle! :hug:


Liljaana: merkkaan sen ovistiedon kohta. Tiedän tuon putoamisen niin hyvin. Saa nähdä, miten taas testaamisten käy... Oletko muuten kuullut niistä kilpparikokeista mitään?
 
Kukkanen, mulla testejä on vielä muutama ku niitä kerralla sillon tilasin useamman. Jos ois järkevä, jättäis loput suosiolla ens kiertoon eikä tuhlailis niitä nyt. Vaan siinä on oma jännityksensä tiirata sitä tikkua, että tuleeko haamu vai eikö tule. Paitsi että raivostuttavaa on sitte tuijottaa sitä vitivalkoista kohtaa sen kontrolliviivan vieressä.

Pilvilinna, kiitos. Ei mun oikeestaan ois saanu "sanoa vaisulla äänellä" yhtään mitään ;) , vaan just olin päässy (taas) tuijottamasta tuota aamullista loistavan täydellistä negatestiä :p Ja muistin tämän meiän Murusen... Oo sää nyt rauhassa siellä ja kasvattele massua elokuuhun asti :)

Aattelin muuten, että oikeestaan onku parempi ettei nyt heti tärpänny. Ku mistä sitä tietää, onko kohdun limakalvo vielä tarpeeksi paksu. Kaavintahan on kummiski rankka juttu kohdulle niin ois sitte ollu kamala, jos joku ois yrittäny kiinnittyä ja sitte tulis takaiskua taas. Ens kiertoon sitte uusilla aseilla.

Ootteko muuten koskaan kokeillut ns panttaustekniikkaa :D Meillä nelonen (se, jota tahkottiin puolitoista vuotta) tärppäs sillai, että toimittiin kerran heti ku täti häipy, seuraavaksi vasta oviksen tietämillä! Samoin viimeksihän tärppäs yhden kerran toiminnalla siinä kierrossa. Viitosen kohdalla nyt en muista, miten sillon toimittiin. Teoria menis niin, että ku panttaa, ehtii simpat kasvaa ns. supersimpoiksi, jotka on sitte parempikykyisiä hedelmöittään. Sanoinki siipalle, että kokeillaanpas huvikseen taas sitä taktiikkaa...
 
PERJANTAI 28.1.2011



..............................kp.................dpo...........yk
Sinderella................1/32.................................2
Kaneli74..................6/28-32............................2
tääl taas.................5/26.................................21
Barbamama35.........10/23-28............................5
ksylofoni................13/31.................................5
Niisku74................14/29-31.............................4
Liljaana.................14/28....................0............5
tellervo.................17/31-36.............................2
Sinnalena..............17/28....................3............4 (+ 1 v.)
AnniSofii................24/28.................................2 (+ 2 v.)
Barbarella..............23/25-29...............6............15
kukkanen2011........26/28....................15...........7
*Justiina*.............29/30-32..............................1
Lumihiutale73.........27/26-28..............................7


Mukana myös:
ZouZou, ilona***, Katimari, emmimaria, eva71, olkkis74, äiti täältä jostain

:attn: Oletteko vielä mukana? :wave:
mystère, Onlydream, kikkara, KaijaJoo, kevät71,
Mahdotontako, Rosmariini -74, Taikakuu, Tsuba, Janette74, Mansku72, elli72, sisupastilli, taavi166


:heart: Plussanneet: :heart:

2010
marraskuu.... Helvi-10, Siobhan42, Pilvilinna74 ja Koralli73
lokakuu........ calumet
syyskuu....... Jambo ja Kurkkunaamio
elokuu.......... Chilipapu
kesäkuu........ Annemaarit
toukokuu...... happihyppy, Onnellinenx5 ja Rae34
huhtikuu....... Minnihiiri68 ja Pimpula
maaliskuu...... Lumi-Marja ja Jääräpää
helmikuu....... viivi74
tammikuu...... Puskajussi ja Poni06

:heart: Syntyneet: :heart:

happihyppy... 25.12.2010 tyttö
jääräpää ....... 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja... 19.11.2010 tyttö
Poni06........... 24.8.2010 poika
Tiktu............ 11.05.2010 tyttö
äiti vm70...... 22.03.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa):)
 
Viimeksi muokattu:
:wave: NIMENHUUTO! :attn:

ainakin mystère, Onlydream, kikkara, KaijaJoo, kevät71, Mahdotontako, Rosmariini -74, Taikakuu, Tsuba, Janette74, Mansku72, elli72, sisupastilli, taavi166...


Oletteko vielä mukana? Mukana myös -listaa päivitetään helmikuussa, joten ilmoittele, mikäli olet vielä siellä taustalla. Takaisin listallehan pääsee aina, mikäli nyt nimenhuuto jää huomaamatta.
 
moi,

Hieman ollut hiljaiseloa.. ja muutenkin tänne tulee harvoin kirjoitettua, vaikka viestejä käyn kyllä lukemassa.

Pahoittelut tädin kohdanneille. :hug: Ja peukkuja testaajille niin oviksen kuin plussankin metsästäjille.

(.) Viime lauantaina tuli käytyä hieman viihteellä. Sunnuntaina oli väsy olo.. ja mutta iltapäivästä olo oli jo ihan kohtuuton.. todella heikko olo, mitä minulle ei ole todellakaan "tyypillistä" jos niin voi sanoa. Tuli mieleen, että onko tärpännyt.. tosin ovis oli silloin loppuviikosta joskus ollut. En tikuttanut ovista niin ei ole tarkkaan päivää tiedossa. No maanantaina kp 22/26-30 testailin, vaikka aikaistahan se oli, mutta pakko oli. CB tuli todella hailakka haamu. Ja aattelin että testailen myöhemmin uudestaan. KP 24 ja 25/26-30 oli vaalenpunaista valkkaria. Eilen tein jälleen CB testin päivällä. ja se oli haamu. Arg. Nyt on hieman kuvottava tai sanotaanko outo olo. Hieman nippailee ajottain alaselkää.. mutta se joka kuukausittainen kuukautisia edeltävä ruskea tuhru on poissa. Huokaus.

Minullahan on tässä vasta ollut paljon muutoksia, työpaikkaa olen vaihtamassa. 7.2 alkaa uusi työ ja nyt olen lomalla sinne asti. No katsellaan ja pitänee testailla vielä uudestaan ja aamusta. Nyt ei ole yhtään testiä kaapissa. .ja mietin että mistä apteekista kehtaan testin ostaa.. kun kaikki on tullut jo koluttua ja monta kertaa:D
 
Pilvilinna, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! =)

Sinderella, pahoittelut tädistä, ihanan positiivinen suhtautuminen sulla. :)
Meillä esikoinen sai alkunsa yli vuoden yrittämisen jälkeen kierrosta, jossa oli huimat kaksi yrityskertaa ja nekin reilusti yli viikon välein toisistaan. Että siinä oli kyllä panttausta kerrakseen. :D

Lumihiutale, onnea plussista! Toivotaan kovasti viivojen vahvistumista. :)

ON: ei hyvältä näytä ei. Vertasin juuri tämän kierron lämpökäyrää edellisen inssikierron lämpökäyrään ja nehän on aivan identtiset! Siis lämmöt oviksen jälkeen. Tästä voikin sitten varmaan päätellä, että tämäkin kierto päättyy negaan ja tädin tuloon. Että voi ottaa jo valmiiksi päähän... :mad:
Hirveitä menkkamaisia kramppeja on nyt ollut kaksi päivää, eikä sekään ole koskaan mitään hyvää tiennyt. Anteeksi nyt tämä valitus mutta olin jotenkin niin toiveikas ja nyt se toivo alkaa kyllä valumaan aika vauhdilla tyhjiin.

Ai niin, ja kuinka säälittävä sitä ihminen voi olla...? :ashamed: Mullehan pistettiin irroituspiikki inssin yhteydessä, joka on siis istukkahormoonia. Mun oli pakko testata että näkyykö se raskaustestissä, kuten olen lukenut. Ja näkyihän se, haamu tuli testiin dpo4. Ja vaikka tiesin, että se johtuu vain ja ainoastaan siitä lääkkeestä, niin sydän vähän hypähti kun ne kaksi viivaa näin.. Ihan pimeetä touhua! Mutta noi taitaa olla ne ainoat kaksi viivaa mitä tulen enää tässä näkemään, joten jostain se ilo on revittävä.. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Lumihiutale, niin kuulostaa :) Tosi lupaavalle siis. Toivotaan nyt että haamu vahvistuu!


Barbarella, onko niillä lämmöillä sitten eroa raskautuneena ja ei-raskautuneena?

Sinnalena, laita mulle kierron pituudeksi se, mikä se nyt oli eli 32. Ja yk2.

Kiitokset tätipahoitteluista. En oo oikeestaan yhtään yllättyny - jos tärppi ois tullu heti niin säntäisin oikopäätä lottaamaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkä siellä taustalla menee? Sinulla emmimaria ei taida olla vielä niin paljon dpo:ita kasassa, että olisit jo testaillut...?

on: viime kierrossa olin jotenkin niin toiveikas ja kuitenkin putosin, että tässä kierrossa en osaa oikein innostua, vaan eipä kai vielä näillä päivillä mitään huomaisikaan. Toisaalta ihan hyvä, jos en tästä innostukaan : /. Eilen kävin kaverilla kylässä ja siellä heidän pikkuisensa sai kyllä taas vauvakuumeen ihan huippulukemiin. :)
 
Sinnalena, laita mulle kierron pituudeksi se, mikä se nyt oli eli 32. Ja yk2.

Kiitokset tätipahoitteluista. En oo oikeestaan yhtään yllättyny - jos tärppi ois tullu heti niin säntäisin oikopäätä lottaamaan :D
Tuon yk:n jo huomasin muokata, mutta laitan sitten tuoksi pituudeksi vielä sitten tuon 32. Töissä ei varmaan saisi surffailla tällaisia ja tuli vähän keskeytys tuossa listaa korjaillessa...

Parempaa lotto-onnea ensi kierrolle!
 
Viimeksi muokattu:
Sinderella, mä en tiedä noista lämmöistä millaiset ovat raskautuneena, koska sen kerran kun olen raskaaksi tullut, niin en lämpöjä mittaillut. Nähtävästi lämmöt silloin kuitenkin pysyy korkealla, eikä laske.
Se miksi vaahtosin noista lämmöistä nyt, oli koska nämä kaksi inssikiertokäyrää ovat oviksen jälkeen tosiaan ihan identtiset, mikä on tosi outoa jo sinänsä. Ja koska se edellinen inssikierto päättyi pettymykseen, ajattelin että ehkä tämä kierto on identtinen myös sen suhteen. Eihän sitä tosin vielä tiedä, mutta kunhan valmistelen itseäni taas sen negatestin näkemiseen.
 
Barbarella, älä vielä kuitenkaan hätäile :heart: Jännä juttu sinänsä, mutta jospa sulla lämmöt aina vaan menee noin, olit sitte raskautunu tai et. Mää ainakaan en viime raskauden lämmöistä huomannu mitään eroa esimerkiksi nyt päättyneen kierron lämpöihin :) Millon aiot testailla? Peukkuja kovasti!
 
Sinderella: :hug: Mullakin on tuo luteaalivaihe lyhyt. Ainakin omien laskelmien / oletusten mukaan se on 11 päivää. Välillä mietin johtuuko tämä tärppäämättömyys siitä vai eikö muuten vain ole natsannut kohdilleen.

Lumihiutale: Voi miten hyvältä kuulostaa! Isot peukutukset! bd Koska testaat?

Barbarella: En testannut lämpöjä vielä raskauskierrosta, mutta olen ymmärtänyt ettei eroa tiedä ennen kuin ehkä siinä ihan lopussa. Siis monellahan lämmöt laskee kuin lehmän häntä siinä muutamaa päivää ennen tätiä (näin itsellänikin). Siitä vasta siis voisi arvella jotain, jos lämmöt pysyisivätkin ylhäällä... =) Tuo tsensä valmistelu pettymykseen on tuttua... Lämpöjen mittailu auttaa siinä jotenkin. Se pettymys tulee siis jo paria päivää ennen, kun lämmöt alkaa tippua. Sitä ehtii pari päivää valmistautua ennen kuin täti ryntää paikalle...

Omaa napaa... Ei oikein jaksa enää toivoa tai satsata tähän projektiin. Tuntuu, ettei tulosta tule vaikka mitä tekisi. Koitan nyt vain keskittyä enemmän muihin juttuihin elämässä ja antaa tulla, jos on tullakseen. En ole siis enää testaillut ovista, juonut greippimehua tms. Noita lämpöjä vielä mittailen huvikseni, jotta opin paremmin oman kiertoni. Oviksen tunnistan suurinpiirtein limoista ja kivuista, joten testejä ei tarvita. En ota enää paineita siitäkään vaikka menisi h-hetki ohitse vaan heilutellaan peittoja niinkuin tuntuu hyvältä. Tässä on nyt pari päivää limaillut eikä eilen jaksettu kumpikaan tehdä asialle mitään. No eiköhän tässä viikonlopun aikana tule jossain vaiheessa sekin asia mieleen, kun ollaan miehen kanssa kahdestaan ;)
 
Sinderella, kiitos peukutuksista. =) Testata voisin vaikka heti (niin kuin dpo6 mitään voisi vielä näkyä....) mutta mulle kun pistettiin se Pregnyl (irroituspiikki), niin ei voi testata kovin pian. Olen käsittänyt että dpo 12 voisi testata ja silloin ei pitäisi tulla enää väärää plussaa.

Niin ja tuosta luteaalivaiheesta, mullahan se on ilman lääkkeitä aina vain 9 päivää. Siksi on pakko noita lugeja käyttää. Tosin mun lapsettomuuslääkäri laskee luteaalivaiheen ovisplussasta ja oli sitä mieltä että niin laskettuna mun luteaalivaihe olisi 10-11 päivää ja sellaisenaan riittävä. Tiedä nyt näistä.... Lugeja kuitenkin kuluu ja ne toimii.

Barbamama, hauskaa viikonloppua miehen kanssa kahdestaan, toivottavasti tulee aika hyvin hyödynnettyä. =)
 
Ajattelin vaan ilmoittaa, että täällä ollaan, rento ote tässä kierrossa on pitänyt enkä ole seurannut ovisoireita, kiertopäiviä tai vuotoja sen enempää. Voin kertoa, että tekee hyvää - ensi kierrossa sitten varmaan taas jaksaa noitakin enemmän kytätä - tai ehkä jatketaan tätä rentoa otetta; tää on aika mukavaa!

Ehkä muhun alkaa tarttua mun miehen asenne "tulee sitten kun on sen aika" ;)

Pilvilinnalla kiva kuva, ihana Murunen siellä!

Plussatuulia meille kaikille :)
 
Lumihiutale lupaavalta kuulostaa.

On se vaan todettava että uusi kierto ja uudet kujeet:). Tänään siis kp1. Lämpö oli eilen vielä 36,7 tänään laskenut normaalille tasolle eli 36,4. Rinnoista kipeys hävinnyt. Ja todettava sekin että tosi niukka menkkavuoto, lähes olematon. Nyt sitten vaan ihan rennosti tää kierto, kumpa pystyisi siihen samaan mihin mieskin, että se tulee kun tulee, turha siitä on paineita ottaa. Helppoa se miesten on sanoa, kun ei niillä nipistele vatsaa eikä tule limoja, joka muistuttaa kananmunan valkuista ja sen jälkeen kuivempi kausi. Taitaa meidän seuraavan kierron ns. tärppipäivät osua mun yövuorojen kohdalle ja vielä neljä yötä pois kotoa. No jos vaikka sitten tää panttaustekniikka auttaisi siihen:whistle:

Barbamama nyt vaan miehen kanssa läheisyyttä.
 

Yhteistyössä