YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

"#¤%&%&/&%#"#&) :mad:

Kirjoitin pitkän viestin ja se hävis! Kirjoitin uudestaan ja sekin hävis!!

Nyt sitten vaan tosi lyhyesti:

Pepinka, onnea, Mustikkasuu tervetuloa!

).( Ovis oli viime yönä. Peittoja on heiluteltu. Toivoa pitäis siis taas olla...hoh hoijaa.
Oon joka tapauksessa iloinen, että ovis palas lääkekiertojen jälkeen heti omalle tutulle paikalleen ja että se yleensäkin tapahtui. Ovistikkujen, limojen ja aamulämpöjen perusteella ainakin. Lämmötkin sain ekaa kertaa kunnolla mitattua. Tai siis maltoin. Eilen aamulla 35.8, tänään 36.2. =)
 
Leenuliinukka..oispa ihanaa jos tulisi tuo 16 vuoden ikäero tännekin ;) Mahtavaa että olette jo toista haluamassa!

Jännittäviä hetkiä Hopsanilla tiedossa..Ihanaa kun voi jännäillä teidän muiden puolesta kun vielä joutuu omia jännäyksiä odottelemaan. Silloin kun sain ensimmäiseni niin puoli vuotta oli yritystä ja ikää silloin tosiaan 20. Mut en kyllä tiennyt mistään ovisajoista yhtikäs mitään. Nyt ajattelin hankkia niitä ovistikkuja jo senkin takia että haluan tietää tuleeko sitä ovista ylipäätään..

:wave:
 
Mustikkasuulle tervetuloa :)

Sen verran on pakko kommentoida, että se plussa ovistestissä ei kerro koko totuutta. Tässä Metku.fi -sivuilta lainaus:

"Lisäksi positiivinen testitulos ei vielä takaa sitä, että ovulaatio oikeasti tapahtuu. Testitulos kertoo vain sen, että munasolun irtoamisen aiheuttavaa hormonia erittyy riittävästi." Niinpä. Ei ole simppeliä ei.
 
Torstai 18.7.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Scarleth............35..........6/25-30.................?...............1.
K.....................37..........14/28................19..............3.
Leenuliinukka.....37..........15/?..................1...............3.
Hopsan.............37..........15/28.................5v.............3.
Dominique.........35.........16/27.................16..............4.
Elena75............37..........22/28................13..............3.
Puskajussi.........40.........24/23-30.............6...............5.
Syystuuli74........37.........26/26-30...........13...............2.
Jaahas..............35..........36/27-30............8...............1.


TAUSTALLA

Whisky Peat
Kaktus-76

KADONNEET: Hu Huu!

Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.

Plussanneet

2012
heinäkuu....Sadana yk 1, Pepinka yk 4.
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


Syntyneet
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Onnea matkaan Hopsanin talletuksille! Vaikka nyt kiertosi on lääkkeetön, ne aikaisemmat hormoonithan antavat edelleen kuitenkin oman potkunsa.
Kuinka monta kiertoa muuten käytit Gonalia?

Leenun ja Mustikan tavoin myös mun esikoinen on teini, joskin vai 14.
Teineistä onkin sitten jo mukavasti apuakin lastenhoidossa, jos se kaikille osapuolille sopii.
Meidän esikko hoiti eilen meidän 8- ja 2-vuotiasta, kun me oltiin miehen kanssa kahdestaan katsomassa hevosemme ratsutusta. Sen jälkeen menimme rantasaunaan saunomaan ja uimaan.
Mulla oli jotenkin täydellinen onnentunne päällä ja ihmettelin itselleni, miksi tarvitsisinkaan tähän enää yhtä lasta lisää, kun elämä on nyt hyvin mallillaan. Minulta ei varsinaisesti puutu mitään.

Mutta juuri nyt taas haluan kovasti vielä sen yhden.
Meillä kakkonen on muutaman kerran toivonut, että tekisimme vielä yhden sisaruksen.
– Lupaatko edes harkita asiaa, poika aneli tässä taannoin.
Sanoin vain, että lapsia ei tehdä, ne tulee, jos on tullakseen. Ja sanoin, että en sano juuta enkä jaata, enkä harkitse asiaa.
Esikoinen kuunteli ja ilmoitti oman mielipiteensä:
– Ei enää yhtään enmpää!
Oikeasti esikoinen on kyllä maailman paras isosisko ja nuoremmat tykkää hänestä tosi paljon.

).( Olen kolmena iltana peräkkäin ollut niin väsynyt, että olen kömpinyt sänkyyn jo iltakymmenen aikaan. Eli varovaisesti välillä tulee toiveikas olo, mutta sitten toivo taas hiipuu.
Yritän sanoa itselleni, että monesti OI-hoidoissa onnistuu vasta kolmannessa tai neljännessä kierrossa. Just nyt en millään haluais ajatella, että en välttämättä onnistu ikinä.
 
K
Pepinkalle onneaonneaonnea :heart: ja tarrasukkia matkaan!

Mustikkasuu tervetuloa! :wave:

Täällä edelleen lomaillaan. Toivottavasti tämä rento fiilis nyt vaikuttais tähän yritykseenkin positiivisesti ;)
Ovista olen kovasti yrittänyt tikutella ja tänään oli jo viiva hiukan tummempi. Liekö ovis taas siis 16 kiertopäivänä, niin kuin viimeksi. No, harjoituksia on kuitenkin tehty ihan vaan varmuuden vuoksi :saint:

Ihmetyttää ehkä vähän, miten mulle ei niitä lääkkeitä sieltä klinikalta määrätty heti ekalla kerralla, kerran säkin sait Domi vaikka sulla sama tilanne :O Pitääpä alkusyksystä marssia sinne uudelleen ja olla hiukan tiukempana :) Vähän liian kiltti taidan olla aina.

Tosta isompien sisarusten suhtautumisesta mahdolliseen uuteen tulokkaaseen, niin meillä taas on lapset sanoneet tiukan ein kun olen varovasti kysellyt että mitäs jos vielä joskus yksi tulisi =)
Taitaa kuopus haluta olla perheen "vauva" vielä vaikka jo kouluun meneekin :)
 
Jännittävää nähdä Dominiq kuinka käy..muistan että mulla raskausoireista selkein oli väsymys. Teidän perhekuvio vaikuttaa ihanalta. Mä ymmärrän sun vauvakuumeilun varsin hyvin. Mulla kuume on ollut päällä kaikki nämä 15 vuotta. Tavallaan surullista että vasta nyt ollaan yrittämässä mutta tällaista tämä elämä on. Ei aina mene niinkuin haluaisi. Nyt vaan paljon onnea ja toivoa matkaan ja yrittämään!

Mä olen miettinyt tuota teinin lastenhoitojuttua ja voihan se olla mahdollista:) Ajattelin että siitähän voisi maksaa hieman niin hyöty olisi molemminpuolinen.

Tilasin ovistikkuja ja pitäis kolahtaa tänään tai huomenissa postilaatikkoon.
Joo WP tuo on tosi mitä sanoit mutta saattaavat ne tikut auttaa ainakin oikean pusutteluhetken löytymiseen. Ja jos sinne ei sitä viivaa tule niin voisi aika nopsasti mennä gynen puheille.

Koolle onnea varmuuden vuoksi tehtyihin harkkoihin;) Mekin täällä kovasti jo "harjoitellaan" vaikka vielä ei edes voisi olla mahdollista.
 
Hmmm....Varovasti kurkin täältä taustalta. Juttuja olen jo lueskellut pitkään, mutta en ole arvannut liittyä vielä seuraan. :) Vauvakuumetta olisi ilmassa, mutta hiljakseen yritetään matkaan lähteä kun eihän sitä koskaan miten tässä käy, tuleeko enää raskaaksi edes. Ikää on 36 ja lapsia kolme, nuorin 8v. Uusi suhde toi uuden vauvakuumeen (miehekkeen yllytys), vaikka olin jo ajatellut lapsiluvun olevan täynnä.

Ehkäisynä ollut kierukka 6 vuotta, sen jälkeen e-pillerit 4 kk ja nyt jätetty ne siis pois. Aiemmat raskudet alkaneet helposti 1. tai 2. kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Menkkoja ei ole ollut ollenkaan kuuteen vuoteen ja pillereiden ajan tuli tiputteluvuotoa lähes koko ajan, joten minulla ei minkäälaista hajua kierroista tai ovulaatioista ennekuin ensimmäiset kuukautisen ilmestyy. Tosin tässä jo alkoi miettiä, että ilmeestyykö kun viikko sitten tuli jo edellisistä raskauksista tutut oireet, mutta oireet kestivät vain viikon verran ja sen jälkeen ei enää oireita tällä viikolla, joten väärä hälytys. :D Nyt siis odotellaan kiertoa alkavaksi, että päästään yritykseen kiinni.
 
Mustikkasuu, minäkään en ennen tätä kolmosen yritystä tiennyt ovisajoista tai muustakaan oikein mitään. Nyt sitten olen tässä viime vuosina opiskellut kaikkea lisääntymisen biologiaa ja nytpä kyllä tiedän jo hyvinkin paljon kierrostani, hormooneista, limoista, oviksesta...Enpä olis tätä kaikkea varmastikaan koskaan oppinut ilman tätä tuskallista odotuksen odotusta.
Ja suosittelen ehdottomasti CB:n digitaalisia. Ovat toki kalliita, mutta mielestäni hintansa arvoisia. Ei tarvitse arvailla viivojen vahvuutta. (Olen täällä tainnut mainostaa noita aiemminkin.)

Dominique, kiitos, voi kun näillä talletuksilla olisikin onnea matkassa...
Joo, edellisten kiertojen lääkitykset voi vielä vähän vaikuttaa, mutta mulla on koko ajan ollu niin pienet lääkemäärät, ettei varmaan kovin paljoa vaikuta. Ja olen siis joka tapauksessa tosi iloinen siitä, että kierto meni nyt sillä kaavalla,millä on mennyt aina aiemmin. Tuntuu, etten siis ehkä sittenkään ole vielä ihan vanhentunut pilalle :) Vaikka siis kyllähän mulla löytyi ovis aina ennen lääkkeitäkin. Ovistikuilla sekä myös ultralla. Mut on ultrattu nimittäin jo ihan possun monta kertaa...
 
Perjantai 20.7.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Scarleth............35..........7/25-30.................?...............1.
K.....................37..........15/28................19..............3.
Leenuliinukka.....37..........16/?..................1...............3.
Hopsan.............37..........16/28.................5v.............3.
Dominique.........35.........17/27.................16..............4.
Elena75............37..........23/28................13..............3.
Puskajussi.........40.........25/23-30.............6...............5.
Syystuuli74........37.........27/26-30...........13...............2.
Jaahas..............35..........37/27-30............8...............1.


TAUSTALLA

Whisky Peat
Kaktus-76

KADONNEET: Hu Huu!

Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.

Plussanneet

2012
heinäkuu....Sadana yk 1, Pepinka yk 4.
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


Syntyneet
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
HopeAgain, tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Mystinen on tosiaan tämä naisen kroppa. Biologia on niin ihanaa, mutta myös julmaa. Monet ikäisistämme ovat vielä tosi hedelmällisiä, mutta osalla fertiliteetti laskenut. Toivotaan, että kuulut ensin mainittuun ryhmään.

Mustikka, niin tosiaan, elämä menee harvoin niin kuin elokuvissa. Mulla on ollut jo 10 vuotta passeli mies kuvioissa, mutta työjutut on olleet niin keturallaan, että lisääntyminen on tuntunut välillä tosi vastuuttomalta. Edelleenkin leipäni on palasina maailmalla, mutta enää se ei torpedoi vauvahaaveitani.
Mun esikolla on siis eri isä kuin nuoremmilla.

Hopsan, kysyn sulta vielä uudestaan :) eli montako Gonal-kiertoa sulla oli ja millä annostuksella?

Pakko lopettaa tällä sekunnilla, mut vointeja kaikille!
 
K, ei mullekaan määrätty (annettu) lääkkeitä todellakaan ekalla kerralla. Eikä toisella tai kolmannellakaan.
Ja mun lääkäri oli sitä mieltä, että missään nimessä ei mitään lääkkeitä kokeilla ennen kuin simpat on myös tutkittu. Ja hyvä niin.
Tietysti jos olis esimerkiksi ovuloinnissa jotain selvää häikkää tai ei folleja löytyis ollenkaan, olis tilanne eri. Muttajos naiselle määrättäis lääkkeitä ja jos syy sitten oliskin miehen puolella, niin olishan se aika vastuutonta syötää (tai pistättää) naisella jotain hormooneja ihan turhaan. Onhan noilla lisähormooneilla kuitenkin aina myös mahdolista saada jotain, jopa vaarallisiakin, haittavaikutuksia.
Luget kyllä on ymmärtääkeni aika harmittomia, mutta kypsytyslääkkeet ei niinkään.
Mulle ei kyllä onneksi mitään sivuoireita ilmaantunut, mutta kukapa sitä pitkän aikavälin vaikutuksista tietää.

Käytin muuten Domi Gonalia kolme kiertoa. Ja olisin kyllä mielelläni jatkanut neljännenkin.
Lääkäri sanoi viimeeksi, että vielä jotain muuta voidaan syksyllä kokeilla, jos haluan. Clomeja käytin myös kolme kiertoa, mutta ne aiheutti mulle kystia.

HopeAgain, tervetuloa!

muoks. Dominique, jatkoin täällä kirjoittamista, mutta lähetin viime kerrasta viisastuneena ekan osan ensin ja jatkoin sitten tän toisen puoliskon. Ja sinä olit ehtinyt kirjoittaa (lähettää) tässä välillä.
Mutta siis lisäys Gonal-kysymykseen, mä laitoin 50 yksikköä kerralla. Ekalla kierrolla kuutena päivänä, toisella ja kolmannella viitenä päivänä. Nyt en muista sitä vahvuutta, kun oon jo heittänyt boxin pois. Mutta siis aika pienillä määrillä mentiin. Ja mulle se riitti.
 
Viimeksi muokattu:
Heips ja hyvää viikonloppua kaikille! Tulin vaan kurkkaamaan kuulumisia. HopeAgain, tervetuloa!

Elämän kummallisuutta tässä on itsekin tullut pohdittua. Vaikka miten päin miettii, lapsen tekoa on tullut ihan turhaan lykättyä ja tässä ollaan, neljääkymppiä kovaa vauhtia lähenemässä ja ilman ensimmäistäkään lasta. Tosin musta tuntuu, että vasta nykyisen miehen kanssa se oikeasti on edes järkevää (ollaan oltu yhdessä 2,5 vuotta). Mutta hän on mua sen verran vanhempi, että hänen henkinen ikä tulee vastaan aikaisemmin kuin mun biologinen ikä. Yritystä ei siis ole enää kovin pitkään edessä, ehkä ihan maksimissaan vuosi. En voi siis ajatella, että "vielähän mulla on tässä viis vuotta aikaa..." tms. No, toivotaan että ihme tapahtuu, ehkä jo syksyn mittaan, kuka tietää? :)
 
Sununtai 22.7.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Scarleth...........35..........9/25-30..........?..................1.
K......................37..........17/28..............19.................3.
Leenuliinukka...37..........18/?.................1.................3.
Hopsan.............37..........18/28..............5v.................3.
Dominique........35..........19/27..............16.................4.
Elena75............37..........25/28..............13.................3.
Puskajussi.........40.........27/23-30.............6..............5.
Syystuuli74.......37.........29/26-30...........13..............2.
Jaahas...............35..........39/27-30.............8.............1.


TAUSTALLA

Whisky Peat
Kaktus-76

KADONNEET: Hu Huu!

Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.

Plussanneet

2012
heinäkuu....Sadana yk 1, Pepinka yk 4.
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


Syntyneet
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoitin pitkät pätkät, mutta kaikki hävisi taivaan tuuliin. :headwall:

Eli K ja Hopsan, en saanut Gonalia lapsettomuusklinikalta heti. Kun marssin ko. putiikkiin huhtikuussa, sain silloin ekaan kiertoon Pregnylin eli irrotuspiikin.
Sitten iski totaaliepätoivo ja ajattelin, että jos "lakkaa yrittämästä" raskautuu, joten kaksi kiertoa meni luomuna. Kesäkuussa menin taas klinikalle ja sain taas irrotuspiikin. Jos kierto ei olisi ollut liian pitkällä, olisin saanut jo Gonalin.
Lugesteronia olen pistellyt kyytiin vaihtelevalla menestyksellä jo viime syyskuusta asti. Niitä en osaa kuitenkaan minään lääkkeinä pitää, koska niiltä puuttuu tieteellinen näyttö lapsettomuushoidoissa.

Sain myöhään eilen illalla haamun r-testiin. Testi Wondfo 25 mIU. Dpo oli 8-10. En ole koskaan saanut plussaa niin aikaisin.
Heräsin tänään 4.30 ja ryntsin testaamaan. Melkein sama haamu tuli Wondfohon ja Davidin superhyperhaamu.
Kierto on niin varhaisessa vaiheessa, että en vielä todellakaan tuulettele. Toisaalta näitä haamuaj on nyt vuoden aikana ollut kolmessa aikaisemmassa kierrossa. Itse asiassa ensimmäinen haamu tuli tasan vuosi takaperin 22.7. Se kesti viisi päivää.
Toivottavasti nyt kaikki on kuitenkin toisin. Mutta nyt vaan annan päivien kulua...
 
Dominiquelle tsemppiä, toivotaan plussalle vahvistumisia.

Täällä kp9 ja ovisplussaa odotellessa. Viime kierrossa se tais tulla jo kp 10, Clomifenit tuntuu aikaistavan ovista melko lailla. Pientä turhautumista ilmoilla koko projektiin, alan ehkä stressata lähestyvästä seuraavasta IVF:stä. Kiva että hoidot taas etenee, mutta toisaalta sitten ei jaksaisi taas sitä kaikkea vaivaa, valehtelua, kipua, lääkkeiden aiheuttamaa tukkoista ja turvonnutta oloa, töistä poissaoloa, aikataulujen paniikkisäätämistä, palaverien peruuttelua ynnä muuta mukavaa. No, ei auta kuin yrittää repiä taas sitä positiivisuutta jostain....
 
Maanantai 23.7.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Scarleth............35..........10/25-30..........?..................1.
K.................... 37.........18/28..............19..................3.
Leenuliinukka... 37..........19/?.................2..................3.
Hopsan.............37..........19/28..............5v.................3.
Dominique........35..........20/27..............16..................4.
Elena75............37..........26/28..............13..................3.
Puskajussi.........40.........28/23-30.............6..............5.
Syystuuli74.......37.........30/26-30...........13..............2.
Jaahas...............35..........40/27-30.............8.............1.


TAUSTALLA

Whisky Peat
Kaktus-76

KADONNEET: Hu Huu!

Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.

Plussanneet

2012
heinäkuu....Sadana yk 1, Pepinka yk 4.
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


Syntyneet
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Puskajussi ja Syystuuli, mikäs teitin tilanne mahtaa olla? Jaahasta en edes kuikuile, koska hän on ilmoittanut olevansa lomalla.

Scarleth, minkä verran otat Clomeja? Entäs, onko sulla irrotuspiikki vielä kyytipoikana?
Mun ystävä, joka sai esikoisensa 35-vuotiaana, raskautui juuri toisesta ivf-kierroksesta. Eli ensimmäisellä kierroksella se tais saada kolme tai neljä siirtoa. Toisella kierroksella tärppäsi heti ensimmäisestä tuoresiirrosta. Klinikalla oli sanottu ystävälle, että alle 3-kymppiset raskautuu ekasta, 35-vuotiaat tokasta ja 40-vuotiaat kolmannesta kierroksesta. Eli kyllä se plussa vielä sieltä tulee, vaikka sitä voi olla etukäteen mahdotonta uskoa. Mulla on ollu ainakin se tilanne, että usko oli loppunut jo aikoja sitten, mutta pieni toivonvire nosti aina välillä päätään.

Hopsan, meillähän tosiaan mies ei ole niitä simppoja tutkittavaksi antanut. Hoitosuositus on toki se, että molemmat vanhemmat pitää tutkia ennen kuin hoidot aloitetaan, mutta luojan kiitos, suositus on suositus eikä laki. Mullekin useamman gynen lausunto on ollut, että "ei mitään vikaa." Onneksi kuitenkin sain kaikesta huolimatta lääketieteen apua.
Munasolunkypsytyshitoihin eli oi-hoitoihin ei liity suurta munasarjojen hyperstimulaation riskiä, koska hormonimäärät ovat kuitenkin niin pieniä. Hyperin riski on suurempi ivf:ssä, koska silloin horppaa otetaan reippaasti, koska tarkoituksesna on saada munasoluja niin paljon kuin suinkin.

).( Viiva on vahvistunut, mutta haamuhan se on edelleen. Toisaalta dpo on vasta 11. Huikeita ilonpilkahduksia tulee välillä, mutta järki sanoo ottamaan nyt aivan rauhallisesti.
Ei mainittavia oireita. Kauhea heinäallergia tai flunssa tosin päällä.

Kävimme eilen katsomassa kahden päivän ikäistä vauvaa. Mulla oli ihana fiilis, kun saatoin aidosti iloita ko. perheen puolesta, eikä tarvinnut tuntea sitä pientä, mutta sitäkin katalampaa kateuden pistoa sydämessä. Oikeastaan suurinta kateutta mulla on aiheutanut nimenomaan raskaanaolevat naiset, eivät niinkään ne jo lapsensa maailmaan saattaneet.
 
  • Tykkää
Reactions: Syystuuli74
Moikka, mukaan ilmoittautuisi kolmosen haaveilija. Ikäeroa esikoisiin tulee 10+ vuotta. Piipahtelen myös tuolla lapsettomuus-puolella, sillä ihan perinteisin keinoin ei olla edelliselläkään kerralla raskauduttu. Olen 35 v. ja mies 44 v. (ja esikoiset siis -02 syntyneet). Iltatähteä odotellaan innolla. Taustalla molemmissa vikaa. ja tosiaan enemmän jännittää kun ekalla kerralla!
 
Hei!
Lomalta juuri töihin palanneena, edelleen kp 30 menossa, menkkatuntemuksia on. Jos nyt niin ihme sattuisi, ettei ne alkaisi huomiseen mennessä, voisin aamulla testata.

Onnittelut raskautuneille! Domille erityistsemppaukset! Uusille tervetulotoivotukset!
 
Viimeksi muokattu:
Dominique, mä otin Clomifenia 100mg / vrk. Irrotuspiikkejä ei nyt oo ollut näissä kesän aikaisissa clomikierroissa. Tai no itseasiassa mulla olis tuolla yksi Pregnyl-resepti ja hetken harkitsin tuikkaisinko sen omin päin, lääkärin ohjeen vastaisesti (lääkäri kun oli sitä mieltä, ettei irrotuspiikkejä nyt tarvita). Viime kierroksessa ovis tuli testien mukaan itsekseen sen verran varhain, etten sitten ehtinyt tuota piikkiasiaa toteuttaa. Mutta pirun hyvä että tuli puheeksi, taidanpa huomenna hakea Pregnylin ja tuikata sen vaikka kp 12 menemään...
 
Tiistai 24.7.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Scarleth............35..........11/25-30..........?..................1.
K.................... 37.........19/28..............19..................3.
Leenuliinukka... 37..........20/?.................2..................3.
Hopsan.............37..........20/28..............5v.................3.
Dominique........35..........21/27..............16..................4.
Elena75............37..........27/28..............13..................3.
Puskajussi.........40.........29/23-30.............6..............5.
Syystuuli74.......37.........31/26-30...........13..............2.
Jaahas...............35..........41/27-30.............8.............1.


TAUSTALLA

Whisky Peat
Kaktus-76

KADONNEET: Hu Huu!

Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.

Plussanneet

2012
heinäkuu....Sadana yk 1, Pepinka yk 4.
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


Syntyneet
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 

Yhteistyössä