Yksivuotiaalle aterian päälle läkerol dents-pastilli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyskys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ehkä kannata antaa vielä yksi vuotiaalle etti tukehdu, koska ne on aika kovia. Mielummin xylitoli-tabletti joka hajoaa suussa melko nopeasti olisi turvallisempi. Muistaakseni xylisuu on hajoava.

Onko ne sitkeitä? Ne läkerolit joita olen syönyt, on olleet aika sitkaita... meillä syö koko porukka Fennobonin (?) vadelmapastilleja.

muoks. taidetaan muuten Hyacinthin kanssa puhua samoista karkeista, mutta eri nimellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Me ollaan käytetty niitä xylibon vai mitä lienee pastilleja hiukan alle yksivuotiaasta, suuhygienistin ohjeen mukaan.

saako niitä apteeksita?

Kaupasta saa.

Itse olen ollut tukehtumassa sitkaaseen läkeroliin, se vaan jotenkin muljahti kurkkuun. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Me ollaan käytetty niitä xylibon vai mitä lienee pastilleja hiukan alle yksivuotiaasta, suuhygienistin ohjeen mukaan.

saako niitä apteeksita?

En tiedä, itse olen ostanut niitä Prismasta, suuhygienisti suositteli niitä kun niissä on enemmän xylitolia mitä noissa dentseissä.

Meillä alotettiin xylisuulla 1v. Hajosi suussa helposti. Nyt on niitä vadelmanmakusia kattimatikaisia kun ei ollu viimeksi xylisuuta kaupassa. Hyvin poika nekin syö ja ovat sen verran pieniä että eivät jää kiinni jos sattuis luiskahtamaan. Osaa jo odottaa joka ruoan päälle tablettia.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Meillä alotettiin xylisuulla 1v. Hajosi suussa helposti. Nyt on niitä vadelmanmakusia kattimatikaisia kun ei ollu viimeksi xylisuuta kaupassa. Hyvin poika nekin syö ja ovat sen verran pieniä että eivät jää kiinni jos sattuis luiskahtamaan. Osaa jo odottaa joka ruoan päälle tablettia.

Mä huomasin vahingossa, et meidän Prismassa ainakin nykyään xylisuu on luontaistuotehyllyssä.

läkerol ei ole vissiin täysin xylitolpastilli, joten itse en osta. Vähän sama kuin monilla purkkapusseilla joissa on vain nimeksi xylitolia. Mielummin ostan ehtaa tavaraa koska sitäkin on myytävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja nalkuttava talonmies:
läkerol ei ole vissiin täysin xylitolpastilli, joten itse en osta. Vähän sama kuin monilla purkkapusseilla joissa on vain nimeksi xylitolia. Mielummin ostan ehtaa tavaraa koska sitäkin on myytävänä.

Läkeröl Dents -pastilleissa on 50 paino% xylitolia ja ovat saaneet Suomen Hammaslääkäriliiton hyväksynnän, joten tarjoilen mielelläni 1-vuotialleni niitä useita kertoja päivässä.:)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja nalkuttava talonmies:

Läkeröl Dents -pastilleissa on 50 paino% xylitolia ja ovat saaneet Suomen Hammaslääkäriliiton hyväksynnän, joten tarjoilen mielelläni 1-vuotialleni niitä useita kertoja päivässä.:)

Kysyin tätä hammaslääkärissä ja rahallahan tuo Hml liiton leima Jenkkeihin ja Dentseihin on saatu. Xylibonissa ja Pirkka xylitolpastilleissa on noin 90% xylitolia =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Anna mieluumin ksylitolitabletti, joka on ihan puhdasta ksylitolia vaan, ei turhia lisäaineita siis!
Ja hajoaa suuhun helpommin.

Mikään ksylitolipastilli tai purukumi ei ole täysin ksylitolia

ja aina niissä lisäaineita.. juuri asiaa tutkiskellessani vasta tajusin, että tuo Dentsien 50% xylitol-pitoisuus on suurempi kuin tavallisen Jenkin, jota itse olen suosinut (siinä siis 30%).

Toki rahalla saa paljon asioita, mutta ei sitä hammaslääkäriliiton suositusta ihan kaikille myönnettäisi, vaikka mitä maksaisivat..:)

Täytyy kyllä myöntää, että Leafin menekinedistämisellä ja omalla "pastilliriippuvuudellani" on oma vaikutuksensa lapsen käyttämiin tuotteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uteliaisuudesta kysyn, miksi et anna purkkaa? Meillä on sitä syöty 11-kuisesta asti.

ainakaan meidän 1v4kk hammasvarustuksella ei purkkaa "jauheta"...:) ottaa toki palan ja "haukkaa" siitä, mutta heittää menemään tai nielaisee samantien ja tällöin xylitolin hyöty jää saamatta. Pastilleja tulee imeskeltyä kauemmin ja siten myös xylitolin saanti on suurempi.

Yhteistyössä