YLI 35-v KUUMEILIJAT :) vol.2

Niin niistä Lugeista: Samantien alkoi aikamoinen huimaus ja muistaakseni melko nopeasti se ns "krapulainen" olo jo ennen plussaa ja minua väsytti armottomasti, menin jopa 20 jälkeen nukkumaan, tämä siis ennen plussaa! Olo jatkui samanmoisena plussan jälkeen, jopa pahempana, mutta siinä vaiheessa ajattelin, että niin kuuluukin olla :D
Pahinta oli huimaus kun tuntui , että voi jopa kaatua, kun kääntyy esim tai nousee istumasta seisomaa! Mutta silti suosittelen ehdottomasti! :heart:

Tänään ostin äitiysfarkut ja 2 äitiyspaitaa, aika kivoja ovat! :D

Mies tuli kotia käymään, vien vasta maanantaina takasin kuntoutukseen, oli ihanaa kun tuli kotia! :heart:

Plussailua nyt vaan kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv9+5 :heart:
 
Moikka!
HIBISCUS:Mä kyllä ajattelin kysellä apuja gyneltä ja ihan sitten otattaa tutkimukset,vaikka ne on otettu jo monta kertaa ja kaikki on ok mulla kohdussa ja munasarjat ovat auki ja hormoonit samoin ok,ovat vaan sanoneet,että pupuilua lisättävä oviksen aikana.Kuitenkin taas tarkistan asiat ja samalla otan papa-kokeen.Mulla on ollut ihan asialliset gynet joiden luona olen käynyt ja mulla ei ole mitään vakkari gyneä jonka luona kävisin.

Miten teillä muilla on mennyt?
 


Rouva Aniliini.....41v...... Vantaa
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....45v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
nevi...............39v.........lapset -89, -92, -95, -06 (+lainalapsi -93)



gitte..........................3/28
mantana.................12/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................13/29.................1. yhteinen
nevi........................17/26-27..................5.haaveissa
mimmimamma.........16/27
TeSuLah.................17/27-35............yk.4.......3.s toiveissa
ebony.....................18/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................25/28-30............2. haaveissa
vilmaville...............1/28?...............9.s haaveissa
Rouva Aniliini.........3/26-30
touhu tenava........2/28.................6.s toiveissa.....Kymenlaakso
kuumetta..............63/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................71/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........ensimmäinen lapsi toiveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
OnniMaija
:heart: + :heart: ONNEA!!!!



OnniMaija Onnea ja paljon tarraisia sukkasia pikkuiselle!! :hug: :wave:

Tädin piinaamille :hug: ja kohti uutta yritystä reippaasti! :hug: :wave:

 
Lueskelin vähän pinoa ja oli taas niin paljon uutisia, että pitäis olla muistilista vieressä, jotta kaiken tapahtuneen voisi kommentoida. Työviikko hyydytti minut täydellisesti, enkä siis oikein jaksanut iltaisin nettailla, joten heti täällä putoaa kärryiltä, kun on niin innokasta kirjoittelua.

OnniMaijalle hirmuisen suuret onnittelut :hug: Plussauutisia on aina niin mukavaa kuulla. Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan nevi ja oliko siellä joku toinenkin uusi? Muistiparka :headwall:

Useampikin oli menossa gynekologille, joten onnea matkaan ja toivotaan, että saatte sekä hyvää tutkimusta ja hoitoa että myöskin sitä tässä asiassa todella tärkeää empatiaa. Hibiscus, tasan samaa mieltä olen.

Itse olen menossa maanantaina taas labraan hormonikartoitusta varten ja seuraavalla viikolla follikkeli-ultraäänitutkimukseen.

Muuten, olen käynyt jo ennen joululomaa ja nyt taas torstaina aivan mahtavalla akupunktiohoitajalla. Tarkoitus on vähentää tätä mun kestostressaamista siten, etteivät nuo naishormonit ja kehoni aivan hyydy. Hoidoista on tullut melkoisia psyykkisiä ja fyysisiä prosesseja, kun olen tällaista herkänpuoleista laatua keholtani. Mutta uskon, että kaikki koetut asiat johtavat vielä hyvään lopputulokseen. Vointi ja vireys on parempi kuin pitkään, pitkään aikaan.

Itkua ja naurua on hoitojakson aikana tullut paljon ja myös äkillisiä stressinpurkureaktioita kuten hillitöntä kiukkua ihan yhtäkkiä. Töissäkin pomo sai keskiviikkona kuulla suorat sanat, vaikkakin kyllä ihan aiheesta. Hän yritti saada opetusryhmääni ujutettua erityistukea tarvitsevan lapsen, vaikka ryhmä on jo muutenkin ihan täysi. Suutuin asiasta todella, koska syksyllä oli jo kokouksessa päätetty, ettei ryhmää enää suurenneta, jotta kaikki lapset saavat tarvitsemansa yksilöllisen huomion ja hyvän opetuksen.

Mukavaa odottajat, kun käytte täällä kertomassa kuulumisia. Eka kertaa minulla taitaa olla oikeasti sellainen toiveikas olo, että täältä sitä tullaan perässä ja plussa on oikeasti mahdollinen minullekin. Siksi tämänkertainen kuukautisten alkaminen ei masentanut niin paljon kuin yleensä. Ja akupunktiosta johtuen ei ollut yhtään kipuja ja kouristuksia, sattui nimittäin vahingossa hoito eka kiertopäivälle. Yleensähän joudun ottamaan särkylääkkeen.

Mitä mimmimamma koiruudellesi kuuluu? Meidän kissavanhus loikoilee tuolla sohvalla todella onnellisena, koska isäntäväki on taas kotona työviikon jälkeen ja änkeää joka välissä syliin silitettäväksi.

Vitsi mikä sää, vettä tuli päivällä täyttä häkää. Sitkeästi änkesin vaan kävelylenkille sateenvarjon kanssa, vaikka ei olisi yhtään kutsunut. Mukavaahan siellä metsässä ja järvenrantalenkillä oli sitten, kun sai aikaiseksi. Painonpudotusprojekti jatkuu, mantana. Mietin vielä, uskaltaako noiden hoitojen lisäksi mitään puhdistuskuuria vai onko se jo liikaa.

Rentouttavaa ja leppoisaa lauantai-iltaa. Ja plussahuippuja tietenkin. Kiitos vain pahoitteluista tuon kauhutädin suhteen. :wave:
 
...........kävin lukaisemassa jotta olisikos mitään uutta "kuultavaa" ja olihan tuota. Niin et nyt on aivan pakko Rouva Aniliinille yv:tä raapustella.
Joten käyhän Rouva Aniiini jossain vaiheessa kurkkimassa yv:t. :D

-touhis-

Muille myös mukavaa illan jatkoa. :wave: :wave: :wave:
Täällä päässä pyörii kaiken maailman lasukaavat, kun olen epätoivon vimmalla yrittänyt sisäistää/muistaa miten lasketaan verrantoa>siis niitä pirhanan lääkelaskuja. :kieh:
 
vilmavillelle ja touhu tenavalle pahoittelut ja :hug: molemmille.

OnniMaijalle lämpimät onnittelut :flower:

Täällä Hämeessäkin lumet sulaa vauhdilla. Meilläkin, Lumi-Marja, suli iskän pikkuiselle tekemä hieno lumiukko pelkäksi sohjokasaksi. Kyllä oli pikkuisen ilme surkea huomatessaan miten oli käynyt. Niin innolla sitä oli isänsä kanssa rakennellut.

Hibiscuksen miehelle vähän (tai enemmänkin, jos haluat sen käyttää;) ) 'jöötiä' täältä päin.

Oletko Rouva Aniliini lastemme apukasvattajia?
En itse ole ammattilaisia, mutta pääsin kolmen vuoden ajaksi alakouluun avustajaksi auttelemaan. Siinä kummasti sai uutta näkökulmaa omien muksujen koulunkäyntiin.

Kp 17/26-27 menossa ja 'raskaus' siis hyvässä alussa :D

Nyt kullan kainaloon Lostin maailmaan (tallenteelta siis katsotaan, ettei kukaan luule että olen ihan 'odotushuumassa' sekoittanut päivät =) )
 
Tänään lämmöt 37,3 eli muutamana päivänä ollut alle 37, muuten 37 ja yli. Testasin sitten tänä aamuna, mutta ei mitään muuta kuin negaa..


Mikä lie valeraskaus tuntemuksineen, tiedän että lämmötkin ovat koholla yleensä loppukierrosta, mutta viime kierron loppuvaiheilta asti ollu lämmöt koholla ja edelleen. Tädin tulopäivänä oli tosi korkealla ja pitäisi ymmärtääkseni sen jälkeen normalisoitua, mutta ei vaan ole niin käynyt. Kroppa käyttäytyy tosi kummallisesti. Painokin kummasti noussut, kai se ikä tekee jo meikäläisellekin lihomista, vaikka ei ennen ole paino helposti noussut ja kaikki mahassa.

Mimmimamma kauanko sulla meni että se plussa näkyi? Nyt jo pitäisi näkyä jos raskaana kun viikot 6+ olis jos olis sitä.

Gynellä kävin itsekin joulukuun alkupäivinä ja nyt ei kyllä ole euroja sinne. Silloin ei raskautta näkynyt, ei kyllä meinannu löytää edes munasarjoja kun ultras.

Tädin piinaamille :hug: ja jaksamisia uuteen kiertoon.

OnniMaijalle onnea ja tarrasukkia pikkuiselle. :heart:

Kysyn vielä raskautuneilta, oliko teillä jossain alkuvaiheessa nännit arat? Mulla on ollut muutaman päivän siitä keskeltä. En muista että ennen tätiä olisi ollut yleensä.

Nyt toivottelen hyvää yötä teille kaikille! :heart: TeSuLah :heart:
 
Valvottu yö takana ja kätilönä toiminnut. Meille valeraskaus teetti kolme pentua. Synnytys meni hyvin. Kaksi isompaa pentua n 200 g ja yksi noin 170 g. Imetys alkanut hyvin maitoa riittää, mutta hieman huolta siitä pienimmästä pennusta koska ei saa otetta niistä isoista nisistä. Mutta pitää vaan tarkkailla että saaa edes jotain ruokaa. Pentulaatikosta kirjoittelen tätä tekstiä ja huominen työpäivä täysarvoitus, kun tärkeä kokous eikä koiranvahtia. Pitää pytää että tyttö voisi olla kotona koulusta huomenna hoitamassa emoa ja pentuja.

Tesulah en muista enään raskausviikkoja. Mutta negaa oli kun menkat kaksi viikkoa myöhässä ja mkolmen päivän välein vein sen testin ja aika monta testi veinkin.


B) mm :)
 
mimmimamma! :D Ei kai tässä muuta voi, kuin onnitella ja toivoa jaksamisia yllätyskoiramammalle ja teille, jotka pesuetta hoitelette! Koirista mulla ei ole mitään kokemusta, muun sortin elukoista kylläkin :D.


Pikkumyy - Kiitos Luge-kokemuksen kertomisesta! Kuulostaa kyllä hurjalta! Miehelle kerroin, että olen kuullut niistä lääkkeistä tuollaista, mitä kerroit. Se sanoi, että no voihan niiden syömisen lopettaa, jos oireet menee koviksi. Olen muutenkin herkkä pyörtyilemään, joten tuo huippaus-oire pelottaa. Ei väsymys niinkään... Mutta kokeillaan... Kun ikää jo on, ei oikein uskalla enää jatkaa luomuilua... :eek:

gitte Hyvä, jotta tilanne on hallussa ja testit tehty! Mulle ei ole tehty mitään aukiolotutkimuksia tms. En tiedä, pitäiskö...? Onko muille? Viime vuonna alkuvuodesta raskauduin, mutta tilanne on voinut muuttua? Ei liioin mitään hormonitutkimuksia. Ne varmaan olisi syytä otattaa...


Rouva Aniliini - sinäkin kerroit meneväsi hormonikartoitukseen... ÖÖÖ... mitä hormoneja siinä kartoitetaan? Anteeksi tyhmyys, pakko kysyä!
Akupunktiostakin kirjoittelit. Tyhmistelyni jatkuu, mutta onko se jotenkin kivuliasta noin siis...tota... fyysisesti? Olen kuullut, että joillekin on ollut apuja vyöhyketerapiasta. Mullakin tuota kestostressiä tuppaa olemaan, mutta olen vaan koettanut omin voimin pärjäillä. Käveleskelemällä, lueskelemalla, laiskottelemalla... Hektisen työn vastapainoksi olemalla mahdollisimman passiivinen... Se kyllä onnistuu!
:LOL:

Aniliini, kyllä niille pomoillekin voi joskus sanoa suorat sanat, jos tietää satavarmasti olevansa itse oikeassa. Tuossa sinun tapauksessa siitä ei kyllä ole epäilystäkään. Tyypillistä tuollainen lisätyöllä kuormittaminen meilläkin on. Joskus sitä tulee "kiltteyttään" otettua kaikenlaista vastaan, mutta aika monesti on ollut pakko kieltäytyä. Kun ei yksinkertaisesti aika ja rahkeet riitä. Irvokkaitakin tilanteita on ollut. Esimerkiksi kerran, kun olin jo puoli tuntia ylitöissä ollut, alettiin työntää puoliväkisin lisää "pikkuhommaa". Siinä vaiheessa muut oli tietysti jo häippäisseet. Tietty kieltäydyin. :(


Oli vähän itsekeskeistä löpinää... Anteeksi tämä omanapailuni... Mutta nyt tuli miehen teini "kylään", täytyy hilpaista juttelemaan! Kaikille mukavat sunnuntai-illat!




 


Rouva Aniliini.....41v...... Vantaa
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....45v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
nevi...............39v.........lapset -89, -92, -95, -06 (+lainalapsi -93)



vilmaville....................2/28?.................9.s haaveissa
touhu tenava............3/28.............6.s toiveissa.....Kymenlaakso
Rouva Aniliini............4/26-30
gitte..........................4/28
mantana.................13/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................14/29.................1. yhteinen
mimmimamma........17/27
nevi........................18/26-27..................5.haaveissa
TeSuLah.................18/27-35............yk.4.......3.s toiveissa
ebony.....................19/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................26/28-30............2. haaveissa
kuumetta..............64/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................72/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........ensimmäinen lapsi toiveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
OnniMaija
:heart: + :heart: ONNEA!!!!



:wave: Onnittelut hauveleista mimmimammalle!





 
mikä yllätys. Onnea mimmimamma uudesta katraasta. Koiranpennut ovat kyllä ihania :D

Käypä vilaisemassa postiasi touhis :heart:

Hibiscus, multa otetaan hormonikartoituksessa FSH, LH, TSH, prolaktiini ja jotain mistä en saa selvää sekä sitten tehdään se follikkeli-ultraäänitutkimus. Siitä sitten riippuu jatko, mitä näistä selviää.

Akupunktio voi olla hiukan kivuliastakin, lähinnä nipistävänä kipuna. Itse siedän neuloja melko hyvin. Neulat ovat vaikuttaneet näissä hoidoissa niin voimakkaasti, että hoitaja ei tällä hetkellä tee lainkaan neuloilla vaan pelkästään moksalla. Mikä tarkoittaa sitä, että akupisteitä käsitellään (moksataan) sellaisella lämmittävällä, palavalla, 'yrttipötköllä'. Kuulostaa näin selitettynä ehkä hiukan himmeältä, mutta hoito on mielestäni todella miellyttävä neuloihin verrattuna. Myös neuloilla tehtynä moksaamisella voi tehostaa neulojen vaikutusta.

Olen ollut hoitojen jälkeen kuin eri ihminen, todella rentoutunut ja paljon iloisempi. Aion jatkaa käymistä noin kolmen viikon välein toistaiseksi. Olen kokeillut myös vyöhyketerapiaa, mikä minusta oli ok, mutta koen tämän itselleni paremmaksi. Tämä hoitaja on myös todella osaava.

Juu tarkkana saa nykyään olla koko ajan, kun tuntuu että työelämässä otetaan ihmisestä ihan kaikki irti, jos vain siihen suostuu. Ei-sanaa on kyllä hyvä välillä kuluttaa käytössä.

Nevi, voihan mua apukasvattajaksikin tituleerata :D Lasten kasvattajana ja opettajana siis toimin, mutta omia kasvatettavia ei olla toistaiseksi saatu.

Iloisia iltoja tänäänkin naiset :heart:
 
..........Jops nyt jotakin. |O Siis mimimamman koiralla pentuja :D :heart: Onnea :flower: niin koiralle kuin mimmimammallekin.

Tääl elelen "talvileskenä", kun ukko on reissun päällä oolut koko viikonlopun eikä täysin varmuutta milloin kotiin palailee>ehkä huomenna, ehkä ylihuomenna tai sitten vast loppuviikosta. Toisaalta ihan mukavaa olla kotosalla lasten kanssa, mut toisaalta kyl omaa ukkoaan jotenkin kaverikseen kaipailee. No, päivä kerrallaan nyt elellään ja kuulostellaan milloin ukko kotiin palaa.

Vaan nyt on lähdettävä tuot jälkikasvua sänkyihinsä hopottelemaan.

:wave: -touhis- :wave:

ps. Aniliini kävin yv:n lukemas ja laittelen jossain vaiheessa vastapostia, joten käy väliin vilkuilemassa oma postisi.:D
 
mimmimammalle pentueesta :flower:
Minkäsrotuinen koira teillä on? Muistanko oikein, että teillä on ollut noita karvaturreja jo useampia vuosia? Ihanko vain omaksi iloksi, vaiko ihan kenneltoimintana?

Me näytetään menevän aika samoissa noissa kp:ssä, saadaankin jännäillä samoihin aikoihin :)

Toivottavasti ymmärsit Rouva Aniliini että nimitykseni; 'apukasvattaja' oli tarkoitettu kaikessa hyvyydessä.
Kolmen koululaisen (ala- ja yläkoulu sekä lukio) äitinä ja etenkin koulumaailmaa sisältäpäin kokeneena, arvostan opettajia erittäin paljon. Koen teidät ihan oikeasti 'apulaisikseni' tuossa kasvattamisen vaikeassa tehtävässä. Me ollaan aina eletty kaukana sukulaisista ja tukiverkostoista joten olen aina kokenut lasten kouluaikuiskontaktit hyvin tärkeiksi.

Täällä ei ihmeitä. Kp 18/26-27. Rauhallinen sunnuntai kallistuu iltaan. Aamupäivällä tein löytöjä kirpparilla (melkein tarttui mukaan ihana vauvan korisänky
;) ), päivällä 'sisustettiin' 12v huonetta ja illalla nautittiin saunan lauteilla. Seuraavaksi on vuorossa villapaidan neulominen ja jokin leffa.

Rauhaisaa iltaa teille kaikille :wave:
 
Nevi kolme koiraa kuva valikoimassasi ovat todennäköisesti samaa rotua ,kun mitä minun pennut. Parsonrusseleita sis ovat. Ei todellakaan kenneliä vaan omaksi iloksi koiria pidän. Tällaista iloa ja haastetta en olisi uskaltanut ottaa vaikka aina miettii että sitten joskus voisi teettää pentuja. Yritän liittä vaavejen kuvan tuonne avataren jos onnistuu.

Sain muuten piennimmän tisulle juomaan ja kyllä se litki kun vihdoin tajusi miten imetään tissua. Ei hevin päässtänyt otettaan.

onni-majalle plussa onnentoivotukset.

B) mm =)
 
mimmimamma koiranpennuista, ne on söpöjä, muistan kun meidän musta karvaturrimme tuli meille n 4 v sitten, meillä on sekarotuinen vasikankokoinen pitkäkarva. Koirassa estrellaa, saksanpaimenkoiraa ja belgianpaimenkoiraa, on kiltti ja lapsiperheeseen sopiva koira.

Kyllä oli paljon taas asiaa en kerkee erikseen kommentoimaan, mutta toivon kaikille plussauksia tälle vuodelle.

Mulle tehtiin aukiolotutkimuksia ja laparoskopia, poistettiin pieni polyyppi, kun yritettiin esikoista ja poistettiin kohdusta väliseinä ja pian raskaus sitten alkoikin. Olin myös vaivaisenluuleikkauksessa n. 4 kk ennen kuin aloin odottamaan esikoista. Oli aika rankka leikkaus ja pitkä toipuminen. Enää ei ole ollut särkyjä, on auttanut. =)

Mulla tuli 14 pv kierrosta vähän marjapuuronpunaista veskipaperiin ja tänään aavistus ruskeaa, tosi vähän, saa nähdä mitä enteilee, muuten tilanne on se että lämmöt koholla edelleen 37,3 - 37,5 vaihtelee, eli ei ole laskenut. Nänninpäät edelleen tosi arat ja rinnat hieman kasvaneet tai pikemminkin normalisoituneet imetyksen loppumisen jälkeen, kun silloin lähes katosivat. :eek:

Ikenistä tulee verta ja siitä kai tulee se raudanmaku suuhun, en tiedä onko tämä nyt sitten raskautta vai mitä... Väsymys on aika kova ja pissalla saa käydä usein, olen ihmetellyt kun viittaa raskausoireisiin, mutta en ole varma. En kyllä ennen tätiä tällaisia yleensä ole tuntenut.

Odottelen nyt vain kierron loppua ja mitä siitä seuraa ja yritän ottaa rauhallisesti, aika sen näyttää.

Öitä toivotellen ja plussatuulia puhkuen :whistle: :whistle:

:wave: :heart: TeSuLah :heart:
 
Ensiksikin kiitos kaikille onnitteluista.

Hibiscus kyseli oireista. Onhan niitä jonkinlaisia, rinnat ISOT ja kipeät, ei oikeastaan muuta paitsi henkinen varmuus, että näin asia on. Viime keväisessä tuulimunassa minulla oli alusta asti sellainen olo, että kaikki ei ole kunnossa. Niinpä menin yksityiselle ultraan se oli sitten sitä myötä selvä.

Minullakin oli ongelma kiinnittymisessä, ovulaatio tapahtui kyllä säännöllisesti. Tuulimunakierrossa taikana oli 2 ensimmäistä kierron viikkoa greippimehua ja seuraavat 2 punaviintä. En sitten tiedä oliko näillä vaikutusta kiinnittymiseen, gyne ei kyllä täysin teilannutkaan.
Minä otatin etukäteen verikokeita terveyskeskuksessa ja mies kävi työterveyslääkärin lähetteellä siemennäytteellä. Näillä tuloksilla menin yksityiselle, joten hoito voitiin aloittaa heti. Lääkärikäynti maksoi Kela-korvauksen jälkeen noin 50 euroa ja 20 Clomia (riittää kahteen kiertoon) maksoi vähän enemmän.

Hyvää työ/koulupäivää kaikille :heart:
 
'urakka' ohi :whistle:
Nyt voidaankin sitten miehen kanssa keskittyä ihan vain lystinpitoon ilman paineita ;)

Ihan harmittaa ettei ole kiinnittänyt omaan kiertoon enemmän huomiota 'normaalioloissa'. Nyt kun yrittää raskautua, tuntuu oireita tulevan riittävästi pariinkin raskauteen.
Jos olisi jossain kalenterissa ylhäällä huomioita tavallisesta kierrosta, löytäisin varmaan sieltä kaikki ne oireet joita nyt ajattelen/toivon kielivän raskaudesta.
Vaan eipä näissä vuodoissa, turvotuksissa ja kiukkuoireissa ole koskaan kiinnostanut mikään muu kuin että loppuisi lyhyeen.

Vai että russeleita mimmimammalla, pieniä ja suloisia pentuja varmaan. Ihan toista kuin meidän enkkusprinkku eli englanninspringelspanieli. Poika tulee helmikuussa kolmen vuoden ikään. Kerran eräs ammatti-ihminen 'lupasi' koirulin rauhoittuvan noin viiden ikäisenä. Näkis vaan, mutta saahan sitä haaveilla :LOL:

Mukavaa 'keväistä' alkanutta viikkoa teille kaikille :wave:
 
Täytyy sanoa nuista KOIRISTAKIN että tasan ei käy onnen lahjat niilläkään...nimittäin jos mimmimamman koiruus tuli ihan vahingossa tiineeksi. Meidän narttu-koira lensi aikoinaan Tanskaan astutettavaksi, mutta ei tullut pentuja siitä kerrasta. Seuraavalla kerralla kasvattaja keksi, että Saksassa olisi hyvä uros meidän koiralle, ja sillä kertaa tämä uros "lensi" tänne suomeen ja meidän narttu "hommaili" sen kanssa useamman kerran h-hetki päivinään...Mutta sitten oli kuin olikin jälleen kerran valeraskas :( ! Se oli tosi harmi, kun pentujakin oli valmiiksikin varattu...siis hyviä koteja olisi ollut jo useampiakin tiedossa.

Anteeksi tämä koira tilitys, mutta tuli vaan mieleen, ettei se koirillakaan aina niin helppoa ole ;) :D .

Nyt täytyy taas jatkaa ruuanlaittoa....tyttö tuolla hämmentelee juuri jauhelihaa paistinpannulla ja minä huutelen ohjeita koneelta ;)

Pidetään peukkuja

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

-ja jännätään :heart:
 
Hei vaan kaikille! Minä olen jäänyt ihan koukkuun tähän palstaan! Ihana, kun on erikseen tällainen hieman vanhemmille kuumeilijoille perustettu ketju. Itse olen 36v. Minulla on ennestään kolme lasta. Lapset nyt 12, 11 ja 4 vuotiaat. Olemme uusperhe eli kaksi ensimmäistä on minun ed. liitosta. Ongelmana minulla on se, että mies ei ole vielä lämmennyt minun vauvajuttuihin!!! minulla on ihan tolkuttoman mahtava vauvakuume. Tiedätte varmaan mitä ajan takaa. Sellainen hiillitön kaipuu! Rinnat rupeaa suurinpiirtein vuotamaan maitoa, jos jonkin vauva itkee. Meillä on käytössä keskeytetty yhdyntä ehkäisynä eli sellainen pikku vahinko on aina mahdollista. Valitettavasti sellaista kömmäystä ei ole miehelle sattunut viimeiseen kolmeen vuoteen, jonka olen tässä kuumeillut... Mies kyllä tietää tästä vauvakuumeesta ja tietää myös, että minä en ikinä aborttia tekisi, joten luulempa, että sekin heltyis jos raskaaksi tulisin. Eli täällä minä roikun lukemassa teidän juttujanne ja välillä itkeä tirautan onnesta, kun luen teidän iloisia plussauutisia. Joka kuukausi myös omalle kohdalleni niitä toivon, vaikka ei se kai ihan reilua miestä kohtaan ole.. :ashamed:
 
:attn: Tervetuloa mukaan kikkara!

Kyllä ymmärsin, että hyvällä kommentoit noita ammattiasioita nevi. Titteli oli vain niin hauska, että sitä piti oikein erikseen makustella.

Verinäytteet on tänään sitten otettu, tosi monta putkiloa niitä olikin. Alkoi ihan pyörryttää, kun ne näki rivissä pöydällä. :eek: Labran hoitaja jutteli mukavia, kun huomasi että mua alkoi jo koko touhu jännittää. Nyt vaan odotellaan sitten ainakin viikon päivät tuloksia.

Mukavaa viikkoa teille, lähden raahautumaan makkariin dekkarin pariin ja sitä kautta unten maille :heart:
 
Voi, ebony. Uskomatonta että koirilla vaikeuksia myös tulla "tiineeksi". Mutta eikö se ole niin että monelle sellaiselle suodaan vaavi jolle oikeasti ei tulisi suoda. Esim huumeita, alkoholistejä, kun taas sitten sellaiset joilla eväät kasvattaa vaaveja niin niitä ei sitten kuulu. Onko sinun nartulla noita mva titteleitä? Minkä ikäinen ja rotuinen?
Emon ja isän lähisukulaiset ovat kyllä tuollaisia mva, mutta meillä nyt sitten kennelliiton ja jäsenliton mukaan ei sallituja pentuja kun koirat eivät ole käyneet näyttelyissä eikä kaikissa tutkimuksissa . Saa nähdä mikä rekisteröinti soppa tästä vielä tulee, kun ei käyty edes eläinläkärissä totemassa että narttu tiineenä.

Minun nartuni siis astutettiin esikiiman aikana, jolloin ei missään tapauksessa nartun tulisi suostua asiaan. Mutta täällä ne ihanat vahingot ovat. Emo on varsinainen äiti. Niin suloinen ja lempeä pennuilleen että parempaa äiti varmaan saa etsiä. Uros pidetään kaukana murinalla ja uholla ja pissa reissut ovat hätäisiä ja nopeasti takaisin pienten luo. Oma pesä pidetään puhtaana ja pentuja lämitetään jos on liian kylmä. Kolmas yövuoro alkoi. Tänä aamuna nukuin syvää unta tasan 2 tuntia. Tulee mieleen nuo yösyötöt ja miettii että mitä sitä oikeastaan toivoo kun väsyttää niin tää hereilä olo.
Nyt kun tisulla olo on vähentynyt niin emo jopa nukkuu pieniä pätkiä. Tuntuu hyvälle että saa mahdollisuuden palautua koitoksesta.
Nevi. Minulla oli enenn parsoneita westejä 2 kpl ja sit ennen niitä englannin springereitä 4 kpl. Parhaimillaan mulla oli 1 uros ja kaksi narttua. Voin kertoa että jos piste taulukossa annan pisteitä villeydestä niin enkku uros saa 5 ja tämä parsoni 20. Springerit ovat niin ihanan lempeitä ja tottelee mielellään. Kyllä sinun springeri uros rauhoittuu on minunkin huonekalut nyt saanut olla jo kohta kaksi vuotta rauhassa. Minun poikakoira on 4 1/2 vanha ja edelleen joudutaan harjoittelemaan noita käytöstapoja. Eroahdistus kun on kaikkein pahin. Jos siihen ei kiinnitetä huomiota kun tullaan kotiin niin pahat teot loppuvat. Kun narttu oli maaliskuussa eristyksessä juoksujen aikaan niin meidän wc paperi rullat saivat kyytiä.

Näköjään pennut ovat sumentanneet minun ajatukseni ja puhun vaan koirista.
Itselläni kun mies jo ollut uudenvuoden aatonatosta poissa ulkomaan matkalla, jossa sairastui viime viikolla ruokamyrkytykseen. Hän joutui tiputukseen sairaalaan pariksi yöksi, niin ettei päässyt eilen omalle paluulennolle vaan lentää sitten ke-to kun on toipunut taudista. Haaveile sitten omista vaaveista puhumattakaan seksistä ja fysiologisista tarpeista ( eipä ole kauheasti käynnyt mielessä)

B) mm =)
 
Mimmimamma yövuoroja, vastasyntyneitä koiranpentuja, mies ulkomaanreissulla, huoli miehen sairastumisesta... onpa sinulla nyt kasaantunut kaikenlaista. Hienoa kuitenkin että jaksat ihastella ja nauttia koiraemon huolehtivaisuudesta ja pienistä karvaturrisista :)

Tuosta meidän 'villikkolurppakorvasta'. Me ollaan onneksi säästytty ihan kokonaan tuhoamisvimmalta, mutta tuo ylenmääräinen kiintymys on välillä ihan liikaa. Poika haluaisi olla aina keskipisteenä ja jokaisen huomiona. Vieraat hypitään perusteellisesti läpi, jokainen lattialle levitetty leikki pitää käydä kunnolla tutkimassa ja 'rakkaus' isäntäänsä saa välillä ihan koomisia ilmenemismuotoja.

Mutta nyt menee kyllä pahasti asian vierestä. Minulla ei ole edes selityksenä ihanaa koiranpentuepoikuetta.

Kp 20/26-27 menossa. Eli viikon verran vielä jännitettävää.
Olo melko tavallinen, välillä leijun pilvissä haaveilemassa vauvasta, välillä taas yritän olla realistinen ja hoen että; 'Ihan rauhassa, ei tämä tilanne miksikään muutu vaikka päälläni seisoisin. Sieltä ne menkat tai plussa tulee ihan omia aikojaan.'

Nytpä menen jatkamaan lattioiden pesua. Piti pitää pieni huilaustauko aherruksen lomassa ;)


Mukavaa tiistaita teille kaikille :wave:
 

Yhteistyössä