ylävatsakivusta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
en oo raskaana, se heti tässä kärkeen kerrottakoon.
palstatohtoreille kysymys, mistä voi johtua sellanen vähän niinku kkouristava kipu ylävatsassa, lisäksi tuntuu välillä että happi loppuu?

ei kai tässä isompia stressejä ole. ei vaan ole pystynyt kunnolla koko kesän aikana rentoutumaan. ennemmin mulla stressi oirehtii migreeninä. ruokavalio ei ole muuttunut, eikä ulostuksessakaan ole mitään erikoista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja oisko:
sappi? sillon mulla ainakin on ollu myös hapenotto ongelmia.

vaikuttaako kahvin vähentäminen jos on sappiongelmaa?
tuo mulla nimittäin itelläkin tuli mieleen. semmonen ihme väsy on kans koko ajan.

Mulle on tullut kahvin juomisen jälkeen ihan tosi kipeeksikin sappi, että kyllä se voi auttaa jos vähentää. Omenakin saattaa aiheuttaa niitä kipuja, ja ylipäänsä kaikki huonosti sulava ruoka. Mulla tulee nykyään melkeen joka ruoasta, etten muista just nyt muita yleisiä kun toi kahvi ja omena, jotka sitä ärsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Tuleeko se jonkun tietyn tekemisen jälkeen, esim just syömisen tms?

aamukahvin jälkeen alko taas tuntua

Kyl se ainaki kuulostaa sitten ihan ku mulla. Mulle on määrätty litalginia siihen, en oo kyllä ottanu ku kerran ku olin tosi kipee ja autto hyvin, yleensä menee ohi ihan vaan kun juo reilusti vettä.

minulla oli samantyylisiä oireita kun sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen (johtui stressistä). Epäilivät vatsahaavaa ja söin sitä varten yhden lääkekuurinkin, josta ei kuitenkaan apua ollut. Testeissä selvisi ettei minulla mitään vatsahaavaa ollut, vaan mahani kipuili silkasta stressistä ja liiallisesta kahvin juonnista. Suosittelen kuitenkin että käyt lääkärillä, että voi sulkea vatsahaavan ainakin pois

Yhteistyössä