Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat

Moi, ja tervetuloa kaikille uusille! Kiva että on lisää porukkaa joukossamme :)

Kesäloma on pidetty ja töihin palattu, ja muutama viikko nyt pitäisi sitten vielä täällä jaksaa. No eiköhän sitä ihan hyvin jakseta, ainakaan mitään sellaisia tuntemuksia ei vielä ole ettenkö pärjäisi.

Äitiyspakkaus tuli viime viikolla, olipas kivoja vaatteita ja tavaroita :heart:

Ginnifer, mä oon naureskellut noita uusia ulottuvuuksia myös! Esimerkiksi autoon mennessä parkkipaikalla huomaa että tilaahan tarvitseekin enemmän, ja toinen "vaaranpaikka" on ostoskärryjen työntöaisa joka osuu ihan koko ajan tuohon mahaan :LOL:

Seuloista sen verran, että me ei käyty edes niskaturvotusultrassa eikä siis missään muissakaan kokeissa. Jotenkin meille on ollut alusta asti selvää että lapsi on tervetullut sellaisena kuin hän on. Toki jos rakenneultrassa olisi ilmennyt jotain olevan tosi pahasti vialla niin ettei lapsella olisi elinmahdollisuuksia, niin luultavasti keskeytystä olisi pitänyt sitten miettiä, mutta muuten ei.

Meillä myös, kuten Pötkylällä, on ollut tilaisuus seurata erityislasten ja -aikuisten elämää läheltä, joten ehkä siksikin ajatukset ovat menneet tuohon suuntaan. Toisaalta, yhdet tutut päätyivät down-raskauden keskeytykseen samasta syystä. Nämä on niin jokaisen perheen omia juttuja ettei yhtä oikeaa ratkaisua varmastikaan ole.

Möykky, kylläpäs eletään jänniä hetkiä...! Ja MyrskyTuuli varmasti alkaa olla jo nyt viimeistään aivan loppusuoralla! Kovasti peukkuja teille molemmille!
 
Tervetuloa kaikki uudet!!!! Ja antakaa anteeksi, että en ole päivittänyt teitä listaan!!! Mutta lupaan tehdä sen heti kun pysytn tässä istumaan... nyt vain pikaisesti seisten tässä pyörähdän, koska istuminen on järkkyä!!!!!

ELI EI VIELÄKÄÄN MITÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olen niin hajalla jo :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Tuuli ja JumboMassu 41+0
 
Oi voi Myrsky-Tuuli. llmeisesti pikkuisellasi on vain niin hyvä siellä mahassasi, ettei malta maailmaan tulla. Itse kiusasin aikoinani äitiäni niin paljon, että synnyin yli 3 viikkoa yli lasketun ajan ja silloin oli vielä hellekesä. Löysin tässä taannoin äidin vanhan neuvolakortin mun odotusajaltani ja siitä tosiaan varmistui tuo, että sektio tuohon aikaan tosiaan tehtiin vasta noinkin myöhään. Nykään ei taideta noin pitkään sentään enää odottaa. Aika mielenkiintoista muuten seurata tuosta kortista äidin ekaa odotusta ja vertailla juttuja omaan neuvolakorttiini. :)

Ei enää montaa päivää Tuuli! Koita jaksaa! Eletään täällä mukana piinaavassa loppuodotuksessa.

Oiskohan sen Möykky jo vauvansa syliin saanut?
 
Sympatiat täältäkin Tuuli.
Välillä tuntuu että jännittää Tuulin ja Möykyn lähestyvää synnytystä kuin odottaisi omaansa. Toivottavasti saatte molemmat pienet käärönne jo pian kotiin. Jaksuja kovasti tytöt.

 
Kotona vielä, ei oo kääröä sylissä :( Mutta huomenna olisi =) Soittivat eilen iltapäivällä Tyksistä ja nyt sit varmistui, että sektio tehdään. Lantio on liian ahdas pienellekin vauvalle. Eli tänään menen kuulemaan hoitajalta ohjeet huomista varten ja sitten huomenna aamulla sisään sairaalaan. Täytyy taas totutella tuohon sektio-ajatukseen, vaikka olenkin koko ajan ollut sillä mielellä, ettei tavalla ole väliä, kunhan vauva terveenä ulos tulisi.
Että tämmöisiä tällä kertaa
Möykky rv 40+5
 
Hei!

Voisin varovaisesti yrittää ilmoittautua tähän pinoon.
Plussasin viime viikolla ja ilmeisesti mennään nyt vielä viikko nelosen loppua.

Kaikenmaailman oireita kyllä riittää vaikka muille jakaa!
Nytkin yököttää kokoajan, en tiedä pitäisikö lähteä kotiin töistä vai yrittää syödä jotain.

Täällä pohjoisessa sataa ja työt eivät voisi vähempää kiinostaa!

Terveisin Kellukka

 
Onnea Kellukka plussasta! :flower: Pohjoisesta olen minäkin, Kemissä olisi tarkoitus synnyttää jos nyt niin pitkälle päästään....
ON Eilen oli koko päivän paha olo, vielä sängyssäkin etoi. Kävin tänään ostaan raakaa inkivääriä josko se auttaisi. Mulla on koko ajan sellanen tuhti olo ja niinkuin olisin vähällä hapella :LOL: pienikin rivakampi touhu puuskututtaa.
HH+känkkis 9+4
 
Kovasti tsemppiä toivottelen Möykylle huomista varten! Ja MyrskyTuulelle jaksamista, ei se enää voi kauan kestää ennen kuin pääset tosi toimiin! :)

Kellukalle onnittelut plussasta ja tervetuloa tänne puolelle! :flower:
 
Voi Möykky :heart: huomenna sulla on jo vauva!! Ihanaa :D
Ja Tuulille jaksamista, toivottavasti ei tarvitse enää kauan odotella..

Tervetuloa Kellukka tänne puolelle, rohkeasti mukaan vaan :wave: (Olikos joku muukin uusi vielä, unohtui jo :ashamed: )
Jospa se tuore inkivääri sinua auttaisi, mulle se ei käynyt. Niinkuin ei vielä mikään muukaan konsti.. Yritä syödä viimeistään parin tunnin välein jotain, että vatsalaukussa on koko ajan jotakin pientä: suurimmalle osalle se auttaa pahaan oloon! Mulle ei sekään auttanut, mutta onneksi olin pahimmat muutaman viikon lomalla, sain oksennella rauhassa :x ja nyt töissä vaan yritän sinnitellä. Pahoinvointi yltyy iltaa kohti ja eilenkin oksensin taas veret nenästä lentäen, ihana odotusaika :/ No mutta ikuisesti tämä ei onneksi kestä (kai..).
Tarkoitus ei ole pelotella *anteeksi jos niin kävi* , kunhan omaa napaa taas sain vähän purkaa!

Parempaa vointia kaikille
~Tiila ja Nyytti 8+5
 
Piti tulla kysäisemään, että millaisia kokemuksia teillä on liikunnan suhteen toisen kolmanneksen lopulla/ viimeisellä kolmanneksella? Minulla on nyt ollut lähes parin kuukauden tauko jumpissa, olen käynyt sen sijaan sauvakävelemässä. Eilen kävin pitkästä aikaa jumpassa, menin helpolle Step-tunnille ja kaikki meni hyvin. Ei ollut mitään kipuja, hengästymistä yritin välttää tekemällä liikkeet paljon normaalia rauhallisemmin. Tunnin jälkeen oli aivan mahtava olo! :D Nyt olen kuitenkin kuullut kommentteja, ettei tässä vaiheessa ison mahan kanssa enää saisi käydä sykettä kohottavilla tunneilla.

Oletteko suosiolla siirtyneet rauhallisempaan harjoitteluun tässä vaiheessa, esim. pilates, putkisto ja mammajooga?
 
Eiks se liikkuminen mene oman kunnon mukaan myös sitten loppuraskaudesta? Omaa kokemusta en osaa sanoa, kun en vielä niinpitkällä ole, mutta esim siskoni odottaessaan lapsiaan kävi ihan viimeiseen asti hydrobicissä, pyöräili lähes 20km töihin juuri ennen äitiyslomalle jääntiä ym. Pump tunnit muistaakseni lopetti joskus raskauden puolessavälissä kun eivät tuntuneet hyviltä.
Mutta niin mä olen käsittänyt, että sitä mikä tuntuu hyvältä saa tehdä ja jos joku tuntuu pahalta sitä kannattaa välttää.
Korjatkaa muut ihmeessä jos olen ihan väärässä.
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen ollut tosi laiska kirjoittelemaan, kun en ole jaksanut rekisteröityä...mutta nyt vihdoin! olen siis tällä palstalla aiemminkin pyörinyt meme, josta nyt tuli meme72 rekisteröitymisen myötä.
Onpas mukavaa, kun porukkaa on tullut lisää joukkoomme! Suurimmalla osalla kaikki näyttää etenevän mukavasti. Myrsky-Tuulille ja Möykylle voimia loppu rutistukseen.!

Emma75 oletko jo käynyt K-S keskussairaalan synnäriin tutustumassa? Me kävimme jo heinäkuussa ja se oli positiivinen kokemus! Siihen asti synnytys kummitteli mielessä peikkona, mutta helpotti kummasti nähdä paikka ja tutustua tulevaan...

Olen voinut hyvin koko raskauden ajan ainakin fyysisesti. Henkisesti olen sellainen panikoija, että siihen on enemmänkin energiaa raskauden aikana mennyt turhaan. Milloin pelkään listeriaa ja milloin sitä, että vauva ei ole kunnossa. Toisaalta ne kai lienevät aivan normaaleja pelkoja näissä hormoonihuuruissa.

Kysymys jo pidemmällä raskaana oleville: Milloin teidän vauvelit ovat kääntyneet raivotarjontaan? Olen rv 33 ja vieläkin "Helmi" potkii alavatsalle ja istuskelee tytyyväisenä masussa. Pelkäänpä, ettei hänellä ole aikomustakaan kääntyä alaspäin! Onko kenelläkään kokemuksia asiasta? Mulle sanottiin viimeksi neuvolassa, että jos vauva ei käänny viimeiseen lääkärintarkastukseen mennessä, saan lähetteen äitipolille, jossa yrittävät kääntää vauvan raivotarjontaan...huh.. jos se ei onnistu, niin sitten saisin sektioajan. Jyväskylässä ei kuulemma ensisynnyttäjiä patistella synnyttämään alateitse, jos vauva on perätilassa. Millaisia ajatuksia teillä on synnyttämisestä tai sektiosta?

Oletteko jo tehneet pajon hankintoja vauvalle? Me saamme sukulaisilta ja ystäviltä suurimman osan tarvikkeista lainaksi tai omaksi. Yhdistelmärattaiden osto on ollut työnalla jo pidempään. Se onkin vaikea ratkaisu! Millaisiin vaunuihin/rattaisiin te olette päätyneet? Äitiyspakkaus tuli jo ajat sitten. Ensi viikolla aioin pestä vaatteet ja raivata niille tilaa "jostain". Mulla on kaikki vauvaan liittyvät jutut vielä melko "vaiheessa". Olen onneksi kotosalla äitiysloman alkuun asti, joten aikaa vielä on, jos vauveli vaan jaksaa odotella laskettuun aikaan asti. Mitäs valmisteluja te olette jo tehneet?

Nyt olisi hirveästi asiaa, mutta palaan myöhemmin kertomaan lisää, koska kukaan ei varmaan jaksa lukea kovin pitkiä tarinoita kerralla.

Terveisin, meme72 ja "Helmi" (ei tiedetä tosin onko tyttö vai poika) 32+2

 
Moi meme, kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Meillä ei ole ollut synnärille tutustumista vielä, kuitenkin ilmeisesti päästään elokuun aikana. Ne "automaattiset" käynnit siellä on lopetettu (mä en edes tiennyt että sellaisia olikaan) mutta kyllä ne kai yrittää noille synnytysvalmennusryhmille niitä jollain tavalla järkätä. Olisi kyllä ihan kiva päästä siellä käymään.

Mä olen kanssa pohtinut tuota miten päin se vauva oikein tuolla mahassa on, ja älyääkö kääntyä oikeaan aikaan oikeaan suuntaan. Mulla tuntuu liikkeet enemmän tuossa ylhäällä, joten olisko se sitten merkki siitä että jalat olisi siinä suunnassa? Toisaalta sitten välillä ylhäällä tuntuu ihan kova kohta, jolloin tulee mieleen että tuossa saattaisi olla lapsosen pää (no voihan se olla peppukin)... hohhoijaa, mistä noitakin voi tietää miten päin se tyyppi siellä on?? Neuvolassa ei ole kertaakaan edes lähdetty vielä arvailemaan miten päin hän mahassa köllöttelee. Toivottavasti seuraavalla käynnillä ensi viikolla sais jotain selvyyttä tähänkin asiaan.

Synnyttämistä mä en ole vieläkään ajatellut kovin paljoa, jotenkin tuntuu että ehkä pettyisin jos "joutuisin" sektioon, mutta senhän nyt sitten näkee siinä tilanteessa miten siellä käy. Toki kunhan lapsi saadaan ehjänä ulos niin kumpi tahansa tapa sopii :)

Me päädyttiin Brion yhdistelmävaunuihin, ja oon kyllä kuullut niistä ihan hyviä kokemuksia. Muutenkin alkaa olla jo perusarsenaali kasassa, siis sänky, turvakaukalo ja äitiyspakkaus. Muuta ei olla hankittu mutta eiköhän sitä noilla jo pääse alkuun. Paikoillaan tavarat ei kyllä ole, mutta ehtiihän niitä sitten äitiyslomalla järkkäillä...

Taitaa tulla melkoinen romaani tästä minunkin jutusta, joten lopettelen tältä erää :wave:

t. Emma rv 30+5
 
Emma, mulle on monet kaverit suositelleet, että kannattaa hankkia joitakin pieniä vaatteita kokoa 50-60 cm, koska äitiyspakkauksen vaatteet ovat vastasyntyneelle kovin suuria. Nopeastihan vauva kasvaa, mutta nuo saattavat olla aika hervottoman suuria ensimmäisinä viikkoina!

Meillä jäi Brion vaunut heti pois laskuista, koska eivät mahdu meidän pieneen hissiin. Muutamilla ystävillä on sellaiset ja on testattu, ettei onnistu. Emmaljungat taas mahtuvat ja niitä ollaan mietitty. Toisaalta en haluaisi maksaa pelkästä "nimestä", koska samoilla ominaisuuksilla saa edullisempiakin versioita. Olen pyöritellyt mielessäni myös Carenan ja Haberkornin yhdistelmärattaita. Onkohan kenelläkään mitään kokemuksia tai kerrottavaa näistä kärryistä?

Mukavaa illan jatkoa meme ja Helmi 32+2
 
Vaunukeskusteluun: Me arvottiin kauan Brio kombien ja happyn välillä ja päädyttiin kombeihin. Runko ja ulkonäkö lopulta ratkaisivat kombien puolelle. Vaunujen valinta oli kyllä vaikeaa! Se, että ostetaan Briot selvisi kyllä aika nopeasti kun ollaan molemmat pitkiä ja siksi tosi moni malli ja merkki saatiin sen takia unohtaa. Ja noista Brioista saatiin tutuilta suosituksia niin päädyttiin niihin. Sellaiset tosi perusvaunut mielestäni ainakin toi meidän malli ja valitsemamme väritys. :)

Vaatekokokeskusteluun: Mä puolestani kuullut kavereilta sitä, että niitä pienimpiä kokoja olevia vaatteita tuppaa tulemaan niin paljon lahjaksi, että hyvä, että kaikkia ehtii käyttämään edes kerran ennen kuin jäävät pieniksi. Siksi mä olenkin nyt ne harvat vaatekappaleet mitä olen hankkinut niin hankkinut 70-80 senttisiä ja hankin sitten vauvan syntymän jälkeen enemmän niitä pieniäkin, jos tarpeen. Äitiyspakkauksen ja saamiemme vanhojen vaatteiden kanssa kun pärjää ihan alkuun. Tietty jos ei saa/ota vaatteita mistään vanhana niin siinä tapauksessa varmaan hyvä olla valmiiksi itse ostettuna noita pienimpiäkin kokoja, joten Memen neuvo hyödyllinen. Mä en ole vielä saanut laitettua papereita Kelaan, joten ei vielä edes näköpiirissä, että pääsisin tutustumaan äitiyspakkauksen tarjontaan lähemmin.

Lauralein 26+3

 
Ihan ensimmäiseksi Tuulille ja Möykylle peukkuja!

kellukka tervetuloa joukkoon! Ja onnittelut plussan johdosta.

Mielenkintoista lukea teidän vaunuvertailuita. Itse en ole vielä kerennyt/uskaltanut ajatusta uhrata vaunuille, mutta kyllä senkin aika loppuvuodesta koittaa. Ihan kiva tietää edes jotain vaunuista, ne on varmaan niitä harvoja asioita mitä aiotaan hankkia uutena. Sänky ja syöttötuoli ostetaan naapureilta ja uskon et kaukalo saadaan kanssa käytettynä. Vaatteta olis kiva jo ostaa, vaikka ei sukupuolta tiedetäkään, mutta niitäkin vasta kun ollaan pitemmällä. Näin sovittiin miehen kanssa, kunhan nuo mummot sais vielä uskomaan asian...

(.) Ei ihmeitä. Lomaa on vielä 1½ viikkoa ja ihanan sateinen ilma ollut niin jaksaa jotain touhutakin (en ole helle ihminen). Raksalla sain olohuoneen tapetoitua loppuun ja se alkaa näyttää kodilta kohta =) Ihanata! Pientä supistelua välillä, mut ei pahempaa nyt kun ei tartte töissä olla. Ja liikkeitä odotellaan edelleen... Tänään tultiin ajoissa raksalta kotiin ja haettiin pizzaa ja nautitaan välillä rauhallisesta koti-illasta. Mies kerää voimia huomiseen neste-ralliin... Mulla ihana yksinolo päivä ja ilta luvassa. Pitänee hankkia lisää herkkuja ;)

Pore&Papunen 17+4

 
Lauralein, meillä on myös nuo Brio kombit, ja valitsimme kovan kantokopan. Hyviä kokemuksia olemme niistä kuulleet, joten eiköhän niillä pärjätä. Heittoaisaa (siis sellaista minkä avulla saa työntösuunnan "lennosta" vaihdettua) ei otettu vaikka sitäkin monet ovat kehuneet, mutta siinä kohtaa sitten iski pihiys eikä viitsitty sataa euroa maksaa lisää siitä ominaisuudesta :) Sitä paitsi tuo runko ilman heittoaisaa mahtuu paremmin meidän autoon. Uutena ostettiin, kyllähän hinta tietysti on melkoinen mutta ehkäpä ne nyt on sen arvoiset sitten jos kuitenkin kolmekin vuotta niitä käyttää...

Meme, juu tuota samaa minäkin mietin äitiyspakkauksen kohdalla, että niitä ihan pieniä vaatteita pitää varmaan muutamat hommata. Lindexillä taisikin juuri olla tarjous "ota 3 maksa 2" vauvanvaatteista, vieläköhän olisi voimassa...? Mä kyllä toisaalta vähän epäilen että meidän "pikkuinen" tulee olemaan ei-niin-kovin-pikkuinen joten varmaan ne 60-senttiset tulee aika piankin käyttöön.

Möykkyä olen tässä ajatellut, siellä taitaa olla jo uusi perheenjäsen kainalossa... :heart:

t. Emma rv 30+6
 
Olen nyt tylsä ja säästän aikaa, laitan saman viestin kuin joulukuisiin tännekin...

Olipa taas tosi ihana ultraaja kättärillä, selosti koko ajan ja oli hirmu mukava, hyvä tuuri käynyt meillä!
Olio kasvanut kuten pitää, la pysyy samana (reisi ja olkavarsimitan mukaan olisi jo pidemmälläkin, päämitta(?) vastasi alkuperäistä aikaa tai vissiin päivän enemmän; Neuvolakortissa "B-mitta" 45,6 joka vastaa vkoa 19+5 ja aeimman mukaan olisi tuo 19+4), kaikki elimet ja raajat paikoillaan, kuulemma siropäinen joka "mukava synnyttää"

Profiiliin laitan yhden kuvan, en ole vielä perehtynyt noihin muihin kuvansiirtojuttuihin. Enkä muuten ottanut yhtäkään masukuvaa.

Istukka takaseinässä vaikka tympeä lääkäritäti epäili olevan edessä kun ei malttanut saada niitä ääniä kuuluviin. Eikä kuulemma ole kohdunsuun päällä eli kaikki hyvin.

Onpas taas reipas olo, etenkin kun taidetaan saada sijainenkin töihin jo syyskuussa eli voin jäädä pois aiemmin jos siltä tuntuu, JEE!!! Selkäkin on jees, antaa kävellä ja nukkua, kyllä elämä nyt maittaa. Täytyy ihan viedä töihin jäätelöä, on niin hyvä mieli!

ainiin, sukupuolta ei kysytty eikä kätilö siihen puuttunut. Ja vaikka ultrakuvan pääperiaatteet tiedän ja olio kovasti yritti tarjota peppuaan kuviin, ei siitä napanuorahässäkästä kyllä mitään itse nähnyt, jännitetään jouluun!

Liikunnasta, mullakin ollut nyt pitkä tauko kun oli selkä niin pahana pitkään, nyt ajattelin koittaa vkonloppuna joogaa (astanga, jättää vaan osan pois), saas nähdä miten käy.
Siitä sykkeen noususta oli jossain muuallakin, että ei haittaa jos hetkellisesti käy korkeammalla, lähinnä jos on pitkästi yli 150, voi heikentää istukan verenkiertoa, kuulemma. Täytyy siis yrittää itsekin hillitä sitten hieman menoa eikä ottaa niin urheilun kannalta...

Hyviä vointeja kaikille!
minimi ja Olio Orankinpoikanen 19+4 (tai 5...)
 
Aurinkoista perjantaita kaikille!

En ole vähään aikaan tänne mitään kirjotellut mutta olen käynyt lukemassa teidän jutteluja :) Tänne onkin kertynyt paljon uusia mammoja!

Omaan napaan. Mulla menossa jo 38+6 ja vointi on aika hyvä. Yöt on aika tuskasia mutta muuten pikku viiltelykipuja lukuunottamatta kaikki on ok.
Mä en ole varma millon meidän vaavi on kääntynyt rt:n kun hän on myllertänyt koko raskausajan miten sattuu mutta neuvolassa se on merkattu rv 34+2 korttiin eka kerran. Ja onneksi on pysynyt ja tiistaina kun kävin neuvolassa ni pää oli vissiin kiinnittynyt jo uomiinsa.
Tässä kovasti odotellaan, että pääsisi synnyttämään! Ei pelota mutta jännittää aikalailla :)

Vaikka näin lopussa ollaan nii vielä on kassi pakkaamatta :ashamed:
Vauvalle on valmiina kaikki tavarat ja mitä ei vielä oo ni ne kyllä kerkee hankkia. Onneksi mies jää tänään lomalle ni jospas yhdessä tuumin sitten sais laitettua kaikki valmiiksi. Sitä joskus puolivälissä aatteli, että hyvissä ajoin kaikki nii tässä sitä nyt sitten ollaan. Äiti osti meille vaunut ja joutui jo hätyyttelemään et mennään jo ostamaan :D Kaikenlisäksi olen ollu jo toukokuulta asti kotosalla eli aikaakin on ollut.

Tsemppiä kaikille jotka kärsivät pahoinvoinnista ja myös heille jotka synnyttämään jo kohta pääsevät ja tietty kaikille siltä väliltä! :)

tellervo (huomenna rv tasan 39)
 
Voihan vinde, niin vakaasti kun mä olin päättänyt että tähän huusholliin ei tule yhtään vauvanvaatetta tai tarviketta ennen rakenneultraan, niin kuinkas kävikään.

Mun miehen työkaverit on vähän hulluja, ja hyvinkin vauva-asioihin hurahtaneita ukkoja. Jo silloin kun päätettiin hakeutua lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin niin nämä ihanat huru-ukot päättivät kerätä kolehdin, ettei vauvan saanti jää rahasta kiinni.. Ihaniahan ne on, ei siinä mitään. Viimeviikolla mies oli sitten kertonut töissä että kyllä meille näyttäisi vauva tulevan sitten tammikuussa. Työkaverit olivat seonneet kuulemma ihan tosissaan ja hakeneet jostain leipomosta iltapäiväkaffelle täytekakkua ja tänään juuri ennenkuin mies lähti töistä niin olivat työntäneet miehelle kauniisti paketoidun paketin kouraan, että siinä on sitten sille pikkaselle jotain enshätään.

Ilmeisesti asialle on laitettu jonkun vaimo kun paketissa oli tosi ihania unisex värisiä vauvan vaatteita, oli vissiin 6 bodya, parit housut, parit koko potkarit, pari hattua, vauvanpeitto, unipukuja ja herra ties mitä. Ja olihan sitten tulevaa äiskää ja iskääkin muistettu kondoomipaketilla ja liukuvoiteella

Mä olen kaikenlaisten miesten kanssa tehnyt töitä, mutta tollaisia ukkoja en ole koskaan tavannut. Ja pakko mainita että miehen työyhteisössä on vain yksi nainen neljänkymmenen miehen joukossa huolehtimassa ukkojen juoksevista asioista, joten ei voi puhua edes naisten painostuksesta. Ihan mielettömiä ukkeleita.
Ja olihan niitä vaatteita kiva räplätä, mulle tuli tietysti itku silmään kun olivat olleet niin ajattelevaisia.
 
Pakko heti vastata pötkylälle!

Siis kertakaikkiaan ihania työkavereita :) ja ei kyllä uskois et miesporukasta löytyy tommosta.. Samankaton alle vissiin kerääntynyt joukko todella lapsirakkaita ukkeleita. Saas nähdä mitä he sitten keksivät kun vauva on syntynyt ;)

tellervo
 
Mökkeilyn keskeltä päästiin taas sivistyksen pariin - toisin sanoen nettiyhteyksien äärelle =). Paljon olikin asiaa ehtinyt pinoon tulla. Olin ihan varma, että Tuuli ja Möykky olisivat jo synnyttäneet - tosin nythän kaikesta päätellen Möykky on jo oikea äiti. Toivottavasti Tuulin maha-asukki kyllästyy pian yksiöönsä ja tulee ihmisten ilmoille. Ja Tellervo tulee hyvää vauhtia perässä.

Tervetulotoivotukset kaikille uusille minunkin puolestani. Ilokseni huomasin, että Jande synnyttää myös Jorvissa ja meillä ei ole la:iden välillä kuin 10 päivää. Ties vaikka oltaisiin tosi toimissa samaan aikaan...

Vautsi-vau mitä työkavereita Pötkylän miehellä. Mun mies ei millään saanut töissä sanotuksi, että meille on tulossa vauva, ennen kuin yksi vähän tutumpi työkaveri (joka tiesi asiasta) puhui "sivu suunsa" kahvipöydässä.

Meidän piti käydä loman alussa katsomassa vaunuja, mutta mulle iski jonkunmoinen ahdistus, enkä sitten halunnutkaan mennä siihen liikkeeseen. Mutta kunhan lomat loppuvat, niin sitten on kyllä syytä lähteä jo tekemään tärkeimpiä ostoksia. Brion vaunuja olen katsellut netistä. Meillä on miehen kanssa ihan kiitettävästi pituuseroa, joten se rajoittaa jo merkit. Edelleenkään siis mitään vauvatavaroita meillä ole.

Voi teitä onnellisia, joilla iho hohkaa heleänä. Mulle tuli naamaan kaikki ne finnit, mitkä teini-iässä jäi tulematta. Onneksi sain kosmetologilta hyvän vinkin sinkkipitoisesta voiteesta, joten nyt nassu on vähän inhimillisemmän näköinen. Kynnet kyllä kasvaa ihan kivasti, niihin ajattelin ottaa jonkun hienon lakkauksen, kun se kerrankin on mahdollista.

Kirsikan ja Ginniferin oksuolot kuulostavat kyllä vaarallisen pelottavilta. Mullakin on nyt lomalla ollut hyvä olo lähes joka päivä, mutta pelkään töihinmenoa - varsinkin työaamuja, kun pitää herätä kellon mukaan. Nyt lomallakin niinä aamuina, kun on ollut aikanen lähtö (eikä ole saanut löhöillä sängyssä mielin määrin), niin pönttö on kutsunut :headwall:. Olen Ginniferin kanssa samoilla linjoilla housujen kanssa - henkselit on ostettava, jollei halua lökäpöksynä juoksennella :D

Joku kyseli sokerirasituksesta. Itse olin sellaisessa pari vuotta sitten. Ei se mitenkään kauheeta ollut, se litku, jota piti juoda, oli vähän ällöttävää. Mutta voihan olla, että jos oikeesti on jotain diabetes-oireita, niin olo muuttuu inhottavaksi. Minulla onneksi ei ollut diabetestä, mutta jotain muuta testissä kyllä selvisi.

Omassa navassa ei ole mitään erityistä raportoitavaa. Asukki potkii napakasti edelleen. Supistuksia en ole vielä tuntenut. Tässä juuri pohdinkin, että koskakohan ne alkavat. Olo on nyt niin hyvä, että on ihan vaikea kuvitella, että joutuisi jäämään jossain vaiheessa sairaslomalle. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, miten olotilat muuttuu, kun maha kasvaa.

Nyt on meikäläisen päästettävä ukko koneelle. Nyt olemme pari päivää kotosalla, joten yritän pysyä paremmin mukana uutisissa.

Kaikille masennusoireista kärsiville toivon voimia. :hug:

Nefer 23+6
 

Yhteistyössä