Yksityisen hoidon tuet

Meikäläinen täällä taas vääntää kelan kanssa. Olisko täällä joku, jolla olisi omakohtaista kokemusta asiasta? Lapseni ovat hoidossa naapurikunnassa yksityisellä perhepäivähoitajalla, ja laitoin yksityisen päivähoidon tuki- & kuntalisähakemukset oman asuinkuntamme kelaan. Perhepäivähoitaja on oman kuntansa hyväksymä, mutta pitääkö hänen olla myös minun asuinkuntani hyväksymä? Ja entä mistä minun kuuluu hakea kuntalisää? Omasta asuinkunnasta vaiko perhepäivähoitajan kotikunnasta?
 
Ja kyllä, olen siis ollut asian tiimoilta yhteydessä myös kelaan, mutta tuntuu, että sieltä on ihan mahdotonta saada selvää vastausta. Siksi ajattelin, että löytyisikö täältä joku, joka on jo vastaavan rulianssin läpikäynyt.
 
"vieras"
Laita hakemus oman kuntasi kelaan, asuinkuntasi kela päättää kuka käy tarkastuskäynnin hoitajan luona, jotta hänet hyväksytään tuen piiriin. Tarkastaja siis käy siellä, vaikka hoitaja olisikin jo kelalle tuttu ja hyväksytty hoitamaan jo toisia asuinkuntasi lapsia. Kuntalisää haet ja se määräytyy asuinkuntasi perusteella.
 
  • Tykkää
Reactions: kojootti
Kiitos, kiitos tuhannesti :flower: Sitten homman pitäisi olla vissiin aikalailla hoidossa jo :) Kelalta tuli eilen päätös, jossa sanottiin, että päivähoidon tuottajan selvitys -lomakkeesta puuttuu kunnan hyväksyntä. Me perhepäivähoitajan kanssa käsitimme, että Salon kunnan hyväksyntä käy, mutta ilmeisesti tässä kohtaa mentiin pieleen. Kun aloin kelaan soitella ja kysellä ohjeita, alkoi se täti siellä pohtimaan, että mun kuuluisi ehkä hakea kuntalisä Salosta, kun lapset on siellä hoidossa ja minä siellä töissä. Mutta kyllä mä olen aina elänyt siinä uskossa, että kelan tukia haetaan asuinkunnan mukaan. Kamalan vaikeeta.
 

Yhteistyössä