Tännehän on tullut monta uutta kuumeilijaa, tervetuloa mukavaan joukkoon teille kaikille :flower:
Rosemari onnea plussasta ja toivottavasti tällä kertaa onnistuu ja menee loppuun asti hyvin :heart: Et ehtinyt kauaa täällä meidän kanssa kuumeilla
pikkukakkosen haaveilija Paljon onnea syntymäpäivän johdosta
Taikakuu, voi harmin paikka, jospa sitten seuraavalla kerralla. Moneen kertaan on sanottu ja sanon sen taas, että niin kauan on toivoa, kun täti poissa :hug:
Neeanäiti, teidän koiralla sama ulinakuuri kuin meilläkin. Mä en tajua tuota, kun joka hiivatin yö pitää tuo sisuleikki aloittaa. Kyllä kieltämättä yöunet menee katkonaisiksi, kun tuo mokoma ulvoo ja välillä haukkuu. Sisällä se ei niin metelöis, mutta kun se ei viihdy sisällä. Läähättää läkähdyksissä vain ja vaeltaa huoneesta toiseen.
Kaikki liikkeellä olevat tätilaumat vois sitten suunnata tänne päin. Tarjolla kahvia ja pullaa. Alkaa mennä jo hermot tässä kyttäämisessä. PMS oireet kadonneet jonnekkin ja ei niin mitään oireita. Ei edes migreeniä. Valkkaria riittämiin, mutta ei siis mitään tietoakaan tädin tulosta. Tulis nyt ede puuntakaa yllättäen, aivan sama, kunhan vain tulis.
Niistä mun labroista ja lähetteestä. Siksi ne mut keskussairaalan puolelle yksityiseltä laittoi, kun tulee samat tutkimukset siellä halvemmaksi. Tuon suoliston jatkuvan reistaamisen takia otettiin sit keliakia ja kilpirauhas testit uusiks, kun edellisistä oli aikaa. Keliakia epäilyn takia nyt lisää tutkitaan. Laittoivat kiireellisenä senkin takia, että jos se mokoma keliakia on puhjennut/löytyy, niin se saadaan pian hoidon alle ja vauvan haaveilu vois sen puoleen jatkua ilman pidempiä taukoja. Verikokeen perusteella keliakia olisi, mutta vielä tarvitaan paremmat tutkimukset. Tämäkin vielä. Vilja-allergia mulla todettiin kymmenisen vuotta sitten ja pari vuotta siitä söin luontaisesti gluteenitonta ja sen jälkeen pala kerrallaan palautettiin viljat ruoka valioon. Sen aikana iho-oireet helpottivat ja vatsakin toimi. Viljat ei enää parin vuoden jlkeen aiheuttaneet iho-ongelmia ja vatsakin toimi pitkään hyvin.
Nyt on jo muutaman vuoden vatsa reistannut jatkuvasti, mutta iho ei ole atooppista oireilua pahemmaksi mennyt. Jospa nyt on sitten tullut suolistolle se viimeinen niitti ja keliakia puhjennut. Sitä en toivo, mutta jos siitä löytyy syy siihen, miksi jatkuvasti on maha kipee ja välillä ripulilla päivä tolkulla, sitten ummella ja taas ripulilla, niin syön vaikka pieniä kipiä siitä edestä. Olen nyt viikon ollut gluteenittomalla ruokavaliolla ja olo on todella paljon parempi. Vatsa sekaisin edelleen, mutta ei niin vesiripulilla kuin on välillä ollut, kipujakaan ei ole. Turvotusta kai lähtenyt, kun puntari näyttää neljä kiloa vähemmän, joten nyt on kaikkiaan -15kg jotain kauhiaa pois kropasta
täytyy vain ajatella, että on sitä tässä maailmassa keliakiaakin pahempia tauteja. Kyllä sen kans varmaan oppii toimeen tulemaan. Johan sitä "harjoittelin" pari vuotta ja nykyisin on paljon enemmän kaikkia ruokiakin saatavana gluteenittomana, kuin 10v sitten.
Tänään oli töitä vain aamusta ja innostuin siivoamaan vaihteeksi. Matot on ulkona raikkaassa ilmassa ja pyykkikone pauhaa toista kertaa. Juuri tällaisesta ilmasta nautin. Tämä on mun suosikki vuodenaika kevään lisäksi. Syksy ehkä vieläkin parempi, kun ei ne puiden siitepölyt haittaa. Vaikka syksy on sellaista hyvästien jättöä kesäkukille, puiden lehtiverhoille ja kaiken uuden kasvulle, niin silti se on tavallaan valmistautumista uuteen kasvuun. Syyskylvö rukiin kanssa, kukkasipuleiden istutusta, lannoitusta...ihanat hämyiset illat kynntillänvalossa, takkatuli...niistä asioita nautin.
Nyt pitää jatkaa siivoamista, että saan urakan valmiiksi ennen kuin mies tulee kotiin. Sitten lähdetään kaupoille, niin ei sitä enää illalla jaksa. Nyt sentään peltotyöt vähän jo antaa aikaa huilia, mutta pian on kyntöjen aika, niin sitten taas mennään täyttä höyryä.
Plussatuulia, Lumi-Marja