YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Kirpeää pakkaspäivää kaikille:wave:

Iso :hug: tädin kohdanneille ja tsemppiä uuteen kiertoon.

Domi kiva kuulla että saitte miehen kanssa sovittua. Tuo kaikki kuulostaa jotenkin niin tutulta *kotonta löyty ajoittain yksi putkiaivoinsinööri*.

Ronjalle jaksamista. Ja tietenkin kaikille muillekin:)

Muistaakseni Erika totesi joskus aiemmin että "pessimisti ei pety", sillä samalla asenteella mennään täällä eteenpäin. Alavatsaa nipistelee jo nyt...mutta muuten en ole kuin pari pientä ajatusta:) luonut koko raskautumisasialle. Töissä on onneksi ollut niin tiukka tahti ettei ole mitään ylimääräistä kerennyt miettimään.

Nyt lähden tuonne pakkaseen ja käyn äänestämässä. Oikein mukavaa tammikuun viimeistä päivää kaikille!
 
Kiitos listan päivityksestä!
Tsemppiä kaikille uuden kierron aloittaneille:heart:

Me ollaan touhuiltu tässä kierrossa niin, että ihan korvista tulee:p Kp:t 8,10,12,13,14 ja 15 käytetty hyväksi. Pakko, kun on niin epäsäännöllinen kierto. Eilen miestä ei oikein innostanut ja nyt tietysti ajattelen, että tärkein kp jäi käyttämättä. Vaikka ole kyllä jostain lukenut, ettei joka päivä välttämättä edes kannata heilutella peittoja kun simpat ei sit oo ehkä niin elinvoimaisia. No, tällainen kierto tällä kertaa. Jos vielä tänään sais miehen aktivoitumaan...Ens kierrossa varmaankin sitten aloitan ovistikuttelun kun eihän tällaista peiton heilutustahtia nyt kauan jaksa kumpikaan.

Ja pian saa taas alkaa kuulostelemaan oireita, on tää raskasta:headwall:

Mullakin olis tarinaa anopista, mutta taidan jättää toiseen kertaan. Onneksi nyt on välit vähän parantuneet. menihän siihen kymmenisen vuotta:p
 
KESKIVIIKKO 1.2.2012

..................... ikä ........ kp ............ yk ........ toiveissa
Lilliputti72...........39........3/29-30.............5...............5.
erika76...............35.........3/30-34............4...............3.
Ronja76..............35.........3/26-28............14.............1.
Dominique...........35.........4/25-27............10..............4.
Elena75..............36.........7/25..................7...............3.
Whisky Peat........36.........16/30-35...........6...............3.
Melanie75...........36.........17/24-32...........2..............3.
Kaktus-76...........35.........25/26-30.............7...............2.
Syystuuli74 ........37........28/26-28.............7...............2.
Killi12.................38........30/30-31.............3..............2.
Elmaleena ......... 40 ........30/29.................2............. 3.








KADONNEET: Hu Huu!

Tiiti35..................35..........?/22-25........11..............2.
Malfiina 76 .......... 35 ..... .?/25-30 ........ 11 ........... 3.



Plussanneet:

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

Syntyneet:

Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Kiitos kaktus-76 päivityksestä... :flower:

Täällä on etova olo, rinnat on ihan tolkuttoman kipeät ja aamulla kaikki hajut tuntui nenässä voimakkaalta. Olisko mahdollista että olis tärppi käynyt.... huh huh.

Elmaleenalla sama jännäys meneillään... ite en viitsi kyllä testata ennen viikonloppua, jos vaikka se täti vielä tuleekin. Oireita on, mutta onko ne keksittyjä... on niin jännittynyt olo jotenkin koko ajan.:x entäpä Syystuuli?
 
Kiitos kaikille tsempityksestä! Sitä nyt kyllä tarvitaan - tässä on varmaan käynyt niin, että yrityskertojen myötä toivo luomuraskautumisesta on karissut... Noh, onneksi elämässä on kaikkea muuta (mm. iso remontti meneillään), ettei ajatukset pyöri ainoastaan tän vauva-asian ympärillä.

Lilliputille ja Erikalle pahoittelut tädeistä ja tsemppiä myös uuteen kiertoon!!

Anoppi-kiukutus on jo laantunut. Keskusteltiin asiasta miehen kanssa ja hän oli tietenkin ihmeissään äitinsä käytöksestä. Ei ole kuulemma anopille tyypillistä käytöstä. Laittoi koko homman sen piikkiin, että äidillään alkaa ote herpaantumaan ja nämä olisivat dementian ensioireita, kun vanhat asiat alkavat pyöriä voimakkaammin mielessä. Sitä on kuulemma suvussa. Jaa, tiedä häntä sitten.. Itse olen sitä mieltä, että pikemminkin ovat jollain tapaa mustasukkaisia pojastaan ja ikäänkuin huolissaan siitä, että poika on valkannut itselleen "voimakastahtoisen pirttihirmun". Meillähän on siis aika tuore suhde takana, vasta reilun vuoden mittainen... Ja siksi mun asemaa pitää jollain tavalla tölväistä (tiedostetusti tai tiedostamatta...). Noh, joka tapauksessa olen tyytyväinen, ettei asuta samalla paikkakunnalla :saint: Kiitos kirjavinkistä Dominiquelle - pitääpä lukaista jossain sopivassa hetkessä.

Tervetuloa mukaan kuumeilemaan Toivoliini :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Killi, aikamoiset hermot sulla, kun pystyt olemaan testaamatta.=)

Melanie, ihan kiitettävää peitonheiluttelua!
Musta tuntuu, että meillä ei oo nyt mikään maksimaalinen panospiritti päällä. Suoraan sanottuna otan jo pikkustressiä siitä, että saanko simpat sit oikeaan aikaan. Vain kerran ovistestailun aloitettua ne simpat on jääny saamatta, mutta silti stressaa.

Pahoittelut Lilliputille ja Erikalle!:hug: Tsemppiä uuteen kiertoon.

Tää sydäntalvi on kuulemma ollu ennen vanhaan vähän huono aika raskautua vähän valon ja huonon ravinnon takia. Koitteleekohan tämä vuodenaika nyt vain tätä meidänkin pinoa.

Mä oon lisänny nyt raskautumisreseptiini vyöhyketerapian. Huomenna on eka käynti ja siitä viikon päästä seuraava. Terapeutin mukaan ne hoidot kannattaa tehdä näin ennen ovulaatioita. Hän sanoi myös, että kysesssä saattaa olla vain aivan pieni blokki. ;)
En oo juuri yhtään testaillu tällaisia tieteellisesti (kai) todentamattomia hoitokeinoja, mutta nyt on aika.

Ja nyt sitten vaan poskeen pilleriarsenaali ja grapemehu. Tuosta punaviinistä oon vähän kahden vaiheilla. Ja nyt aioin ottaa myös sitä vehnänalkioöljyä.
 
Lilliputille onnea uuteen kiertoon. :hug:
Mä nyt kolmatta päivää "nautin" tuota omenaviinietikkaa. Ja voin sanoa että aivan järkyttävän hirveää on! Sekoitan yksi-kaksi ruokalusikallista kolmeen desiin vettä ja hengittämättä yritän sen juoda. YÖK. :x Tämän "rohdon" on paras toimia. Eikö kaikki pahanmakuiset läkkeetkin aina toimi? ;) Kävin eilen apteekista ostamassa fluoriliuosta hampaille, etteivät kärsisi kauheasti tuon etikan ryystämisestä.
Dominique tuosta vehnänalkioöljystä: olen itse ottanut ruokalusikallisen laadukasta oliiviöljyä/pv. kun olen ymmärtänyt sillä olevan edullisia vaikutuksia raskautumiseen. Mutta olisikohan tuo vehnänalkioöljy parempi?
 
Viimeksi muokattu:
Erika, mitä pahempaa, sen tehokkaampaa. ;)

Täällä vaan täti odotuttaa itseään. Ja testit näyttää niitä viivanpaikkojaan yms. Katotaan nyt viikonloppuun asti, josko sitten tekisi digitaalisen testin ellei tätiä näy. Oireitahan alkaa jo kuvitella vaikka mitä, joten en niistä edes sano mitään kun ovat varmaan vaan mielikuvituksen tuotetta... Pessimismiä ilmassa näin aamutuimaan...

-Elmaleena-
 
Jospas Elmaleena tärppi olis kummiskin käyny :) täällä kanssa oireita on, rinnat on tolkuttoman kipeät ja koko ajan on vähän huono olo... voipi kyllä olla että on ihan keksittyjä nää oireet, mutta toisaalta ei oo kyllä yhtään sellainen olokaan että menkat alkais, ei oo ees sitä normaalia päänsärkyä joka on keskenmenon jälkeen joka kierrossa ollut. viikonloppuna sit testaillaan.... rautahermo olen :)

Dominique: yksi lapsettomuudesta kärsinyt ystäväni sai apua vyöhyketerapiasta... tai siis, apua ja apua, mutta silloin kun IVF vihdoin tepsi ja kummityttöni sai alkunsa 7 vuoden yrityksen jälkeen oli mukana myös vyöhyketerapiaa vähän niinkuin luontoa avustamassa ( ei ollut alkionsiirrot onnistuneet ennen tätä kertaa )...
 
TORSTAI 2.2.2012

..................... ikä ........ kp ............ yk ........ toiveissa
Lilliputti72...........39........4/29-30.............5...............5.
erika76...............35.........4/30-34............4...............3.
Ronja76..............35.........4/26-28............14.............1.
Dominique...........35.........5/25-27............10..............4.
Elena75..............36.........8/25..................7...............3.
Whisky Peat........36.........17/30-35...........6...............3.
Melanie75...........36.........18/24-32...........2..............3.
Kaktus-76...........35.........26/26-30.............7...............2.
Syystuuli74 ........37........29/26-28.............7...............2.
Killi12.................38........31/30-31.............3..............2.
Elmaleena ......... 40 ........31/29.................2............. 3.








KADONNEET: Hu Huu!

Tiiti35..................35..........?/22-25........11..............2.
Malfiina 76 .......... 35 ..... .?/25-30 ........ 11 ........... 3.



Plussanneet:

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

Syntyneet:

Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Täällä on vielä peukutu pystyssä Elmaleenalle ja Killille! :heart:
Jo on kumma, jos ei tähänkin pinoon ala pian plussia liristä.

Pikainen päivitys. Kävin vyöhyketerapeutilla. Ei kuulema tuntenut, että mitään olisi ollut varsinaisesti vialla, mutta aktivoi käsittelemällä kohdun ja lantion alueen sisäelimiä.
Sain myös kahta :D uutta rohtoa. Toisen nautiskelu alkaa tänään.
 
Voi itku Elmaleena :hug: ei kun uutta kiertoa kohti!

Itellä oli aamulla raskausoireet kadonneet, rintoihin ei koskenut yhtään :( ja päänsärkykin oli tuloillaan... en sitten tiedä enää että kuvitelenko päässäni näitä oireita. Nyt rinnat on taas yhtä arat ja vähän mukamas kuvottaakin. Ei oo vielä tätiä näkyny ja toivottavasti ei näykkään. itkin jo aamulla miehelle, että oliko mulla taas kemiallinen raskaus. Alkio kiinnittyy ja raskausoireet tulee ja sit menkat alkaa päivän pari myöhässä... senkään takia en viitsi liian aikaisin testailla.
 
PERJANTAI 3.2.2012

..................... ikä ........ kp ............ yk ........ toiveissa
Syystuuli74 ........37........1/26-30.............8...............2.
Elmaleena ......... 40 ........1/29-31............3............. 3.
Lilliputti72...........39........5/29-30.............5...............5.
erika76...............35.........5/30-34............4...............3.
Ronja76..............35.........5/26-28............14.............1.
Dominique...........35.........6/25-27............10..............4.
Elena75..............36.........9/25..................7...............3.
Whisky Peat........36.........18/30-35...........6...............3.
Melanie75...........36.........19/24-32...........2..............3.
Kaktus-76...........35.........27/26-30.............7...............2.

Killi12.................38........32/30-31............3..............2.









KADONNEET: Hu Huu!

Tiiti35..................35..........?/22-25........11..............2.
Malfiina 76 .......... 35 ..... .?/25-30 ........ 11 ........... 3.



Plussanneet:

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

Syntyneet:

Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Lista päivitetty perjantaille!

Syystuuli & Elmaleena :hug: ja onnea uuteen kiertoon!

Peukutus vielä Killille - toivotaan, että edes joku meistä plussaisi tässä loppukierrossa!

Poppaskonsteista - mulla on tässä kierrossa käytössä greippi&omenaviinietikka. Sitten erilaisia vitskuja nautin purkista vielä lisäksi (B, D & kalanmaksaöljy). Mua kans kiinnostais toi vyöhyketerapia - ois muutenkin kiva päästä hierottavaksi. Päätetyöläisellä tuppaa olemaan hartiat jatkuvasti jumissa :(

Kiva, että viikonloppu on tulossa :) Tänään mennään hakemaan miehen kanssa pesuhuoneen ja keittiön laattoja. Remontti tuo mukavasti kaikkea muuta pohdittavaa ja pähkittävää. Välillä koko vauvaprojekti melkein unohtuu... Vaikka ainahan se jollain tasolla kukkuu tuolla takaraivossa ja raskaana oleva lähipiiri siitä "mukavasti" muistuttaa...

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Syystuuli ja Elmaleena: halaukset:heart:
Olin NIIN toivonut, että pääsen lukemaan tänään plussauutisia:(
Killi:lle peukkuja!

ON: itsellä ei minkäänmoista oiretta, kuivaa on ja mistään ei kolota paitsi selästä ja se johtuu välilevynrappeumasta:p Nyt on kp 20. Oviksen olin tuntevinani halukkuudesta ja limoista, silloin oli kp 13. Kiertohan on vaihdellut, niin olisko se nyt sitten siinä 27 päivän pituinen? Rauhassa saan kuitenkin odotella tuonne kp 32 asti ennenkuin alan odotteleen tätiä tosissani. Nyt vaan yritän ajatella muuta (helpommin sanottu kuin tehty). Eilen oli muutamia vihlaisuja vasemmalla munasarjojen kohdalla, muuten tooosi oireetonta aikaa eletään.

Hyvää viikonloppua kaikille:wave:
Niin ja Toivoliinille tervetuloa!:)
 
Elmaleenalle ja Syystuulelle pahoittelut. :hug: Jaksuja uuteen kiertoon.

Kiitokset Ronjalle päivityksestä! Ja mikä tuon omenaviinietikan funktio raskautumisessa on?

Ja vielä tuosta raskautuneesta lähipiiristä. Eilen mies puhu yhdestä kaveristaan, joka vaimoineen sai esikoisen n. kaksi vuotta sitten.
Ajattelin ensin, että pyydetäänpä heitä nyt viikonloppuna kylään. Sit pikapikaa tullikin ajatus, että ei. Viimeksi kun näimme, tämä pariskunta puhui, että kakkonenki ois kiva, mutta kun sitä ei ehdi tekemään. Ajattelin siis, että just nyt en halua kuulla enempää potentiaalisia lähipiirin raskausuutisia.
Näin pikaisesti laskettuna viisi mun ystävää tai miehen ystävän vaimoa on raskautunut sen jälkeen, kun meidän yritys alkoi.

Heräsin viimeyönä armottomaan pää- selkä- ja vatsakipuun. Eilen vyöheketerapeuttu tosin ounasteli, että pääkipua voi olla luvassa.
Toi mun vyöhyketerapeutti käsitteli vain jalkateriä. Senhän pitäsi tosiaan auttaa koko kehoon.Mun niskat ei kyllä valitettavasti siinä lauennu.

Mä oon käyny niska-hartia-alueen jumituksissa osteopaatilla. Se on ollu aivan ihana. Suosittelen sitä. Oikeastaan mietin, että olisin voinut tämän vauva-asian kanssakin käydä hänen käsittelyssä. Tämä osteopaatti on kuitenkin mun ja mun miehen ystävä ja miespuolinen ihminen, niin jotenki sit ujostelin.

Vielä siitä eilisestä terapiasta. Tää hoitsu oli myös homeopaatti ja hän suositteli mulle jotain homeopaattista nappia myös kyytiin. Ajattelin, että ei se ota, jos ei anna, ja otin nekin mukaani.
Se lisäravinne, minkä sain sisältää erilaisia vitamiineja ja sen pitäisi myös laskea kehon happamuutta. Terapeutti epäili, että mun kohtu voi olla liian hapan, jos munasolut hedelmöittyy, mutta ei kiinnity. Mullahan on siis ollu ne kaks kemiallista.
Mut noi on tosiaan sit vaihtoehtohoitoja. Mua jotenki vähä harmittaa, kun en voi aivan täysillä uskoa niihin.

Ai niin, rupesin muuten syöttään miehellekin D-vitamiinia. Syyksi sanoin, ettei flunssatkaan niin sit vaivais.
Aurinkoloma voi korvata lapsettomuushoidon | Raskaus ja lapset | Iltalehti.fi
 
Syystuuli ja Elmaleena :hug:

Tuosta omenaviinietikasta: Vaikuttaa ainakin tuohon happo-emästasapainoon. Eli muuttaisi kohdun olosuhteita myötämielisimmäksi raskautumiselle.:cool:

Nyt laittamaan ruokaa ja odottelemaan miestä kotiin.

Ihanaa viikonloppua kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä