Yleisesti raskausajastanne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymyksiä Täynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

1. Oliko suunniteltu raskaus? kyllä/kyllä (vaikka hieman yllärinä kummatkin)
2. Miten sait tietää olevasi raskaana? tein testin kotona, tosin kuopuksesta tiesin jo lämpöjen perusteella
3. Oliko pahoinvointia? Miten pitkään kesti? rv 16 asti/ei ollut kovin paljon
4. Selvititkö vauvan sukupuolen? utelin ultrassa, mutta varmaa tietoa ei ollut
5. Tuliko raskausarpiaa? Minne? olen seepra
6. Miten miehenne käyttäytyi raskauden eri vaiheissa? eka etäinen/innoissaan, toka kaikkosi
7. Oliko närästystä? Kuinka pahaa? ekassa ei niin kamalaa, tokassa hirveää
8. Oliko supistuksia? Kuinka pahoja? Esikoisen kohdalla rv 23-25 paikkeilla oli ennakoivia
9. Millä viikolla/päivällä vauva syntyi? 41+1/41+4
10. Millainen synnytys oli? Eka oli pitkä ja vaikea, toka oli lyhyt ja pientä paniikkia ilmassa
11. Tulivatko sukulaiset/ystävät synnärille vauvaa katsomaan vai vasta kotiin? ekasta sairaalaan, tokasta kotiin

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymyksiä Täynnä:
Elikkä tekisin pientä galluppia siitä millaisia raskauksia täällä on ihmisillä ollut. Kaikkeen ei tietenkään tarvitse vastata, mutta kuulisin mielelläni vähän laajemmin raskausajoistanne :)

1. Oliko suunniteltu raskaus? Oli.
2. Miten sait tietää olevasi raskaana? Tein testin.
3. Oliko pahoinvointia? Miten pitkään kesti? Oli hieman, ei kestänyt pitkään.
4. Selvititkö vauvan sukupuolen? Rakenneultraaja kertoi.
5. Tuliko raskausarpiaa? Minne? Reisien yläosaan hieman.
6. Miten miehenne käyttäytyi raskauden eri vaiheissa? Hyvin? :) Normaalisti.
7. Oliko närästystä? Kuinka pahaa? Eipä juuri.
8. Oliko supistuksia? Kuinka pahoja? Synnytyksen alettua oli.
9. Millä viikolla/päivällä vauva syntyi? Mitä väliä tällä on? :O
10. Millainen synnytys oli? Kipeän mukava.
11. Tulivatko sukulaiset/ystävät synnärille vauvaa katsomaan vai vasta kotiin? Ei sinne ystävät pääse, lähimmät sukulaiset vain. Nykyään ei taida päästä muut kuin vauvan isä ja sisarrukset.

Kiitos kovasti jo etukäteen kaikista vastauksista! :)

1. Oliko suunniteltu raskaus?
Kyllä

2. Miten sait tietää olevasi raskaana?
Testi näytti plussaa.

3. Oliko pahoinvointia? Miten pitkään kesti?
Ei ollut

4. Selvititkö vauvan sukupuolen?
En

5. Tuliko raskausarpiaa? Minne?
Ei tullut ainoatakaan.

6. Miten miehenne käyttäytyi raskauden eri vaiheissa?
Ihan normaalisti niin kuin ennenkin. Joskus silitteli vatsaa kun vauvan liikkeet jo näkyivät, mutta ei osoittanut mitään kovin suurta innostusta.

7. Oliko närästystä? Kuinka pahaa?
Loppuraskaudessa närästi iltaisin makuulla ollessa, mutta sen sai pois piimää tai maitoa juomalla.

8. Oliko supistuksia? Kuinka pahoja?
Ei ollut muuta kuin kivuttomia harjoitussuppareita. Viikkoa ennen synnytystä tuli ensimmäiset supistukset, jotka tekivät jo vähän kipeää.

9. Millä viikolla/päivällä vauva syntyi?
41+3

10. Millainen synnytys oli?
Helppo ja nopea, meni täysin luomuna. Kesti vain 4,5 tuntia.

11. Tulivatko sukulaiset/ystävät synnärille vauvaa katsomaan vai vasta kotiin?
Osa tuli synnärille, osa vasta kotiin.

1. Oliko suunniteltu raskaus? Kyllä
2. Miten sait tietää olevasi raskaana? Testillä, oli outo olo.
3. Oliko pahoinvointia? viikot 8-18
4. Selvititkö vauvan sukupuolen? Kyllä
5. Tuliko raskausarpiaa? Minne? Rintoihin, ei muualle.
6. Miten miehenne käyttäytyi raskauden eri vaiheissa? Hyvin, huolehtivasti.
7. Oliko närästystä? Kuinka pahaa? Oli, inhottavaa kyllä.
8. Oliko supistuksia? Kuinka pahoja? Kivuttomia, mutta kireitä.
9. Millä viikolla/päivällä vauva syntyi? 28.5 perjantai.
10. Millainen synnytys oli? Sektio, kamala.
11. Tulivatko sukulaiset/ystävät synnärille vauvaa katsomaan vai vasta kotiin? Tulivat n.30 ihmistä..

Vauva vielä masussa, mutta vastaan silti.

1. Oliko suunniteltu raskaus? -Kyllä.

2. Miten sait tietää olevasi raskaana? -Tein testin, kun menkat olivat kolme päivää myöhässä.

3. Oliko pahoinvointia? Miten pitkään kesti? -Oli. Alkoi melkein heti plussauksen jälkeen ja kesti pahana muistaakseni viikolle 16 asti, sen jälkeen kuvotusta ollut silloin tällöin ja nyt taas oksentelut palanneet lähiaikoina, tällä hetkellä oon rv:llä 34.

4. Selvititkö vauvan sukupuolen? -Juu, poika on tulossa.

5. Tuliko raskausarpiaa? Minne? -Rv:lle 30 asti selvisin ilman, mutta viimeisen kuukauden sisällä, kun masu on ottanut kasvuspurttia, on revennyt pitkiä ja paksuja arpia kylkiin ja pienempiä alavatsalle. :\ Weledalla olen rasvaillut alusta asti pari kertaa päivässä, mutta pakko se on nyt uskoa ettei tuo rasvailu auta, vaan arpien tulo riippuu ihan kudostyypistä.

6. Miten miehenne käyttäytyi raskauden eri vaiheissa? -Erosimme jo kun raskauteni oli melko alussa. En halua mennä yksityiskohtiin.

7. Oliko närästystä? Kuinka pahaa? -Nyt loppuraskaudessa on ollut aivan järkyttävää närästystä, johon ei mikään auta.

8. Oliko supistuksia? Kuinka pahoja? -Mulla on kipeitä supistuksia ollut viikolta 26 lähtien ja kohdunkaulakin ollut pehmennyt niiltä viikoilta asti, eli olen joutunut olemaan myös levossa noiden takia.

1. Oliko suunniteltu raskaus? Kyllä, mutta tuli silti pikku yllätyksenä. Vauvalle oli annettu lupa tulla heti kun tahtoo. Ei ihan heti tahtonut :)
2. Miten sait tietää olevasi raskaana? Epäilin olojani ja tein testin.
3. Oliko pahoinvointia? Miten pitkään kesti? Vkot 6-8
4. Selvititkö vauvan sukupuolen? Kyllä
5. Tuliko raskausarpiaa? Minne? Ei. Mutta vielähän tässä ehtii..Nyt Rv34
6. Miten miehenne käyttäytyi raskauden eri vaiheissa? Maailman ihanimmasti, kaikin tavoin <3
7. Oliko närästystä? Kuinka pahaa? Juu, mutta tosi vähän. Jos syön liian myöhään illalla.
8. Oliko supistuksia? Kuinka pahoja? Nyt Rv34 alkaneet ensimmäiset. Hentoisia.
9. Millä viikolla/päivällä vauva syntyi? Katsotaan :)
10. Millainen synnytys oli? -
11. Tulivatko sukulaiset/ystävät synnärille vauvaa katsomaan vai vasta kotiin? -

1. Oliko suunniteltu raskaus? Kyllä
2. Miten sait tietää olevasi raskaana? Tein testin :D En ajatellut olevani raskaana, koska yritystä oli niin pitkään. Tein ovulaatiotestin huvikseen, näytti positiivista, seuraavana päivänä tein ihan raskaustestin
3. Oliko pahoinvointia? Miten pitkään kesti? Oksentelin ja voin pahoin rv7-15
4. Selvititkö vauvan sukupuolen? Kyllä, molemmat halusimme tietää sen
5. Tuliko raskausarpiaa? Minne? Tuli tosi paljon rv27 lähtien, kun maha alkoi kasvaa kunnolla. Maha täyteen, loppupuolella alkoi tulemaan myös kylkiin, yläreisiin jne. Inhottavaa ja rumaa, mutta minkäs teet. :(
6. Miten miehenne käyttäytyi raskauden eri vaiheissa? Normaalisti? :D
7. Oliko närästystä? Kuinka pahaa? Oli, mutta ei kamalan pahana, en ottanut Samarinia tms.
8. Oliko supistuksia? Kuinka pahoja? Vain harjoitussupistuksia. Kunnon supistuksia alkoi tulla vasta 5½h ennen pojan syntymää.
9. Millä viikolla/päivällä vauva syntyi? Torstaina 22.4.
10. Millainen synnytys oli? Nopea, kivulias, rajut supistukset, lyhyt ponnistus, repesin.
11. Tulivatko sukulaiset/ystävät synnärille vauvaa katsomaan vai vasta kotiin? Miehen perhe kävi katsomassa osastolla, muutamat vasta kotona

rv 34

-Kyllä
-Yritettiin niin testejä tuli tehtyä tosi tiheään tahtiin :P
-Joku rv9 oli oksentelua, muuten lähinnä kuvotusta ja ruokahaluttomutta.
-Olisimme halunneet mutta vaavi oli ultrassa eri mieltä :)
-Pari tisseihin ja aika paljon reisiin.
-Alussa kuin mikään ei olisi muuttunut, sitten toisen utran jälkeen rv19 alkoi pikkuhiljaa tajuamaan että kyllä siellä joku on :) vasta kun ensikerran näki ja tunsi potkut alkoi suunnitella elämää vaavin kanssa aktiivisemmin :)
-Kyllä! Rv27-> ihan järkyttävää oksentamiseen johtavaa :S
-Rv25 jälkeen alkoi olla tosi pahoja, nousi ihan hiki pintaan, nyt vuodelevossa.
- Toivottavasti ei hirveesti mee yli :)
-
- Ollaan sovittu että vasta kotiin saa tulla, ei haluta synnärille ketään.

1. Oliko suunniteltu raskaus? Juu ja ei.
2. Miten sait tietää olevasi raskaana? Oli vähän semmoinen olo ja tein testin.
3. Oliko pahoinvointia? Miten pitkään kesti? Alkoi viime raskaudessa joskus rv 8 (samoin tässä nykyisessä ), viimeksi oksensin vikan kerran rv 14. Tästä en osaa vielä sanoa..
4. Selvititkö vauvan sukupuolen? Viimeksi onneksi saatiin tietää etukäteen. Toivottavasti nytkin.
5. Tuliko raskausarpiaa? Minne? Mahaan, paljon.
6. Miten miehenne käyttäytyi raskauden eri vaiheissa? Ihan normaalisti. :D
7. Oliko närästystä? Kuinka pahaa? Viimeksi ajoittain, nyt vähän enemmän.
8. Oliko supistuksia? Kuinka pahoja? Viimeksi niin paljon, että olin saikulla pariin otteeseen. Nyt ei vielä pahasti, mutta onkin vasta rv 15 (kai)
9. Millä viikolla/päivällä vauva syntyi? 39+3
10. Millainen synnytys oli? Normaali, helpohko
11. Tulivatko sukulaiset/ystävät synnärille vauvaa katsomaan vai vasta kotiin? Osa synnärille, osa kotiin. Nyt tulee kaikki kotiin vasta.

Molemmat suunniteltuja

Eka kerralla oli ensin alkuvaiheen keskenmeno ja sitten ovuloin myöhään, lopulta kuitenkin sain plussan, testailin aina välillä kun uusia menkkoja ei vaan kuulunut.
Tokasta jäi menkat pois ja plussa tuli.

Ekassa hyvin lievää etovaa oloa alkuun iltaisin, tokasta jopa oksensin kerran

En

Tuli, vatsaan, kylkiin.

Ihan normaalisti. Noh, kauppakasseja en olisi saanut kantaa.. Ja mieheni rakastaa isoa mahaa, joten palvontaa sain osakseni loppuajasta.

Puolen välin jälkeen vähintään yks rennie päivässä.

Ekassa ei. Tokassa taas oli, puolenvälin tienoolta asti. Yhden kerran (viikkoja oli jotain 32 ) olin jo varma että toinen syntyy, mutta ei onneksi kuitenkaan

9. Millä viikolla/päivällä vauva syntyi? Eka rv40+0, toka rv39+3'

Ekasta pitkä ja kamala, toisesta aivan ihana

Synnärille ei ole asiaa (ihan sairaalan säännöt ) muilla kuin miehellä ja lapsen sisaruksilla. Joten kotiin tulivat sitten, heti kun päästiin kotiin.

siitä asti kun sain tietää odottavani ja päätin pitää
menkat jäi poiees
erittäin vähän, jotku hajut etoi (uncle bens sweet&sour erityisesti)
kysäisin ultrassa, mutta en ottanut tosissani
mahhaan,alamahaan erityisesti ja lantion seutuville
loistavasti, erityisesti mun panetuskausia muistelee edelleen lämmöllä..
jonkin verran, ei kovin karmeaa
jonkin verran,ei kovin karmeaa
38+4 ja 40+2
hengissä selvittiin,minä ja vauvat, sehän se pääasia
esikoista kävi sairaalassa katsomassa mun paras ystävä ja miehen veli, kuopusta mun äiti. Loput kävi sitten kotioloissa, kun olin siihen henkisesti valmis :D

Elikkä tekisin pientä galluppia siitä millaisia raskauksia täällä on ihmisillä ollut. Kaikkeen ei tietenkään tarvitse vastata, mutta kuulisin mielelläni vähän laajemmin raskausajoistanne :)

ensimmäinen raskaus

1. oli suunniteltu
2. testillä kun kuukautiset oli pari päivää myöhässä
3. voimakas pahoinvointi koko ensimmäisen kolmanneksen. väsymys oli kova. ei edes nesteet pysyny sisällä. makasin vaan sängyssä nukkuen, välillä ylös oksentamaan
4. ei selvitetty
5. pari pientä ja haaleaa vatsaan
6. miestä taisi hieman jännittää koko raskauden ajan eikä oikein tajunnut koko asiaa kunnolla ennen vauvan syntymää. eli aika vaisu oli raskaus ajan
7. ei närästystä
8. ei supistuksia ennen kun synnytys käynnistyi
9. 40+0
10. helppo vaikkakin tietysti tosi kivulia ja minä inhoan kaikkea kipua. 9h30min. tosi nopea ponnistus vaihe 9min
11. mulla oli oma huone joten sekä mun että miehen sukulaisia oli paljon jo sairaalassa vierailulla

toinen raskaus

1. oli suunniteltu
2. tein testin äitienpäivänä kun kuukautiset oli viikon myöhässä
3. pientä pahoinvointia, ruoka ei maistunut. oksensin kerran-kaksi kertaa päivässä. olin väsynyt
4. ei selvitetty
5. pari pientä ja haleaa vatsaan
6. mies suhtautui huomattavasti paremmin
7. närästystä ensimmäisen kerran elämässäni. renniet kulki mukana joka paikassa.
8. kuukausi ennen laskeuttua alkoi välillä supistelemaan
9. 40+6
10. nopea synnytys 3h. ponnistus 11min.
11. esikoinen ja mieheni tietysti vieraili sairaalassa. samoin mun sisarukset ja tuleva kummitäti

Mulla siis nyt menossa kolmas raskaus rv 34+6

1. Oliko suunniteltu raskaus? Kyllä, kyllä, kyllä
2. Miten sait tietää olevasi raskaana? Kaksi viivaa testissä sen jokaisesta kertoi :D
3. Oliko pahoinvointia? Miten pitkään kesti? Ei, ei, ei
4. Selvititkö vauvan sukupuolen? Ei, kyllä, kyllä
5. Tuliko raskausarpiaa? Minne? Kyllä (repesin ihan viime viikoilla, mahaa oli täynnä leveitä syviä ja tummanliiloja arpia), ei, muttama uusi on ilmestynyt ja mahaan nekin.
6. Miten miehenne käyttäytyi raskauden eri vaiheissa? Aina ollut hellä ja huolehtivainen :)
7. Oliko närästystä? Kuinka pahaa? Ei, ei ja tässä vikassa on ollut nyt pari viimeistä viikkoa iha järkyttävä närästys :/
8. Oliko supistuksia? Kuinka pahoja? Ei, ei, kyllä - kipeät supparit alkiovat jo rv 20, nyt oli pitkä tauko, mutta nyt taas supistaa.
9. Millä viikolla/päivällä vauva syntyi? rv 42+1 ja rv 39+4
10. Millainen synnytys oli? 1. Epäsäännöllinen, mutta helppo. Ponnistuvaihe oli rankka (kesti 1h18min) ja repesin aika pahasti, muta ei traumoja. 2. Synnytys oli helppo :)
11. Tulivatko sukulaiset/ystävät synnärille vauvaa katsomaan vai vasta kotiin? Kyllä tulivat sairalaan ja kotiinkin. Toisesta ei kukaan muu kun isä päässyt noroepidemian takia sairalaan.

- Kyllä
- Tein raskaustestin
- Ei
- Kyllä, mutta vasta rv 35
- Kyllä, lantiolle ja reisiin
- Rauhallisesti
- Ei
-Ei
- rv 40+4
- alateitse ,kesto kaikkineen 9h10min, helppo kai, ei repeämiä, ei epparia
- Synnärille

1. Oliko suunniteltu raskaus? Kyllä, kaikki 3
2. Miten sait tietää olevasi raskaana? Aavistin, ja tein kotona testin
3. Oliko pahoinvointia? Miten pitkään kesti? Jonkin verran alussa, ei häiritsevästi
4. Selvititkö vauvan sukupuolen? En
5. Tuliko raskausarpiaa? Minne? Ei yhtään
6. Miten miehenne käyttäytyi raskauden eri vaiheissa? Rakastavasti, huolehtivasti, niin kuin yleensäkin
7. Oliko närästystä? Kuinka pahaa? Loppuvaiheessa, otin lääkettä joskus iltaisin
8. Oliko supistuksia? Kuinka pahoja? Vähän silloin tällöin
9. Millä viikolla/päivällä vauva syntyi? 1. vähän etuajassa, 2. vähän myöhässä, 3. päivälleen "oikein"
10. Millainen synnytys oli? Normaalisti kivuliaita, melko pitkiä
11. Tulivatko sukulaiset/ystävät synnärille vauvaa katsomaan vai vasta kotiin? Perhe, isovanhemmat ja läheisimmät ystävät synnärille, muut kotiin

1. Raskaudet oli suunniteltuja, mutta ei 'tikutettuja', eli tuli kun oli tullakseen. (2 siis takana)
2. Raskaus selvisi oikeastaan jo kuukautisten poisjäännillä, testit ikäänkuin muodon vuoksi.
3. Pahoinvointia oli..... kuvotusta lähinnä, ei tarvinnut oksennella. Kesti aikalailla ekan kolmanneksen.
4. Toisesta kysyin sukupuolen, kun lääkäri synnytystapa-arviossa sitä vähän niinkuin tarjosi tiettäväksi jos niin haluan.
5. Raskausarpia tuli rintoihin ja mahaan- aika pieniä jotka vaalenivat hyvin nopeasti.
6. Mies käyttäytyi hyvinkin normaalisti :D
7. Närästys oli ihan helvetillistä ja kesti viimeisen kolmanneksen kummassakin. :x
8. Supistuksia? Harjoitussupistuksia? Oli. Toisessa raskaudessa kovemmin ja salpas jopa hengen. Toisessa raskaudessa ne myös alkoivat aikaisemmin ja teki loppuaikana kävelystäkin liki mahdotonta, kun koko ajan piti lepuutella.
9. 40+1 ja 38+0
10. Eka oli 'normaali', kipeä ja pelottava, hämmentävä kokemus. Toisessa asennoiduin toisella tavalla ja se meni nopeammin ja kivuttomammin. Eka kesti 14 tuntia, toinen 3 tuntia.
11. Vanhemmat ja appivanhemmat kävivät jo synnärillä tervehtimässä.

1. molemmat suunniteltuja.

2. Ekan kanssa mies käski mennä tekemään raskaustestin, kun oli huomannut minun olevan normaalia lämpimämmän tuntuinen, ja plussahan siitä tuli kp 31/28. Tokan kanssa olin kamalan väsynyt ja arvasin olevani raskaana, tein testin ja plussa tuli samoin kp 31/28.

3. Ei kovin pahaa, pari kertaa oksensin molempien raskauksien alussa.

4. Ei selvitetty sukupuolta ennen syntymää kummastakaan.

5. Ei ole tullut raskausarpia kummastakaan raskaudesta.

6. Minun mielestäni liian välinpitämättömästi molemmissa raskauksissa. Mutta näin jälkikäteen ajateltuna taisin itse vain olla hormonihöyryjen pehmittämä ;-) Mies on perusluonteeltaan tuollainen "jurompi", eikä tunteitaan kamalasti esittele.

7. Ei närästänyt.

8. Ekasta ei ollut supistuksia, kuin vasta synnärillä. Tokasta supisteli monta kuukautta, muttei kuitenkaan niin pahasti, että olisin saikkua tarvinnut.

9. Eka 38+3, toka 39+5

10. Ekaa käynnistettiin cytoteceilla kaksi päivää, alakautta syntyi imukupin ja epparin avulla. Kipupiikit, tabletit, oksitosiini, epiduraali, ilokaasu... kaikki mahdollinen käytössä. Keltainen vauva, istukasta osa kateissa... Aika hirveä kokemus, neuvolasta tarjottiin seuraavan raskauden aikana pelkopolilla käyntiä...

Toka synnytys alkoi spontaanisti ja oli säännöllinen. Kesto noin 10 tuntia. Epiduraali ja episiotomia. Ihan mukava kokemus.

11. Ekan kanssa oltiin perhehuoneessa ja kyläilemässä kävivät minun vanhemmat ja sisko perheineen. Tokan kanssa olin tavallisella osastolla ja kyläilemässä kävivät minun vanhemmat, ja tietenkin tuore isosisko ja isä. Muut vierailivat vasta kotona.

1. Oliko suunniteltu raskaus? kyllä
2. Miten sait tietää olevasi raskaana? menkat jäi pois
3. Oliko pahoinvointia? Miten pitkään kesti? ei
4. Selvititkö vauvan sukupuolen? kyllä
5. Tuliko raskausarpiaa? Minne? ei
6. Miten miehenne käyttäytyi raskauden eri vaiheissa? oli niinkuin ennenkin
7. Oliko närästystä? Kuinka pahaa? ei
8. Oliko supistuksia? Kuinka pahoja? supistukset tulivat vasta kun synnytys käynnistyi, ei ollut aiempia.
9. Millä viikolla/päivällä vauva syntyi? päivä ennen laskettua aikaa
10. Millainen synnytys oli? helppo
11. Tulivatko sukulaiset/ystävät synnärille vauvaa katsomaan vai vasta kotiin? kotiin

4. raskauteni

1. Oli suunniteltu raskaus
2. Testillä varmistin asian
3. Voimakasta kuvotusta 9 rv alkaen jatkuen raskauden loppuun asti
4. Ei selvitetty
5. Ei tässä raskaudessa tullut
6. Hössötti enemmän kuin minä, aina puolisonsa huomioiva muutenkin
7. Tässä raskaudessa oli jatkuva närästys, loppui synnytykseen
8. Vähän loppuraskaudessa
9. 38+4 käynnistettynä
10. Synnytys oli helppo, kesti yhteensä 1.45 min, josta ponnistusvaihe noin 5 min.
11. Kotiin tulivat vauvaa katsomaan seuraavana päivänä kotiutumisesta

Tämä viimeisin raskaus oli erilainen jatkuvan kuvotuksen tunteen ja närästyksen takia (ei ollut edellisissä raskauksissa ollenkaan) . Lisäksi raskausmahani oli selvästi "pienempi" kuin edellisissä raskauksissani. Nyt syntyi poika, edelliset tyttöjä.

1. Oliko suunniteltu raskaus? Olivat, molemmat raskaudet.

2. Miten sait tietää olevasi raskaana? Oltiin yritetty vauvaa ja tein testin.

3. Oliko pahoinvointia? Miten pitkään kesti? Muutama viikko raskauden alussa, muutaman kerran oksensin.

4. Selvititkö vauvan sukupuolen? En.

5. Tuliko raskausarpiaa? Minne? Tuli, reisiin ja takamukseen.

6. Miten miehenne käyttäytyi raskauden eri vaiheissa? Ei ole mitään erityistä jäänyt mieleen. Ultrissa oli mukana ja muutenkin ihan kivasti eli mukana.

7. Oliko närästystä? Kuinka pahaa? Oli, aika pahaa. Rennietä söin välillä ja piimä auttoi hetkeksi. Närästyksen vuoksi oksentelin toisessa raskaudessa lähes loppuun asti päivittäin.

8. Oliko supistuksia? Kuinka pahoja? Ei, harjoitussupistuksia vain.

9. Millä viikolla/päivällä vauva syntyi? Eka 39+2 suunnitellulla sektiolla, toka 41+6 hätäsektiolla.

10. Millainen synnytys oli? Ihan ok kunnes jouduttiin hätäsektioon.

11. Tulivatko sukulaiset/ystävät synnärille vauvaa katsomaan vai vasta kotiin? Sekä että. Synnärille tuli aika paljon vieraita, mä kaipasin seuraa.

Yhteistyössä