Heissan kaikille,
kiitokset kaikille onnitteluista sekä onnittelut myös meiltä anjamaritalle ihanasta tyttökääröstä!
Iida-Liinalle onnea ja nautinnollisia "oma-aika hetkiä" vielä pieneksi ajaksi ennen kuin käärö on rinnalla. Kehotan nauttimaan niistä kaikin mahdollisin keinoin, sillä syntymän jälkeen tuo muutaman kilon kokoinen baby-käärö sanelee aikataulusi täysin. Mutta usko pois, on se ehdottomasti sen arvoista.
Minulle tosiaan tehtiin suunniteltu sektio johtuen miltei "paniikinomaisesta" synnytyspelosta. Eli baby leikattiin ulos viikkoa ennen LA:ta. Nyt jälkikäteenkin olen todella helpottunut ja onnellinen, että minulle sektio tehtiin ja toipuminenkin on käynnistynyt tosi hyvin. Leikkaus meni tosi nopeasti, minut valmisteltiin kuntoon, spinaalipuudutus ym. puolessa tunnissa, jonka jälkeen mieheni ohjattiin leikkuriin pitämään kädestäni kiinni. 7 minuuttia tästä tyttö syntyi ja päästi ensimmäisen rääkäisynsä, ja vaikka kaikissa ennaltasaaduissa ohjeissa luki, että baby voi olla fleku ja todella veltto, ei ääntäkään päästävä, niin meillä kyllä salin täytti sellainen palosireenihuuto, jota kilvan ihmeteltiin. 10 pistettä saatiin ja pikaisen rinnalla olon jälkeen tuore isä lähti tytön kanssa pesulle, punnitukseen ym. Itse matkasin heräämöön pariksi tuntia, jonka jälkeen minutkin kuskattiin perhehuoneeseemme, jossa isä ja vauva jo minua innolla odottivat. Minut nostettiin pystyyn n. 8 tuntia leikkauksen jälkeen ja sitä lähtien kävelin itse joka paikkaan. Omalla kohdallani kaikki meni tosi hyvin ja uskoisin, mikäli joskus vielä toista lasta aiomme maailmaan yrittää, päätyväni silloin myös sektioon.
Jaaha, nyt loppuikin imetys ja touhut taas alkaa, ei siis puhettakaan nukahtamisesta, joten palataan taasen.
Terveisin,
Hannah