Yläasteikäisellä nuorella n.100e:n saldoraja ja kun saldoraja täynnä, käyttää vanhempien kännyä mielin määrin, mitä mieltä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
joku
Eihän tossa ole mitään logiikkaa, ei opi kohtuullista puhumista. Nuori ei taida oikein ymmärtää rahan arvoa, voin kuvitella mitkä taloudelliset vaikeudet aikuisena. Mikä järki sillä saldorajalla on, jos sen jälkeen saa puhua vanhempien kännyköillä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Eihän tossa ole mitään logiikkaa, ei opi kohtuullista puhumista. Nuori ei taida oikein ymmärtää rahan arvoa, voin kuvitella mitkä taloudelliset vaikeudet aikuisena. Mikä järki sillä saldorajalla on, jos sen jälkeen saa puhua vanhempien kännyköillä?
Voi kokemuksella sanoa että taas turhaa yleistämistä ja kateutta
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Ei kuulu mulle jokainen taplaa tyylillään
Eikö ihmisillä tosiaan ole enää mitään mielipiteitä asioista? Olen luullut, että vain harvojen mielestä on järkevää antaa lapselle kaikki mitä tämä haluaa. Voi kai muiden ihmisten kasvatustavoista olla jotain mieltä vaikkei se suoranaisesti kellekään kuuluisikaan?

 
En hyväksyis tollasta, en tosin noin isoo saldorajaakaan. 50? olis ehdoton maksimi mun mielestä, mut kukin tavallaan. Miten se nuori oppii raha-asioita ja muitakaan hoitamaan, jos aina saa periks?

Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
Pitäisiköhän mun alkaa hävetä 30 euron saldorajaa... Ja sen päälle saivat kyllä laittaa pari tekstiviestiä mun kännykästä... :ashamed:
Tuolla summalla hoitaa kyllä tarpeelliset. Eli ei tarvi mun mielestä hävetä. Kavereita tavatessa voi sit lisää jutella ja kauempana asuvien kanssa vaikka meseillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Eihän tossa ole mitään logiikkaa, ei opi kohtuullista puhumista. Nuori ei taida oikein ymmärtää rahan arvoa, voin kuvitella mitkä taloudelliset vaikeudet aikuisena. Mikä järki sillä saldorajalla on, jos sen jälkeen saa puhua vanhempien kännyköillä?
Samaa mietin et mitä järkeä on saldorajalla jos kuitenkin noinkin ison saldorajan ylittää eikä sillä ole mitään väliä.. eihän se silloin rajaa mitään... ja muutenkin 100?:a on iso summa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Eihän tossa ole mitään logiikkaa, ei opi kohtuullista puhumista. Nuori ei taida oikein ymmärtää rahan arvoa, voin kuvitella mitkä taloudelliset vaikeudet aikuisena. Mikä järki sillä saldorajalla on, jos sen jälkeen saa puhua vanhempien kännyköillä?
Voi kokemuksella sanoa että taas turhaa yleistämistä ja kateutta
Naiivia ajatella, että se olisi kateudesta kiinni. Minä en ikinä kasvattaisi omia lapsiani noin, halveksin sitä, että lapselle ei opeteta rahan arvoa ja annetaan kaikki, mitä lapsi haluaa. Meilläkin varakas perhe, mutta en todellakaan osta lapsilleni mitä vain!! Sitäpaitsi sinä et tätä perhettä ja nuorta tunne, minä tunnen..nuori on erittäin itsekeskeinen, ahne ja reaaliteetit hukassa: kehuskelee meidän lapsille, miten hän saa enemmän rahaa ja on myös meidän lasten kännyköitä käyttänyt salaa, kun oma saldo loppunut!!

 
Mä sain ton ikäsenä kk rahaa jolla maksoin itse sitten laskuni, ei saldorajaa.

Tuo on ihan naurettavaa. 100? saldo aivan liikaa. Laittasin 20? jos ei ite hoida laskujansa :D Jos hoitais ite kk rahastansa, en pakottaisi mihinkään rajaan, sais ite päättää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Ei tässä tuntemisesta puhuttu mitään
Turhaan tästä kanssasi keskustelen, kannata sinä rauhassa "kasvatustapaa" jossa lapselle annetaan kaikki periksi ja ostetaan kaikkea, mitä pyytää.
Mistä sä tiedät mitä mä kannatan?

Siitä, että sinulle tuli heti tarve puolustella tuon perheen toimintatapaa. Mielestäni jo aloituksessa kertomani yksittäinen asia kertoo hyvinkin paljon kasvatustavoista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en tod käsitä, etenkin kun itellä on totaali-liittymä ja se maksaa alle 40 euroa... Mutta jos on millä mällätä niin mitäs merkitystä sillä sit on :D:D:D
Kysytkö tosissasi, että mitä merkitystä? :eek: Luuletko, että kenelläkään koko elämää on varaa tuhlailla tuolla tavalla? Minusta ainakin on surullista, jos nuori aikuisena joutuu kärsimään kaikenmaailman veloista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Ei tässä tuntemisesta puhuttu mitään
Turhaan tästä kanssasi keskustelen, kannata sinä rauhassa "kasvatustapaa" jossa lapselle annetaan kaikki periksi ja ostetaan kaikkea, mitä pyytää.
Mistä sä tiedät mitä mä kannatan?

Siitä, että sinulle tuli heti tarve puolustella tuon perheen toimintatapaa. Mielestäni jo aloituksessa kertomani yksittäinen asia kertoo hyvinkin paljon kasvatustavoista.
En puolustellut vaan sanoin mielipiteeni
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Ei tässä tuntemisesta puhuttu mitään
Turhaan tästä kanssasi keskustelen, kannata sinä rauhassa "kasvatustapaa" jossa lapselle annetaan kaikki periksi ja ostetaan kaikkea, mitä pyytää.
Mistä sä tiedät mitä mä kannatan?

Siitä, että sinulle tuli heti tarve puolustella tuon perheen toimintatapaa. Mielestäni jo aloituksessa kertomani yksittäinen asia kertoo hyvinkin paljon kasvatustavoista.
En puolustellut vaan sanoin mielipiteeni
Mielipiteesi siis oli, että olen kateellinen? On se kumma, kun aikuiset ihmiset ottavat joka keskustelussa tuon kateuskortin esiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
No sitähän se melkein aina on =)
Ok, no taidat sitten olla aivan hukassa yleisistä arvoista ja mielipiteistä. Minä ainakin tunnen paljonkin rikkaita perheitä, jotka eivät hemmottele lapsiaan piloille. Minulle raha ei ole kovin tärkeää ja tuhlaileva elämäntyyli vierasta. Meidän perheen varallisuus ei paljonkaan eroa tästä kyseisestä perheestä, mutta meillä eivät lapset tod saa kaikkea mitä pyytävt enkä millään tavalla kasvata heitä ahneiksi.

Eli väärin luulit =)

 

Yhteistyössä