Yläasteikäisellä nuorella n.100e:n saldoraja ja kun saldoraja täynnä, käyttää vanhempien kännyä mielin määrin, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Hui, onko puheluiden/viestien ym. hinnat nousseet ihan mielin määrin vai onko se tyttö koko ajan puhelin kädessä :eek:
Mulla oli yläasteella saldoraja 20? ja kun/jos se meni täyteen lähettelin joskus salaa äitin puhelimesta tekstiviestejä :xmas: Oli niin tärkeitä asioita poikakaverille ettei voinut odottaa seuraavaan aamuun että nähtäis koulussa, ja eihän sitä kaikkea edes uskaltanut päin naamaa sanoa :whistle: :LOL:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en tod käsitä, etenkin kun itellä on totaali-liittymä ja se maksaa alle 40 euroa... Mutta jos on millä mällätä niin mitäs merkitystä sillä sit on :D:D:D
Kysytkö tosissasi, että mitä merkitystä? :eek: Luuletko, että kenelläkään koko elämää on varaa tuhlailla tuolla tavalla? Minusta ainakin on surullista, jos nuori aikuisena joutuu kärsimään kaikenmaailman veloista.
Siis tarkoitin, että mitä väliä sillä sitten on, että heitetään rahaa kuin kankkulan kaivoon (siis nämä vanhemmat), jos kerta rahaa on. Kun tosiaan tuolla totaaliliittymällä varmasti saisi tuon 100 euron laskun kuitattua. Unohda.

ap
Tämän tytön äitikin muuten kuittailee omalle tytölleni siitä, miten vähän hän tekee puhelinlaskuja. Äidin mielestä pitäisi ainakin tyyliin 50e:n edestä puhua. Pilkkaavat yhdessä lapseni "pihiyttä". Taitaa vain olla äiti kateellinen, kun olen saanut kasvatettua säästeliään lapsen, joka ei muutenkaan ole koko aikaa rahaa vaatimassa. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :D:D

Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Miksei kukaan tajunnut, että ap kysyi MIELIPIDETTÄ?
No ihmisillä tulee asiasta kuin asiasta omat kokemukset mieleen :xmas: Ja kyllähän noista vastauksista pystyy rivien välistä lukemaan mitä mieltä vastaaja on, vaikkei ihan suoraan parilla sanalla vastaisikaan ;)

jep
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Miksei kukaan tajunnut, että ap kysyi MIELIPIDETTÄ?
No ihmisillä tulee asiasta kuin asiasta omat kokemukset mieleen :xmas: Ja kyllähän noista vastauksista pystyy rivien välistä lukemaan mitä mieltä vastaaja on, vaikkei ihan suoraan parilla sanalla vastaisikaan ;)
Joo, osa vastasi, mutta ilmaus "jokainen tyylillään" ei kyllä kerro mitään vastaajan omasta mielipiteestä.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Joo, osa vastasi, mutta ilmaus "jokainen tyylillään" ei kyllä kerro mitään vastaajan omasta mielipiteestä.
Ai. Minun mielestä se taas kertoo että ko. vastaaja on sitä mieltä ettei häntä voisi vähempää kiinnostaa vaikka jollain olisi saldoraja miljoona euroa.
Ainahan uutisissakin olevissa gallupeissa on vastaajat tyypiteltyinä kyllä/ei/ei osaa sanoa ja samalla tavalla ne mun mielestä on näitä hälläväliä/ihan sama / jokainen tyylillään vastaajia.

Minusta aika paljon, mutta jos on rahaa maksaa 'tyhjästä' niin mikäs siinä. =) Meillä on esikoisella noin 40e ja yleensä riittää hyvin, tosin nyt on ollut tiukilla kun tyttöystävä muutti paikkakunnalta ja ei aina pääse messengeriinkään helposti. =)

ensinnäkin ihmettelen mistä saa kertymään satasen puhelinlaskut. Toki jos kaikenmaailman yöchatteihin telkkariin viestejä viestin perään laittaa yms muihin lisämaksullisiin numeroihin.
mutta normaalisti sataseen saa kyllä aika lailla soitella.
Mutta kukin asettelee itse nuo oman perheensä rajat mutta toki tuollainen raja ja vanhempien puhelimen käyttö sen jälkeen (eli onko saldorajalla oikeasti mitään merkitystä ) on "paha" asia siinä mielessä että ei se opeta oikeaa elämää. KUka opiskeleva tai yleensä kukaan pystyy satasen kuussa kännykkälaskuja maksamaan ilman että se on jostakin pois (toki jos rahaa on kuin roskaa ja kännykkä on se elämän tärkein asia mutta.....). Tulee raju tippuminen oikeaan elämään kun vanhempien kukkaro ei olekaan jatkuvasti auki enää vai onko sitten ap:n kertomalla tapauksella.
aikanaan aikana lankakotipuhelimien ja nuorison soittelujen meillä oli vanhimmalla saldoraja ja kotipuhelimessa kännykkäesto ja niin oli monella hänen kaverillaan, ihan vaan kaiken varalta ja elämä sujui siitä huolimatta sillä jollakin 20-30 euron saldorajalla.

.
Sanoisin että aika puhelias tyttö täytyy olla kyseessä!? Mulla harvoin tulee 30?:n puhelinlaskua ja ihan kyllä ihmisten kanssa soittelen...
No siis asiaan, en mä tiedä. Jos vanhemmilla löytyy rahaa ni mikäs siinä, mutta ehkä jos olisin tytön vanhempi olis keskustelun paikka. jos puhelin on tärkein asia niin siitä sitte vaan, mutta jostain ihan muusta kyllä sitten tingittäisiin (vaatteet, menot...)

Yhteistyössä