Yleisimpiä sisustusvirheitä, kammotuksia yms? Ei herkkiksille :)

  • Viestiketjun aloittaja "Sisustaja"
  • Ensimmäinen viesti
"Sisustaja"
Ja nyt on kyse jokaisen omasta mielipiteestä. Jos toisen mielestä sohvat olohuoneessa on mauttomuuden huippu, niin sitten on. Ei ole nokan koputtamista toisen mielipiteeseen :)
Tottakai jokainen tekee kodistaan sellaisen kuin haluaa ja lässyn lässyn.
 
No mun mielestä on tärkeää, että sisustuksessa näkyy jotenkin se, että asukas/asukkaat ovat oikeasti laittaneet sen juuri mieleisekseen.
Mulla on aika vaativa ja klassinen sisustusmaku. Silti sellainen perus lastulevyviritelmäviuhkaseinällä olohuone voi jonkun toisen luona olla ihan ok, jos se on sen näköinen, että asukas on oikeasti nimenomaan halunnut asettaa sen ison viuhkan sinne seinälle, koska se on hieno ja koska se on ukkivainaan vanha, eikä siksi, ettei ole mitään makua.

Tulee mieleen yhden tutun nuoren parin koti. Se on varmaan monen mielestä mauttomuuden huippu ja muistuttaa jonkun tylsän keski-ikäisen pariskunnan kotia, jotka eivät osaa sisustaa.
Mun mielestä koti taas on ihan kiva. Se on niin asujiensa näköinen, että sen huomaa heti eteisessä. Kaikki on juuri niin täydellisesti asujiin sopivaa ja kodissa on hyvä tunnelma, koska se on lämminhenkinen, kuten ovat asukkaatkin.

Mun mielestä on "mautonta" sellaiset kodit, joissa on yritetty viimeisen päälle sisustaa ilman mitään omaa maukua. On vain apinoitu sieltä täältä niitä yleisimpiä sisustustrendejä ja lätkitty niitä "home sweet home" kylttejä sinne tänne. Ihan vain koska eikös niin nyt kaikki sisustajat tee?
 
"vieras"
Eri puun sävyjä samassa huoneessa. Ainoa poikkeus voi olla huone, jossa ainoa käytetty väri on ruskea ja sen eri sävyt.

Huone, joka on muuten sisustettu elegantiksi. Maanläheisiä sävyjä. Ja sitten huoneeseen jälkeenpäin tungettu eri värisiä sistustusesineitä (tarkotan siis vihreää, punasta, oranssia, keltasta, kaikkia). Kamala sekasotku tulee. Eri asia jos tarkoituksena on saada todella värikäs huone, mutta silloin kaikki elegantit osat tekee tyylistä sotkuisen. Esimerkiksi maanläheiset verhot ehkä verhoissa jopa jotain kultaa. Värikkäässä huoneessa kuuluu olla myös värikäs sohva, värikäs matto yms.

Yleensä kannattaa siis olla maksimissaan kaksi väriä + neutraalit maanläheiset tai mustat tai valkoiset.

Saman värin esi sävyjä samassa huoneessa. Esimerkiksi punaista ja vaaleanpunaista, tummanvihreää ja vaaleanvihree. Joskus se toimii, mutta harvoin.
 
"vieras"
Kammottavan sisutuksen voi tiivistää yhteen sanaan: Ikea. Meillä on opiskeluaikojen jälkeen ollut vain yksi rikkomaton periaate sisustuksessa ja se on se, ettei mitään - yhtään mitään, osteta Ikeasta.
 
"Erika"
Peesaan tuota lau123:sta..

Mun yksi tuttu laittoi facebookiin kuvia niiden uudesta kodista. Kyllä sielä kodissa oli ihan sisustuksellisia juttuja, uusia kalusteita yms, mutta voi että kun se ei ollut yhtään "Liisaa" itseään. Koti oli juuri sellainen, jonka asujilla kenties ei ole juurikaan sisustussilmää, saati omaa makua.
Oli juuri noita puisia kylttejä sielä täälä (ihan hassuissa pakoissa) ja ne ikean valkoiset sohvat, joita on kaikilla, mutta ne sohvat eivät yhtään istuneet muuhun sisustukseen.
Kaikki pikkuvivirheet pilkisti esiin (kuten sängyn runkopatja näkyi, taulut olivat eri korkuuksilla yms), joista huomasi sen, ettei sisustusmakua paljon ole ja kaikki oli vaan matkittu joltakin suosituilta bloggareilta.
 
[QUOTE="vieras";27855206]Tuplakupla, Lokki, Puppy jne. netAnttilan tusinadesign.[/QUOTE]

Joo! Voi että noi tuplakuplat, puppyt jne.. HIRVEITÄ?! Siis kuka AIKUINEN haluaa jonkun ison lelukoiran keskelle olohuonetta ja se on muka tyylikäs?! No makuasioita joo..
Sellainen puppy voi sopia ihan kivasti lastenhuoneeseen, mutta ei muualle. Vielä kun niitä puppyjä on useampi keskellä olohuonetta tms, niin kammotus soikoon..
 
mäkin...
Nämä tekstitarrat... Olivat ihan kivoja aluksi, mutta nyt kun niitäkin on ihan jokaisella niin on menettäneet hohtonsa. Yksikin lähes eron partaalla oleva pariskunta kun rakensivat kotia, ja seinällä lukee kaikki mahdolliset love sitä ja love tätä...niin ei ollut yhtään niiden näköistä :/
 
  • Tykkää
Reactions: Suklaanougat
Ilmeisesti se on helekkarin hienoa että roudataan kirpparilta pöytä jonka ympärille laitetaan 8 erilaista tuolia ja se on tosi boheemia. Minusta se on ruman ja sotkuisen näköistä.
Ja vanha, ruostunut miestenpyörä keittiössä koristeena on.... No ainakin epäkäytönnöllinen.

Ja sitten kun sen kodin pitää olla täynnä sellaista tuunattua ja käsin tehtyä niin onhan se hienoa mutta minä en pysty lopettamaan ihmettelyä missä välissä ne ihmiset tekevät niitä jos on perheessä monta lasta jne. Siis ilmeisesti ovat sitten jotain elämäntapaintiaaneja ettei käydä töissä tai jotain. En tiedä. Liiallinen erilaisuuden tavoittelukin on minusta hieman mautonta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lau123 ja Porho
"vieras"
Ilmeisesti se on helekkarin hienoa että roudataan kirpparilta pöytä jonka ympärille laitetaan 8 erilaista tuolia ja se on tosi boheemia. Minusta se on ruman ja sotkuisen näköistä.
Ja vanha, ruostunut miestenpyörä keittiössä koristeena on.... No ainakin epäkäytönnöllinen.

Ja sitten kun sen kodin pitää olla täynnä sellaista tuunattua ja käsin tehtyä niin onhan se hienoa mutta minä en pysty lopettamaan ihmettelyä missä välissä ne ihmiset tekevät niitä jos on perheessä monta lasta jne. Siis ilmeisesti ovat sitten jotain elämäntapaintiaaneja ettei käydä töissä tai jotain. En tiedä. Liiallinen erilaisuuden tavoittelukin on minusta hieman mautonta.
Meillä ei ole vielä, mutta kun tarpeeksi tilavan asunnon saan niin varmasti laitan ison pöydän ääreen erilaisia tuoleja.
Mun mielestä se on ajatuksena hauska, voi valita millainen tuolipäivä tänään on, onko jäykempi pönötysfiilis vai vähän relammin otettava lötkötystuoliolo.

Ja kiva katsoa vieraista kuka valitsee minkäkin tuolin ja nouseeko jokin tuoli selkeästi suosituimmaksi. Noh, hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset. :D



Ja näyttää kivalta
 
fgggggggg
Minun silmääni nyt ei yleensä kamalasti töki muut kuni tv-alttari olohuoneessa. Tuttavaperheellä on sellainen tyyliin 60" tv pienessä olohuoneessa ja se näyttää lähinnä hassulta ja oudolta.
 
"vieras"
No mun mielestä on tärkeää, että sisustuksessa näkyy jotenkin se, että asukas/asukkaat ovat oikeasti laittaneet sen juuri mieleisekseen.
Mulla on aika vaativa ja klassinen sisustusmaku. Silti sellainen perus lastulevyviritelmäviuhkaseinällä olohuone voi jonkun toisen luona olla ihan ok, jos se on sen näköinen, että asukas on oikeasti nimenomaan halunnut asettaa sen ison viuhkan sinne seinälle, koska se on hieno ja koska se on ukkivainaan vanha, eikä siksi, ettei ole mitään makua.

Tulee mieleen yhden tutun nuoren parin koti. Se on varmaan monen mielestä mauttomuuden huippu ja muistuttaa jonkun tylsän keski-ikäisen pariskunnan kotia, jotka eivät osaa sisustaa.
Mun mielestä koti taas on ihan kiva. Se on niin asujiensa näköinen, että sen huomaa heti eteisessä. Kaikki on juuri niin täydellisesti asujiin sopivaa ja kodissa on hyvä tunnelma, koska se on lämminhenkinen, kuten ovat asukkaatkin.

Mun mielestä on "mautonta" sellaiset kodit, joissa on yritetty viimeisen päälle sisustaa ilman mitään omaa maukua. On vain apinoitu sieltä täältä niitä yleisimpiä sisustustrendejä ja lätkitty niitä "home sweet home" kylttejä sinne tänne. Ihan vain koska eikös niin nyt kaikki sisustajat tee?
Tai sit ne "mauttomuudet" on juuri omasta
Mielestä nättejä.:)

Mun mielestä kamalaa taas on kaikki omat hirvitystuunaukset.:)
 

Yhteistyössä