No mun mielestä on tärkeää, että sisustuksessa näkyy jotenkin se, että asukas/asukkaat ovat oikeasti laittaneet sen juuri mieleisekseen.
Mulla on aika vaativa ja klassinen sisustusmaku. Silti sellainen perus lastulevyviritelmäviuhkaseinällä olohuone voi jonkun toisen luona olla ihan ok, jos se on sen näköinen, että asukas on oikeasti nimenomaan halunnut asettaa sen ison viuhkan sinne seinälle, koska se on hieno ja koska se on ukkivainaan vanha, eikä siksi, ettei ole mitään makua.
Tulee mieleen yhden tutun nuoren parin koti. Se on varmaan monen mielestä mauttomuuden huippu ja muistuttaa jonkun tylsän keski-ikäisen pariskunnan kotia, jotka eivät osaa sisustaa.
Mun mielestä koti taas on ihan kiva. Se on niin asujiensa näköinen, että sen huomaa heti eteisessä. Kaikki on juuri niin täydellisesti asujiin sopivaa ja kodissa on hyvä tunnelma, koska se on lämminhenkinen, kuten ovat asukkaatkin.
Mun mielestä on "mautonta" sellaiset kodit, joissa on yritetty viimeisen päälle sisustaa ilman mitään omaa maukua. On vain apinoitu sieltä täältä niitä yleisimpiä sisustustrendejä ja lätkitty niitä "home sweet home" kylttejä sinne tänne. Ihan vain koska eikös niin nyt kaikki sisustajat tee?