YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Iltaa kaikille näin pikaseen!


Koska aijot Hibiscus testata? Ajattelin kokeilla viikonloppuna..mutta voi olla liian aikaista. Koskas sinulla oli ovis?
Voi kun saatais oikein monta plussaa nyt lähiaikoina :D
Taidan mennä pehkuihin..tuli herättyä jo puol kuus |O
Töihin taas huristelen 55km aamulla ja taas takas. |O |O
Toivottavasti tiet ei oo niin liukkaita enää aamulla..sai kyllä ajella töistä kieli keskellä suuta. :eek:
 
Huomenta!
Mantana ja Nevi tämäpä hauska yllätys! Minäkin ilmoittaudun melkein tuohon "pääsiäiskaupunkiin" ollaan siis ihan rajalla siis täällä hajautetumman kunnan puolella ja meiltä kaupunkiin 6,5km. Tänään aamupäiväl olis tarkoitus kävellä vauvajumppaan sinne uimalan mäelle ja huomenna taas tuo uimalan punttisali kutsuu. Olis kiva joskun nähdä, vai onko ihan hullu ajatus? Varmaan ollaan voitu monasti tulla vastaankin kaupas tai jossain.

Täällä nuha jo hieman helpottaa. Aattelin tosiaan uskaltaa jo vaunutella ja huomenna mennä punttikselle ja uimaan mut tosiaan riippuen olotilasta.
Mulla ollut taas ihme tuntemuksia, repäisyjä, vihlontoja alavatsalla eli jotenkin ootan et täti tulisi kylään mut ei mulla kiireitä jospa sit viimeistään kesällä et saatais kevätvauva alulle. Sanoin juuri yks päivä meihelle et viimeistään Juhannuksn tienoilla sit pidetään vauvantekotalkoot mut mies totes et eiköhän hän siihen pysty et ei kai me ihan talkoita
:LOL: vaik enhän mä sitä nyt niin tarkottanut

Täällä kyllä ihanan moni elelee jännittäviä hetkiä eli toivotaan nyt kovasti et tulisi plussaa kaikille jotka lähiaikoina testailee =)

a-alisa omastanikin puolesta tervetuloa :wave:

Nyt tarttis mennä leipoo tuo sämpylätaikina.
Kaikille flunssan kourissa taistelevat, pikaista paranemista!
Nyt sit kovasti plussatuulia tänne testeihin :whistle:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
 
Kamala migreeni ollut yöllä ja nyt pää tosi kipiänä! :headwall: Hohhoijaa... ja töihin mentävä. Väsyttääkin. |O Olenpa tosi pirteänä tänään, ihan veto pois. :ashamed:
Nyt olen muuten tilannut tuolta Kotitesti.fi testejä valmiiksi. Olis vaan pitänyt jättää se ovistesti tekemättä! :headwall:
Kp25/31 ja tädin tuloa tekee varmaankin. :'(

nevi en ihan alkuperäinen, mutta ikäni melkein täällä asunut. :wave:

Nyt puurolle, muumit loppui... :wave:

pikkukakkosen haaveilija :wave:
 
Morjens!
Oma napa:kp3/28 ja täällä sitä vaan sairaana ollaan,ripuliakin tulee,niin olo on todella väsynyt ja voimaton,ihan kun yskässä ei olisi jo tarpeeksi,niin vielä ripuli.

NEVI:peukkuja autokoulun kakkososaa,miten meni?Olitko ajoteho-autokoulussa sen suorittamassa vai missä?

Mä itse olen asunut vielä muutama vuosi sitten suomen pääsiäiskaupungissa ja käyn vieläkin silloin tällöin siellä,kun veljeni asuu siellä,että tuttu paikka on.Itse ajoin ajokortin ajotehossa pari vuotta sitten.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Taikakuu vaikuttaa sulla raskausoireilta, mutta odottele vielä kierron loppuun ja testaa sitten. Lämmöt ovat kyllä koholla loppukierrolla yleensäkin, mulla ollut nyt iltaisin 36,6-37 välillä. Olen ymmärtänyt että raskaututessa jäävät koholle joksikin aikaa.
Huvitutin sivuilla on hyvin alkuraskauden oireista. Kurkatkaapa raskautuneet sinne.

Mulla jatkuu melko oireettomana raskaus. Veskissä kävin kyllä yöllä parikin kertaa. Väsymykseen on auttanut nukkuminen ja Berocca. :) Kun nousin vessaan, vihlaisi kipeästi vatsasta, on kuitenkin tähän alkuun kuuluvaa, samoin tuntui kun imuroin eilen. Rinnat ovat arat, varsinkin nännit.

mantana mulla näytti sillä kierrolla kaksi kertaa ovista kun neiti sai alkunsa, mutta kierron päivinä 10-15 loppukierrossa voi hyvinkin näyttää raskauden, itse en ole testaillut. Marraskuun kierrolla, kun täti oli viikon myöhässä näytti ovista sinä päivänä kun täti saapui.
Toivotaan että raskautta näyttää sulla.
:heart:

Plussaisia tuulia täältä lumisen maiseman keskeltä. Lunta on tullut taas ihan kauheasti. Luulin että kevät jo tulee, mutta tulikin takatalvi, kuten taitaa olla muuallakin. :whistle:

Mukavaa päivänjatkoa! TeSuLah ja Pikkukolmonen 5+1 :heart: :wave:
 
Huomenta!

Täälläkin päin sää jatkuu lumisateisena.. Mutta ei ole niin kauhia myrsky kun eilen.

Minun tilanne on se että hulluksi tulen kohta.. :headwall: Mahaa särki aamulla,mutta nyt on ihan ok. Pahaolo on myös nyt aamulla ollut tai semmoinen öklötys.. Selkä on ollut kipeä.

Silloin kun "ainokaista" aloin odottamaan (-92),en tehnyt testiä ollenkaan kotona.. Liekkö ollut olemassakaan vielä ovistestejä (en tiedä). Silloin viim.kuukautiset tulivat 15.4.92 ja tk:ssa kävin teetättää testin 2.6,joka oli silloin positiivinen. Harmittaa kun ei muista millaisia oireita silloin oli.. Sen vaan muistan että hirveä väsymys oli toukokuun lopussa. Ja kahvin juonti loppui kun seinään juhannuksen jälkeen,oli niin huono-olo että mikään ei maistunut. Kertaakaan en kuitenkaan oksentanut.

Hyvää päivänjatkoa kaikille! :wave:
 
Heippa taas !!!

Niin tervetuloa kaikille uusille minultakin :wave: =)

Meillä nousi kuume tytölle viime yönä ja piti jäädä tänään yhdessä kotiin "potemaan"...On se kumma nuilla pienillä, että vähän kun olo helpottaa, niin jo on VAUHTI PÄÄLLÄ |O ...-äskenkin tyttö oli jo kovasti ULOS lähdössä leikkimään, kun alkoi sisällä kyllästyttää :D . Täytyy keksiä kaikki mahdolliset virikkeet, että saisi sen huilaamaan...kun ei nuo videotkaan sitä oikein pitkään jaksa kiinnostaa...no, toivottavasti parannutaan viikonlopuksi !

Keskustelitte tuolla nuista plussan näkymisistä...minulla on kaikki 5 plussaa näkyneet sinä päivänä, kun menkkojen OLISI pitänyt alkaa...ja yleensä olen luottanut siihen Apteekin testiin...Nyt olen niin toivonut, että saisin joku päivä plussan nuihin nettikaupan liuskaraskaustesteihin :heart: -hyvin ne ovat kyllä oviksen näyttäneet...Sydän aina pompahtaa jo oviksen KAHDESTA viivasta :LOL: -mutta sais tulla siihen toiseenkin ;)

Kyllä siellä on jännät paikat monella =) Tulkaahan heti kertomaan kuulumisia kun testailette :wave: :heart: :wave: . Ai kun on kiva jännää muittenkin puolesta ja pitää peukkuja !!!

Nyt täytyy lähteä taas viihdyttämään tuota neitiä, -on tuolla iso-siskojen kaappia jo kaivamassa, kun tytöt on koulussa :whistle: ;)

Heipä hei :wave:
 
...on vähän olo sellanen hermoileva ja päänsärky ei vaan helpota. Pian riennän iltavuoroon. B) Ihana ilma ulkona!
Taikakuu meillä myös neiti ilmoitti tulostaan vasta rv10+4 ja en todellakaan muista mitä raskausoireita silloin alussa oli!! :headwall: Pientä lämmönnousua ehkä oli, mutta muuten olo oli hyvä ja sokeritbl lääkityksellä olin silloin, niin seurailin verensokeria ja aina, kun huono olo, niin ajattelin.... sokerit pohjis eli söin sitten jotain, niin helpotti! Eli hoidin siinä sitten samalla tietämättäni alkuraskauden pahoinvointia... luultavasti. :LOL:

TeSuLah kumpikohan ovis sitten sinulla napsasi? Ihanaa, kun tämä on tälläistä sekavaa, niin eipä ihme, että päätä särkee. :LOL: :wave:

gitte paranemisiin! :wave:
 
Tervehdys mantana =)

-olimme juuri samoihin aikoihin "linjoilla" =)

Minullakin on eilisestä asti päätä särkenyt, ja olen koittanut häätää sitä pois, kun olisi viikonlopuksikin töitä tiedossa,,,niin ei viitsisi sairastella...Tietysti tarttuu tuo tytön "kuume pöpö", mutta sillehän ei sitten mittään voi :$ . Mukavaa torstaita sinnekkin päin :wave:
 
Taikakuu Minulla oireet olleet aina erilaisia. Isojen tyttöjen odotusajan oireista ei ole paljon muistikuvia. Muistan että tein kotona testin vuonna -89. Siitä on muuten iäisyys. Nuoremmasta ei ollut oireita ollenkaan. En uskonut raskauteen ennen kuin sydänäänet kuului. Vaikka testin teinkin...
:heart: Plussatuulia sinnepäin ja muillekin :heart:
Lähden muutamaksi päiväksi koulutukseen :wave:
 
mantana luulen että tärppäsi toisella oviskella, testasin ovisplussaa 10. pvä, 11. pvä oli nega ja 12. pvä taas plussaa. Oviskipuja tuntui selväsi 14. ja 15. pvä kierrosta.

Oireista haluan sanoa sen verran, itselläni varmoja oireita: kaatoväsymys, ei tavanomainen, kierron lopulla sekä veskirumba n. 19. pvästä eteenpäin.

Äidilläni raskausoireita ei ole ollut, hän odotti vanhinta veljeäni ja meni lääkäriin jostain syystä. Menkat hänellä silloin tällöin myöhästelivät ja olivat joskus pois kuukaudenkin, kun oli tosi hoikka, eikä kiinnittänyt siihen kamalasti huomiota. Lääkäri tuumasi äidilleni: Rouva hyvä te olette raskaana, raskaus oli sen verran pitkällä, että meinasivat olla antamatta äitiyspakkausta, mikä tuntuu tosi oudolta tällaisessa tilanteessa, kun ei tienny raskaudesta. Näin itse kertonut. Pahoinvointia eikä muutakaan ollut hänellä ja 5 lasta synnyttänyt. Siskollani myös oli molemmat raskaudet lähes oireettomia alussa, ei hänellä eikä minulla ole ollut oksentelua, jotain ohimenevää kuvotusta kylläkin.

On siis oireellisia ja oireettomia raskauksia. Samoin voi olla erilainen joka raskaus. Kai ne oireet niin yksilöllisiä, jotkut ystäväni ovat oksentaneet koko raskauden ajan, se vasta tuntuu kamalalta, eikä pahemmin kerkee nauttia olostaan. Pitkät syömisvälit lisäävät pahoinvointia, uskon siihen.

Monilla jännät paikat! Plussatuulia ja plussaisia sydämiä heittelen, ottakaa kiinni!!

 
mantana luulen että tärppäsi toisella oviskella, testasin ovisplussaa 10. pvä, 11. pvä oli nega ja 12. pvä taas plussaa. Oviskipuja tuntui selväsi 14. ja 15. pvä kierrosta.

Oireista haluan sanoa sen verran, itselläni varmoja oireita: kaatoväsymys, ei tavanomainen, kierron lopulla sekä veskirumba n. 19. pvästä eteenpäin.

Äidilläni raskausoireita ei ole ollut, hän odotti vanhinta veljeäni ja meni lääkäriin jostain syystä. Menkat hänellä silloin tällöin myöhästelivät ja olivat joskus pois kuukaudenkin, kun oli tosi hoikka, eikä kiinnittänyt siihen kamalasti huomiota. Lääkäri tuumasi äidilleni: Rouva hyvä te olette raskaana, raskaus oli sen verran pitkällä, että meinasivat olla antamatta äitiyspakkausta, mikä tuntuu tosi oudolta tällaisessa tilanteessa, kun ei tienny raskaudesta. Näin itse kertonut. Pahoinvointia eikä muutakaan ollut hänellä ja 5 lasta synnyttänyt. Siskollani myös oli molemmat raskaudet lähes oireettomia alussa, ei hänellä eikä minulla ole ollut oksentelua, jotain ohimenevää kuvotusta kylläkin.

On siis oireellisia ja oireettomia raskauksia. Samoin voi olla erilainen joka raskaus. Kai ne oireet niin yksilöllisiä, jotkut ystäväni ovat oksentaneet koko raskauden ajan, se vasta tuntuu kamalalta, eikä pahemmin kerkee nauttia olostaan. Pitkät syömisvälit lisäävät pahoinvointia, uskon siihen.

Monilla jännät paikat! Plussatuulia ja plussaisia sydämiä heittelen, ottakaa kiinni!!

 
Onpa kaunis päivä, aurinko paistaa niin kirkkaasti suoraan työhuoneen ikkunasta sisään :) Harmi vaan, ettei pääse ulkoilemaan, kun tämä työ haittaa vähän noita harrastuksia :LOL:

Kanella, kävin tänään lääkärillä ihan muissa asioissa ja kyselin sitten noista allergialääkkeistä. Mulle lääkäri sanoi, että varmuuden vuoksi jätetään kaikki antihistamiimit pois ja hoidetaan allergiaa paikallisesti silmätipoilla ja nenäsumutteella ja jos yskä alkaa pahasti vaivaamaan niin sitten siihenkin täsmälääkettä. Nyt siis käytän vain Lomudal-silmätippoja ja Nasonex-nenäsumutetta.

Tsemppiä ja malttia Aurora72 ja Taikakuu, omasta kokemuksesta tiedän, että odottavan aika on pitkä :) Mulla on vasta nyt alkanut enemmän ilmaantua valkovuotoa, eli ennen sitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, niin ei kyllä juurikaan vuotoa ollut.

a-alisa, tervetuloa mukaa :wave:

Ebony, ainakin jostain palstalta luin että kotitestit.comilla on ollut toimitusvaikeuksia. Itse tilasin testejä babyplus.fi ja mammaksi.fi sivujen kautta ja hyvin ja nopeasti tuli tilaukset perille.

Rouva Pikkumyy, harrastatko enemmänkin neulontaa? Tännekkin päin voisi muutaman nutun laittaa tulemaan :whistle: Huomasin muuten jossain Vauva-lehdessä tai KaksPlussassa pienten tossujen neulomisohjeet. Ne vaikutti ihan söpöiltä, ajattelin kokeilla niiden värkkäämistä, jos nyt vaan vaavi jaksaa pysytellä kyydissä mukana :)

Mantana, toivotaan että se positiivinen ovistesti tarkoittais raskautta :heart: Minäkin olen monta kertaa kuullut, että ovistesti voi näyttää raskauden, nyt peukut ja varpaat pystyyn :wave: :wave:

Mimuli, toivotaan että lääkkeistä on apua, eikä tarvitse turvautua kaavintaan :hug:

Nevi, mitenkäs ajokoe meni?

Mantana, Taikakuu, Hibiscus, Aurora72: nyt hirmuisesti plussaonnea teille kaikille :wave: Muistakaahan tulla heti raportoimaan, kun olette testanneet, täällä malttamattomina odottelemme tuloksia :LOL:

Kaikille taudin riivaamille pikaista paranemista :wave: :hug:

Ja kovasti plussaonnea myös kaikille muille, jos joku unohtui tuossa ylhäällä mainitsematta :whistle:

Sorry, nyt on pakko tunnustaa tyhmyyteni, mutta missäs tämä pääsiäiskaupunki sijaitsee :ashamed: Voiko sillä yhtään selitellä, että on blondi ja asuu täällä pääkaupunkiseudun kupeessa :whistle: :ashamed:

Luitteko muuten iltapäivälehdistä, että meidän uusi miss Suomi oli jossain haastattelussa sanonut, että Suomi itsenäistyi vuonna 1952 :lauhg: Siis siinä jos missä on kyllä mieleltään blondi =)

Mulla on edelleen todella hyvä olo eikä mitään oireita :) Kävin tänään tosiaan lääkärissä ihan muissa asioissa ja sitten juteltiin tuosta raskaudesta. Lääkärikin kyseli, että joko on pahoinvointia ja varoitteli että seuraavat 4 kuukautta saattaa olla aika pahoja. Toivotaan, että ei tulis tuota pahoinvointia ollenkaan :heart:

Minä olen viikonloppuna lähdössä itä-suomeen isää ja muita sukulaisia katsomaan. Onneksi nuo lumisateet näyttäis jo loppuneen, kurja olis ajella jos lunta pyryttäisi oikein kunnolla.

Mietin vaan, että missähän vaiheessa sitä uskaltaisi kertoa lähisuvulle, että jälkikasvua on tulossa :) Olisi toisaalta kiva kertoa jo alkuvaiheessa, mutta taidanpa kuitenkin kertoa vasta kun ne maagiset 12 viikkoa tulee täyteen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnihiiri68:
kävin tänään lääkärillä ihan muissa asioissa ja kyselin sitten noista allergialääkkeistä. Mulle lääkäri sanoi, että varmuuden vuoksi jätetään kaikki antihistamiimit pois ja hoidetaan allergiaa paikallisesti silmätipoilla ja nenäsumutteella ja jos yskä alkaa pahasti vaivaamaan niin sitten siihenkin täsmälääkettä. Nyt siis käytän vain Lomudal-silmätippoja ja Nasonex-nenäsumutetta.
Millä lääkärillä kävit? Aika paljon erilaisia vastauksia saa ihan sen mukaan, minkä alan ihmiseltä kyselee. Mulla vastaukset siis on gynekologilta ja varmistettu vielä äitipolia konsultoimalla. Ja siis itsekin opiskelen alaa, joten pääsen itsekin 'tiedon alkulähteille' ;). Tietenkin aina parempi, mitä vähemmillä lääkkeillä pärjää, mutta toisaalta taas oma huono vointi vaikuttaa kyllä vauvaankin. Toisinaan pienempi paha ottaa lääkkeitä kuin kärvistellä ilman.
 
Minäkin haluaisin tietää missä on pääsiäiskaupunki..? En ole koskaan kuullutkaan pääsiäiskaupungista.. =) Ajelehan tosi varovasti Minnihiiri68 ,kun viikonloppuna menet sinne itä-suomeen.. Sinulla on kallis lasti kyytissä.. ;) Täältä taas sen verran että menkkoja ei vielä ainakaan kuulu. Luulen että jotkut oireet ovat voimistuneet (näin varovasti sanottua) :|
 
Minnihiiri68 ei sitä pahoinvointia kaikille onneksi tule, saapa nähdä säästynkö tässä raskaudessa siltä, kun 2 jo mennyt ilman. :LOL: Mulla ei ole valkkari lisääntynyt juurikaan, en muista että olisi koskaan ollut mitenkään runsasta raskauden aikana. Kai sekin yksilöllistä.
Muista ajella varovaisesti, mä oon aina ajellut vielä kuukauttakin ennen laskettua aikaa ja pyöräilin neitiä odottaessani vielä kuukautta ennen tuohon kaupalle poika kyydissäni, edestakainen matka n. 10 km. Vointi oli silloin hyvä, eikä supistellu kauheasti. Poikaa odottaessani jouduin lopettamaan pyöräilyn jo puolivälissa, kun supisteli niin kovasti, harjoitussupisteluja oli kovasti esikoisen aikana. Me ollaan jo kerrottu lähisuvulle vauvasta, yleensä ovat saaneet kuulla melkein heti, onpahan sitten tukijoukkoa, jos menee esim. kesken. Jotkut läheiset ystävätkin ovat kuulleet. Kukin ajattelee asian tavallaan. Toivotaan, että päästään hakemaan ne nyytit loppuvuonna. :) :heart:

Täällä jännätään Taikakuu, Aurora72, Hibiscus, mantana ja keitä muita olikaan. :) :heart:

Käytiin ulkoilemassa lasten kanssa, lumessa touhasivat ja isompi jäi vielä ulos. Lunta on satanut koko päivän ja isäntä lähti heti töistä tullessaan ajelemaan traktorilla lumia.

Pikkuneiti katsoo Titiä ja pitäisi lähteä kohta kirjastoon käymään lasten kanssa.

Nevi miten ajo meni, kysyn myös.

Mimuli :hug:

ebony testit Mammaksilta ja Babyplussalta tulleet muutamassa päivässä, molemmilla hyviä testejä.

En ollut kuullut koskaan pääsiäiskaupungista minäkään. :ashamed:

Mukavaa päivää teille kaikille! :heart: :wave:
 
Aloitetaanpa uudetaan |O

Mittailin tänään lämmöt ja sain 36,6 ja 36,8 ja mulla normaalisti alle 36. Rinnat vähän arat mutta niin on aina ennen menkkoja. Valkkaria tulee vähän siis ihan normaalisti. Eli eipä täällä mitään erikoista.

Töissä ollaan ja aika matelee |O |O Kohta pääsee kotiin.

Mantana: onnea oviksen löytämisestä. Se on kuin puolivoittoa kun viiva testiin tupsahtaa. :D

Miksi Riihimäki on suomen pääsiäiskaupunki? En ole moisesta koskaan kuullut :headwall:
Olen itse asunut Helsingissä 10v. ja muutettiin pois 2001. Kaikki lapset on syntyneet siellä. Vuosaaressa viimeiset vuodet asuttiin ja siellä oli mukava lasten kanssa olla kun siellä ajateltu lapsiperheitä kaikin tavoin. Olenkin miettinyt miten saan aikani kulumaan täällä landella vauvan kanssa. Muutettiin omakotitaloon tammikuussa ja naapuria en edes tunne vielä. Ystävät on joko lapsettomia vielä tai lapset suuria.
Olenkin yrittänyt kylvää heihin vauvakuumeen :whistle:

Tsemppiä kaikille..täytyy tehdä vielä muutama homma ennenkuin lähden ajelemaan kotiin :wave:
 

Yhteistyössä