YLI 35-v KUUMEILIJAT :) vol.2

Moikka teille kaikille!

Oma napa:Tätiä odotellaan kylään ja toivottavasti on viimeinen kerta,kun täti tulee kylään tämän vuoden aikana.

Olen menossa tänään kaija koon keikalle red onioniin myyrmanniin,saa nähdä kuinka paljon siellä on porukkaa.

Mukavaa viikonloppua teille ja laskiaista,nyt on ainakin lunta mukavasti pulkkamäkeä varten,nautitaan nyt lumesta hieman kun sitä on. :wave:

Moikka teille kaikille!

Oma napa:Tätiä odotellaan kylään ja toivottavasti on viimeinen kerta,kun täti tulee kylään tämän vuoden aikana.

Olen menossa tänään kaija koon keikalle red onioniin myyrmanniin,saa nähdä kuinka paljon siellä on porukkaa.

Mukavaa viikonloppua teille ja laskiaista,nyt on ainakin lunta mukavasti pulkkamäkeä varten,nautitaan nyt lumesta hieman kun sitä on. :wave:

Pitkästä aikaa rämmin piilopaikastani ja tulen kertomaan tämän päiväisestä gynekäynnistäni. Olin menossa ihan sillä mielellä, että vaihdevuodet pukkaa päälle. Viime kuukauden olen jännittänyt tuota käyntiä tosi paljon.
Gynis olikin tosi ihana. Ensin tutki, otti papan ja ultrasi lopuksi. Ja tuomio oli: ei vaihtareita,kaksi munarakkulaa ja muutenkin toimivat munasarjat.
Mukaan lähti clomifen-ja terolut-reseptit auttamaan raskautumiseen. Ei ihmetellyt yhtään 42:n vuoden ikää ja toivotteli onnea matkaan.
Olen niin onnessani!!!!!!!!!!!!!!

Olen todella pahoillani Lumi-Marja teidän puolestanne. Koko tämän ajan olette olleet ajatuksissani päivittäin. Ja ihan varmasti olette jatkossakin :hug:

Tiuhti-Viuhdin ,kirjoitinkohan nimen oikein, olen vielä pökkyrässä lääkkeistä tilannehan näyttää jo paljon valoisammalta. Niitä oli ihana lukea.

Kotiuduin hetki sitten tk:sta. Migreenipahalainen iski oikein kunnolla, enkä saanut sitä kuriin täsmälääkkeelläkään. Sen oli pakko johtua stressistä; erityispoika on ollut tämä viikon kauhea potenssiin jotain. Ja puoliso iltavuorossa. Ovis minulta jäi väliin (taisin siitä mainitakin). Olen nyt sulatellut läskejä pois. Ja ilmeisesti vähän liian nopeaan tahtiin; mun hormoonini reagoivat painonmuutoksiin aina rajusti. Mutta pakko mun on painoa pudottaa. Peiliin katsominen inhotti. Ja kun mun kummallakin vanhemmalla on kakkostyypin diabetes en halua ottaa sitä riskiä, että sairastun siihen liikakilojeni takia. Nuorimmaista odottaessani mulla oli jo raskausajan diabetes.

Nuuskulle onnittelut mukavasta lääkärireissusta. Voi, kun minäkin saisin samanlaisen kohtelun. Vaikken minä mitään apua perussairauksieni takia voi ottaakaan (eikä kukaan lääkäri kuulemma kirjoita clomireseptiä naiselle, joka on ollut 12 kertaa raskaana :p )

pikkukakkosen haaveilija :wave:
Meilläkin yrityksen alla kaveri nuorimmaiselle. Hän on jo tosin melkein 1v 8kk. Kaveri oli jo tulossa, mutta meni kesken marraskuussa :'(

Meilläkin sydänsuru on aloitettu 'lapsenteko' tässä kierrossa jo hyvissä ajoin. Mukavaahan se on lämmitellä peittojen alla näin helmikuun lumimyrskyjen aikaan :D

Onnittelut Nuuskulle hienoista uutisista!

Vilmavillelle lähtee täältä paranemistoivotus.

Vihdoin kuume laskenut ja olo on tosi väsynyt.

Miehen seksihalut tipoteissä ja vaikka kuinka vonkuu, niin ei mitään. Varmaan tuo vatsasairaus veroitti miehen mehut kokonaan. Tammikuun saldo oli peräti 1 kertaa.
Ok olihan hän matkoilla , mutta ei niitä lapsia siitetä pyhällä hengellä tai pelkällä toivolla. Mutta onhan sitä yritystä ollut jo aika pitkään ja säännöllistä peittojen pöllytystä ovis aikoihin.
En jaksa marista, kun oma olokin ei ole kaikkein paras. Eletään sitten selibaatissa, paras ehkäisy se taitaa olla.

Mutta onhan minulla tuolla tytön huoneessa aivan ihanat vaavit ja peräti kolme kappaletta. Ne pienokaiset harjoittelevat parhaillaan kävelemistä, mutta enimmäkseen ne syövät ja nukkuvat. Emo niitä hoitaa ja meikäläinen vaan tarkkailee tilannetta :)

+++plussia jaossa :flower:

B) mm B)

.....linjoille täältä matalalennon keskeltä haukotellen. |O |O |O

Aivan ensimmäiseksi lähetän monen monta virtuaali :hug: :hug: :hug: :hug: Lumi-Marjalle ja hänen perheelleen. Aina kun olen koneen avannut olen toivonut löytäväni jonkin pienen iloisen uutisen. Vaan toisin on käynyt ja surullisia uutisia teidän kohdalla silmät sumeina lukenut. :'( :'( :'(
Ihmetellen; Miksi luonto jakaa surut ja ilot niin epätasaisesti? :headwall: :headwall:

Rva Pikkumyylle ja Tiuhti-Viuhtille voimia lähettelen. Muistakaa ottaa rauhallisella tahdilla.:p

Kaikille muille myös jaksamista huitelen :wave: kun nyt ei jaksa muistaa miten kenellekin voisi vastailla.

Mutta Maxinelle on kyllä aivan pakko vilkutella erikseen, sillä hyvin sinut muistan ;) vaikka aikaa on kulunut paljon siiitä, kun viimeiksi "näimme". :wave: :wave: :wave:
Todella mukavaa kun moikkaamaan tulit. :D
Vaan niin se minä täällä edelleen notkun ja en taida poistua ennenkuin vaihdevuodet alkavat. ;) Ai niin, mut onhan tuo mimmimammakin täällä lähes yhtä sitkeästi mukana, kuin minäkin.

Joten mimmimammalle paranemisia toivottelen.:hug:

Juu sitä piti kertomani, et olemme muuttamassa, joten noin kuukauden päästä saataa nettipimento olla edessä vähänaikaa :( Muutamme n. kymmenen kilometrin päähän nykyisestä asuin paikasta. Eli ei niin pitkä muuttomatka, kuin edellisellä kerralla (n,150km).
Hoo juu opinnotkin takuamalla etenevät, eli kurssien läpäisy takeltelee, mut nyt jo valonpilkahdus näkyvillä. Koulunpenkkiä olisi tämän jakson osalta viel viikko kuluteltava ja sitten "töihin" oppiejaan soveltamaan neljän viikon ajaksi, sekä sen jälkeen viikon kestävä näyttö.
Joten puuhaa riittää kun olisi opintoihin liittyvät etätyötkin tehtävä ja viel tentteihin lukea pitäisi jossain rakosessa kotihommien lomassa.
Joten kiirusta pitää, niin et älkäähän ihmetelkö jos hiukan harvakseltaan itsestäni ilmoittelen.

|O Vaan nyt on suunnisteltava nukkumaan jotta jaksan viikonlopun aikana lukea pariin tenttiin, tehdä pari etätyötä, pakata muuttoa varten ja viel hoitaa kodin sekä perheen. :kieh: :p
:headwall: :headwall: :headwall: Jäiköhän tuosta tehtävälistasta jotain pois. :headwall:

Plussia huidon ja mukavaa viikonloppua toivottelen. :wave: :wave: :wave: :wave:

-touhis-

ps. Toivottavasti kroppa kestää kiireen ja päälle pakkautuvan stressin muuton sekä opiskelun osalta, Niin ja sen et ukko on "rasittava">hän selittelee jatkuvalla syötöllä mitä tekee ja miten tekee. Ihmettelee minun toimintaani sanomalla jotta hän tekisi niin ja näinsen ja sen asian. :kieh: :kieh: :kieh:

ps.ps. Täälläkin on selipaatti ollut "käytössä" sen ukon yhden tammikuun hullaantumisen jälkeen. Joten huti-kiertoa melkoisella varmuudella mennään. :( Seurausta siitä kun itse kaiket arki-illat koulunpenkkiä kulutan ja vkl sitten ei vaan jaksa olla vonkaamassa ukkoa kaverikseen niihin -K18-:sta leikkeihin. :kieh:

Hyvää yötä!!!!!!!!!!!! |O

Rouva Aniliini.....41v......
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....45v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
nevi...............39v.........lapset -89, -92, -95, -06 (+lainalapsi -93)
kikkara......36v.............lapset 4, 11 ja 12v......neljäs toiveissa
surusydän...36v...........kahden tytön äiti................kolmas haaveissa

mantana.......................2/31...yk.19.....2. toiveissa....Kanta-Häme
surusydän....................8/26.................3. haaveissa
TeSuLah.......................10/28................yk.5........3.s toiveissa
nevi..............................11/26-27.............5. haaveissa
mimmimamma..............12/26-27
vilmaville....................22/28?.................9.s haaveissa
touhu tenava............23/28.............6.s toiveissa.....Kymenlaakso
Rouva Aniliini............24/26-30
gitte..........................24/28
kikkara....................29/33................4. toiveissa
Hibiscus..................34/29.................1. yhteinen
ebony.....................39/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................46/28-30............2. haaveissa
kuumetta..............84/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................92/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........ensimmäinen lapsi toiveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
OnniMaija
:heart: + :heart: ONNEA!!!!

Mies vei minut eilen kaupoille, hissukseen käveltiin ja teki hyvää tuulettua välillä. Pelkäsin jo valmiiksi, miten suhtaudun, kun tulee äitejä pikkuruisten vauvojen kanssa vastaan tai isoine ihanine mahoineen. entisetn menetysten jälkeen olen tuntenut jopa suurta katkeruutta ja raivoa kaikkia kohtaan, joilla tämä onni on. Mutta mites sitten kävikään.

Vastaan tuli heti eteisessä isomasuinan mamma. Katsoin vain ohimennen ja se siitä. DVD hyllyllä oli kaupan vauvakärryssä sellainen pikkuinen, muutaman viikon ikäinen. Katsoin, kyynel tuli silmäkulmaan, mutta se pieni poika oli niin ihana, etten voinut olla katkera enkä kiukkuinen siitä, että hänet on joku saanut. Vauvoja oli kaupassa monta ja osa meni ohitse mitään sen kummempaa mielen reaktiota tuottamatta.

Mahasta kouraisi välillä armottomasti ja se muistutti kaikesta, mikä on edessä. Se tapahtui vaippahyllyllä, kun kumarruin sen verran, että sain vaippapaketin otettua. Seuraavaksi suunta vauvanruoka välikköön, kun meillä tuppaa vielä se isompikin neiti pilttiä popsimaan. Eiköhän siinä sitten nuori äiti tullut äidinmaidonkorviketta ettimään sellaisen ihan pikkiriikkisen vaalenpunaiseen puetun nyytin kanssa. Hän näytti olevan aivan hukassa.

En kehdannut kysyä, että voisinko auttaa, kun samalla pelkäsin,e ttä pillahdan itkuun siinä samassa. Tämä nainen kuitenkin varovasti kysyi, että voisinko auttaa, kun ei tiedä mitä ottaa. Tyttö oli heidän eka ja ikää viikko. Oma aito ei riitä ja korvikkeita joka lähtöön. Pikkuinen nukkui turvaistuimessa niin suloisena. Kerroin korvikkeista ja käskin ottaa paria laatua, että voi kokeilla toista, jos toinen ei vaikka sovikkaan. innostuin sit vielä kertoon cuplatonista yms, jos tulee ilmavaivoja korvikkeista. Ei itkettänyt, ei tehnyt mitenkään pahaa. Oli vain ilo auttaa.

Yllätin itseni ja olin hieman hämmentynyt. Autossa tilitin tuntoja miehelle ja hän sanoi, että suru on tainnut kasvattaa minua ihmisenä ja voin aidosti olla onnellinen toisen onnesta, vaikka kannan vielä sisälläni pientä tulevaa enkelinalkua. Mieheni sanoi, että hänen oli hieman vaikea vauvaa katsoa, mutta ajatteli samalla, että vielä meilläkin sellainen nyytti on. Meidän pieni vain odottaa vielä vuoroaan ja nyt ei ollut meidän onnemme aika.

He-mi-Onni todisti meille sen, että voimme saada luomulapsen, kunhan vain jaksamme yrittää. Nyt eka haave olisi talvivauvasta 2009, mutta se on todellakin vain suuri haave. Eihän tämäkään ole vielä ohi, niin tuntuu jotenkin väärältä toivoa jo uutta. Toisaalta ajatusten kääntäminen tulevaisuuteen auttaa jaksamaan nämä päivät.

http://hapsula.suntuubi.com on muita juttuja ja sitten se karua totuutta puhuva ultrakuva, jonka laitoin kaukana asuvien ystävien pyynnöstä. Laitoin kuvan, joka ei ole pahimmasta päästä. Eilisten kovien suppareiden jälkeen on ollut masussa hiljaista. Helmi-Onni taitaa olla matkansa loppusuoralla. Hiljaa häntä mielessäni olen hyvästellyt, mahaa silitellyt ja kertonut, kuinka häntä rakastimme, kuinka paljon odotimme. Hän on meille aina se kirkas tähti taivaalla ja muisto sydämessä, jota ei kukaan voi ottaa meiltä pois.

Surua työstän ja yritän hyväksyä tämän kaiken. Tässä samalla tunsin masussa pienen liikkeen, ei Helmi-Onni ainakaan vielä ole enkeleiden luo lähtenyt. Henkinen tasapaino riekaleina yritän kahlata surun merestä kohti tyyntä satamaa ja nousta taas maihin ja jatkaa elämää. kunhan vain seuraava viikko menisi jotenkin ja kaiken ollessa ohi, voisin katsoa itseäni peilistä ja antaa itselleni anteeksi sen, että tein päätöksen pienen siirtymisestä enkelien huomaan.

Teille kaikille edelleenkin toivotan mitä parhainta jatkoa ja roppakaupalla plussaonnea onnellisten tähtien alla.

Lumi-Marja ja Helmi-Onni 14+5

ilman kyyneleitä en pysty kirjoitustasi lukemaan :ashamed:
Kaikesta huolimatta jaksat katsoa tulevaan mikä on hyvä asia.
Toivotan koko sydämmestäni voimia sinulle ja koko perheellesi surutyössä. Lähetän enkeleitä teidän pienen Helmi-Onnin matkaan mukaan.
Tulet olemaan aina mielessäni. :hug: :hug:

mutta jotain lohduttavaa haluaisin sinulle sanoa Lumi-Marja.

Enkeli hipaisi ja kosketti sieluasi. Teidän Helmi-Onni on enkelten viestin tuoja, jolle elämää maan päällä ei suotu. Jotkut lapset ovat liian hyviä ja arvokkaita maanpääliseen elämään.

Kuuntele viestiä mitä sielullesi kuiskataan. Mikä on Helmi-Onnin viesti sinulle.

Ole kiitollinen enkelten kosketuksesta ja synnytä arvokkaasti enkeli elämään taivaassa. Kaikille äideille ei sellaista suoda, sinulle ehkä suotu liian useasti.

Rakasta ja helli enkelivauvaasi viime metreillä ja ole onnellinen näistä menneistä viikoista ja onnesta, jonka Helmi-Onni teille toi.

:hug: mm :hug:

Heippa, olen 39 v ja ensimmäinen lapsi olisi haaveissa. Tähän asti olen ollut aivan varma, että en tule hankkimaan lapsia, mutta niin se mieli nähtävästi muuttuu :) Vuoden vaihteessa päätimme miehen kanssa aloittaa yrityksen ja jätin ehkäisyn pois. Ja nyt on sitten ihan mahdoton vauvakuume...

Jännityksellä odottelen, että miten kroppa suhtautuu tähän uuteen tilanteeseen yli 20 vuoden jatkuvan hormonaalisen ehkäisyn jälkeen. Ensi viikolla olemme lähdössä lappiin lomalle ja just sopivasti oviskin pitäisi tulla loppuviikosta ;)

Takana iltapainotteinen työviikko, joten ei ole tullut piipahdeltua täällä... Vuorot päättyvät puoliltaöin, mikä taas johtaa siihen, että tulee kupattua öisin valveilla ja nukuttua puolillepäivin.
Mutta nyt taas paluu aamurytmiin ensi viikolla...

Järkytys lukea kuulumisiasi Pikkumyy!!!
En tiedä, mitä sanoa! Eka viestisi oli aivan pöyristyttävä, mutta toisessa on jo toivoa...! Olen kauhean pahoillani, niin kuin kaikki muutkin...! :hug: Ja toivon todella, sydämestäni, että Tiuhdilla olisi kaikki hyvin! Jotenkin olen luonteeltani lapsellisen luottavainen, ja nytkin olen taipuvainen uskomaan, että kaikki todellakin on hyvin. Sinulla on viikkoja vielä niin vähän, että veikkaan, että virhearvioita on saattanut tulla. Lääkärithän ovat taipuvaisia kertomaan ne huonot "visiot" ensin, ettei vaan tulisi annettua turhaa toivoa, eikä kukaan pääse sanomaan, ettei "varoitettu". Julmaa.
Napatyrä varmasti kuihtuu itsestään pois, jos kerran on jo pienentynyt! Kyllä toivoa vielä täytyy olla ja paljonkin! :heart:

Lumi-Marja Myös sinun viestisi pysäyttävät. Järkyttävät. En muuta osaa, kuin sanoa ja toivoa, että jaksaisitte miehesi kanssa rämpiä tämän vaikean elämänvaiheen ylitse. Sanomattoman julmasti ja epäoikeudenmukaisesti elämä teitä on kohdellut. Melkein suututtaa, kun ajattelee. :hug: Koettakaa jaksaa. Onneksi teillä on toisenne, kannatte toinen toisianne siitä kohtaa, mistä toinen ei omin voimin jaksa...! mimmimamma kirjoitti nätisti. Yhdyn tähän. Jotkut lapset ovat tänne liian hyviä. En tiedä, lohduttaako tämä. Tuskin. Mutta silti, toivon, että lohduttaisi! Voimahalaus!

Kun näin surullisia asioiat tällä palstalla on eteen tullut, niin on vähän kökköä ilmoittaa, että omalla kohdalla on menossa kp.2. Mutta ilmoitan nyt kumminkin, jos mantana päivität...

touhis, onnea uuteen kotiin, sitten kun muutatte! Tuo on jännää aikaa elämässä. Stressaavaa, mutta jännää! Opiskeluihin toivotan roppakaupalla jaksamisia, voimia ja sisua! :)

vilmaville Sinulle sisua laihduttamiseen! Itsekin olen yrittänyt muutamaa kiloa tiputtaa, mutta kyllä sitkeässä ovat! Mulla ei oikein tunnu tuota itsekuria olevan
Eli aina romahdan herkuttelun puolelle. Suklaata menee sitä enemmän, mitä enemmän esim-. työstressiä on! Eli sillä tavalla torpedoin aina lupaavasti alkaneen tiukan salaattilinjan.
Netissä täytin tietoni johonkin painoindeksilaskuriin ja sen mukaan mulla on lievä ylipaino. Kyllä sen itsessään tietää, ettei tässä mikään keiju ole, mutta silti tuntuu, että parempi olisi, kuin ei tuota luokitusta olisi tiennyt.
Mutta sinulle toivotan rautaista itsekuria!!!Kyllä se paino alas tulee, jos oikeasti tahtoo. Kummiskin! No joo, helpommin sanottu...

Nyt taidan lopetella, sauna kutsuu... Kyllä niitä positiivisia uutisia vielä tähän pinoon ropisee, siihen tässä nyt täytyy uskoa, eikös niin, rouvat! Rauhallista lauantai-iltaa kaikille!

Rouva Aniliini.....41v......
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....45v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
nevi...............39v.........lapset -89, -92, -95, -06 (+lainalapsi -93)
kikkara......36v.............lapset 4, 11 ja 12v......neljäs toiveissa
surusydän...36v...........kahden tytön äiti....kolmas haaveissa
Minnihiiri68.....39v........1. haaveissa

Hibiscus.........................3/29?..............1. yhteinen
mantana.......................3/31...yk.19.....2. toiveissa....Kanta-Häme
surusydän....................9/26.................3. haaveissa
TeSuLah.......................11/28................yk.5........3.s toiveissa
nevi..............................12/26-27.............5. haaveissa
mimmimamma..............13/26-27
vilmaville....................23/28?.................9.s haaveissa
touhu tenava............24/28.............6.s toiveissa.....Kymenlaakso
Rouva Aniliini............25/26-30
gitte..........................25/28
kikkara....................30/33................4. toiveissa
ebony.....................40/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................47/28-30............2. haaveissa
kuumetta..............85/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................93/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........1. lapsi toiveissa
Minnihiiri68............?/?..........1. haaveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
OnniMaija
:heart: + :heart: ONNEA!!!!

Tervetuloa mukaan Minnihiiri68 ja plussa onnea!! :wave:

pikkukakkosen haaveilija Päivitänkö sinut myös listaan, vai haluatko vielä taustailla? Mukaan vaan tervetuloa!! Teillä siis jo kolme tyttöstä ja 4. haaveissa siis? Plussa onnea!! :wave:

Lumi-Marja :hug: En millään hennoisi sinua tuosta listasta poistaa... :'( Pikkuinen Helmi-Onni toi teille paljon iloa, nyt pian enkeleiden matkaan pieni lähtee, vaikka varmasti haluaisi äidin syliin jäädä. :heart:
:ashamed:

täällä, kun mennään jo ties missä.

Tervetuloa Minnihiiri 68 ja pikkukakkosen haaveilija :wave:

Kiva kun sinulla Nuusku onnistui tuo gynellä käynti noin mukavasti.Vilmavillelle hyvää vointia ja mimmimammako sieltä flunssaisena kömpi? Samoin touhikselle jaksamisia opinnoissa ja muutenkin. Ja muille nimeltä mainitsemattomille kaikille tsemppiä tietenkin.

Viikonloppu alkaa olla takana ja olo hiukan flunssainen, kun kaikkialla nuhainen niiskutus kuuluu, sekä kotona että töissä. Juon tässä kirjoitellessa samalla mustaherukkamehua.

Mukava sää tänään laskiaissunnuntaina, vaikka täällä ei kyllä ole juurikaan lunta mäenlaskua ajatellen. Kävelemässä kävin kyllä, jopa aurinko paistoi päivällä. Katsoimme justiin kotosalla sen melko uuden elokuvan 'Paksuna' ja tyhmästä nimestään huolimatta se oli kyllä aika hauska.

Kp 25 ja olen kyllä todella turvoksissa. Puhkis! Tämä ihana nesteenkeräysaika, hyvä kun rintaliivit päälle mahtuu. Huomenaamulla taas labraan, tällä kertaa otetaan niitä kilpirauhasarvoja. Mukavaa alkavaa viikkoa naiset :heart:

........niin niin siis juu nyt pitäisi olla tenttiin lukemassa, mut jotenkin tää bitti-maailma kiinnostaa enenmän. :ashamed: :whistle: :p
Niin no tai olen minä tänään hiukan ahkeranakin ollut>sain yhden etätyön tehdysi-sen viim. palautuspv. on tiistaina. Mut tentteihin luku onkin sitten jo aivan toinen juttu. :kieh: :ashamed:

Elikkäs iltaa mammat niin uudet kuin jo täällä pidempään olleet. :D

Hmmmm..... niin muutto, juu se kyllä on sressaavaa puuhaa etenkin kun jatkuvalla syötöllä ollaan ukon kanssa napit vastakkain. Viimeiksi tänään ukko otti ja suuttui niin et jo mietin; et asutaankohan me sitten yhtäkään yötä siin uudes tulevassa kodissa yhdessä perheenä. :headwall: Sillä ukko oli jo ottamassa tavaransa ja poistumassa kuvioista. Vaan ajatustasolle tais aikeet kuitenkin ukolla jäädä sillä tuolla makuukammarissa hän viel on. :whistle: Juu ja kyllä tää pahvilaatikko-elämä kieltämättä hermoja kiristää minullakin, kun asunto on kuin olis pahempikin luonnonvoima käynyt myllertämässä.
Minun kun pitäis todellakin päästä keskittymään noihin opintoihini, jos meinaan kurssit hyväksytysti suorittaa, mut se tieto ei taida oikeen tuon ukon päähän mahtua. Eikä sinne kyl mahdu sekään et meil on melkeen kuukausi aikaa siihen kun muutetaan, sillä hänen mielestää kaiken pitäisi olla pakattuna nyt "heti tänään". :kieh:
Vaan juu kyllähän minä myönnän jotta tavaraa kuusi henkisellä perheellä on (etenkin kun itse olen luonteeltani "hamsteri", joka säästää kaikkea ajatuksella; kierrätys kunniaan. Vaan tällä ajatuksella on monet eurot säästyneet ja tulee säästymään), niin et pakattavaakin löytyy kun kaikkea on ainakin kuusin kerroin; suksia, luistimia, talvivaateita, kesävaateita, asitoita, jne. jne. Vaikka edellinen muutto on tehty puolitoista vuotta sitten ja silloin jo paljon hävitystemppuja tein tavaramäärän pienentämiseksi. :whistle: Niin kuin nytkin olen tehnyt.

Äh, vaan vaavirintamalla on täällä tosiaan selipaatti-linjalla oltu ja sillä se vaikuttaa jatkuvankin, kun ei ole ukko osoittanut mitenkään haluavansa ni en nyt jaksa minäkään kerjätä. Siihen taasen on hiukan sekin syynä et viimeiksi ei ukolla kunto kestänyt ja silloin oli viel se otollisin ajankohta laskujeni ja ovistikuttelun mukaan meneillään. Niin et takuulla huti-kierto on meneillään.

Mut nyt taidan suunnata kammarin puolelle ja ottaa lääkehoidon kirjan kaverikseni, mikäli lukeminen tällä päänsärkyä enteilevällä ololla onnistuu.

-touhis-

ps. Kiitos hibiscus onnitteluista uutteen kotiin. Meille tämä muutto on hiukan niin kuin pakon sanelema. :( Nykyisessä kodissa on viihytty ja ympäristöstä pidetty, joten hiukan on haikea olo tästä kodosta luopua. Mut terveytemme säilyttääksemme nyt muuton teemme, sillä pieni aavistus/epäily on et talo jossa asumme ei ole täysin terve. :/ Ja omistaja on kyl remontin luvannut, mut siihen ehkä aikaa saattaa kulua kun kyseessä on suojelukohde. Joten teimme oman ratkaisun ja muutamme. Sillä terveyttä meillä kaikilla on vain yksi elämämme aikana, eikä sitä tule uhmata, jos toisin on mahdollista toimia. :headwall:

On niin paljon taas juttua, etten ala erikseen kommentoimaan. Kaikkea hyvää toivotan vaan joka mammalle omassa tilanteessaan. :flower:

Neiti taas innostui heräämään 6 aikaan ja aamukahvi porisemassa.

Ovisaika käsillä ja pe jo venyvää limaa, eli aikaisessa ollaan. Pupuiltu on ahkerasti ja isännälläkin ens viikolla iltatuuri eli on jotain mahdollisuuksiakin tällä kierrolla.

Ystävälläni on irronnut limatulppa ja viikot vasta 21. Tosi aikaisessa ja en löytänyt mitään vastaavaa netistä. Eilen oli käynyt sitten äitipolilla ja kohdunsuu on onneksi kiinni, mutta km:n vaara on suuri eli täytyy ottaa tosi rauhallisesti, se on vaan vaikeaa, kun on jo ennestään 2 pientä lasta ja niitä kotona hoitelee lapset 4 v ja 2,5 v. Ystäväni 25 v. nuori äiti. Supisteluja ollut aika paljon ja tilanne välillä vaikea. Toivotaan parasta.

Tervetuloa mukaan uudet! :heart: :hug:

tällä viikolla isäntä iltatuurissa nythän on alkanut uusi viikko.

Eilen oltiin lasten kanssa pulkkamäessä, meillä täällä Pohojanmaalla riittää lunta, laskiaista lasketeltiin ja kivaa oli.

Mukavaa alkanutta viikkoa ja plussatuulia kaikille! :heart:

Tuo valohoito on ihana :D, kiitos. Onneksi nyt on lunta sen verran, että sekin toimii jo valohoitona. Eilen käytiin hiihtelemässä jopa jäillä. Eipä siellä pahemmin muita näkynyt, mitä nyt mönkijäpoikia. Tänään olis tarkoitus ottaa uusiksi. :D

touhu tenava - Sulla on kieltämättä jännä elämäntilanne! Eipä kai se mikään ihme ole, jos muuttotilanteessa vähän välit kiristyy. Mukana on kumminkin alitajuista, tiedostamatontakin jännitystä, joka sitten purkautuu kiukutteluna. Kyllä se miehesikin pohjimmiltaan varmasti opiskeluasi ymmärtää, jos on itse yhtään opiskellut, ja tajuaa, ettei se niin ykinkertaista ole. Mutta jospa se onkin vähän sulle mustis siitä, että vietät aikaa kirjojen ja opintojen parissa? Se aikahan on tavallaan siltä pois ;). Voi olla, että olen väärässä, mutta tulipa tässä vaan mieleen. :whistle: Miehet on joskus niin kummallisia käytökseltään. Meillä ainakin viisikymppinen äijä käyttäytyy välillä kuin kakara! :LOL: Joskus pahemmin kuin teini!

Surullista, että joudutte muuttamaan talosta, joka on epäilemättä vanha, hieno rakennus. Mutta jos terveys on kyseessä, niin kyllä ratkaisu on ihan oikea! Viitannet homeongelmaan (ei tarvitse sanoa ). Meillä työpaikan sisäilmassa jotain vikaa, vaikka rakennus on vain muutaman vuoden vanha. Porukat sairastelee paljon, itse kärsin hapettomasta ilmasta. Taitaa olla aika yleistä suomalaisilla työpaikoillakin tämä. Ainakin kouluissa. Mutta jostain syystä nämä asiat painetaan aina jotenkin villasella.

Enivei, jaksamisia ja voimia!!!

Rouva Aniliini - yritä taistella flunssaa vastaan! Tuplaa c-vitamiiniannos, nappaa yksi tabu sinkkiä päivässä, se voi auttaa. Foolihappokaan ei olisi pahitteeksi. Okei, myönnän, että olen vähän vitamiinihörhö. Mustaherukkamehussa varmaan on vaikka mitä vitamiineja myös :).

TeSuLah toivottavasti ystäväsi selviää! Tilanne kuulostaa vaikealta! Eikö hän voisi saada kodinhoitoapua? Ei kannattaisi riskeerata...:/

Kaikille minäkin toivottelen mukavaa alkanutta viikkoa! Plussatuulia puhaltelen myös, ja viivoja testitikkuihin!

Ei auttaneet vitamiinit eikä mustaherukkamehu tällä kertaa. Olen itsekin, Hibiscus, melkoinen vitamiinihörhö. Olo on edelleen huono eli voimaton ja 'kelluva', ihan kuin ois kuume nousussa. Joten tulin labran jälkeen kotiin lepäilemään ja lähdenkin tästä samantien vällyjen alle. Meillä on töissä kipeänä olleet sekä lapset että aikuiset, joten eipä ihme jos minutkin meinaa tauti kaataa.

Mutta lepo paras lääke ja troppeja otan myös. Ilomieltä alkaneeseen viikkoon. Pysykää terveinä :heart:

Hei kaikille!

Olen pitkään seuraillut kuulumisianne ja (vihdoin) liityin itsekin mukaan ;)

Lämpimiä ajatuksia teille, joilla kaikki ei ole mennyt kuten olisi toivonut. Itku silmässä olen teidän tarinoitanne lukenut. Ja tietenkin lämpimät onnittelut hyvän uutisen saaneille!

Itselläni on 2 poikaa, 21- ja 14 vuotiaat. Nykyisellä miehelläni ei ole lapsia. Olemme toivoneet vauvaa 2 1/2 vuotta. Joka kuukausi tuntuu ankeammalta, vaikkei sitä aktiivisesti ajattelekaan - eletään ja ollaan ihan tavallisesti. Mutta koska alunperin, kun yhteen menimme oli niin selvää, että haluamme yhteisiä lapsia, on tämä kova paikka kun vauvaa ei kuulukaan. Toivoa silti riittää - jos vaikka tänä keväänä olisinkin raskaana? Tai ensi syksynä?

Aurinkoa ja iloa kaikille!

Hibiscus täälläpäin on tosi vaikeaa saada kodinhoitoapua, maaliskuussa saa isommat hoitoon, kun vain malttaa huilailla, eikä nostele kauheasti, tilanteen pitäisi pysyä hallinnassa, semmoisia ohjeita saanut. On vaan niin kova tekemään kotitöitä ym. mutta ymmärtää tilanteen vakavuuden. Neuvolassa sanottiin typerästi, että ei välttämättä ala kohdunsuu aukeamaan, mun mielestä oli tosi typerästi sanottu odottavalle äidille, joka on epävarma muutenkin oudosta tilanteestaan. :eek: Äitipolilla saikin sitten selkeämpia ohjeita.

Sellaisesta luontaistuotteesta olen kuullut kun Antivir, jonka pitäisi olla hyvä flunssaa ym viruksia vastaan, itse en käytä muuta kuin greippimehua ja multitabs familyä ja flunssat toistaiseksi pysyneet loitolla, vaikka lapset olivat joulukuussa tosi kipeitä, nytkin isompi taas niiskuttaa, saa nähdä tuleeko flunssa kunnolla päälle vai meneekö nopsaan ohi.

Tervetuloa mukaan auringonkukka oletteko yrittäneet mitään apuja raskautumiseen, kun kestää niin kauan?

Itsellä meni 4,5 vuotta ensimmäistä yrittäessämme, oli apuna clomeja ja teroja, mutta raskaus lähti sitten kuitenkin luomuna ja poika syntyi v. 2003 ja sitten imetyksen loppuessa kesäk. 2005 n. 5 kk siitä ja menkkojen palattua 2 vuoden tauolta, sai tyttö alkunsa ja syntyi v. 2006 ja nyt yritämme vielä kolmatta. Lopetin imetyksen syysk. 2007 ja menkat palasivat taas kahden vuoden tauolta ja nyt ehkäisyttä oltu syyskuusta asti.

Monenlaisia oireita on ollut, mutta raskaus ei ole alkanut niistä huolimatta.

Kerron tämän vielä teille uusille.

Lumi-Marja miten jakselet? Voimia sinulle!

:hug:

Nyt tekemään laskiaispullaa, kun pienempi nukahti päiväunilleen. Nukkuu vieläkin pari krt päivässä n. 2 h kerralla. Isompikin välillä nukkuu.

Plussatuulia teille kaikille!! :heart: TeSuLah :heart:

Yhteistyössä